OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Ik neem inderdaad ook aan dat het bedoeld is om blinden en slechtzienden te helpen bij het vinden van de juiste deur om uit te stappen. Een veiligheidsrisico zal het bij de Flirts niet zijn, in tegenstelling tot gesleepte treinen zoals de IC Berlijn waar bij mijn weten de deuren aan beide zijden ontgrendeld worden en je dus nietsvermoedend uit de trein kunt kukelen als je aan de verkeerde kant wilt uitstappen.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door hauptbahnhof »

albertjan96 schreef: zo 23 jan 2022, 20:03 Vraag me ook af wat de meerwaarde is van de uitstapzijde omroepen, in het overgrote deel van de Nederlandse treinen wordt dit niet omgeroepen.
De vraag is of er een meerwaarde moet zijn? Dat ene extra informatie is toch altijd mooi meegenomen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

albertjan96 schreef:Vraag me ook af wat de meerwaarde is van de uitstapzijde omroepen, in het overgrote deel van de Nederlandse treinen wordt dit niet omgeroepen.
Het is voor het overgrote deel van de treinen gelukkig wel opgenomen in de reisplanner van NS. Evenals in de pushberichten van de app :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gpvos
Berichten: 586
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door gpvos »

Op Asdz stond een van de CTA's op het perron van spoor 4 (nr. 10568, beide zijden) nog de trein van 9.18u aan te geven, terwijl de andere al die van 9.29 toonden. Ook wisselde die niet meer tussen de tijd en "X minuten", dus blijkbaar was ie net gecrasht. (Eigenlijk meer iets voor het doorgeefluik, maar dat is net dicht.)

Edit: 's middags rond 14.30 deed ie het weer goed, dus het was een tijdelijk probleem, c.q. al gefixt.
Laatst gewijzigd door gpvos op di 01 feb 2022, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Ik zie vandaag treinen met de melding "Gewijzigde dienstregeling wegens een aangepaste dienstregeling" in de diverse apps.

Ja dat is duidelijk zo, met een ander woord voor gewijzigd als reden ;)

Edit: en Karin roept iets om over werkzaamheden richting "Frankfurt M H b f" :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door hauptbahnhof »

Vandaag in een SLT op de 5700 werden alleen de stations omgeroepen. Geen aanvullende info als overstapmogelijkheden (op metronetwerk) en/of herinnering om uit te checken. Is dat iets nieuws of gewoon een niet goed geupdate treinstel?
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Het valt me de laatste weken/maanden op dat de NS-app steeds meer moeite heeft met adressen en BTM-haltes.
Sommige adressen/locaties zijn onmogelijk in de planner te krijgen: het cirkeltje dat zegt dat 'ie aan 't laden is, blijft dan eindeloos ronddraaien. Dat lijkt enigszins willekeurig te zijn: [straatnaam] 400 pakt 'ie wel maar [straatnaam] 4 dan weer niet, en soms geeft 'ie het na een paar letters al op terwijl andere lange adressen/locaties wel werken.
En bij het plannen naar een BTM-halte, of het opslaan van zo'n halte als een favoriete locatie, pakt 'ie tegenwoordig nooit meer de bushalte zelf maar een huisadres dichtbij. Dat levert in sommige gevallen heel gekke reisadviezen op, als het betreffende huisadres bijvoorbeeld op 7 minuten lopen ligt.

Toch maar weer 9292 downloaden, want zo lukt het soms écht niet om netjes een reis te plannen :N
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

Heb je de NS-app al een keer opnieuw geïnstalleerd?
Bij gaat het allemaal wel soepel. Nu heb ik nog wel een relatief nieuwe telefoon met een goede processor/werkgeheugen.
🍉
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Opnieuw installeren werkt niet, ook niet als ik alle gegevens wis voor het verwijderen van de app. Mijn telefoon is nog geen jaar oud, dus daar zou het ook niet aan moeten liggen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

Dan misschien even appsupport mailen?
Te bereiken via het hamburgermenu en dan onderaan.
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Op een scherm in een SNG zag ik bij de overstapinformatie "Dn Haag HS" staan. Voor die extra e was echter meer dan genoeg ruimte. :s

Verder werd op Rotterdam Centraal omgeroepen dat er minder stoptreinen rijden tussen Oldenzaal en Bad Bentheim. Ik ben zeer benieuwd voor hoeveel reizigers dat relevant is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

Volgens RijdendeTreinen zou de 512 vanochtend met ICM4 4245 rijden; echter kwam in Gouda de ICM3 4053 voorrijden en die zou volgens de displays naar Den Haag Centraal gaan, dat werd gelukkig ontkracht door de conducteur. :D
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ArrivaBas »

Meltrain schreef: do 03 feb 2022, 07:56 Op een scherm in een SNG zag ik bij de overstapinformatie "Dn Haag HS" staan. Voor die extra e was echter meer dan genoeg ruimte. :s
De overstapinformatie lijkt inclusief spaties maar tien karakters aan te kunnen. Eindhoven mist ook standaard de tweede e en wordt Eindhovn C.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Die automatische omroep tegenwoordig is niet erg vergevingsgezind meer als er een woordje in de storingsoorzaak ontbreekt...
"Dit is een bericht voor reizigers tussen Rotterdam Centraal en Amsterdam Centraal HSL minder personeel bij NS door corona rijden er minder treinen..."

Had toch net wat beter geklonken met een keertje extra "door" erin ;)

En dat oplezen van "HSL" achter een traject geeft ook weer rariteiten als werkzaamheden tussen "Antwerpen Centraal en Brussel HSL". Dat laatste station kende ik nog niet :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Casper »

Ik neem aan dat Karin op een gegeven moment door moet krijgen dat je "(HSL)" uitspreekt als "via de hogesnelheidslijn", maar dat is er waarschijnlijk een voor de langere termijn. :')
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

In Hilversum heeft 1669 een melding "stopt niet in Kennispark i.v.m. aangepaste dienstregeling"... Dat doet 'ie toch al nooit...

Rijden de treinen geeft daardoor deze trein ook de veelzeggende melding "Gewijzigde dienstregeling i.v.m. een aangepaste dienstregeling" mee :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Dat doet de 1669 wel, want er is een voetbalwedstrijd. Dan wordt er extra gestopt op Kennispark. Maar door de Corona-maatregelen wordt er geen publiek toegelaten, dus worden de extra stops weer uit het plan gehaald. Dat is een aangepaste dienstregeling.

Over "via de HSL" heb ik al eens eerder uitgewijd, dat staat allemaal op de rol. :Y
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

Alsof mensen in Hilversum überhaupt Kennispark weten te liggen :roll:
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Mikos schreef: za 05 feb 2022, 19:12 Dat doet de 1669 wel, want er is een voetbalwedstrijd. Dan wordt er extra gestopt op Kennispark. Maar door de Corona-maatregelen wordt er geen publiek toegelaten, dus worden de extra stops weer uit het plan gehaald. Dat is een aangepaste dienstregeling.

Over "via de HSL" heb ik al eens eerder uitgewijd, dat staat allemaal op de rol. :Y
Dat is sinds vorige week woensdag gewoon weer toegestaan op beperkte schaal.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

waldo79 schreef: za 05 feb 2022, 20:01 Alsof mensen in Hilversum überhaupt Kennispark weten te liggen :roll:
Dat is het gegoochel met korte, middellange en lange namen. Ik begrijp ook niet waarom daar niet gewoon Enschede Kennispark kan staan.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

MetroRET schreef: za 05 feb 2022, 20:05 Dat is sinds vorige week woensdag gewoon weer toegestaan op beperkte schaal.
Maar wordt door FC Twente niet gedaan; er is geen publiek welkom, dus hoeven de treinen er niet extra te stoppen.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

MetroRET schreef: za 05 feb 2022, 20:05
Mikos schreef: za 05 feb 2022, 19:12 Dat doet de 1669 wel, want er is een voetbalwedstrijd. Dan wordt er extra gestopt op Kennispark. Maar door de Corona-maatregelen wordt er geen publiek toegelaten, dus worden de extra stops weer uit het plan gehaald. Dat is een aangepaste dienstregeling.

Over "via de HSL" heb ik al eens eerder uitgewijd, dat staat allemaal op de rol. :Y
Dat is sinds vorige week woensdag gewoon weer toegestaan op beperkte schaal.
Omdat het stadion niet vol mag vindt de club dat er dan maar helemaal niemand mag komen :roll:
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door SuperGhost »

Sowieso was de aftrap al te laat om publiek toe te staan. Een wedstrijd die om 21:00 begint is nooit voor 22:00 al afgelopen.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door en-es »

dennistd schreef: za 05 feb 2022, 20:54
Omdat het stadion niet vol mag vindt de club dat er dan maar helemaal niemand mag komen :roll:
Volgens FC Twente is geen publiek goedkoper dan 10.000 toeschouwers toelaten.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door jelmerrr »

En de suppprtersverenigingen wilden niet
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten