OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Ja. Maar kijk eens wat daar boven staat? De prijs van de reis met Dal Voordeel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Ja dat is een advertentie ja, maar jij ontkende dat je op de website kunt instellen voor welk abonnement je tarieven te zien krijgt. Dat kan dus wel.
Op de PC zie je dat tarief en de prijs voor een e-ticket wel apart van elkaar trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Je krijgt op de website altijd de prijs van een ticket met Dal Voordeel te zien. En dat vind ik een probleem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door en-es »

Is mij ook opgevallen de laatste tijd.
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door RobertT »

Klopt,en is idd irritant.Incidentele reizigers denken dan al snel dat dat de normale prijs is.
Is dus een commercieel trucje om meer dal voordeel te verkopen(hopen)
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chrysa »

Doen ze in Zwitserland ook. Bloedirritant.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Suus schreef: za 22 okt 2022, 19:22 Je krijgt op de website altijd de prijs van een ticket met Dal Voordeel te zien. En dat vind ik een probleem.
Je krijgt op de website onder die prijs met Dal Voordeel gewoon de prijs met elk ander abonnement (of geen, die optie is er ook) te zien. Verwarrend alleen dat daarboven staat dat het de prijs voor een e-ticket is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Ja, maar als je niets instelt krijg je alleen de prijs met Dal Voordeel te zien. Zelfs als je midden in de spits plant.

Ik heb Dal Vrij. Ik wil gewoon de volledige prijs zien om te weten hoeveel ik kwijt ben als ik een traject wel een keer in de spits afleg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Nee, als je niets instelt krijg je de prijs vol tarief, tweede klas, enkele reis te zien (even getest in een andere browser zonder cookies bij NS).
Het verwarrende is alleen dat er boven staat dat het de prijs voor een e-ticket is terwijl je een abonnement kunt instellen (wat juist niet in combinatie met een e-ticket gebruikt kan worden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Ik geef het op, als een afgevaardigde van een reizigersorganisatie al niet wil zien dat het misleiding is om midden in de spits als eerste de prijs met korting te laten zien -0-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ArrivaBas »

Ik vergeet regelmatig in te loggen als ik de website van NS gebruik. Daar staat zonder inloggen Dal Voordeel inderdaad als eerste prijs genoemd bij het plannen van een reis. Consumentenmisleiding eerste klas uiteraard, maar wel passend bij een actie waarbij de staatsspoorwegen Flex Dal Voordeel voor iets meer dan 12 euro per maand aanbieden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Tochjo »

Het is Altijd Voordeel dat twee maanden voor 12,50 euro wordt aangeboden, niet Dal Voordeel, dat kost gewoon 5,10 euro per maand.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Suus schreef: zo 23 okt 2022, 06:26 Ik geef het op, als een afgevaardigde van een reizigersorganisatie al niet wil zien dat het misleiding is om midden in de spits als eerste de prijs met korting te laten zien -0-
Het is verwarrend, maar alle voorwaarden staan erbij vermeld dus wil het niet direct misleiding noemen. Echt misleiding was het geworden als je voor Apeldoorn -> Amersfoort als prijs "vanaf € 5,46" had gezien zonder enige verwijzing naar het nodig hebben van Dal Voordeel.

Een stuk misleidender is dan juist het verwerken van kortingen met abonnementen bij het blokje eronder, wat als kop "Ritprijs met e-ticket" heeft. Immers kan je helemaal geen e-ticket kopen met de korting volgens je abonnement, want dan heb je geen geldig vervoerbewijs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

NS mailde mij vandaag heel lief dat er werkzaamheden komen op het traject Almere Centrum - Almere Oostvaarders, en dat de bussen Lelystad - Dronten iets anders gaan doen. Maar ik reis al meer dan anderhalve maand om via Amersfoort...
Beul van de blindegeleidelijn
IIVQ
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

Op Utrecht Centraal Centrumzijde onderaan de trap staan een aantal trams aangekondigd. Eerst tram 21 naar IJsselstein over 6mn, en dan tram 21 naar IJsselstein via Nieuwegein over 7mn. Ik moet naar Nieuwegein, dus neem die tweede maar :geek:

Op de borden naast het perron staat wel bij beiden "via Nieuwegein"
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

Het ligt eraan waar je in Nieuwegein moet zijn. Voor een groot deel van de halten kun je alle tramlijnen benutten.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Michael »

Het punt wat IIVQ waarschijnlijk wilt maken is dat er dus 2 trams naar Ijsselstein op de DRIS staan die allebei dezelfde route rijden waarbij er alleen bij de 2e tram via Nieuwegein getoond word. Een reiziger die minder bekend is en in Nieuwegein moet zijn zal dus mogelijk de tram pakken waar via Nieuwegein bij vermeld staat terwijl die dus ook de eerste tram kan nemen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Sowieso klopt er al iets niet als die twee trams 21 maar 1 minuut achter elkaar zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robert1955
Berichten: 272
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door robert1955 »

Al eerder genoemd: overstap van trein [Asd-Nm] op bus naar Wageningen in Ede-Wageningen, nu met de NS planner. Die geeft een aankomst op 8.50 op za (in de trein en feitelijk 8.51) en 3 min overstaptijd. Dat was in de oude situatie krap haalbaar, maar in de nieuwe duidelijk niet. Bij een ruimere overstaptijd werd een lijn 86 aangegeven.
Het busstation is nog uit het jaar kruik, de reisinfo daar ook en die 86 heb ik niet gezien, dus gewoon de volgende C3.
Aan beide zijden van de stationstunnel werden "gratis" bijbelcursussen aangeboden. Dat dan weer wel.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

De 3667 (Zl - Vs) van 19.12 uit Ht lijkt Rsd over te slaan. Lijkt me niet te kloppen.
PHS

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door PHS »

Bij aankomst in Gouda riep de conducteur om dat reizigers voor de sprinter naar Alphen aan den Rijn moeten opletten: zij moeten uitchecken bij NS en inchecken bij R-NET.

Whoopsie: dat is bij R-NET tussen Gouda en Alphen aan den Rijn nu juist niet nodig.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Ik zag net een tijdreizende trein in de NS-app: volgens de ritinfo kwam de 865 aan in Asa om 17:50 (17:43 +7) aan en vertrok er om 17:49 (17:43 +6) :shock:

Nadien is de aankomstvertraging met één minuut verminderd en de tijdlijn van het universum hersteld, maar het was wel komisch om te zien :)
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door TomSteyl »

PHS schreef: di 01 nov 2022, 07:33 Bij aankomst in Gouda riep de conducteur om dat reizigers voor de sprinter naar Alphen aan den Rijn moeten opletten: zij moeten uitchecken bij NS en inchecken bij R-NET.

Whoopsie: dat is bij R-NET tussen Gouda en Alphen aan den Rijn nu juist niet nodig.
Dat krijg je ervan, als er binnen 1 merk 2 verschillende werkwijzen wordt gehanteerd. Daar kan een gemiddelde conducteur, laat staan een reiziger, geen touw aan vastknopen dat je bij de ene R-Net wel moet omchecken en bij de ander niet.

In een dergelijk kader zou ik er toch voor kiezen om uitsluitend maatschappijnamen bij de spoorwegen te gebruiken en geen dubbelzinnige merken. Of misschien nog beter: single check-in *O*
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
IIVQ
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

In Arnhem is het nog leuker, daar moet je op het perron uitchecken bij NS en inchecken bij Arriva om verder te mogen in de trein met een NS-logo erop.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Welke verbinding dan? Als je op de RE 19 doelt, die is van VIAS en is staat volledig buiten NS.

Al is de reden waarom je daar incheckt bij Arriva ook wel eens vermeld. Zo voorkomt men extra paaltjes en het geld komt meteen bij de juiste opdrachtgever (provincie Gelderland) uit.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten