OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

Het viel me daarentegen op dat bij Rotterdam Alexander na de herinrichting van de Prins Alexanderlaan ook van die borden geplaatst waren, maar deze ondertussen weer weggehaald zijn.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

ArrivaBas schreef: vr 12 aug 2022, 20:17(waarbij ik nog altijd betwijfel of een halte zonder verkeersbord rechtsgeldig is)?
Is dat kleine verkeersbordje aan de paal onder het scherm niet voldoende om aan te geven dat het een bushalte is?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Zo'n zelfde symbool zit nog op de halteborden hier, dus feitelijk hebben de haltes nu twee markeringen als bushalte.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ArrivaBas »

Blijkens het RVV1990 is het inderdaad voldoende.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

Blijkbaar rijden er maar eenmaal per uur sprinters van Gdm naar Tl en Ht vandaag. Daarbij is de trein naar Tl ook nog eens verschoven ten opzichte van normaal.

Dat mag wel duidelijker gecommuniceerd worden :N
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

En men is de doorkoppeling van de 8800 en 6000 vergeten in te voeren, reisplanner toont een zelfde perron overstap van 32 minuten in Utrecht terwijl je gewoon kunt blijven zitten en de trein 2 minuten later weer verder rijdt.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Die 2 zijn nooit gekoppeld in de systemen, mede omdat de ene als IC betiteld is, de andere als Sprinter, kan men daar blijkbaar in de systemen niet mee omgaan, ook al was dat in het begin van deze koppeling wél zo.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Maar normaal is dat ook geen probleem want dan staat de trein 6 minuten stil in Utrecht en krijg je de verbinding dus wel gewoon te zien in de reisplanner (zij het als een zelfde perron overstap i.p.v. doorgaande trein). Maar door de extra stops staat de trein nog maar 2 minuten stil wat zonder speciale ingreep in de reisinformatie dus niet getoond wordt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Ik zag op Twitter ook foto's van het RIS in SLT langskomen die in de Sprinter naar Tiel doodleuk aangeeft dat het de Sprinter naar 's-Hertogenbosch is.

Niet in het lijstje staat daarnaast dat de 1600 niet rijdt van Amersfoort naar Enschede en de 600 niet rijdt van Zwolle naar Leeuwarden. Maar dan wel doodleuk omroepen dat je niet binnenlands met de IC Berlijn "mag" reizen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

Wat dat eerste betreft. Vanuit Gdm is er een serie 6000 naar Tl en naar Ht. Dat lijkt me om complicaties vragen.
sneltram
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door sneltram »

Daniel schreef: za 13 aug 2022, 15:20 Niet in het lijstje staat daarnaast dat de 1600 niet rijdt van Amersfoort naar Enschede en de 600 niet rijdt van Zwolle naar Leeuwarden.
In de lijst op de NS website staan nu alleen de series die op voorhand waren opgeheven. Wat in de bijsturing eruit is gehaald (3300 Ass-Hfd, 1600 Amf-Es, 600O/1800E Zl-Lw 1x/uur, 8100 1x/uur, 2200 1x/uur Ddr-Vs, 703500 1x/uur, 703000 1x/uur, 3600 1x/uur Ht-Rsd, 706400/6600 Tbu-Btl, 4800 Asd-Hlm tot 22:30), staat niet in de lijst. In voorgaande weken was dat wel zo. Waarom die keuze is gemaakt, weet ik niet.
sneltram
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door sneltram »

waldo79 schreef: za 13 aug 2022, 16:14 Wat dat eerste betreft. Vanuit Gdm is er een serie 6000 naar Tl en naar Ht. Dat lijkt me om complicaties vragen.
Door problemen in de reisinfo in de SLT kan het nu niet goed getoond worden. En nieuwe series inladen in de SLT (als je al nieuwe series mag gebruiken op zo'n korte termijn), is een verschrikkelijke klus met een los USB-stickje per trein of iets in die richting.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Michael »

Ik wou vanavond in de NS app een reis plannen van Purmerend Weidevenne naar Gilze-Rijen. Volgens de app was de blauw omcirkelde reis de enige die mogelijk was. Maar zodra ik die reis selecteerde kreeg ik de reis te zien die daarboven stond en dus niet mogelijk was. Nu heb ik ditzelfde probleem wel vaker meegemaakt in de NS app. Via de website kreeg ik wel de goede reis te zien. Zijn er meer mensen toevallig die dit wel eens meegemaakt hebben en is dti dus een fout in app?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Ik stond toch even raar te kijken op Utrecht CS Jaarbeurszijde vanmiddag... wilde richting Vianen Lekbrug, maar geen van de snelle verbindingen die kant op stonden op de overzichts-DRIP en ook de DRIP van perron C2 was volledig leeg.
Later bleek dat om een of andere bijzondere reden alleen de U-OV ritten van het komende halfuur op het bord stonden. De ritten van Arriva, Syntus Utrecht en Qbuzz DMG verschenen opmerkelijk genoeg pas iets van 5 (heel soms 10) minuten voor de geplande vertrektijd op de DRIPs. Wat daar nu voor iets raars mis ging?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Het is in ieder geval niet nieuw, de borden op halte C4 op Utrecht Centraal doen dat al eventjes. Daar geldt trouwens ook hetzelfde voor de ritten van Qbuzz op lijn 50.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DPDelft »

Je kunt de storing melden bij https://drismelding.nl/ waar er naar gekeken kan worden (of het naar de juiste partij doorgestuurd kan worden).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Volgens het scherm in de tram kun je bij station Delft onder andere overstappen op de lijnen 121 en 130. :shock: Die lijnen bestaan al 7 jaar niet meer. _O-
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

DPDelft schreef: di 16 aug 2022, 21:59 Je kunt de storing melden bij https://drismelding.nl/ waar er naar gekeken kan worden (of het naar de juiste partij doorgestuurd kan worden).
Uiteindelijk dat ook maar even gedaan en nu is het opgelost zegt men...
DOVA schreef:Het systeem draaide op KV8 berichten. En deze komen op het station vlak voor vertrek. Voor het station was geen planning meer aanwezig. De planning was wel op de distributie server aanwezig. Na herstart van de software processen is de planning opnieuw geladen en werkt het systeem weer volgens de dienstregeling. De displays van de Uithoflijn die op dezelfde server draaien hadden wel de planning gekregen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DPDelft »

Goed dat er een terugkoppeling is gegeven.
Benieuwd of de storing inderdaad nu is opgelost. Iemand toevallig nog in de buurt binnenkort?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

De Reisplanner weet blijkbaar niet dat de 4600 en 14600 aan elkaar gekoppeld zijn. :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Bijzonder, hier krijg ik toch echt een overstap te zien. :o
https://www.ns.nl/reisplanner/#/?vertre ... 31%7C14631

Bij de "koppeling" tussen de 5800 en 15800 wordt er ruim 10 minuten stilgestaan, zie ik nu. :shock:
Laatst gewijzigd door Meltrain op vr 19 aug 2022, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

Jouw reisadvies gaat uit van de intercity direct tussen Rtd en Asd @Meltrain.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

Meltrain schreef: vr 19 aug 2022, 15:56 Bijzonder, hier krijg ik toch echt een overstap te zien. :o
https://www.ns.nl/reisplanner/#/?vertre ... 31%7C14631

Bij de "koppeling" tussen de 5800 en 15800 wordt er ruim 10 minuten stilgestaan, zie ik nu. :shock:
Dat is toch niet bijzonder? De koppeling gaat pas in op 5 september.

En de dienstregeling wordt niet aangepast dus de stop van 10 minuten blijft intact.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Ja, vanaf die datum wordt de hele verbinding (eindelijk) weer onder één treinserie gereden, maar in de praktijk zijn de series al aan elkaar gekoppeld.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten