OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Het gaat zo te zien enkel om de ritten die normaliter naar Lelystad doorrijden in de spits. Daarbuiten zijn ze wel aan elkaar gekoppeld.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Milco schreef: zo 28 jan 2024, 14:04 Gelukkig heb je met je eigen kennis die informatie uit de planner niet nodig. En voor de overige reizigers volstaat een omroep op Schiphol dat de trein doorrijdt richting Utrecht.
Het lijkt nu echter alsof omreizen via Rotterdam Centraal en de HSL even snel (of eigenlijk: 1 minuut sneller) is, terwijl dat niet zo is.
Onwetende reizigers gaan nu dus mogelijk voor dat alternatief, terwijl het geen nut heeft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

In de ochtendspits reizen veel mensen naar hun werk, iets wat ze vaker doen. Van een frequent reiziger verwacht ik eigenlijk niet dat die de reisplanner volgt en bovendien een toeslag gaat dokken terwijl er vanuit Delft sowieso rechtstreeks naar Schiphol gereisd kan worden. Die gaan denk ik liever via Schiphol, liever dan maar een overstap dan twee keer overstappen door met de IC direct via Rotterdam te reizen, lijkt mij.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

De laatste tijd zijn er echter zo veel afwijkingen (door de werkzaamheden bij Rotterdam en Schiphol) dat ik ook mijn reis plan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Liendert en wat? :mrgreen: D'r mist iets op sommige DRISsen in Amersfoort...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ThatPCDude »

Dat is net zo mooi als de nieuwe DRIS'jes met die LED schermen in de regio Leiden, die standaard bij de tweede regel een 'via' hebben toegevoegd _O_

Zo krijg je bijvoorbeeld dat lijn 430 op de lijnfilm "Katwijk [nieuwe regel] ESA ESTEC" laat zien en de DRISjes "Katwijk [nieuwe regel] via ESA ESTEC" laten zien, terwijl de bus juist via Katwijk naar ESA ESTEC (wat in Noordwijk ligt) rijdt...

Of bijvoorbeeld lijn 187:
Op de lijnfilm "Boskoop Station [nieuwe regel] Via Roomburg" en op de DRISjes "Boskoop Station [nieuwe regel] Via Via Roomburg".
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Bekend probleem: sinds de overgang naar Arriva spreken de DRIS'en op station Enschede ook ineens over

62
Denekamp
via via Oldenzaal

en

61
Overdinkel
via via Losser

:lol:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Dat zag ik zaterdag in Eindhoven ook.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Afbeelding
Afbeelding

Via de pushmelding van 8:44 krijg ik een 'alternatief reisadvies' dat identiek is aan het originele reisplan van 8:59, en andersom. Beide reisadviezen gebruikten en gebruiken dezelfde treinen en vervangende bussen vanaf Utrecht (via Woerden en Gouda).
Gezien de vertrekstaat van Woerden in Treinposities lijkt het erop dat de treinvervangende bus (dus geen trein, foei!) Woerden-Gouda is opgeheven en onder een nieuw nummer ingelegd... als metro i.p.v. trein :lol:

Of is dit een teken aan de wand dat het treinvervangend vervoer dit weekend geheel vervalt?
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

En na Ypenburg vervalt Asd en dan door naar Asdz, alwaar we 12 uur na vertrek uit Ypenburg aan zullen komen.
Rijdt deze trein via Luxemburg naar Amsterdam ofzo?
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

dennistd schreef: do 01 feb 2024, 14:31 Bekend probleem: sinds de overgang naar Arriva spreken de DRIS'en op station Enschede ook ineens over

62
Denekamp
via via Oldenzaal

en

61
Overdinkel
via via Losser

:lol:
Toevallig zag ik het ook net op Drachten Transferium Oost:
320 Heerenveen via Sneldienst
324 Emmelloord via via Heerenveen

De bus 320 zelf filmde Heerenveen via Drachten (in Drachten).
Gebruikersavatar
Gartlin9
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
Locatie: Groningen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Gartlin9 »

Dat 320 op het transferium nog “via drachten” zegt vind ik niet raar, want je zou kunnen indenken als dat er niet staat dat er mensen zijn die denken dat die direct weer de snelweg op zou gaan richting Heerenveen.
Leuke reizen? Vertel ze!
OVgek uit Grunn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Tom024 »

Discussie over lijn 19 afgesplitst
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Met deze bestemming vreesde ik al in Deventer uit te komen, maar het werd toch gewoon Amersfoort gelukkig :mrgreen:
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joey
Berichten: 83
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 20:43

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Joey »

Leuke route voor de IC Berlijn :mrgreen:

Afbeelding
Etienne
Donateur
Berichten: 7946
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

Het tijdelijk niet stoppen van lijn 19 is al uitgebreid besproken. Vandaag kwam er een tweetje van Connexxion bij.
Afbeelding

Het was handiger geweest om een alternatief te vermelden, of op z'n minst een link naar een artikel op de website waarin de alternatieven besproken worden. De vervangende bushalte ligt weliswaar op 180m wandelen over de grens heen, naar de halte 'Merodestraat' en aldaar bus 84 te pakken naar Antwerpen Linkeroever.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

De 1000 stopt richting Amsterdam morgen extra op Sloterdijk, waarbij de extra stops 30 minuten te vroeg zijn ingelegd. :roll:
https://treinposities.nl/ritinfo/20240214/1019

Iemand enig idee, waarom er een extra stop wordt gemaakt?
Dionysusnu
Berichten: 551
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Dionysusnu »

Werkzaamheden Asd-Asdm; Ik gok dat de 1000 zo een overstap biedt voor omreizigers naar het noorden of zoiets.

Pijnlijk trouwens: de geplande vertraging zit wel in de 1000, maar wordt niet goed verwerkt in de doorkoppeling met de 1100. In de reisplanner krijg je dus dubbele identieke onzinadviezen, waarbij de eerste uitvalt maar de tweede gewoon mogelijk lijkt.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Klopt, maar het is dus een extra ingeplande stop, als of men dus een conflict (vermoedelijk met de 703000 te Asd) hiermee oplost).

Voor omreizigers naar het noorden, rijdt de 703900 trouwens al Ekz-Shl.
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

Wat mij opvalt aan treinposities is dat Ass tussen Rtd en Shl lijkt te liggen.

Toevallig heb ik net gister een zéér obscure bug gemeld in onze planningssoftware, waarmee het mogelijk was om negatieve rijtijden voor een buslijn te creëren, maar voor zover ik weet gebruikt de NS geen HASTUS.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Dat komt weer, doordat het op tijdvolgorde tussen Rtd en Shl is komen te liggen, doordat de stop 30 minuten te vroeg is ingelegd.
Dionysusnu
Berichten: 551
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Dionysusnu »

In de NS-reisplanner ligt Sloterdijk wel op de goede plek, maar heeft Schiphol opeens dezelfde aankomsttijd als de te-vroege-Sloterdijk.
DingeZ
Berichten: 458
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DingeZ »

Het lijkt erop dat deze stop is toegevoegd omdat de 1000 aankomt op 13b, wat nog tot xx.08/xx.38 bezet is door de 2600. Vertrek is dan wel weer vanaf 13a, dus kennelijk wordt er tussendoor gerangeerd. Ik heb haast het idee dat er stiekem ergens op het westelijk eiland wissel gestoord is waardoor ofwel de rijweg SE > 13a niet mogelijk is, (wat niet erg waarschijnlijk klinkt, aangezien er twee parallelle wisseloverlopen voor zijn), of dat wissel 2523B/2535A geheel niet berijdbaar is en de rijweg 14a > SF conflicteert met SE < 13a (en de 900 vertrekt standaard van 14a).
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Jultar »

Aankomst op 13b en vertrek op 13a volgens de reisplanner is normaal bij de ICD met lange stammen/samenstellingen. Die passen net niet op de a-fase en worden op fase 13a+am geplaatst, wat in de reisinformatie als aankokst op 13b komt te staan. 13b kan gewoon bezet worden en er wordt dus ook niet gerangeerd.
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door IIVQ »

De CTA op Hvs spoor 5 was vastgelopen en toonde een spr die al vertrokken was. In de IC werd netjes omgeroepen dat dit de IC naar Dvd, Asdz en Shl was. Maar te Dvd ("Wij komen over 3 minuten aan te Dvd" ... 30s later gingen de deuren open) waren er toch redelijk wat mensen die de Spr terug namen, waaronder 2 dames die naar Ndb moesten. Ik gelukkig maar tot Dmnz.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 160 gasten