OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hendrik »

Wat moet ik me voorstellen bij die klemmen? Blijkbaar zijn ze niet eenvoudig te vervangen...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

De klemmen waarmee de spoorstaven aan de dwarsliggers vastzitten.
https://www.bemorail.nl/producten-railtechniek/
Het probleem lijkt me vooral dat er zo veel van zijn.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Uit het werkzaamhedenoverzicht van NS?:
Van/naar/via Leiden Centraal
Maandag 10 februari t/m zondag 16 februari

Er rijden stopbussen in plaats van Sprinters tussen Leiden Transferium en Haarlem.

Er rijden geen Sprinters maar stopbussen tussen Leiden Transferium en Den Haag Centraal.
goed om te weten dat er gedurende deze periode geen Sprinters rijden van en naar Leiden Transferium. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

Door een defecte trein tussen Arnhem en Dieren las ik in Deventer een omreisadvies om naar het zuiden te komen: via Amersfrt C en Eindhovn C. Hier werd ik een beetje treurig van.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ArrivaBas »

Dat issue zit ook in de overstaptips van geüpdate FLIRT's. Deze afkortingen zijn precies 10 karakters (spatie meegerekend). Misschien verklaart dat al iets.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chrysa »

Tijd om de stations maar weer terug te hernoemen dan. *O*
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Vanmiddag een rondje gedaan met de Uithoflijn 22. De audiopaal op het perron bij de eindhalte van de 22 vermeldde dat de eerstvolgende tram die zou vertrekken het voertuig was waarvan de lichten aan stonden. Nog even doelgroeponderzoekje doen, jongens. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Vaak kunnen blinden toch wel het verschil tussen licht en donker "zien"?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Gelukkig klopt er van die opmerking al sinds het begin niets. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JordiBrabant »

Op station Tb blijft de geest van de vertrokken 3628 lang rondspoken, zou nog steeds op spoor 2 staan, terwijl de 5230 er nu echt staat.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door marvinkok »

Gaat de reisinfo die de TBP's aanstuurd uit van de daadwerkelijke treinvolgorde of pakt ie de dienstregeling met verwachte vertraging daarbij?
Ik zie bijvoorbeeld vaker in Hengelo dat de 16/1700 naar Enschede op het bord aangekondigd wordt met bijvoorbeeld +10, terwijl de [serie=Sprinter|2020|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] er bij Wierden vooruit gestuurd is en dus eerder aankomt.
Best verwarrend voor de reiziger, die denkt "He, NS komt, gele paaltje inchecken." Staat er ineens een Blauwnet-trein voor de neus...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Een soort dienstregeling met verwachte vertraging. Men werkt toe naar de koppeling van het systeem van de treindienstleider met treinnummers naar InfoPlus; de trein die volgens de treindienstleider langs het perron staat (of als eerste gaat komen) wordt dan getoond. Maar dat wil men al heel lang en schijnt vrij ingewikkeld te zijn, met verschillende systemen die met elkaar moeten praten.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Als ik 's ochtends rond 6:50 op Rotterdam Lombardijen aankom, staat (uiteraard) de Sprinter van 6:54 aangekondigd op de borden, maar staat daaronder nog een regel dat de Sprinter van 6:39 niet rijdt. Maar is het niet veel logischer om dan aan te geven dat de Sprinter van 7:09 niet rijdt? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Heeft dat ook niet te naken met hoeveel vertraging die trein is opgeheven? Ik zie ze hier ook nog vaak best lang na vertrek op de schermen staan maar zie dan in OVinfo dat ze dan met bijvoorbeeld +20 zijn opgeheven
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Meltrain schreef:Als ik 's ochtends rond 6:50 op Rotterdam Lombardijen aankom, staat (uiteraard) de Sprinter van 6:54 aangekondigd op de borden, maar staat daaronder nog een regel dat de Sprinter van 6:39 niet rijdt. Maar is het niet veel logischer om dan aan te geven dat de Sprinter van 7:09 niet rijdt? :?
Er wordt meegelezen, want vandaag stond wel op het scherm dat de Sprinter van 7:09 niet rijdt. Hopelijk voorlopig wel voor de laatste keer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Ik zag vandaag in Voorburg buslijn 46 naar Voorschoten Leidschendam. Ik wist niet dat ze daar een wijk hebben die zo heet? ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Die wijk hebben ze in meer plaatsen, ik zag vanmorgen op Den Haag Centraal een bus naar "Leiden Leidschendam".

En in de 626 de misser waar je op kon wachten als je het merk in plaats van de werkelijke vervoerder gaat gebruiken: bij Gouda de melding dat je voor Alphen aan den Rijn moet uitchecken bij NS en inchecken bij R-net :roll: Veel succes met zoeken naar het overstapmeubel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Volgens de actuele vertrektijden rijdt de 5027 niet verder dan Rotterdam Centraal "door harde wind op de Hogesnelheidslijn". _O-
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hendrik »

De NS verwijst in arren moede maar naar de reisplanner van 9292... :')
Het KNMI heeft vandaag voor het hele land nog code geel afgekondigd vanwege harde windstoten.
We adviseren u om kort voor vertrek de reisplanner te raadplegen. Reisadviezen van Breda richting Rotterdam/Den Haag en van Dordrecht richting Rotterdam zijn niet alle correct. Op deze trajecten kunt u het beste de reisplanner van 9292 raadplegen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

De omroeper op Amsterdam Amstel riep om dat reizigers naar Amsterdam Muiderpoort gebruik kunnen maken van de Amsterdamse metro.
Dan moeten ze die lijn echter wel eerst aanleggen. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Wat wordt bij de bovenleidingsproblemen tussen Breukelen en Amsterdam Centraal met “gebruik overig OV” bedoeld? Mag je met de Syntus-bus mee met je treinkaartje ofzo?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Misschien mag je wel met de AA mee op vertoon van je treinkaartje *O*
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hendrik »

De [serie=Intercity|2020|Dordrecht - Schiphol Airport - Lelystad Centrum2400[/serie]-serie (of eigenlijk de 702400-serie) wordt op de TBP's weergegeven met eindbestemming Leiden Centraal in plaats van Amsterdam Centraal. :roll: Vanmorgen hoorde ik wel een omroep waarin dit werd gemeld (al werd die omroep halverwege de herhaling afgebroken...).
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

De 5259 heeft wel erg veel kuren. De theorie: Voorste treinstel gaat door naar Weert, achterste tot Eindhoven C. Simpel toch? De praktijk is echter wat weerbarstiger:

Achterin staat eindbestemming Eindhoven C op de schermen. De omroep noemt echter telkens eindbestemming Weert op de plaats waar dat Eindhoven C zou moeten zijn. (Dus bij nadering Best bijvoorbeeld: "Deze trein rijdt verder naar Eindhoven Strijp-S en eindbestemming Weert.") Pas bij nadering Eindhoven C horen we ineens "Eindhoven Centraal, eindbestemming van deze trein".

Op de CTA's (en ook buiten op de trein) stond correct dat het achterste treinstel tot Eindhoven ging, maar de ritinfo in de app geeft de bijzonder nuttige melding "Let op: (voorste treinstel) rijdt niet verder dan Weert".
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

De reisinfo op de Valleilijn draait blijkbaar op Windows 7, maar om nou de start-balk in beeld te laten staan :P (En zo te zien heeft de bedrade netwerkverbinding ook een probleem, de kabel zal wel met die van de tegentrein in de knoop geraakt zijn :mrgreen: )

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten