OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Waarschijnlijk omdat er maar beperkt over nagedacht is. Er is één probleem geconstateerd (dat in Amersfoort) en dat is met een paardenmiddel opgelost.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

DDietzen schreef: wo 23 mar 2022, 10:03 Komen daar wellicht nooit/nauwelijks internationale reizigers uit?
Vooral dat; Amersfoort is een veelgebruikte overstaplocatie waar het veelvuldig mis is gegaan in het verleden.

Ooit, lang geleden, stond er bij alleen die overstap op IC Berlijn richting Duitsland in het rood een waarschuwing bij voor internationale reizigers, dat deze overstap sterk werd afgeraden. Ik vermoed dat die weinig uithaalde, want die staat er al heel lang niet meer.
umbusko schreef: wo 23 mar 2022, 10:13 Waarschijnlijk omdat er maar beperkt over nagedacht is. Er is één probleem geconstateerd (dat in Amersfoort) en dat is met een paardenmiddel opgelost.
Dit soort opmerkingen motiveert niet om dingen uit te leggen. Als het toch allemaal maar kut is, dan blijft het na een uitleg ook kut, dus dan kun je het beter ook niet uitleggen. Verloren moeite. -0-
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

DDietzen schreef: wo 23 mar 2022, 10:03 Is het geen optie om de overstap eruit te halen voor internationale boekingsmodules (NS International, DB...) maar erin te laten voor binnenlandse planners (NS, 9292...)?
Ja, dat zou logisch zijn, maar weet je wat het gekke is: het is nu precies andersom :roll:
Als je bij NS International of DB een reis naar Berlijn gaat boeken krijg je wél die overstap van 5 minuten in Amersfoort.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Mikos schreef: wo 23 mar 2022, 10:21
umbusko schreef: wo 23 mar 2022, 10:13 Waarschijnlijk omdat er maar beperkt over nagedacht is. Er is één probleem geconstateerd (dat in Amersfoort) en dat is met een paardenmiddel opgelost.
Dit soort opmerkingen motiveert niet om dingen uit te leggen. Als het toch allemaal maar kut is, dan blijft het na een uitleg ook kut, dus dan kun je het beter ook niet uitleggen. Verloren moeite. -0-
Point taken. Laat ik het anders verwoorden: Er is één probleem geconstateerd (dat in Amersfoort) en dat is met een paardenmiddel opgelost. Het enige dat ik daarmee bedoel is dat de oplossing ook neveneffecten heeft (ongewenste - neem ik aan). Ik wil daarmee niet per se beweren dat men maar wat doet, al is dat wel een beeld dat kan ontstaan.

Ik waardeer de uitleg, laat daar geen misverstand over bestaan! Maar ook na die uitleg frons ik mijn wenkbrauwen - op basis van die uitleg! - bij de gekozen oplossing. Misschien is er wel goed over nagedacht maar heeft men bewust voor iets suboptimaals gekozen, omdat dat het enige haalbare was. En is ook over Amsterdam nagedacht, met de conclusie dat niets hoefde te gebeuren. Het eerste deel van mijn opmerking neem ik dus terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Het lijkt me een mooie zaak voor Inspecteur Doorgeefluik voor wanneer hij weer terug is. ;)
Gamma
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Gamma »

reisthijs schreef: wo 23 mar 2022, 10:23
DDietzen schreef: wo 23 mar 2022, 10:03 Is het geen optie om de overstap eruit te halen voor internationale boekingsmodules (NS International, DB...) maar erin te laten voor binnenlandse planners (NS, 9292...)?
Ja, dat zou logisch zijn, maar weet je wat het gekke is: het is nu precies andersom :roll:
Als je bij NS International of DB een reis naar Berlijn gaat boeken krijg je wél die overstap van 5 minuten in Amersfoort.
Dat is wel heel bizar. Want internationale treinen plan en boek bij NS International of DB en niet op NS.nl
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Je zou er zelfs nog voor kunnen kiezen om de Berlijntreinen twee nummers mee te geven: een binnenlandse trein tot Hengelo en een internationale trein zonder instappers in Nederland ri Duitsland. Die laatste kan dan los extra overstaptijd gegeven worden, ook in Amsterdam en Deventer.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JordiBrabant »

Resulteert dat dan niet in waardeloze adviezen met een 6 minuten overstap in Deventer van het binnenlandse treinnumer op het buitenlandse treinnumer op hetzelfde perron?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Niet als je de minimale overstap op 10 minuten zet.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ICE105 »

Z2N schreef: wo 23 mar 2022, 19:42 Je zou er zelfs nog voor kunnen kiezen om de Berlijntreinen twee nummers mee te geven: een binnenlandse trein tot Hengelo en een internationale trein zonder instappers in Nederland ri Duitsland. Die laatste kan dan los extra overstaptijd gegeven worden, ook in Amsterdam en Deventer.
Dat kan het NS reisinfo systeem niet aan.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Daar kunnen we dan inderdaad al geen materieel aan hangen waardoor het intern lijkt alsof die trein niet rijdt
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

De wondere wereld van de techniek: dat wat elke andere treinmaatschappij in Europa gewoon kan is bij NS door overijverigheid geen optie. Zelfs de Fransen doen dit beter, en die doen vrijwel niets beter dan NS. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door sirvinniei »

Op OVinfo staat om een of andere reden een mededeling over de formule 1 bij lijn 356 :s
Laatst gewijzigd door sirvinniei op vr 25 mar 2022, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Je kan klanten nooit vroeg genoeg informeren, toch ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Wilde vanmorgen een DRIS-melding doen, maar hoop sindsdien maar dat dat nooit voor de gene ri. CS (ten westen van Amersfoort, De Kei) nodig is... Oostelijke richting en richting Leusden is immers dezelfde kant op :p
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Zou de O niet kunnen staan voor Overig ipv Oostelijk? ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Nee want overige richtingen zou dan op twee haltes slaan aan weerszijden van de weg die beide een DRIS hebben. Er gaan weliswaar twee lijnen van De Kei richting Leusden, maar aan die kant stoppen meer lijnen die ergens anders heen gaan ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Onderweg tussen Schiphol en Amersfoort zat ik eens in de vertrektijden van stations aan weerszijden van het traject te kijken wat nu de gevolgen van de defecte trein tussen Weesp en Naarden-Bussum waren. En toen kwam ik deze tegen...

In Amersfoort geen los Duits rijtuig aangetroffen, dus geen idee wat NS met die melding bij de trein wilde zeggen :mrgreen:
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chrysa »

Die trein had de 1739 op sleeptouw.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Ik zie het nu op treinposities ja, maar die heeft men vast niet in 1 minuut afgekoppeld in Amersfoort (en daar hing ook geen 1700 rond een half uur later)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

9292 kan niet zo goed omgaan met het verzetten van de tijd... Dat de aankomsttijd later is snap ik, maar de reistijd is ook gewoon 1:04u _O-

Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Waarom laat Google Maps me in Utrecht bij een overstap van de trein op buslijn 3 naar de halte Daalsesingel lopen? :s
Kent hij CS Centrumzijde niet? De loopafstand is volgens Google ook slechts twee minuten. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

Google Maps kent zelfs de individuele haltes van het busstation.
Maar ook als je als vertrekpunt "Utrecht, CS Centrumzijde (Perron A2)" opgeeft, mag je eerst lopen naar de Daalsesingel en daar in lijn 3 stappen. :s

Die 2 minuten kan overigens best kloppen maar is dan wel gerekend vanaf de uitgang (Noordertunnel) van het station.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door verfmeer »

De loopafstand naar beide haltes is gelijk, dus dan kiest Google de halte waar je de meeste speling in je overstap hebt. De bus doet er volgens Google drie minuten over om van CS Centrumzijde naar halte Daalsesingel te rijden, dus heb je op die laatste halte 3 minuten meer speling.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Maar vanuit de trein is CS Centrumzijde toch echt veel dichterbij.
Als het niet tegenzit, heb ik vanuit de richting Rotterdam een overstap van 4 minuten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten