OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Daniel »

In de 1759 werd omgeroepen dat we vertraagd zouden vertrekken omdat er nog een trein voorlangs moest kruisen. Nu betrof die kruisende trein de binnenkomende 559 (de trein van 13 minuten later dus), dus heb zo'n vermoeden dat de vertraging een andere oorzaak had en het voorlaten van de volgende trein het gevolg was ;-)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8688
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Milco »

Ik blijf me af en toe verbazen wat voor creatieve dingen er op de TBP's en op rijdendetreinen.nl verschijnen als een trein vertraagd is... Momenteel gaat trein 2469 met +30 rijden vanaf Lelystad en dit komt door een aanrijding bij Almere Poort waarna de treindienst na 16:00 uur weer werd opgestart. De reden die er verschijnt is als volgt:

Later vertrek door een eerdere verstoring - Rijdt verder naar Breda door een eerdere verstoring

Dat eerste klopt, maar dat doorrijden naar Breda heeft hier toch echt niets mee te maken... -o-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door dennistd »

Dat heeft er nog altijd mee te maken dat er maar één reden opgegeven kan worden, die dan voor alle afwijkingen geldt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Aking »

Onder het mom van bijna goed:
Afbeelding
Afbeelding
Overigens bleef de PLP in Amsterdam bij hoog en bij laag volhouden dat "dit ook een ICE was" :X Dat ik hem fijntjes wees op het verschil in materieel en comfort wuifde hij voor het gemak maar weg :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Daniel »

Nouja, het heeft dezelfde kleur :P

In Utrecht lijkt men het toch maar niet voor elkaar te krijgen om DRIPs betrouwbaar te laten voorspellen, vast mede door de verkeerslichtregeling. Sowieso zie ik bij het Europaplein geregeld een bus met "0" op de DRIP staan terwijl 'ie nog verderop voor het verkeerslicht staat, zo duurden de 0 minuten tot de komst van lijn 77 vandaag toch weer een minuut of 3 :P Dat er 2x 77 achter elkaar zat had 'ie dan wel weer goed, maar de 65 die er 2 minuten na zou komen was in werkelijkheid de voorste in de stoet busjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door dennistd »

Die van 17u wordt standaard weergegeven als ICE inderdaad. Zou dat na het weghalen van aankomsttijden in Hilversum en Amersfoort een nieuwe stap zijn om de forens te weren uit deze trein?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door webguy »

Nee, iemand heeft vast een foutje gemaakt in een tabel. Het is namelijk de enige in de 240 reeks.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door dennistd »

Twee uur na deze 241 volgt nog de 243 naar Bad Bentheim, die wel gewoon Intercity heet.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door julsteren »

Helemaal apart ja, alsof hij zonder ergens op de rem te trappen in één ruk van Asd naar Apd kart. En het blijft nog altijd een IC. Voor ICE moet je een toeslag betalen :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door groningen »

Hoe komen ze bij een trein om 17.36 op Amsterdam Centraal. De enige trein die dan rijdt is naar Enkhuizen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Suus »

17:36 is in Amersfoort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door groningen »

Oh sorry!

Wat ook vreemd is dat deze trein alleen op zondag door rijdt naar Berlijn. Op maandag tot en met vrijdag stopt hij dus al in Hannover. Wat is dan het nut om er Berlijn groot op te zetten. Hij stopt niet in Hannover vanwege werkzaamheden. Op zaterdag rijdt deze trein maar tot Bad Bentheim.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Suus »

Slordigheid bij de programmeurs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door nvdw »

Daniel schreef:In Utrecht lijkt men het toch maar niet voor elkaar te krijgen om DRIPs betrouwbaar te laten voorspellen, vast mede door de verkeerslichtregeling. Sowieso zie ik bij het Europaplein geregeld een bus met "0" op de DRIP staan terwijl 'ie nog verderop voor het verkeerslicht staat
Een bus die op tijd vertrekt bij Kanaleneiland Zuid (de halte ervoor) geeft 0 vertraging door aan de reisinformatie. Er zit ook wel een dynamische component in maar dat is een ruwe voorspelling aan de hand van de af te leggen afstand en de actuele snelheid. Pas als je de werkelijke wachttijd voor het stoplicht zou weten kun je hier een reële voorspelling op de DRIP zetten.

Maar goed, Utrecht... daar laten ze de lichten afstellen door Hendrik-Jan van de kunstsubsidie, die heeft verstand van verkeer want die doet het altijd wel goed met de kwisjes in het ANWB-blad.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Daniel »

De HC van de 1759 had het vanmiddag consequent over "Appeldoorn" als eerstvolgende stop na Amersfoort :-P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Aking »

Op de [serie=Internationale trein|2017|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] is dat regelmatig apfelkorn :Y
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door groningen »

De HC van de 1759 had het vanmiddag consequent over "Appeldoorn" als eerstvolgende stop na Amersfoort
Bij Kalkar ligt Appeldorn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Meltrain »

Wat ik opmerkelijk vind: op de TBP's wordt bij de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] wel als extra opmerking gegeven "Stopt ook in Duivendrecht", maar er staat niet (extra) bij dat hij ook in Almere Buiten stopt. :|
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door JWM »

Aking schreef: Overigens bleef de PLP in Amsterdam bij hoog en bij laag volhouden dat "dit ook een ICE was" :X Dat ik hem fijntjes wees op het verschil in materieel en comfort wuifde hij voor het gemak maar weg :')
Ben jij zo'n type dat in discussie gaat met NS-medewerkers terwijl je zelf het antwoord al weet :?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Geert »

Meltrain schreef:Wat ik opmerkelijk vind: op de TBP's wordt bij de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] wel als extra opmerking gegeven "Stopt ook in Duivendrecht", maar er staat niet (extra) bij dat hij ook in Almere Buiten stopt. :|
Waar? Want die reistips kijken niet helemaal naar het einde van de reis, volgens mij was er een regel dat een station binnen een uur reizen moest liggen (of iets van dergelijke strekking).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Meltrain »

Het was op Rotterdam Blaak (en R'dam Centraal). Die stations liggen op 1,5 uur reizen van Almere Buiten, dus als er inderdaad een regels is dat het station binnen een uur reizen bereikbaar moet zijn, dan kan ik me dat voorstellen.
Aan de andere kant ligt Rilland-Bath op (iets) meer dan een uur reizen vanaf Rotterdam Centraal, maar staat zelfs in Delft al op de TBP's dat de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] na Roosendaal op elk tussengelegen station stopt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Hendrik »

Maar er staat niet "Stopt ook in Rilland-Bath". :wink:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Vinny »

Dat heb ik wel in Leeuwarden op de vertrekstaten zien staan. :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Chrysa »

Afbeelding
Zijn de regels qua terugsteken veranderd? Ik kom zo 2x langs Breda-Prinsenbeek.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door groningen »

De duitse reisplanner geeft een aankomst van 0.32 in Lage Zwaluwe (met vertrek van 23.08 uit Sloterdijk).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 184 gasten