OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Etienne
Donateur
Berichten: 7946
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

Vanmiddag op Tilburg kwam wel het bandje voor de werkzaamheden tussen Deventer en Zwolle. Dat er echter ook bussen reden tussen Zutphen en Deventer kwam dan weer niet door.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Er zijn geen bandjes meer, alles wordt realtime gedaan door Karin. Ik zie overigens geen werkzaamheden tussen Zutphen en Deventer bij de storingen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gamma
Berichten: 315
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Gamma »

Die werkzaamheden zijn vanmiddag afgelopen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

NS is in de Reisplanner weer eens vergeten om (tijdens de spitsuren) de 2400 en 3500 aan elkaar te koppelen. Volgens mij gaat dat elke keer fout als er werkzaamheden zijn bij Schiphol. :roll:

Het is eigenlijk nog vreemder: als je in de NS app op de trein (2420) klikt, staat er correct dat de trein via Amsterdam Zuid naar Venlo rijdt, maar als ja vanaf Delft een reis naar Amsterdam Zuid plant, laat de Reisplanner je overstappen op Schiphol. :s Wat gaat hier mis?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
AnderzamNL
Berichten: 120
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door AnderzamNL »

Vandaag kwam ik langs Rotterdam Lombardijen...
Afbeelding
Het stickertje van de 663 is zodanig losgeraakt dat Arriva weer verschenen is :shock:

Daarnaast kwam ik in Barendrecht op lijn 603 een rood busje tegen, met op de lijnfilm 'Twente bedankt!'
Helaas geen foto daarvan.
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Karin riep vanmiddag op station Dordrecht bij de "werkzaamheden" ( :') ) Dordrecht - Gorinchem om dat de planner verkeerde informatie geeft en dat je beter de schermen op het station kon raadplegen. Tot zover "Plan uw reis in de app".
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ThatPCDude »

De koersborden van de 9586 in de 2418 hadden vandaag wel een heel bijzondere bestemming erop staan:
Afbeelding
Nu snap ik dat iedereen en hun moeder naar Dieren wil, maar het is niet heel handig om dit op een trein naar Schiphol en Venlo neer te zetten :p
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

NS zet op 9 en 10 maart bussen in en reizigers kunnen omreizen en vanaf verschillende stations gebruikmaken van het metronetwerk van Den Haag op basis van een geldig NS vervoersbewijs.
Bron: https://nieuws.ns.nl/werk-aan-het-spoor ... -centraal/

Edit: er staan nog wel meer vreemde zaken in het artikel. :s
Gevolgen voor de treinreis van zaterdag 2 maart en zondag 3 maart
Er rijden er geen treinen tussen station Den Haag Laan van NOI en Den Haag Centraal.

Reizigers uit de regio Utrecht kunnen met de NS bus reizen vanaf station Den Haag Hollands Spoor. Een alternatieve route is eerst overstappen op Den Haag Hollands Spoor richting Den Haag Laan van NOI en dan overstappen op de metro richting station Den Haag Centraal.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dionysusnu
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Dionysusnu »

Wat is de misser? Tussen NOI en Centraal rijdt lijn E, wat je toch wel een metro kan noemen. Ok, netwerk is wat overdreven, maar gaan we daar pedantisch over doen?

Die tweede is op zich niet vreemd, alleen gewoon bij de verkeerde lijst geplaatst. Voor 9-10 maart klopt dat advies wel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Deze staat er ook nog...
Reizigers richting Leiden kunnen vanaf Den Haag Centraal met de trein, de tram of metro reizen naar station Den Haag Hollands Spoor en daar overstappen op de trein richting station Leiden.
Terwijl een zin erboven nog staat dat reizigers vanuit Utrecht met de bus van Hollands Spoor naar Centraal moeten, kan je hier opeens wel met de tram. En die trein hoort daar dan ook niet in de opsomming thuis, net als de metro die helemaal niet bij HS komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dionysusnu
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Dionysusnu »

Behalve de metro klopt die wel. Er rijdt een s28700 Gvc-Gv pendel. Het is het item over Utrecht wat in de bovenste lijst niet thuishoort.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Doet mij wel afvragen waarom je in het ene weekend met de tram van HS naar Centraal mag en er in het andere weekend NS-bussen rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Volgens mij rijden er in het eerste weekend alleen geen treinen tussen Gvc en Laa en rijden er in het tweede weekend überhaupt geen treinen van/naar Gvc.
Maar dan is het reisadvies van/naar Utrecht dus ook compleet overbodig in het eerste weekend.
Dionysusnu schreef: do 29 feb 2024, 17:29 Wat is de misser? Tussen NOI en Centraal rijdt lijn E, wat je toch wel een metro kan noemen. Ok, netwerk is wat overdreven, maar gaan we daar pedantisch over doen?
Ja. :Y
Maar afgezien daarvan, klopt het ook niet dat je “vanaf verschillende stations” de metro kunt nemen. Het kan immers alleen tussen Gvc en Laa.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
diederickx
Berichten: 1639
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door diederickx »

^ Dat zijn ontegenzeggelijk verschillende stations.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ZO6176 »

Op de site van Hermes staat dat lijn 10 komende zondag een omleiding rijdt in verband met een wedstrijd van PSV. Maar lijn 10 rijdt nooit op zondag.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Volgens de schermen op Rai en Asdz bestaat de 4358 uit een SLT-IV en een SLT-VI. Dat is op zich waar, maar de feitelijke volgorde is precies andersom dan op de borden staat.
Verder beweren de schermen in en de displays buiten de trein dat het de Sprinter naar Hoofddorp is, terwijl de trein in werkelijkheid naar Den Haag Centraal gaat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

U rijdt met een treinvervangende bus door een voetgangerstunneltje, mag dat... :mrgreen:
Afbeelding

Leuk natuurlijk dat die Duitse TVV-bus met route op Google Maps stond, alleen dit werd toch wat krap met een gelede bus :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Door dat tunneltje kun je inderdaad niet. Staan ook hekken voor.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door gpvos »

Er is zeker weer eens een of ander concert in de Arena, want er is maar een halfuurdienst tussen Amstel en Utrecht en zo te zien stopt er meer op Bijlmer.

Kunnen dit soort dingen niet ergens aangekondigd worden of zo? Het is dan wel geen werkzaamheden of storing, dus daar staat het ook niet bij, maar het is wel onverwacht voor wie het traject kent. Een apart tabje "dagwijzigingen" misschien, en in elk geval ook een mededeling in de zoekresultaten van de planner.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Ajax speelt tegen FC Utrecht.
Hierdoor stoppen de 2900 en 3000 extra in Asb.
Waarom de 3000 wel en de 2900 niet kan stoppen op Asa, blijft me elke keer weer een raadsel.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door TffpaA »

Wat heeft dit met missers in de reisinformatie te maken? :s
🗣
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door gpvos »

Oh, we krijgen dit voortaan bij elke voetbalwedstrijd? Waarom hoefde dit vijf jaar geleden niet?

En ik heb op zich geen probleem (meer) met de wijziging, ik ken het patroon wel en die treinen zullen vast op Bijlmer zo lang moeten stilstaan voor de extra reizigers dat een stop op AMstel niet meer lukt, maar kondig het een beetje aan en zet de reden op de website.

@TffpaA: Het is ontbrekende reisinformatie. Zoals ik schreef: het is onverwacht voor wie het traject kent.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door gpvos »

Dat is trouwens vergelijkbaar met toen ik recent in Hengelo op de RB61 naar Rheine over wou stappen, maar de aansluitende rit werd opgeheven terwijl ik in de trein zat. Ik ontdekte het pas toen de trein niet genoemd werd bij de aansluitingen op Hengelo, ook op dat moment zonder verdere opmerking daarover, en moest toen in een split second beslissen of ik zou doorrijden via Enschede of vijf kwartier op het toch niet zo gezellige station Hengelo zou gaan rondhangen.

Het zou me deugd hebben gedaan als het vervallen van zo'n (uurlijkse!) aansluiting wat korter na het bekend worden, of überhaupt eigenlijk, aangekondigd was in de IC. Ik vind dat wel een misser eigenlijk. Je zou het ook bijv. op de videoschermen kunnen vermelden.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
TommyBoy
Berichten: 9
Lid geworden op: do 21 okt 2021, 11:38

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door TommyBoy »

Van de RRReis melding pagina: https://reisinfo.rrreis.nl/nl/rrreis/me ... einstoring

Deze storing was donderdag 29-02 om16h09 opgelost, maar de RRReis website blijft hem vermelden. Wordt de website zo nu en dan met de hand bijgewerkt? Het geeft wat lichte verwarrring (helemaal nu ik me ga afvragen of de rrrest van de informatie wel klopt).
Leest mee, maar reageert zelden
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Het voorste stel van de 758 ging volgens de koersdisplays naar Amsterdam Centraal en het achterste naar Den Haag HS. In Almere is 'ie niet gesplitst, dus spannend wat er voorbij Weesp mee gebeurd is. Vliegend splitsen? :mrgreen:

Eenmaal in Hilversum had ik onderstaande trein waarbij iets miste terug naar Amersfoort...
Afbeelding

Dat 'ie omgeleid werd bleek ook wel uit het ontbreken van Osnabrück bij de tussenstations, maar Münster en Hamm zitten toch ook gewoon in de NS-systemen? Waarom staan die stops er niet op dan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 194 gasten