OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Geert »

Vannacht stond in Den Haag een personeelstreintje in de normale reisinformatie:

Afbeelding
Afbeelding

Lijkt me niet de bedoeling te zijn geweest.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Chrysa »

Waarom mag je eigenlijk niet mee met die dingen? Als je toch rijdt...

Nu ben ik ook wel benieuwd wat er verder nog zoal 's nachts door het land rijdt.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door webguy »

De enige reden dat ie ook gemeld staat is dat het bord dan op "Niet instappen" springt. Beetje jammer van de TB7 :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Wubbo »

Chrysa schreef:Waarom mag je eigenlijk niet mee met die dingen? Als je toch rijdt...
Omdat ze om de haverklap niet rijden. Voor personeel kun je dan heel gericht vervangend vervoer inzetten, als hij als reizigerstrein zou rijden is dat meer werk (en meer kosten).
De kans is ook groot dat de verlichting enzo op de stations al uit is als dat ding rijdt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Suus »

Die naar en van Lelystad zijn op een gegeven moment opgeheven. Daar zat niet alleen NS-personeel in, maar omdat de trein nooit officieel heeft bestaan was het niet nodig om te compenseren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Geert »

webguy schreef:De enige reden dat ie ook gemeld staat is dat het bord dan op "Niet instappen" springt. Beetje jammer van de TB7 :)
Dat kan de omroeper toch ook handmatig doen? De omroeper was erg ijverig gisteren want op bijna alle perrons stonden de TBP's op Niet Instappen.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Chrysa »

Wubbo schreef:
Chrysa schreef:Waarom mag je eigenlijk niet mee met die dingen? Als je toch rijdt...
Omdat ze om de haverklap niet rijden. Voor personeel kun je dan heel gericht vervangend vervoer inzetten, als hij als reizigerstrein zou rijden is dat meer werk (en meer kosten).
De kans is ook groot dat de verlichting enzo op de stations al uit is als dat ding rijdt.
Je hoeft toch ook geen vervangend vervoer te regelen? Gewoon de basisdienstregeling zoals ie nu is, met een voetnoot dat er 's nachts extra treinen kunnen rijden en ze kort van tevoren de reisplanner kunnen checken, zonder garanties dat er ook echt iets rijdt.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Durashift »

Wubbo schreef:
Chrysa schreef: (..)
De kans is ook groot dat de verlichting enzo op de stations al uit is als dat ding rijdt.
Uh? Gaat stationsverlichting dan uit in de nacht?

Ik heb de indruk dat dit toch gewoon aanblijft..

Ik zie de laatste tijd (vanaf de A20) o.a. Schiedam Centrum zo rond de klok van 2 uur en dan is het volop licht en zie ik vooral ook het geel van de dienstregelingsborden in de doorkijk die ik dan ff heb.. :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Wubbo »

Ik heb jarenlang uitzicht gehad op een station vanuit mijn slaapkamer, en daar ging toch echt de verlichting uit 's nachts.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Durashift »

Wubbo schreef:Ik heb jarenlang uitzicht gehad op een station vanuit mijn slaapkamer, en daar ging toch echt de verlichting uit 's nachts.
Ah, er werd rekening gehouden met de omwonenden? :wink:
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Chrysa »

Op station Lage Zwaluwe staat het de hele nacht aan hoor. Maar ja, daar zijn maar 4 omwonenden ofzo.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Mikos »

Een half uur voor de eerste geplande trein gaat de perronverlichting aan, een half uur na de laatste geplande trein gaat de perronverlichting uit. Er zullen vast een handvol stations zijn die daar van afwijken, maar voor het gros gaat die regel op.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Daniel »

Op station Amersfoort viel vanmiddag de omroep op door z'n afwezigheid: was er toch echt even voor de Sprinter richting Zwolle vertrok maar blijkbaar werd het niet nodig gevonden even te melden dat die maar tot Putten reed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Daniel »

Op Utrecht Centraal hoorde ik Tuffy vanmorgen een omreisadvies voor Eindhoven - Nijmegen via Den Bosch omroepen i.v.m. de seinstoring tussen Venlo en Blerick. Geen idee wat de reizigers in Utrecht aan dat bericht hadden, want als ze van Eindhoven naar Nijmegen wilden dan waren ze sowieso al een station te ver :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door VIRM »

Vanochtend stond ik in Leiden op de 1816 te wachten. Gelukkig vroeg een andere reiziger met welke trein (IC of Sprinter) ik naar Den Haag wilde, want hij was zonder enige vorm van omroep gespoorwijzigd van 9 naar 8 en was dus achter mijn rug binnengerold. Tuffy had tussen de omroepen over verstoringen in exotische plaatsen als Gouda en Lage Zwaluwe genoeg ruimte, but it was not meant to be...
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Wubbo »

Vanochtend besloot ik in verband met de wisselstoring bij Oudewater maar via Leiden Centraal te reizen. Terwijl ik rustig naar de klaarstaande [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] liep riep Tuffy om dat reizigers naar Utrecht via Amsterdam Zuid moesten omreizen. Ik heb het maar niet gedaan.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Durashift »

Mikos schreef:Een half uur voor de eerste geplande trein gaat de perronverlichting aan, een half uur na de laatste geplande trein gaat de perronverlichting uit. Er zullen vast een handvol stations zijn die daar van afwijken, maar voor het gros gaat die regel op.
Dank voor je reactie, Mikos. :pos:

Ik lees perronverlichting. Verlichting buiten of in de stationshal / traverse / tunnel blijft wel branden?

Ik zal er eens op letten. :idea:
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Etienne »

Daniel schreef:Op Utrecht Centraal hoorde ik Tuffy vanmorgen een omreisadvies voor Eindhoven - Nijmegen via Den Bosch omroepen i.v.m. de seinstoring tussen Venlo en Blerick. Geen idee wat de reizigers in Utrecht aan dat bericht hadden, want als ze van Eindhoven naar Nijmegen wilden dan waren ze sowieso al een station te ver :wink:
Alsmede het omreizen via Schiphol tussen Rotterdam en Amersfoort, terwijl die verbinding als enige nog enigzins normaal reed via Gouda. :X
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Geert »

Ik heb vandaag 2x een half uur vertraging opgelopen door die wisselstoring bij Oudewater, maar alleen van de HC van de IC Den Haag-Gouda kreeg ik vanmorgen een omreisadvies en van geen enkele HC kreeg ik excuses voor het ongemak. Op de terugweg wist de HC keurig te melden dat we geheel volgens dienstregeling vertrokken waren (de trein daarvoor was te vol om mee te gaan en de trein dáárvoor was uitgevallen, maar goed, deze trein reed idd volgens dienstregeling). Maar aangekomen in Gouda, waar de aansluitende sprinter al lang vertrokken was door vertraging, verder geen reisadvies of excuses voor reizigers richting Den Haag.

Een machinist van die veels te volle trein die ik liet schieten probeerde nog wat reizigers verder het gangpad in te werken (op zich: hulde, ook al was zelfs die capaciteit opgebruikt), maar vond het daarbij wel nodig om op te merken dat mensen niet luisterden vanwege hun oordopjes. Nou, lekker klantvriendelijk weer, want het lag natuurlijk niet aan NS dat al die mensen met een kluitje op het balkon stonden :roll:

Al met al geen klantvriendelijke dag, nog los van het ongemak de vertraging en extra overstappen. Had had wat mij betreft al een hoop gescheeld als het personeel een beetje meer begripvol was geweest. :N
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Wubbo »

Vanavond is er een defecte brug bij Leiden Lammenschans, waardoor er geen treinen rijden tussen Leiden en Alphen. Op het Argos-bord van Den Haag Centraal kwam weer een heel logisch omreisadvies: naar Amsterdam via Leiden C, extra reistijd 5 minuten.

Het ligt vast aan mij, maar ik begrijp de logica niet.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Frank »

De stoptrein van Arriva naar Winterswijk van 8:02 uit Arnhem Centraal vertrekt altijd vanaf spoor 10. Deze staat altijd op borden op de perrons aangekondigd als "Niet instappen". Nou blijft het voorstel treinstel bij aankomst uit Winterswijk altijd wel achter in Arnhem, maar de rest van de trein gaat gewoon terug naar Winterswijk en als je je trein niet wilt missen moet je toch maar instappen.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Chrysa »

In de [serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] werd kort voor Zwolle door de conducteur keurig omgeroepen dat de intercity naar Den Haag niet rijdt in verband met de storing in Schiphol. Keurig uitgelegd dat deze tot Amsterdam zuid rijdt en hij heeft de omreisadviezen ook gegeven, maar wel jammer dat je naar Leiden volgens hem met de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] moet, die niet rijdt omdat er een spoorbrug is geramd tussen Leiden en Alphen. Als je toch bezig bent met storingen opnoemen zou je die toch ook moeten weten?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door JWM »

Hoe uitgebreid was het omreisadvies dan, want ook met die storing bij Schiphol loopt de route vanaf Zwolle naar Leiden toch via Utrecht?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Wubbo »

En wanneer was het bericht, want die storing bij Schiphol was er eerder dan de storing bij Lammenschans?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Daniel »

Sowieso hadden we vandaag ook paranormaal begaafde ARGOS-borden... die in Utrecht kenden voor Hoofddorp - Sassenheim rond 16.30 uur al de gevolgen van een storing met onbekende oorzaak. Dat lijkt me toch wel apart gezien de versperringsmaatregel toch lijkt af te hangen van aard van de versperring.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten