OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
candelaer
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door candelaer »

Ook de 5688 staat vandaag in de reisplanner met 6 bakken ICD
vries809
Berichten: 29
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 23:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door vries809 »

Het komt ook geregeld voor dat de 3300 volgens de reisplanner rijdt met ICD-materieel GEKOPPELD met SNG!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Ik zat gisteren in 4 verschillende treinen (2x SLT, 2x SNG) en in maar eentje deed de reisinformatie het.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door hauptbahnhof »

Ik ook de laatste dagen in zowel SLT als SNG gezeten. SLT had wel visuele info maar geen omroep en SNG geen van beide.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ArrivaBas »

De FLIRT heeft ook regelmatig problemen met de reisinformatie. Die loopt keer op keer vast na het eerste tussenstation, naast dat diverse stellen last hebben van zwarte schermen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Wubbo schreef: za 23 apr 2022, 09:15 Ik zat gisteren in 4 verschillende treinen (2x SLT, 2x SNG) en in maar eentje deed de reisinformatie het.
Wel opvallend er zijn afgelopen week verbeteringen doorgevoerd in de achterliggende systemen. Al hebben die met name te maken op de getoonde overstappen. Deze zullen vanaf nu gebruik maken van actueler data die ook berekend of de overstap nog haalbaar is of niet.

Deze update zorgt er dan wel weer voor dat er in SLT tijdelijk geen actuele overstapinformatie beschikbaar is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door rooddolfijn »

Op de Rijdendetreinen website staat niks over de werkzaamheden tussen Utrecht en Baarn/Amersfoort.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Daar staat inmiddels een bericht over.
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door rooddolfijn »

Kennelijk staat het ook niet in de app, die ik niet heb. Ik doelde vooral op de website waar er geen bericht over staat, met welke treinseries er ingekort en/of omgeleid zijn.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

In het bericht lees ik:
"Door een technische storing is in de app geen informatie te vinden over de onderstaande werkzaamheden:"
;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door rooddolfijn »

Klopt, maar bij andere werkzaamhedenberichten staat bijvoorbeeld 'Intercity 2200 (Amsterdam C. - Haarlem - Rotterdam C. - Vlissingen): wordt omgeleid en stopt niet in Haarlem en Heemstede-Aerdenhout tussen Amsterdam Centraal en Leiden Centraal' en dat staat niet bij het bericht over de werkzaamheden tussen Utrecht en Amersfoort/Baarn.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Dat komt omdat die melding over de werkzaamheden op Utrecht - Amersfoort/Baarn handmatig is toegevoegd omdat die werkzaamheden ontbraken.
Overigens kan je de aanpassingen in detail wel lezen in de OV-info app (inclusief een fout, want daar staat de 11700 alleen als opgeheven Amersfoort - Amersfoort Schothorst i.p.v. Utrecht - Amersfoort Schothorst)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door PHS »

Vanaf morgen zijn er werkzaamheden tussen Meppel en Groningen. In het storingsbericht staat "Omreizen via Leeuwarden wordt niet geadviseerd." Maar als ik een reis plan tussen Zwolle en Groningen krijg ik naast een reisadvies met een bus tussen Meppel en Groningen (die rit duurt 1 uur 22 minuten volgens de reisplanner :o ) ook reisadviezen via Leeuwarden te zien. En die zijn een kwartier sneller dan met de bus :')

Overigens lijkt de NS zelf ook te verwachten dat reizigers via Leeuwarden gaan reizen, want voor dat traject is de volgende storingsmelding aangemaakt:
Door grote drukte: tussen Zwolle en Leeuwarden rijden er kortere treinen dan gebruikelijk.
Ik zou nog even kijken naar de formulering, NS, want nu lees ik het als 'we verwachten veel reizigers, daarom gaan we kortere treinen rijden dan gebruikelijk' :X
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

Best jammer, want volgens mij kun je de intercity die normaal naar Groningen rijdt en nu in Meppel keert heel mooi koppelen aan de sprinter naar Leeuwarden, deze rijden nu achter elkaar aan tussen Zwolle en Meppel.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
iamthedutchdude
Berichten: 957
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door iamthedutchdude »

Als dat beide ICM zou zijn wel ja...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

Dat hoeft helemaal niet, je kunt de sprinter ook opheffen en vervangen door een overal stoppende IC en dan VIRM treinen inzetten. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door CamilleKreemers »

PHS schreef: vr 06 mei 2022, 08:54 Vanaf morgen zijn er werkzaamheden tussen Meppel en Groningen. In het storingsbericht staat "Omreizen via Leeuwarden wordt niet geadviseerd." Maar als ik een reis plan tussen Zwolle en Groningen krijg ik naast een reisadvies met een bus tussen Meppel en Groningen (die rit duurt 1 uur 22 minuten volgens de reisplanner :o ) ook reisadviezen via Leeuwarden te zien. En die zijn een kwartier sneller dan met de bus :')

Overigens lijkt de NS zelf ook te verwachten dat reizigers via Leeuwarden gaan reizen, want voor dat traject is de volgende storingsmelding aangemaakt:
Door grote drukte: tussen Zwolle en Leeuwarden rijden er kortere treinen dan gebruikelijk.
Ik zou nog even kijken naar de formulering, NS, want nu lees ik het als 'we verwachten veel reizigers, daarom gaan we kortere treinen rijden dan gebruikelijk' :X
Arriva rijdt tussen Leeuwarden en Groningen. Dat is een concurrent van NS, waar je niet bij NS ingecheckt mag zijn.

Wel zou gekeken kunnen worden op welke wijze deze concurrenten elkaar kunnen helpen bij werkzaamheden.
iamthedutchdude
Berichten: 957
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door iamthedutchdude »

Vinny schreef: zo 08 mei 2022, 11:05 Dat hoeft helemaal niet, je kunt de sprinter ook opheffen en vervangen door een overal stoppende IC en dan VIRM treinen inzetten. :Y
Ik denk dat NS dan knallende ruzie krijgt in Friesland, dat houdt dan namelijk in dat Friezen (en andere doorgaande reizigers) een langere reistijd (want IC stopt vaker) en minder treinen (want Sprinters opheffen) krijgen om Groningers een kortere reistijd te bieden.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Het gaat om de IC naar Groningen (nu ingekort tot Meppel) die gekoppeld zou worden aan de Sprinter naar Leeuwarden. Er zouden dus helemaal niet minder treinen rijden, de IC naar Leeuwarden zou in dit voorstel ook gewoon blijven rijden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Ik vraag me af hoeveel mensen profijt hebben van die doorgaande verbinding. Je zal vanuit Zwolle gezien toch eerst de IC naar Leeuwarden willen sturen en daarna de sprinter, en de aansluiting van de treinen naar Groningen is in Leeuwarden op de IC. Kortom: omreizende reizigers hebben geen baat bij de doorgaande verbinding tussen de sprinter Leeuwarden - Zwolle en de IC van Zwolle naar de Randstad.

De vele beweegbare spoorbruggen in Friesland maken het ook niet makkelijk om een aangepaste dienstregeling te maken. Met name de opening van de Van Harinxmakanaalbrug bij Leeuwarden is erg lang.
iamthedutchdude
Berichten: 957
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door iamthedutchdude »

umbusko schreef: zo 08 mei 2022, 16:40 Het gaat om de IC naar Groningen (nu ingekort tot Meppel) die gekoppeld zou worden aan de Sprinter naar Leeuwarden. Er zouden dus helemaal niet minder treinen rijden, de IC naar Leeuwarden zou in dit voorstel ook gewoon blijven rijden.
Oeps, je hebt gelijk. Ik had de opmerking van Vinny verkeerd gelezen.

Als je dat zou doen is dat voor de beweegbare bruggen ook geen probleem, aangezien er dan in het pad van de Sprinter gereden kan worden. Al zou ik de VIRM dan (gezien de aansluiting richting Groningen in Leeuwarden) op de reguliere verbinding naar Leeuwarden zetten, in plaats van op de Sprintercity.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

De omroep op Rotterdam Centraal:
"Op spoor 7 staat voor u gereed de Sprinter naar Dordrecht van 9:56. U wordt verzocht in het achterste treinstel in te stappen."
1) Op dat moment stond die trein er nog helemaal niet.
2) Toen de trein een minuut later kwam, bleek dat juist het achterste treinstel achter zou blijven en dat men in het voorste treinstel in moest stappen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door PHS »

Omroep: 'Vanwege een aanrijding rijden er geen treinen tussen Abcoude en Breukelen. Maak gebruik van de Amsterdamse metro.’
Zonder de toevoeging uit de storingsmelding 'tussen Amsterdam Centraal, Amsterdam Amstel, Amsterdam Bijlmer ArenA en Amsterdam Holendrecht' klinkt dit een beetje vreemd :|
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Het valt me op dat in de omroepen van SNG soms een deel van een woord wegvalt.
"Deze Sprinter rijdt verder naar Almere ....vaarders."
"U kunt hier overstappen op het ...netwerk van Amsterdam."
"U kunt hier overstappen op het metro... van Amsterdam."
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hendrik »

Ik plande net een reis van Gv naar Rtd. Intercity 3250 van 16.39 uur heeft 13 minuten vertraging. Sprinter 5063 vertrekt op exact hetzelfde tijdstip en is (door de vertraging van de intercity) eerder in Rtd. Toch toont de NS-reisplanner niet de sprinter. Dat is toch onlogisch, of zie ik nu iets over het hoofd?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 38 gasten