OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

TVV rijdt sowieso nooit volgens dienstregeling, wat frustrerend is want de reisplanner gaat er wel van uit dat het volgens dienstregeling rijdt bij de verbindingen die hij toont.

Overigens had de NS-planner ook zo z'n rariteiten gisteren. Ik kreeg voor Amersfoort - Arnhem bijvoorbeeld uitsluitend adviezen via Utrecht, behalve om half twaalf toen het advies via Utrecht niet gegeven werd en wel een advies via de Valleiijn. Terwijl die route via de Valleilijn altijd een kwartier sneller is richting Arnhem. (Je zou dus altijd twee opties met dezelfde aankomsttijd verwachten)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Daniel schreef: zo 30 apr 2023, 21:56 TVV rijdt sowieso nooit volgens dienstregeling
Dat is niet waar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Nouja, laten we het zo zeggen... er wordt een dienstregeling gepubliceerd maar alle keren dat ik van TVV gebruik gemaakt heb werd simpelweg vertrokken als de bus vol was en niet op de tijd in de dienstregeling.
Heeft me nog een keer GTBV voor +60 opgeleverd...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Ligt inderdaad heel erg aan de as/verbinding. Hier op Zwolle - Wierden heeft lange tijd ook een NS bus gereden tijdens de elektrificatie van de lijn in de avonduren. En die bus vertrok gewoon op de tijden die gepland waren volgens de (vaak veel te ruim geplande) dienstregeling.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Lijn 45 »

Daniel schreef: zo 30 apr 2023, 21:56 Overigens had de NS-planner ook zo z'n rariteiten gisteren. Ik kreeg voor Amersfoort - Arnhem bijvoorbeeld uitsluitend adviezen via Utrecht, behalve om half twaalf toen het advies via Utrecht niet gegeven werd en wel een advies via de Valleiijn. Terwijl die route via de Valleilijn altijd een kwartier sneller is richting Arnhem. (Je zou dus altijd twee opties met dezelfde aankomsttijd verwachten)
De NS planner houdt sowieso niet van de Valleilijn, ik krijg bijna nooit adviezen via Barneveld als ik tussen Amf en Ah v.v. probeer te plannen. Als ik voor morgen van Amf naar Ah plan op de site krijg ik alleen de suggestie om met Connexxion te reizen als ik daarna op bus 105 over stap. :')
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5862
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

Via Barneveld is bijna nooit sneller dan via Utrecht.
Daniel schreef: zo 30 apr 2023, 21:56 Overigens had de NS-planner ook zo z'n rariteiten gisteren. Ik kreeg voor Amersfoort - Arnhem bijvoorbeeld uitsluitend adviezen via Utrecht, behalve om half twaalf toen het advies via Utrecht niet gegeven werd en wel een advies via de Valleiijn. Terwijl die route via de Valleilijn altijd een kwartier sneller is richting Arnhem. (Je zou dus altijd twee opties met dezelfde aankomsttijd verwachten)
Volgens de reisplanner duurde het via de Valleilijn langer door een overstap van 24 of 34 minuten in Ede-Wageningen. In 4 minuten overstappen kan daar blijkbaar niet volgens de planner.
(Ik verwacht nooit dat de reisplanner twee verschillende adviezen met dezelfde aankomsttijd geeft: je krijgt alleen de snelste te zien. Ook al scheelt het maar 1 minuut.)
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Via de Valleilijn is 52 minuten vs 62 via Utrecht. Maar die optie via de Valleilijn krijg je dus (op zaterdag) alleen om 11.39 en dan is de overstap opeens 5 minuten op Ede-Wageningen.

In de tegenrichting krijg je overigens, door de asymmetrische dienstregeling op de Valleilijn, wel beide routes als optie. Want dan is de Valleilijn juist weer 4 minuten sneller dan via Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

De 3500 die vandaag helemaal naar Dordrecht lijkt te rijden, lijkt aldaar doorgekoppeld te zijn op de 2400 terug naar Shl.
Dat geeft dus erg bijzondere ritinfo op zowel de CTA als in reisplanners.

Zo vertrok de 2423 met eindbestemming Venlo zojuist uit Leiden Centraal: Ledn > Ddr > Shl > Vl
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Als ik op Rijdende Treinen de rit informatie bekijk, gaat hij ook non-stop van Dordrecht naar Leiden Centraal. :')
Daniel schreef: ma 01 mei 2023, 05:30 Via de Valleilijn is 52 minuten vs 62 via Utrecht. Maar die optie via de Valleilijn krijg je dus (op zaterdag) alleen om 11.39 en dan is de overstap opeens 5 minuten op Ede-Wageningen.
Waarschijnlijk is er dus ingesteld dat er (in elk geval in die richting) altijd minimaal 5 minuten overstaptijd gerekend moet worden te Ede-Wageningen. Gezien de ligging van spoor 5 vind ik dat eens zo raar.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door tjoektjoek »

In de reisinformatie staat European Sleeper erin. Echter staat European Sleeper als soort trein en niet als vervoerder.

https://assets.paris-p.cla.ns.nl/statio ... n/asd7.pdf

Zie vertrekstaat van Amsterdam, rond half 7 's ochtends vertrekken er twee treinen naar Brussel-Zuid/Midi vlak achter elkaar. Hopelijk stappen de reizigers niet per ongeluk in de verkeerde trein naar Brussel.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Gezien het aantal mensen dat daadwerkelijk gebruik maakt van alleen de papieren vertrekstaten zal dat wel meevallen, zeker omdat die ook de verplichte reservering vermeldt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Een helft van een TB14 die al minstens 48 uur vastgelopen is, en dan ook nog op een druk station als Schiphol Airport. Je zou zeggen dat dit toch al eerder opgevallen zou moeten zijn.
Gaf wel een aparte combi van de linkerhelft die werkzaamheden Utrecht - Arnhem vermeld, met op de rechter helft gewoon een trein naar Arnhem. (Vandaar ook dat ik weet dat hij minstens 48 uur geleden is vastgelopen, want gisteren waren ze daar al aan het werk)
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Misschien moet je dit ook melden in het Doorgeefluik? :idea:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Dat is dicht ;) (En hij is al gemeld aan en doorgezet door @NS_Online op Twitter)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IIVQ
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

Buurtbus 408 filmt "Egmond Aan Zee" met hoofdletter A.
Heb het al intern doorgezet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

Dat is toch niet zo erg? :p
🍉
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Aldus de omroepende conducteur van de 1727 bij vertrek uit Utrecht: "Wij gaan voor u stoppen te Amersfoort, Apeldoorn, Almelo, Hengelo en onze eindbestemming Enschede." Waar Deventer? -0-

Ik blijf toch echt pleiten voor een automatische omroep in intercity's, onder meer vanwege dit soort fratsen. :roll:
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door en-es »

Gistermiddag in de sprinter van Utrecht Centraal naar Baarn werd Utrecht Overvecht aangekondigd als eerste stop. Terwijl dat station dicht was wegens werkzaamheden. Moet wel zeggen dat de conductrice dat direct corrigeerde.
PHS

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door PHS »

Die conducteur was vast fan van PEC Zwolle :mrgreen:

Bij mij vergat de conducteur gisteren Den Bosch aan te kondigen in de lijst van haltes, maar ook dat werd later gecorrigeerd.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door gpvos »

In de 397 werden de overstappen op Toolenburg Oost aangegeven: 169 Hoofddorp 15:24 en 169 Hoofddorp 15:34. Maar dat zijn dus wel tegenovergestelde richtingen. -0-
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
IIVQ
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

Tsja, ik moet op Duivendrecht ook altijd even kijken welke Sprinter naar Utrecht ik wil hebben als ik naar Hilversum wil.
Hainje schreef: zo 14 mei 2023, 07:53 Dat is toch niet zo erg? :p
Nee. Maar het is wel lelijk en fout, want zo heet de plaats niet. Als we zo gaan beginnen, kunnen we dit topic wel opheffen.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door gpvos »

Maar dat is wel allebei eindbestemming Utrecht CS, en geen tegenovergestelde richtingen maar ongeveer 90°. Die twee Hoofddorpen gaan over Spaarneziekenhuis versus Station, aan tegenovergestelde uiteinden van het dorp.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
IIVQ
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

IIVQ schreef: za 13 mei 2023, 21:57 Buurtbus 408 filmt "Egmond Aan Zee" met hoofdletter A.
Heb het al intern doorgezet.
Leuk weetje: Intern staat het goed. De lijnfilminstallatie van de buurtbus maakt van elk woord de eerste letter een hoofdletter.
tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door tjoektjoek »

Op Rotterdam Centraal wordt er een tip aangegeven voor de Eurostar op de borden: ga naar de Eurostar departure building op spoor 2. Afwisselend met het Engels. Het Nederlands had beter gekund.
iamthedutchdude
Berichten: 958
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door iamthedutchdude »

Er heeft iemand een typfoutje gemaakt, waardoor er nu volgens de reisinformatie VIAS Snelbussen rijden tussen Emmen en Arnhem, met stops op Elten en Zevenaar. Je bent dan tussen Emmen en Arnhem slechts 47 minuten onderweg _O-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten