OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Lijn 45 »

Spijkenisse ligt niet in Haaglanden. :wink:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

Oh ja, in mijn gedachten lag Spijkenisse een beetje op de hoogte van Maassluis. :')
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ODRAIL »

Wubbo schreef:Nog van dinsdag: door een stroomstoring reden er geen treinen van en naar Zaandam. Volgens Tuffy moesten mensen van Utrecht naar Alkmaar daardoor omreizen via Hilversum en Amsterdam Centraal.

Ik snap niet dat dit soort dingen nog steeds voorkomen.
Misschien kan Mikos hier iets mee :idea: ?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ArrivaBas »

Het antwoord van Connexxion lijkt de vraag niet (correct) te beantwoorden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

Waarschijnlijk een medewerker die net iets te globaal op de kaart heeft gekeken. Zelf vind ik het overduidelijk dat Spijkenisse in de regio Rotterdam ligt en niet in Haaglanden, maar Nederland is natuurlijk een klein landje..., het is niet alsof je Lille en Lyon door elkaar haalt :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Nog een in de categorie onlogische omreisadviezen: vanavond was er een aanrijding tussen Driebergen en Ede. Het Argosbord stuurde reizigers naar Nijmegen via Utrecht en Den Bosch, en reizigers naar Arnhem via Tilburg.

Op Utrecht hoorde ik een omroepbericht van een opgeheven IC naar Nijmegen. Daar zat verder geen alternatief reisadvies bij. Is dat de nieuwe standaard? Volgens mij is het me al wel eens eerder opgevallen.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Reiziger Delft »

Dat hoor ik zo al een tijdje. De trein naar x rijdt niet, punt. Excuses en alternatieven kunnen er niet meer vanaf.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Nog steeds onderdeel van een proef om de omroepberichten zo kort mogelijk te houden en de reiziger zelf zijn reis te laten bekijken in de Reisplanner.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Toevallig gisteren een tweetalig bericht gehoord op Amsterdam Centraal dat de Intercity Direct van 17:37 niet reed met daarbij als alternatief de Intercity Direct van 17:49. Amsterdam doet zeker niet mee aan de proef ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

IC Direct valt nog steeds onder het kopje 'bijzonder', of 'hoge prioriteit', waardoor daar sowieso al een ander afhandelingsschema achter zit. Maar er zijn wel meer situaties en locaties waarbij er wel of niet een alternatief wordt omgeroepen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Mikos schreef:Nog steeds onderdeel van een proef om de omroepberichten zo kort mogelijk te houden en de reiziger zelf zijn reis te laten bekijken in de Reisplanner.
Ik blijf dat bijzonder vinden. In de tijd dat ik wat dichter op de reisinformatie zat (ook alweer 15 jaar geleden) was het OPA-principe juist in zwang: oorzaak, prognose, advies. Het niet meer geven van een advies in dit soort situaties vind ik echt een gemis.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

Jij bent 45+? :shock:
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Hoezo, kun je pas vanaf je 30e werken? :)
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door diederickx »

In lijn 174 (Connexxion Amstel- en Meerlanden) staat op het scherm de eindbestemming uitams (zonder hoofdletter). Ik vraag me af hoeveel passagiers dat herkennen als Uithoorn Amstelplein.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Klinkt haast of je een afkorting noemt die op de oude ov chipkaart apparatuur van Syntus staan (daar stond tot een paar maanden geleden) dan ZwolDelt verwijst naar Zwolle, Deltion Campus :X
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Nog eentje uit de categorie "vreemde omreisadviezen bij een storing": door een storing tussen Utrecht en Amersfoort werden reizigers naar Groningen in Den Haag Centraal aangeraden om via Zwolle te reizen. Ik ben benieuwd hoe je dan normaalgesproken zou moeten reizen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

Met de Flixbus :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

In diezelfde categorie aparte adviezen: door de storing in Geldermalsen vanmiddag werden reizigers naar Roosendaal in Amersfoort geadviseerd via Rotterdam te reizen. Echter adviseert de reisplanner dat altijd al, ook als er geen storing is, omdat het simpelweg de snelste route is :P (Pas als de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] niet meer rijdt wordt er 2x/uur een advies via 's-Hertogenbosch gegeven)

Later op de dag zat ik in de 300 van Haarlem naar Amsterdam, waarin opviel dat juist op de meest nutteloze plek (namelijk bij halte "Vijfhuizen, Vijfhuizen") ook de plaatsnaam voor de haltenaam werd omgeroepen. Bij de eerste halte in Hoofddorp en op Schiphol gebeurt dat niet, al zit er toch al Hoofddorp in de naam van de eerste halte in Hoofddorp.
Eenmaal op Schiphol eens de instapbalk op perron 1/2 kunnen aanschouwen. Erg nuttig maar niet heus dat 'ie zodra er een VIRM aan komt rijden alleen nog de plek van de deuren aangeeft. Zo te zien wordt de klasse en dingen als rolstoelplaatsen alleen bij symmetrische treinen weergegeven, zoals bij de IC-direct of een SLT.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dylanwild94 »

Daniel schreef: Eenmaal op Schiphol eens de instapbalk op perron 1/2 kunnen aanschouwen. Erg nuttig maar niet heus dat 'ie zodra er een VIRM aan komt rijden alleen nog de plek van de deuren aangeeft. Zo te zien wordt de klasse en dingen als rolstoelplaatsen alleen bij symmetrische treinen weergegeven, zoals bij de IC-direct of een SLT.
In Ht was dat namelijk al een probleem dus denk dat ze dat eruit hebben gehaald om verwarring te voorkomen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door microshit »

Wat op zich ook al vrij gek is, aangezien SLT ook al niet symmetrisch is (fiets/bagage wisselt, afhankelijk van hoe 'ie op de baan staat). Al heeft VIRM natuurlijk weer andere indeling die zelfs nog generatie-afhankelijk zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

SLT6 is tegenwoordig symmetrisch. SLT4 is dat nooit geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: Later op de dag zat ik in de 300 van Haarlem naar Amsterdam, waarin opviel dat juist op de meest nutteloze plek (namelijk bij halte "Vijfhuizen, Vijfhuizen") ook de plaatsnaam voor de haltenaam werd omgeroepen. Bij de eerste halte in Hoofddorp en op Schiphol gebeurt dat niet, al zit er toch al Hoofddorp in de naam van de eerste halte in Hoofddorp.
De eerste halte in Hoofddorp is "Spaarne Gastuis", waarbij de plaatsnaam niet in de haltenaam zit. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Die halte wordt omgeroepen als "Spaarne Gasthuis Hoofddorp" :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door microshit »

Ik zit net voor dit weekend een reis te plannen, waarvan een deel per bus gaat door werkzaamheden. Voor de bus staat "Uitstapzijde onbekend".... Is dat niet, zeg maar, praktisch altijd rechts? :lol:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Als je op z'n kop in de sloot uitkomt hoeft dat niet persé het geval te zijn natuurlijk (A)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten