OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

In de ovinfo-app staat bij busstation Uithoorn een melding dat de halte tot en met middernacht vervalt in verband met een voetbalwedstrijd en dat reizigers gebruik kunnen maken van een tijdelijke halte bij de Glaspoort. :X

Dit bericht is overduidelijk voor Eindhoven bedoeld. Ik hoop maar niet dat deze melding nu daadwerkelijk te lezen is op de DRIP’s bij busstation Uithoorn. :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

Legmeervogels-uit. Altijd een slagveld :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Vanmiddag stond ik in Scheveningen op de tram te wachten, en las ik het bord met reisinformatie van de HTM omdat ik toch niks anders te doen had. Daar staat dus op dat je op de haltes in het bezit moet zijn van een geldig vervoerbewijs. Terwijl de automaten in de trams zitten. :')
PHS

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door PHS »

Dat is op alle haltes en perrons toch zo? Ook op het station moet ik toch echt eerst het perron betreden om in te kunnen checken.
Ik dacht dat deze regel er was om op te kunnen treden tegen hangjeugd, zwevers e.d.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Nou ja, als je op een perron incheckt of een kaartje koopt (onmiddellijk na het betreden) bevind je je daarna alsnog op het perron met een geldig vervoerbewijs. Dus "in bezit zijn van" betekent dan "onmiddellijk regelen". Maar als je je kaartje pas in het voertuig kunt kopen of inchecken, dan gaat die redenering voor het voertuig op, maar niet voor het perron. Hangjongeren met een ov-chipkaart of een bankpas voldoen dan aan de voorwaarden, of althans, aan wat gezien die voorwaarden redelijk is. Oftewel: het rammelt.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ZO6176 »

Ik weet niet of het nu nog is maar bij de RET stond vroeger in de haltehuisjes dat je deze alleen mocht gebruiken waar deze voor bestemd was.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

De 7031 werd gisterochtend in Deventer aangekondigd op spoor 3. Dit werd uiteindelijk spoor 3b, waardoor diverse reizigers even tempo moesten maken.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ArrivaBas »

Als gevolg van de storing in de Willemsspoortunnel zouden er minder intercity's rijden tussen Breda en 's-Hertogenbosch. Als treinmaatregel staat erbij dat de 3200 niet rijdt tussen Schiedam Centrum en Rotterdam Centraal. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Die serie keert op Rotterdam Stadion, dus op zich niet heel raar deze aanpassing. Alleen zullen de normale reizigers 'm niet snappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Korot
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 mei 2013, 21:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Korot »

Het is best te geloven dat bij een storing in de Willemspoortunnel de 3200 eerder keert (maar blijkbaar is er geen ruimte te Centraal om te keren?); alleen die serie heeft niets te maken met Breda noch 's-Hertogenbosh.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Enige relatie met Breda is de 1900, die zit namelijk in één richting in het goederenpad vanuit 's-Hertogenbosch wat men mogelijk nodig had voor omgeleide treinen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

ArrivaBas schreef: wo 16 mar 2022, 09:11 Als gevolg van de storing in de Willemsspoortunnel zouden er minder intercity's rijden tussen Breda en 's-Hertogenbosch. Als treinmaatregel staat erbij dat de 3200 niet rijdt tussen Schiedam Centrum en Rotterdam Centraal. :')
Als gevolg van diezelfde storing was er ook een storingsbericht met minder intercity's tussen Schiedam en Rotterdam. Daar stond dan weer de treinmaatregel bij dat de 3600 1x per uur rijdt tussen Breda en 's-Hertogenbosch. :')
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door henrivanderweijden »

Volgens de NS-internationaal app rijdt ICE 251 op 18 maart met omgekeerde rijtuigvolgorde. De 1e klasse rijtuigen bevinden zich VOORAAN in de trein.
Laat dat nou geheel planmatig zijn !!
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door RobertT »

Wubbo schreef: wo 16 mar 2022, 20:24
ArrivaBas schreef: wo 16 mar 2022, 09:11 Als gevolg van de storing in de Willemsspoortunnel zouden er minder intercity's rijden tussen Breda en 's-Hertogenbosch. Als treinmaatregel staat erbij dat de 3200 niet rijdt tussen Schiedam Centrum en Rotterdam Centraal. :')
Als gevolg van diezelfde storing was er ook een storingsbericht met minder intercity's tussen Schiedam en Rotterdam. Daar stond dan weer de treinmaatregel bij dat de 3600 1x per uur rijdt tussen Breda en 's-Hertogenbosch. :')
En de 3600 reed gewoon normaal,dus een foutje in de systemen
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Klinkt heel raar, maar als er wat in de Willemsspoortunnel gebeurt met storingen dan past men vaak ook de 3600 aan om de druk van Breda af te halen. Dat zit in best veel versperringsmaatregelen verwerkt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Eerder vanavond reed door een verstoring de 3600 vanuit Roosendaal niet verder dan Oss. De OBIS-schermen in de trein toonden zowel voor Arnhem als Nijmegen een omreisadvies via Utrecht, maar opmerkelijk genoeg was de vermelde extra reistijd naar Arnhem langer dan die naar Nijmegen (wat uiteraard precies andersom had moeten zijn).

En toen ik aan het begin van de middag vanuit Amersfoort op Rotterdam Centraal aankwam was de HC wel heel onoplettend het lijstje eerstvolgende treinen als overstapmogelijkheden aan het opnoemen... Eén van de treinen die hij als overstap noemde was de kerende trein van degene waarmee we net het station binnen reden :s
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gamma
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Gamma »

Was dat toevallig t23538?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Nee de 28532 ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Hedenavond in de sprinter tussen Alphen aan den Rijn en Gouda: tussen Gouda Goverwelle en Woerden zouden geen treinen rijden wegens rijp op de bovenleiding…

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Het blijft komisch hoe contra-intuïtief in Amf aansluitingen op de IC Berlijn worden omgeroepen. Voor de richting Asd heet het steevast "de internationale intercity naar Hilversum en Amsterdam Centraal" (wat boeit het dat die intercity uit 't buitenland komt, straks gaan mensen nog onterecht denken dat ze toeslag moeten betalen want 'internationaal' klinkt eng), maar voor de richting Duitsland hoorde ik vandaag een overstap aangekondigd worden als "de intercity naar Deventer" _O-

Overigens vindt de reisplanner alweer / nog steeds dat de cross-platformoverstap van 5 minuten van 600 uit Rtd op 140 naar Duitsland te krap is, dus in principe zou ik nu GTBV kunnen aanvragen voor mijn uitgevallen 11769 van Ut naar Apd, terwijl ik de overstap van 669 op 243 zelfs kruipend op m'n gemak had gehaald :lol:
Wel geinig dat 5 minuten cross-platform in Amf volgens de planner uit den boze is, terwijl 5 minuten naar de andere kant van het station (van 2b naar 10a) in Asd volgens diezelfde planner geen enkel probleem is :')
Marrick
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 22:33

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Marrick »

Ik merk bij mijn vrienden die niet 'OV-gek' zijn dat het feit dat de trein niet geel-blauw maar rood-wit is toch een minder welkom gevoel oproept. Het is voor veel mensen totaal niet duidelijk dat de ICInt/ICE ook toegankelijk is voor binnenlandse reizigers.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Intercity Berlijn komt sowieso niet voor in reisadviezen, ook niet richting Amsterdam Centraal.
Dus de overstap in Amersfoort is wel goed genoeg ervoor, alleen komt deze dus sowieso niet voor in de reisadviezen. :roll:
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

IC Berlijn komt absoluut in reisadviezen voor, hoor. Als ik een reis van pakweg Dt naar Apd plan, krijg ik vaak genoeg aangeboden "pak de 2200 naar Asd en stap daar in 5 minuten over op de 140 (van 2b naar 10a dus)", ondanks de omweg.
Het zit mij dus in het kromme feit dat een overstap van 5 minuten op een IC Berlijn op het ene station (Amf) cross-platform "te kort" is, maar op het andere, drukkere station (Asd) drie perrons verderop plus schuin oversteken in diezelfde tijd wél aan de normen voldoet.
Marrick schreef: wo 23 mar 2022, 09:08 Ik merk bij mijn vrienden die niet 'OV-gek' zijn dat het feit dat de trein niet geel-blauw maar rood-wit is toch een minder welkom gevoel oproept.
Wat moeten die een vréselijke tijd hebben bij het reizen met Arrivatreinen :p
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

De overstap in Amersfoort op de IC Berlijn is er bewust uitgehaald om te voorkomen dat internationale reizigers gaan gokken op die overstap van een handvol minuten vanuit Utrecht en zuidelijker. Het is een lastige; daarmee doe je de nationale reizigers tekort. Maar draai je het om, dan heb je vele reizigers (ja, ook uit eigen waarneming) die een internationale aansluiting missen en de volgende bestormen. In geen geval doe je het goed.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Is het geen optie om de overstap eruit te halen voor internationale boekingsmodules (NS International, DB...) maar erin te laten voor binnenlandse planners (NS, 9292...)? Of werken die allemaal op dezelfde brondata qua overstapnormen en zo?

En waarom zit die overstap vanuit de 2200 in Asd er wel in? Komen daar wellicht nooit/nauwelijks internationale reizigers uit?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten