OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Sowieso knap om de HSL en de lijn Lage Zwaluwe - Roosendaal tegelijk te stremmen met één trein.
Tegelijk met Lage Zwaluwe-Breda zou nog kunnen als hij precies op de overloop gestrand is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

9200 die wellicht is omgeleid via Rsd en daarmee de dienstregeling van de 5900 beperkt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Ja, een zeer grote ergernis van mij omdat NS er zo geheimzinnig over doet en ook na meermaals vragen niet wil toegeven dat het de reden is, maar als de HSL tussen Rotterdam en Breda gestremd is, worden de sprinter van Dordrecht naar Roosendaal van :22 en de sprinter van Roosendaal naar Dordrecht van :08 opgeheven. Ik begrijp dat de 5900 niet de drukste treinserie van het land is, maar het zou wel wat klantvriendelijker kunnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Jultar »

Als je dat aan de mensen van de klantenservice vraagt denk ik niet dat het aan geheimzinnigheid ligt, maar meer aan het missen van dat specifieke stukje lokale kennis.
Dat soort vragen zijn gewoon te ingewikkeld voor een gemiddelde klantenservice.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

MetroRET schreef: wo 25 aug 2021, 12:13 9200 die wellicht is omgeleid via Rsd en daarmee de dienstregeling van de 5900 beperkt.
Het is de 9300 die wordt omgeleid (de 9200 wordt gewoon opgeheven).

Gisteren zag ik op het Argos-bord van Deventer dat er werkzaamheden waren tussen Apeldoorn-Zutphen/Deventer-Ame. Weet iemand waar ik die laatste kan vinden? En in het omroepbericht (ook gisteren) over de staking in Duitsland was heel duidelijk te horen dat Aachen Hauptbahnhof later (of eerder) is opgenomen: die is duidelijk anders geïntoneerd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

Is "Ame" niet gewoon een storende tikfout voor Amersfoort?
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Ik denk dat het gewoon slecht uitgelijnd is. De trajecten op twee regels zetten had gekund (en het opgelost).
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door SuperGhost »

Zojuist in Utrecht in de intercity naar Leiden gestapt, die met sprintermateriaal rijdt.

De trein lijkt niet te begrijpen dat NS sprintermateriaal in een intercity zou inzetten, want de schermen in de trein geven aan dat het de sprinter naar Leiden zou zijn.....
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Lijn 45 »

De 8800 is toch ook meer een Sprinter dan een IC. (A)
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

Jultar schreef: wo 25 aug 2021, 16:17 Als je dat aan de mensen van de klantenservice vraagt denk ik niet dat het aan geheimzinnigheid ligt, maar meer aan het missen van dat specifieke stukje lokale kennis.
Dat soort vragen zijn gewoon te ingewikkeld voor een gemiddelde klantenservice.
Dat mag dan zijn, maar het is toch niet teveel gevraagd om wat transparanter te communiceren over wat de gevolgen van een stremming zijn?
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Jultar »

Wat bedoel je daarmee? In het storingsoverzicht staat namelijk gewoon dat er minder sprinters rijden op het betreffende traject: https://www.rijdendetreinen.nl/storinge ... roosendaal
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Durashift »

^^^ maar dat komt (direct) niet door die gestrande trein maar door de noodzaak om capaciteit voor de Thalys vrij te maken op het spoordeel dat de opgeheven Sprinter rijdt. Maar, zo'n Thalys rijdt toch niet om het kwartier??
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

Jultar schreef: vr 27 aug 2021, 13:44 Wat bedoel je daarmee? In het storingsoverzicht staat namelijk gewoon dat er minder sprinters rijden op het betreffende traject: https://www.rijdendetreinen.nl/storinge ... roosendaal
Maar er mag wel meer een relatie gelegd worden met de werkelijke reden van het schrappen van treinen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Mensen accepteren dingen nu eenmaal sneller als ze ook de reden kennen. Je kunt het dan nog steeds oneens zijn met de beslissing, maar dan weet je tenminste waarom dingen gaan zoals ze gaan. Bovendien helpt het je om toekomstige maatregelen te voorspellen en kun je je dus wat meer "in control" voelen dan wanneer je alle details van de berichtgeving maar af moet wachten, ook al kun je helemaal niets aan het eindresultaat veranderen. Voor sommige mensen zal het helemaal niets uitmaken, maar ik vind het persoonlijk prettiger wanneer ik de details ken en vind een bedrijf dat me de details geeft daardoor ook sympathieker.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Jultar »


waldo79 schreef:
Jultar schreef: vr 27 aug 2021, 13:44 Wat bedoel je daarmee? In het storingsoverzicht staat namelijk gewoon dat er minder sprinters rijden op het betreffende traject: https://www.rijdendetreinen.nl/storinge ... roosendaal
Maar er mag wel meer een relatie gelegd worden met de werkelijke reden van het schrappen van treinen.
De gestrande trein is toch de daadwerkelijke aanleiding? De enige andere mogelijkheid als reden is 'door een verstoring elders', maar dan krijg je weer het gezeur over wat die verstoring dan is.
Meer informatie is voor de treinliefhebbers misschien interessant, maar voor de overgrote meerderheid is het volstrekt irrelevant.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Dat is natuurlijk wel binnen de bestaande hokjes denken, in theorie kan NS prima 'door een defecte trein elders' communiceren.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Jultar schreef: vr 27 aug 2021, 15:25 Meer informatie is voor de treinliefhebbers misschien interessant, maar voor de overgrote meerderheid is het volstrekt irrelevant.
Dat waag ik dus te betwijfelen. Er is niet voor niets beleid voor gemaakt om bij een onverwachte stilstand, bijvoorbeeld voor een rood sein, binnen een x aantal minuten om te roepen wat er aan de hand is. Omdat reizigers niet denken "oh, we staan stil, we zullen ooit wel weer rijden", maar "we staan stil, waarom staan we stil". En hier denken ze niet "oh, mijn trein rijdt niet", maar "waarom rijdt die $#@-trein niet". Het resultaat verandert niet, maar als je de reizigers meer informatie geeft winden ze zich hopelijk minder op, en daar is iedereen bij gebaat. ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

In Dordrecht werd net een storingsbericht omgeroepen over een defecte bovenleiding tussen Kruiningen-Yerseke en Goes tot 19:45. Het storingsbericht eindigde met “vanavond waarschijnlijk minder treinen”. Wat is dat voor mededeling?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Jultar »

umbusko schreef:
Jultar schreef: vr 27 aug 2021, 15:25 Meer informatie is voor de treinliefhebbers misschien interessant, maar voor de overgrote meerderheid is het volstrekt irrelevant.
Dat waag ik dus te betwijfelen. Er is niet voor niets beleid voor gemaakt om bij een onverwachte stilstand, bijvoorbeeld voor een rood sein, binnen een x aantal minuten om te roepen wat er aan de hand is. Omdat reizigers niet denken "oh, we staan stil, we zullen ooit wel weer rijden", maar "we staan stil, waarom staan we stil". En hier denken ze niet "oh, mijn trein rijdt niet", maar "waarom rijdt die $#@-trein niet". Het resultaat verandert niet, maar als je de reizigers meer informatie geeft winden ze zich hopelijk minder op, en daar is iedereen bij gebaat. ;)
Het gaat daar vooral om het feit dat er iets is omgeroepen, niet wat de exacte reden is. Sterker nog, de instructie is dan ook om om te roepen, ook als er geen informatie is. Het gaat erom dat de reiziger weet dat er iets aan de hand is en dat men ermee bezig is.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

Afbeelding

Hahaha, taxibusjes? Wat?! Een traject verbussen met TAXIbusjes?? :shock:
🍉
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door diederickx »

Update 20:58

Oorzaak * Defecte bovenleiding
Gevolg * Tussen Roosendaal en Vlissingen rijden er minder Intercity's door een defecte bovenleiding.
Extra reistijd * +30 minuten
Verwachte duur * Dit duurt tenminste tot zaterdag 28 augustus 01:30 uur.
Volg het storingsverloop * Dienstregeling is aangepast * We rijden volgens een aangepaste dienstregeling totdat de storing is verholpen.
Advies * Vrijdag 27 augustus 10:55 uur t/m zaterdag 28 augustus 1:30 uur * Van Roosendaal naar Goes reist u via Arnemuiden. Van Goes naar Vlissingen reist u via Kapelle Biezelinge..

Dat maakt het niet heel veel duidelijker.

Ik snap dat het een tikje complex is door combinatie van geplande werkzaamheden en draadbreuk. Maar helder formuleren kan een ieder leren.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Vrij simpel, Goes wordt niet aangedaan in de richting van Vlissingen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Prachtig. Rijdendetreinen.nl komt niet verder bij het advies dan "Goes".

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

Dhere goes sumtin riellie rong! :Y
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Hoezo? Het advies goes toch prima?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten