OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
IIVQ
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

Thx.
Als uitstappende teiziger heb je niets aan een vertrekperron als een buschauffeur je er daar niet afzet.
Toen ik bij de trein aankwam en de conductrice vroeg naar hoe en wat hebben we samen nog gekeken waar Arriva-palen waren, ze zag ze alleen op Sp2/3. Dus die zullen op sp1 wel alleen rondom de tunnel staan.
Ik vroeg wanneer ze vertrok, "nu", ik had toen nog net genoeg tijd om naar de NS-paal in de stationshal te gaan, en in te checken. Deze regel ik morgen wel met Arriva.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

https://www.uitcheckgemist.nl/
Maar wat is nu de misser in de reisinformatie?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Ik geloof inderdaad dat ze alleen rondom de tunnel staan, als je de tunnel uitkomt staan er in ieder geval zowel naar links als naar rechts palen en volgens mij ook nog als je rechtdoor het station uitloopt. De stationshal ligt inderdaad niet mooi in het midden, en ik weet niet zeker of er daar ook een staat. Ik zal er bij een volgende overstap eens op letten.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Meltrain schreef: zo 26 jun 2022, 22:35 Maar wat is nu de misser in de reisinformatie?
Waarschijnlijk dus dat het na het uitstappen volstrekt onduidelijk was waar er uitgecheckt kon worden. :Y
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Rond half negen riep Karin op Amsterdam Centraal om dat er minder Intercity's van en naar Enkhuizen reden vanwege personeelstekort, en dat er een kwartier extra reistijd zou zijn. Ik denk dat zij de uitgevallen spits-IC's bedoelde, die op dat tijdstip niet meer reden....?
Beul van de blindegeleidelijn
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door April064 »

VIRM schreef: ma 27 jun 2022, 21:43 Rond half negen riep Karin op Amsterdam Centraal om dat er minder Intercity's van en naar Enkhuizen reden vanwege personeelstekort, en dat er een kwartier extra reistijd zou zijn. Ik denk dat zij de uitgevallen spits-IC's bedoelde, die op dat tijdstip niet meer reden....?
Yep, dat zijn de spits-ICs. Die rijden op dit moment voor onbepaalde tijd niet meer vanwege het personeelstekort.
zij/haar/hen/hun
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Dacht ik al. Maar was Karin dan niet een beetje laat met haar omroepen?
Beul van de blindegeleidelijn
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door diederickx »

Het is natuurlijk fijn om te weten voor de volgende dagen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

Ik denk dat er dan beter omgeroepen kan worden dat er in de spits minder intercity’s rijden. Dat is een stuk duidelijker voor iedereen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Casper »

Dan lijkt het weer alsof er in de spits minder gereden wordt dan daarbuiten, en dat is natuurlijk niet zo. Er wordt alleen niet meer gereden.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Rob357 »

Ik zit nu in 1563, van Amsterdam Centraal naar Amersfoort vertel 17:30, en de trein staat 'verkeerd om' in de RdT app. Stel 4039 rijdt voorop met daar achter het stel met vier bakken. Volgens RdT is de combinatie andersom. In de NS app lijken de stellen ook verkeerd om te staan, maar daar is geen duidelijke richtingsaanduiding.

Edit 3 minuten later: ik zit op treinposities het verloop van de planning te kijken en zie dat het net om 17:38 is omgedraaid. Alle apps tonen het nu weer goed. Wel gek dat het na vertrek pas werd aangepast.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door gpvos »

Zojuist in Sittard kreeg de trein naar Alkmaar van 13.17, die eerst op spoor 2b werd aangegeven, +10 en werd gespoorwijzigd naar 3b. Maar op de CTA op 2b stond niets daarover, daar stonden alleen de trein van 13.35 naar Eindhoven op spoor 1b en de volgende trein van 13.47 vermeld. De CTA op spoor 3b, op hetzelfde perron, was defect, dus daar had je niets aan. Gelukkig was de CTA op spoor 1b wel zichtbaar aan de overkant van het spoor, want daar stond wèl op dat de trein naar Alkmaar vertraging had en van spoor 3b zou vertrekken. Ook de omroep hierover kwam pas om 13.26, terwijl de vertraging al meer dan 10 minuten op de (verkeerde) borden stond.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
PHS

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door PHS »

Deze ochtend gemeld om 6:58:
Storing Zwolle-Groningen
Defecte trein
Tussen Meppel en Zwolle rijden er minder treinen door een defecte trein.
Maar als ik in de reisplanner kijk, rijden alle treinen gewoon, hoogstens met wat vertraging?
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

De 618 was zo te zien opgeheven, dus er heeft inderdaad één trein minder gereden tussen Meppel en Zwolle :Y Waarschijnlijk was dat ook de betreffende defecte trein.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

De 6945 kwam vandaag maar niet weg uit Gvc. De vertraging liep op tot +25, maar in Ypb gaf de omroep daarover geen kik. Pas toen de trein werd opgeheven (ruim een kwartier na oorspronkelijk vertrek uit Gvc) kwam er een haast onhoorbaar zachte omroep (en helemaal onhoorbaar toen een intercity langsraasde) over de uitval.

De reisplanner durfde al die tijd ook met droge ogen te beweren dat mijn reis nog altijd volgens plan verliep en gaf geen enkele melding van enige vertraging, noch van het feit dat mijn opgeslagen reis de mist in ging.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Michael »

Ik sla altijd mijn reizen op in de NS app. Maar de laatste tijd kreeg ik nooit meer meldingen erover. Terwijl ik de meldingen wel aan heb staan. Sowieso lijken meerdere dingen in de NS app de laatste tijd slecht te werken
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door rooddolfijn »

In de NS reisplanner krijg ik voor aankomende vrijdag geen reisadvies met de 7400. Is dit een misser, of rijdt de serie niet door het personeelstekort?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Is opgeheven, staat tevens vermeld op:
viewtopic.php?f=32&t=16067&p=778967#p778967
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Michael schreef:Ik sla altijd mijn reizen op in de NS app. Maar de laatste tijd kreeg ik nooit meer meldingen erover. Terwijl ik de meldingen wel aan heb staan. Sowieso lijken meerdere dingen in de NS app de laatste tijd slecht te werken
Gisteren heb ik nog meerdere meldingen gekregen over een opgeslagen reis, heb er nog twee niet weggedrukt :D

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Ik krijg die meldingen ook nog, maar dan stoïcijns met het bericht "Vertrek als gepland" / "Aankomst als gepland" terwijl je op de actuele vertrektijden allang kan zien dat dat kletskoek is en je overstap al verbroken is.

Sowieso is het zo, als ik een opgeslagen reisadvies aantik in je opgeslagen reizen, dat daar nooit vertragingen in worden weergegeven, ook als die wél te zien zijn wanneer ik de reis opnieuw zou plannen. Dat speelt al jaren en ik heb de puf er niet meer voor om dat te blijven melden aan de developers.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Michael »

Suus schreef: wo 13 jul 2022, 13:35
Michael schreef:Ik sla altijd mijn reizen op in de NS app. Maar de laatste tijd kreeg ik nooit meer meldingen erover. Terwijl ik de meldingen wel aan heb staan. Sowieso lijken meerdere dingen in de NS app de laatste tijd slecht te werken
Gisteren heb ik nog meerdere meldingen gekregen over een opgeslagen reis, heb er nog twee niet weggedrukt :D

Afbeelding
Dan zal het wel op de een of andere manier aan mijn telefoon hebben gelegen gok ik. Ik heb inmiddels een nieuwe dus ben benieuwd of het nu dan beter gaat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

In mijn trein werd "U kunt overstappen" vertaald naar "You can move directions". :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Een onderdeel van de vernieuwde info op de TBPs blijkt ook dit te zijn...

"18.43 IC Schiphol Airport: rijdt niet / 18.43 IC Schiphol Airport: has been cancelled"

Was perfect Engels geweest zonder die dubbele punt ertussen, maar nu is het alleen een wat rare uitgebreidere omschrijving. Al is de dubbele punt ook in het Nederlands wat overbodig volgens mij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Op Utrecht Centraal werd de omroep dat de 125 overvol was en reizigers zonder reservering een andere trein moesten nemen direct gevolgd door de omroep dat er geen catering op de 125 aanwezig was.
Voor wie riepen ze dat dan om vraag ik zomaar af? Niet voor de binnenlandse reizigers die toch al een andere trein moesten nemen (aannemende dat geen hond voor Utrecht - Amsterdam gaat reserveren ;) )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

De 125 rijdt toch naar Duitsland, dan is het toch een logische omroep?

In de reisplanners zijn Utrecht Centraal en Arnhem Centraal bij de ICE nu ook aangepast naar alleen vertrektijden, zodat ze ook niet meer voor binnenlandse reizen uit de reisplanner komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten