OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Ik zie net op Twitter deze foto langskomen. Lijkt wel alsof de langs de hele 4000 de tussenstations bij de voorafgaande IC getoond worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Casper »

Gisteren stond de (door de werkzaamheden bij Geldermalsen al ingekorte) 700800 helemaal niet meer in de reisinformatie voor Amsterdam Centraal, nu is hij weer teruggezet naar Utrecht - Alkmaar met "Rijdt niet" aan de Utrecht-kant en "Rijdt niet verder dan Amsterdam Centraal" aan de Alkmaar-kant. Ik weet niet zo goed wat hier nou de toegevoegde waarde van is, want de situatie is verder precies hetzelfde.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
sneltram
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door sneltram »

Het moment waarop die trein is opgeheven verschilt. De 700800 van gisteren was vier à vijf weken geleden al opgeheven. De 700800 van vandaag is eergisteren pas opgeheven. Kwestie van wanneer verwachtte men hoeveel tekort. Door het late moment van opheffen van de 700800 van vandaag blijft die dus in de planner staan met 'rijdt niet' (en heb je ook GTBV recht, telt die mee in de punctualiteit, enzovoorts). Op zaterdag niet omdat het allemaal op tijd is aangekondigd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

umbusko schreef: za 23 jul 2022, 10:45 De informatie van Rijdendetreinen wordt automatisch gegenereerd geloof ik, dan krijg je dat soort dingen.

Je zou inderdaad hopen dat iemand handmatig zo'n overzichtje kan maken voor de informatie. Als je daar de goede persoon voor aanneemt, weet je zeker dat het duidelijk is en is er ook een stukje kwaliteitscontrole. Die persoon moet immers de wijzigingen nalopen en zal het dan ook eerder opvallen als er iets nog helemaal niet klopt. (Vroege treinen naar Schiphol worden nog wel eens vergeten bijvoorbeeld.)
Rijdendetreinen geeft alleen informatie door die NS aanlevert. Hoe NS die genereert weet ik niet.
IIVQ
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

Niet per sé een misser, maar het viel mij gisteren op dat er behoorlijk veel DRISen defect waren:
* Op Bijlmer ArenA de 2 grote schermen waar alle vertrektijden bus op staan
* Op Ouderkerk a/d Amstel Oost de 2 schermen aan de oostkant (de 2 schermen aan dezelfde palen aan de westkant, waar je normaal niet aan komt lopen, deden het wel)
* Op Uithoorn busstation was ongeveer 3/4 van de schermen uit.

Volgens een vriend zou dat door de hitte komen, al vind ik die grote op Bijlmer ArenA wel raar, want die hangen niet in de volle zon.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Daniel schreef: za 23 jul 2022, 23:32 Ik zie net op Twitter deze foto langskomen. Lijkt wel alsof de langs de hele 4000 de tussenstations bij de voorafgaande IC getoond worden.
Was een bug na een software update op enkele schermen. Is zaterdag ook weer hersteld
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

De 4300 rijdt deze week verder naar Den Haag Centraal, maar op de treinen (SLT) staat "Hoofddorp" als eindbestemming vermeld.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Ook bijzonder... de 4300 rijdt Lls > Gvc, maar Hfd > Lls
De 3300 bedient Hfd-Gvc in andere richting.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door CamilleKreemers »

Gebeurt wel vaker toch?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Wanneer dan?

Ik zie nu dat in de NS Reisplanner het symbool WC ontbreekt bij de treinen die met SLT rijden. Maar alle stellen SLT zijn nu toch voorzien van een toilet?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Lijn 45 »

:Y
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

Het is niet bij allemaal, ik zie de nodige SLT's in de reisplanner waar de WC- en rolstoelsymbolen wel gewoon bij staan. Dat is blijkbaar nog niet voor alle stellen bijgewerkt?

Over symbolen gesproken, waarom staat er bij de NS-Flirt geen rolstoelsymbool?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Anne »

Op de HTM site staat deze storingsmelding.
Afbeelding

Voor de dagelijkse gebruiker zal niet direct duidelijk zijn wat er aan de hand is.
Waarom niet aangeven traject waar geen tram rijdt en waar wel.

Als ik het bericht lees is de storing op het tramviaduct tussen CS en splitsing bij Ternoot.
Gezien de haltes die niet worden bediend, wordt op de volgende trajecten gereden:
Lijn 2, 3 en 4 vanuit Zuidwest tot Centraal en daar keren via tailtrack.
Lijn 6 vanuit Leyenburg tot Brouwersgracht en keren bij Grote Kerk? Maar waarom daar geen in- uitstappen?

Lijn 2 vanuit Leidschendam driehoeken bij station Laan van NOI.
Lijn 3 uit Zoetermeer tot Liedschenveen en keren op de sporen voor Forepark
Lijn 4 uit Zoetermeer keren op metrostation Centraal (maar dan is halte Laan van NOI toch voor beide richtingen te gebruiken?)
Lijn 6 uit Leidschendam keren bij station Laan van NOI
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Ik vermoed dat lijn 4 keert op Laan van NOI en dus linkerspoor binnenkomt. Maar inderdaad erg verwarrend dit, 'stopt niet bij halte' kan namelijk ook betekenen dat de tram via een andere route rijdt. Nu moet je het sporenplan kennen om te weten dat er hier geen andere route bestaat en ze dus bedoelen dat de lijn is opgeknipt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Geen misser, maar op Den Haag Centraal hebben alle intercity’s die via Amersfoort Centraal reizen een tussenbestemming gekregen.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Schijnt handmatig ingesteld te zijn, nu t/m vandaag de 1600/11600 naar Gvc zijn verlengd.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JordiBrabant »

De CTA's lijken niet gevoed te worden met informatie over buitenlandse werkzaamheden; In Venlo op 1a stond fier dat de trein van 19:05 helemaal naar Hagen gaat. In werkelijkheid gaat de trein naar tot Düsseldorf. De Nederlandse reisinformatie apps geven wél goed aan bij het plannen van een reis dat je een bus moet opzoeken te Düsseldorf.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door diederickx »

In het lijstje met treinseries die vandaag niet rijden staat het pareltje Deurne - Olst.
sneltram
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door sneltram »

Klopt. Is al gemeld, maar in het weekend laat herstel wat langer op zich wachten. Staan nog wel meer fouten in. Asd-Hn is alleen maar Amr-Hn. En Amf-Avat ontbreekt geheel.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Volgens de TBP ging de 7465 slechts tot en met Driebergen-Zeist, maar op de trein stond "Veenendaal Centrum".
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DingeZ »

Dat gebeurt regelmatig. Volgens mij is het probleem dat het bij de SLT niet altijd lukt om de actuele tijden te krijgen en dan valt ie terug op de standaarddienstregeling, waarin tot Vndc gereden wordt.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Jultar »

De verbinding van de SLT is tijdelijk geheel verbroken. Er wordt hard aan gewerkt om die te herstellen.
Echter in dit geval had de HC gewoon Driebergen-Zeist als eindstation kunnen selecteren, dat is niet afhankelijk van die verbinding.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Op de zijkant van stel 9425 staat als eindbestemming "Dordrgcht". _O-
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

De berichten van de nieuwe DRIS'sen in de provincie Utrecht die matig over de vertrektijd heen geplakt wordt is niet nieuw, maar in combinatie met een storing in de datafeed leverde het net bij Zeist Handelscentrum wel een komisch tafereel: komende tijd Vuelta! *O*
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ArrivaBas »

Hebben ze daar in Zeist net als in Dordrecht de halteborden wegbezuinigd bij het moderniseren van de bushaltes (waarbij ik nog altijd betwijfel of een halte zonder verkeersbord rechtsgeldig is)?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten