OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Geert »

Het enige dat om 16.24 uur gemeld werd was dat er nog niets bekend was, en om 16.35 dat er geen treinen rijden (en toen was ook de oorzaak bekend).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Daniel »

Volgens jouw eigen Rijden de treinen werd van 16.30 tot 17.15 uur gemeld dat er geen treinen reden door een onbekende oorzaak, zoiets stond ook op het ARGOS-bord.
Ik vond het eerlijk gezegd een wat rare combinatie dat je niet weet wat er aan de hand is, maar wel weet dat het ernstig genoeg is om de treindienst geheel te staken. Ergens moet je dan toch weten wat er aan de hand is lijkt me?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Wubbo »

De infobron van de Argos-borden is een andere dan Rijden de Treinen nu gebruikt, dus dat hoeft niet altijd 1 op 1 te matchen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Geert »

Ik keek inderdaad naar wat infoplus had gemeld (ARGOS/gele balk/Teletekst). App/site van NS en RdT toonde wat anders inderdaad.

Tja, misschien weten ze nog niet precies wat er defect is maar wel dat er voorlopig geen trein rijden. Storingsberichten worden ook niet op de post aangemaakt maar centraal in OCCR, waarschijnlijk was op de post op dat moment al wel meer informatie maar had reisinfo die nog niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Meltrain »

    Geweldig voorbeeld van gebrekkige communicatie weer. :roll:
    Tot minder dan een minuut voor vertrektijd wordt op Rlb aangegeven dat de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] naar Gvc van 13:09 van spoor 4 vertrekt. Alle reizigers staan dus op dat perron en naar de reizigers die het niet gezien of gehoord hebben, wordt geroepen dat ze baar spoor 4 moeten komen.

    Ongeveer 45 seconden voor vertrektijd verdwijnt de trein van de TBP en zie ik hem richting spoor 2 rijden. Dit wordt niet omgeroepen. :?
    Ik roep dus maar naar de reizigers dat ze alsnog naar spoor 2 moeten en ren vooruit on de HC te verzoeken iets langer te wachten.
    Desondanks vrees ik dat niet iedereen de trein gehaald heeft.

    Het meest opmerkelijke vind ik nog wel dat de teruggedraaide wijziging niet werd omgeroepen.
    Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
    Gebruikersavatar
    Daniel
    OVNL-bestuurslid
    Berichten: 39191
    Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
    Locatie: Amersfoort
    Contacteer:

    Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

    Bericht door Daniel »

    Tja, verbaast me nou niks. Hoe vaak ik in Amersfoort al niet gehad heb dat treinen plots van de TBP verdwijnen en dan gespoorwijzigd blijken... Ben de tel kwijt.
    Schapekop in de Keistad
    Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

    Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
    JWM
    Berichten: 5900
    Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

    Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

    Bericht door JWM »

    Hoevaak heb je daardoor de trein gemist?
    Gebruikersavatar
    Daniel
    OVNL-bestuurslid
    Berichten: 39191
    Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
    Locatie: Amersfoort
    Contacteer:

    Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

    Bericht door Daniel »

    Eigenlijk zelden doordat ik op m'n gebruikelijke instapplek een vrij goed zich op een TBP heb en daardoor wel het blauwe balkje van de spoorwijziging onderaan het scherm zag. Maar de grote stroom reizigers kwam dan vaak pas op gang bij binnenkomst van de trein op het naastgelegen perron.
    Schapekop in de Keistad
    Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

    Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
    Gebruikersavatar
    Tochjo
    Donateur
    Berichten: 1130
    Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

    Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

    Bericht door Tochjo »

    Donderdagochtend op het ARGOS-bord te Utrecht Centraal en automatisch omgeroepen: minder sprinters tussen Culemborg en Geldermalsen vanwege een defecte trein. Dat is een merkwaardig bericht, want iemand die ter plaatse bekend is weet hoe onwaarschijnlijk het is dat men treinen in Culemborg laat keren. En inderdaad reden er dus vanaf Utrecht tot Geldermalsen minder sprinters. Helemaal verrassend was het toen ik las dat de defecte trein in de buurt van Utrecht Vaartsche Rijn stond en dus helemaal niet tussen Culemborg en Geldermalsen, waardoor ik nog minder begreep van het genoemde traject.
    Gebruikersavatar
    Geert
    OVNL-bestuurslid
    Berichten: 12543
    Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
    Locatie: Utrecht
    Contacteer:

    Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

    Bericht door Geert »

    Het werd in de loop van de ochtend aangepast naar Utrecht-Geldermalsen. Wel opvallend, want de bijbehorende treinmaatregel was wel duidelijk:
    Sprinter 6900 Utrecht C. - Geldermalsen - 's-Hertogenbosch rijdt niet tussen Utrecht Centraal en Geldermalsen
    Lijkt me een foutje van de omroeper.
    Gebruikersavatar
    Geert
    OVNL-bestuurslid
    Berichten: 12543
    Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
    Locatie: Utrecht
    Contacteer:

    Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

    Bericht door Geert »

    Gisterochtend moest mijn IC Den Haag-Utrecht voor Woerden afremmen en daarna werden we over spoor 6 geleid (blijkbaar was er een wisselstoring). Blijkbaar zat er een HC op de trein die nog niet vaak dit traject had gereden. Nog voor Woerden begon hij met omroepen dat het spoor bezet was en dat we zo verder konden rijden (ok, prima), daarna begon hij te vertellen dat we bijna in Utrecht waren (ambitieus :)) en daarna begon hij een hele waslijst met overstaps om te roepen. Net toen hij de laatste trein omroep reden we langs het perron van Woerden. Minuutje later de omroep dat hij wat vroeg was met omroepen maar dat we 5 minuten later toch echt in Utrecht zouden aankomen :D
    Gebruikersavatar
    Daniel
    OVNL-bestuurslid
    Berichten: 39191
    Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
    Locatie: Amersfoort
    Contacteer:

    Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

    Bericht door Daniel »

    Haha, die vroege vogels zitten er inderdaad ook wel tussen. Het leuke is dat er soms reizigers tussen zitten die het ook zo geloven ook al is er in de verste verte nog geen stad te zien. Die zie je dan al ter hoogte van Blauwkapel Oost naar de deur lopen als je 'n vroege HC hebt die al bij Bilthoven omroept dat we over enkele minuten op Utrecht Centraal arriveren :P
    Schapekop in de Keistad
    Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

    Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
    dylanwild94
    Berichten: 6187
    Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
    Locatie: Rotterdam

    Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

    Bericht door dylanwild94 »

    Bevordert wel het uitstap proces. :)
    gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
    je hebt het OV en je hebt de NS.
    Hendrik
    Berichten: 2547
    Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

    Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

    Bericht door Hendrik »

    Trein 700910 is een extra Intercity Direct naar Rotterdam Stadion. Aldus de AV van Rtd. :P
    cassie127
    Berichten: 6590
    Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
    Contacteer:

    Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

    Bericht door cassie127 »

    Eigenlijk geen misser maas wist even niet waar ik het anders neer moet zetten... De reisplanner op de website van de NS toont voortaan bij alle adviezen aan welke zijde je in rijrichting moet uitstappen.
    Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
    Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
    2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
    Gebruikersavatar
    Daniel
    OVNL-bestuurslid
    Berichten: 39191
    Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
    Locatie: Amersfoort
    Contacteer:

    Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

    Bericht door Daniel »

    Niet alleen dat, ook de materieelinzet en drukte-info die al eerder in de app zat zit er nu in. Zelfs nog wat uitgebreider: de aantallen zitplaatsen per klasse en het aantal klapstoelen staat er ook in.
    Schapekop in de Keistad
    Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

    Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
    Gebruikersavatar
    Suus
    Berichten: 50906
    Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
    Locatie: Delfshaven
    Contacteer:

    Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

    Bericht door Suus »

    Op Krimpen aan den IJssel busstation worden de ritten van Syntus op lijn 195 met een vraagteken weergeven terwijl die van Arriva gewoon de actuele tijd tonen. Dit terwijl de ritten gewoon in de apps met actuele informatie worden getoond.

    Op Rotterdam Capelsebrug gaat het wel goed trouwens.
    Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
    cassie127
    Berichten: 6590
    Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
    Contacteer:

    Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

    Bericht door cassie127 »

    Vanwege herstelwerkzaamheden rijden er morgen geen intercity's tussen Almere Centrum & Amsterdam Centraal -o-

    Echter kreeg ik er net wel 1 uit de reisplanner... Nu niet meer :?
    Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
    Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
    2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
    Etienne
    Donateur
    Berichten: 7944
    Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
    Locatie: Gouda
    Contacteer:

    Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

    Bericht door Etienne »

    De spoorwegovergang bij Diemen, die overigens vervangen wordt door een tunnel, is kapot. Vanochtend hebben de 2612 en 2614 overigens wel gereden, maar meer ook niet.
    Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
    In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
    Gekko123
    Oud-beheerder OVNL
    Berichten: 2327
    Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
    Locatie: Delft

    Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

    Bericht door Gekko123 »

    Suus schreef:Op Krimpen aan den IJssel busstation worden de ritten van Syntus op lijn 195 met een vraagteken weergeven terwijl die van Arriva gewoon de actuele tijd tonen. Dit terwijl de ritten gewoon in de apps met actuele informatie worden getoond.

    Op Rotterdam Capelsebrug gaat het wel goed trouwens.
    Dan moet dat bij de Capelsebrug ondertussen gefixed zijn. Een paar weken terug werden (in ieder geval in de ochtendspits) de ritten van Syntus in zijn geheel niet getoond op de DRIS-panelen. Toen helemaal vergeten om hier te plaatsen
    Wubbo
    Oud-beheerder OVNL
    Berichten: 13549
    Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
    Locatie: Utrecht

    Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

    Bericht door Wubbo »

    Etienne schreef:De spoorwegovergang bij Diemen, die overigens vervangen wordt door een tunnel, is kapot. Vanochtend hebben de 2612 en 2614 overigens wel gereden, maar meer ook niet.
    Eind van de ochtend reed ook de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Almere Centrum2600[/serie] weer.

    Vanmiddag was er een aanrijding tussen Hilversum en Naarden-Bussum. In Utrecht werd voor Naarden-Bussum een omreisadvies via Amsterdam gegeven. Mag je dan zelf bedenken welk station in Amsterdam? En waarom was er geen omreisadvies naar Almere?
    Gebruikersavatar
    Geert
    OVNL-bestuurslid
    Berichten: 12543
    Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
    Locatie: Utrecht
    Contacteer:

    Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

    Bericht door Geert »

    Vanmorgen was weer eens een gevalletje "Vooraan instappen" in Den Haag, en terwijl ik langs de TBP liep viel me op dat daar helemaal niet de trein op stond waarvoor je vooraan in moest stappen. In het blauwe balkje stond de volgende trein die van dat perron zou vertrekken.

    Zou het niet nuttig zijn om de trein op zo'n bord te vermelden? Nu is de eerste TBP met leesbare treinbestemming pas in zicht als je een paar honderd meter vanuit de hal hebt gelopen. Dat lijkt me niet zo handig.
    Gebruikersavatar
    Daniel
    OVNL-bestuurslid
    Berichten: 39191
    Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
    Locatie: Amersfoort
    Contacteer:

    Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

    Bericht door Daniel »

    NS meldde vanmiddag een wisselstoring tussen Utrecht en Rotterdam/Den Haag maar merkwaardig genoeg had die meer impact op een traject waar geen storing was gemeld. Zo reden er weliswaar maar 4 i.p.v. 8 treinen naar Gouda, maar naar Amersfoort reed een uur lang geenenkele IC zonder verstoringsmelding. Blijkbaar was keren in de corridor erg lastig?
    Schapekop in de Keistad
    Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

    Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
    Gebruikersavatar
    Suus
    Berichten: 50906
    Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
    Locatie: Delfshaven
    Contacteer:

    Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

    Bericht door Suus »

    Dit is de ICE naar Frankfurt. De vele reizigers die Europa verkennen met de trein zullen dat met dit bord echt niet snappen...

    Afbeelding
    Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
    Wubbo
    Oud-beheerder OVNL
    Berichten: 13549
    Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
    Locatie: Utrecht

    Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

    Bericht door Wubbo »

    Vanochtend in de trein uit Den Haag naar Utrecht werden de aansluitende treinen omgeroepen (al voordat we door Vleuten reden, maar dat terzijde). In dat rijtje kwamen ook de aansluitende IC naar Rotterdam C (overstap van 3 minuten die dus formeel niet te halen is) en naar Leiden C (zelfde materieel) voor. Ik denk toch niet dat er iemand in die trein zat die een van deze treinen had moeten hebben.
    Plaats reactie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten