Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Stickeren is zo.... 2007.
Platen vervangen is nauwelijks duurder... het stickeren aan de halte is kostbare tijd. Arbeid is het duurste in het hele proces.
Ergens in het proces zal er toch een sticker op dat bord moeten komen.. de personen die dat bord vervolgens plaatsen ben je evengoed toch kwijt.
Hoeveel besparing op arbeidskosten zou men werkelijk hebben indien er op een of andere manier halteborden in de 'fabriek' automatisch worden bestickerd?
Geeft volgens mij logistiek weer een uitdaging om alle halteborden van de verschillende routes uit elkaar te houden. Dat is eenvoudiger met een stapel stickers, lijkt mij.
Nee een bakje stickers in allerlei formaten op volgorde houden....
Bord schoonmaken, ontvetten. Rechtplakken zonder luchtbellen.
Borden zijn allemaal hetzelfde formaat. Even groot en als het goed is foutloos.
Daarnaast is het bijhouden in een bestand veel sneller. Je weet precoes wat er aan de halte staat.
Zag vandaag een aankondiging in OBIS over het nog niet rijden van de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] wat als "werkzaamheden Rotterdam - Breda" wordt aangegeven. Opmerkelijkst is de oorzaak die bij de werkzaamheden staat. Dat is namelijk "Oorzaak: aangepaste dienstregeling". Doorgaans is zoiets toch het gevolg van werkzaamheden en niet de oorzaak
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik heb ook al omgeroepen horen worden dat de intercity naar Breda niet zou rijden vanwege een wisselstoring. Niet dat die anders wel had gereden Ook leuk vanmiddag: "De intercity naar Rotterdam Blaak, Dordrecht en Dordrecht rijdt verder naar Breda".
huibf schreef:
Nee een bakje stickers in allerlei formaten op volgorde houden....
Bord schoonmaken, ontvetten. Rechtplakken zonder luchtbellen.
Borden zijn allemaal hetzelfde formaat. Even groot en als het goed is foutloos.
Daarnaast is het bijhouden in een bestand veel sneller. Je weet precoes wat er aan de halte staat.
Ps. De borden zijn gedrukt/geprint....
Plus meer en meer halteborden bevatten het nationale haltenummer van die paal, dus dan is het kwestie van alleen juiste nummertje.
Per saldo is de reistijd van Rotterdam naar Eindhoven en Venlo dus toegenomen. Vroeger reed je in 71 minuten van havenstad naar lichtstad. Nu doe je er dus 6 minuten langer over met 2 keer overstappen. Venlo is 14 minuten extra of zelfs 30 langer als je via Utrecht reist. De reisplanner geeft zelfs een reisadvies via Utrecht en Roermond.
groningen schreef:Per saldo is de reistijd van Rotterdam naar Eindhoven en Venlo dus toegenomen. Vroeger reed je in 71 minuten van havenstad naar lichtstad. Nu doe je er dus 6 minuten langer over met 2 keer overstappen. Venlo is 14 minuten extra of zelfs 30 langer als je via Utrecht reist. De reisplanner geeft zelfs een reisadvies via Utrecht en Roermond.
Nu ja. Na 23 januari, wanneer de werkzaamheden* bij Rotterdam klaar zijn, doe je Eindhoven-Rotterdam in 62 minuten. Logisch dat tijdens werkzaamheden de extra reistijd toeneemt.
Toch heb ik vrienden gisteren wel moeten uitleggen dat de extra reistijd van Rotterdam naar het zuiden tijdelijk is. Zij dachten dat het de rest van het jaar zo was.
verfmeer schreef:Toch heb ik vrienden gisteren wel moeten uitleggen dat de extra reistijd van Rotterdam naar het zuiden tijdelijk is. Zij dachten dat het de rest van het jaar zo was.
Het is toch ook de rest van het jaar zo? (Al is dat nog maar iets meer dan een week natuurlijk...)
Suus schreef:Opeens heeft iemand besloten dat het toch wel heel belangrijk is te vermelden dat de Intercity Direct niet op Sloterdijk stopt.
Heeft dat te maken met het aanpassen van de status van Lelylaan?
Nope, ICD valt sinds de nieuwe dienstregeling voor de reisinformatie onder de productformule Intercity van NSR, in plaats van NSI. Aangezien de Intercity's standaard op Sloterdijk stoppen is het dus een afwijking en wordt het als tip getoond.
Zelfde geldt voor Rotterdam Blaak, echter heeft dat niet de officiële Intercitystatus zoals Sloterdijk dat wel heeft, maar het gevolg is dus de tip 'Stopt niet op tussengelegen stations'.
Blaak heeft wel die intercitystatus maar het hangt een beetje van de serie af (hoeveel andere meldingen er al zijn, daar zit een maximum aan wat er aan stations los genoemd wordt). De 1900 had bv. altijd de melding "Stopt niet in Blaak" hoewel ze er in het afgelopen jaar weleens wat in hebben zitten rommelen want er is ook een periode geweest zonder melding bij de 1900 waarbij juist de twee series die er wel stoppen "Stopt ook in Blaak" als melding hadden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef:Blaak heeft wel die intercitystatus maar het hangt een beetje van de serie af (hoeveel andere meldingen er al zijn, daar zit een maximum aan wat er aan stations los genoemd wordt). De 1900 had bv. altijd de melding "Stopt niet in Blaak" hoewel ze er in het afgelopen jaar weleens wat in hebben zitten rommelen want er is ook een periode geweest zonder melding bij de 1900 waarbij juist de twee series die er wel stoppen "Stopt ook in Blaak" als melding hadden.
Op de vertrekstaten hebben Schiedam Centrum en Rotterdam Blaak wel de IC-status en staat er bij de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] "Stopt niet op schiedam Centrum en Rotterdam Blaak". Op de TBP's heb ik het uiteraard nog niet gezien, maar gebeurt aannemelijk hetzelfde aangezien de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] en [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] geen extra melding hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Allemaal leuk en aardig maar in Breda komt je dus overstappen in 3 minuten tijd. Geen probleem voor mensen die daar uitstappen, maar de 2de trein is al vol met mensen uit Breda die naar Tilburg, Eindhoven of verder moeten gaan.
Waarom zou die trein al vol zijn met mensen die in Breda instappen? Er zullen vast al mensen in de trein zitten, maar welke aanleiding heb je om te veronderstellen dat ie vol zal zijn?
En dan nog: de overstap in Breda is tijdelijk hè! Al is het nog de vraag hoe lang tijdelijk duurt...
Nu met serious request in Breda zou ik het snappen dat die trein al aardig vol zou zitten waar je op moet overstappen...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
De DRIS bij de bushalte Amersfoort Vathorst geeft onderaan de cryptische tekst: 'Connexxion wenst je fijne feestdagen! Reis je die dag? Check dan website of app voor vertrektijden'