OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

En de 500/600 rijden dus 3 minuten eerder weg uit Zwolle dan normaal, om op dezelfde tijd als normaal in Amersfoort aan te komen. De 700/1800 rijden op de tijd van de 500/600 weg uit Zwolle en komen 15 minuten later aan in Amersfoort zie ik nu.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Correct, deze dienstregeling is al eens eerder uitgevoerd, maar heeft door de traagheid van deze treinen nou niet echt mijn voorkeur, koppel ze dan net zo goed aan de 2000 door, of eventueel via de 1500 en 5800 naar Gvc (ofwel, het rijden via Amf-Asd-Shl is net zo snel als dat trage pad over de Veluwe en dan via Asdz naar Gvc).
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Ik denk dat er morgen reizigers in de treinen van :20/:50 stappen en denken naar Utrecht te gaan, omdat ze van niets weten. Het is dat ik in de reisplanner keek anders had ik het ook niet geweten. Ik heb ook nergens op het station van Zwolle iets van verwijzing op een bordje ofzo daarnaar gezien.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Wat ik al zei, men heeft deze dienstregeling al eens uitgevoerd en toen waren deze problemen niet aan de orde.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

MetroRET schreef: do 28 okt 2021, 21:55koppel ze dan net zo goed aan de 2000 door
Volgens mij gebeurde precies dat een paar weken terug nog, maar nu willen ze blijkbaar opeens weer niet extra treinen tussen Utrecht en Amersfoort rijden in het weekend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

MetroRET schreef: do 28 okt 2021, 21:55 Correct, deze dienstregeling is al eens eerder uitgevoerd, maar heeft door de traagheid van deze treinen nou niet echt mijn voorkeur, koppel ze dan net zo goed aan de 2000 door, of eventueel via de 1500 en 5800 naar Gvc (ofwel, het rijden via Amf-Asd-Shl is net zo snel als dat trage pad over de Veluwe en dan via Asdz naar Gvc).
Ik volg het niet helemaal meer, maar jouw voorstel is dus om de 700/1800 na Zwolle naar Amersfoort te laten rijden (zoals NS ook doet) en dan via Amsterdam Centraal naar Den Haag Centraal?
Ik denk dat je bericht leesbaarder is als je het opsplitst in meerdere zinnen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Dat zou in theorie kunnen als alternatief, dat is daarmee net zo snel als het trage pad over de Veluwe en via Asdz verder naar Gvc, want waar is dat trage pad goed voor, terwijl je ook gewoon snel naar Amf zou kunnen rijden, waarbij je dus 2 prima treinseries hebt om op door te rijden, de 1500 of de 2000.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Ik weet niet of je beide treinseries 700/1800 vs. 500/600 wel zo dicht achter elkaar kunt laten rijden, zonder elders problemen te veroorzaken.
Bovendien is het geen oplossing voor reizigers naar Amsterdam Zuid en Schiphol.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Naar Schiphol is via het pad van de 1500 en 5800 sneller dan via de 1600/11600.

Tevens kunnen die 2 intercity's prima achter elkaar rijden, waar dit bijvoorbeeld een aantal weken terug nog gebeurde, waarna via de 2000 naar Gvc werd gereden.

https://treinposities.nl/ritinfo/20210918/28730
https://treinposities.nl/ritinfo/20210918/630

https://treinposities.nl/ritinfo/20210918/539
https://treinposities.nl/ritinfo/20210918/28639
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

NS adviseert vanwege de werkzaamheden bij Almere aan reizigers tussen Amsterdam Centraal en Zwolle om te reizen via Utrecht Centraal en Amsterdam Zuid. Dat lijkt me onnodig om.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Gistermiddag een HC in de IC naar Enschede die iets te enthousiast z'n lijstje aan actuele vertrektijden aan het oplezen was...
"Station Amersfoort Centraal, hier kunt u overstappen voor <lijstje logische bestemmingen> en voor de Intercity naar Apeldoorn en Deventer. Eh, die is niet relevant, want daar bevindt u zich al in"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Dat lijkt haast een vloek! Ik maak op zeker 10% van mijn reizen een HC mee die precies op Amf, precies in een trein naar Es, een overstap op de trein naar Dv van een kwartier/halfuur later opdreunt.

Wordt het toch maar eens tijd om die automatisch gegenereerde overstapopties in OBIS aan te passen, aangezien de meeste conducteurs die woord voor woord oplezen in hun omroep?

Ik kan me ook ergeren aan de bestemmingen die OBIS uitspuugt (en zodoende ook worden omgeroepen). Praktijkvoorbeeld van vanavond: komend vanuit bijna alle richtingen in Ut boeit niemand een "Sprinter naar Utrecht Overvecht", zeg dan gewoon dat 'ie naar Baarn (de eindbestemming die overal op de borden en displays staat) of voor mijn part Soest rijdt :|
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Wordt het toch maar eens tijd om die automatisch gegenereerde overstapopties in OBIS aan te passen, aangezien de meeste conducteurs die woord voor woord oplezen in hun omroep?
Waarom zou je dat doen? De drie á vier overstapmogelijkheden die omgeroepen worden zijn de meest gemaakte overstaps. Die worden visueel ondersteund door de schermen. Dat is precies wat de bedoeling van het systeem is...

Overvecht is een van de eindbestemmingen die het meest gezocht worden bij aankomst in Utrecht. Dat je daar Baarn als eindbestemming zou kunnen gebruiken zal ik niet ontkennen, maar daar gaan die mensen dus niet allemaal naar toe, die zoeken een trein naar Overvecht... Het systeem zoekt naar de eerstvolgende mogelijkheid om in Overvecht te komen, die trein wordt getoond. Als je je daar al kunt ergeren... :X
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Daniel schreef: ma 01 nov 2021, 19:07 Gistermiddag een HC in de IC naar Enschede die iets te enthousiast z'n lijstje aan actuele vertrektijden aan het oplezen was...
"Station Amersfoort Centraal, hier kunt u overstappen voor <lijstje logische bestemmingen> en voor de Intercity naar Apeldoorn en Deventer. Eh, die is niet relevant, want daar bevindt u zich al in"
Dat hoorde ik nou ook zaterdag in de 11745. :lol:
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Mikos schreef: ma 01 nov 2021, 20:06
Wordt het toch maar eens tijd om die automatisch gegenereerde overstapopties in OBIS aan te passen, aangezien de meeste conducteurs die woord voor woord oplezen in hun omroep?
Waarom zou je dat doen? De drie á vier overstapmogelijkheden die omgeroepen worden zijn de meest gemaakte overstaps. Die worden visueel ondersteund door de schermen. Dat is precies wat de bedoeling van het systeem is...
Ha, dus de overstap in Amf (of ook wel eens Apd) vanuit een intercity naar Deventer op de intercity naar Deventer van een kwartier/halfuur later is daar één van de meest gemaakte overstaps? Dan lopen er wel héél veel domme reizigers rond _O-
Overvecht is een van de eindbestemmingen die het meest gezocht worden bij aankomst in Utrecht. Dat je daar Baarn als eindbestemming zou kunnen gebruiken zal ik niet ontkennen, maar daar gaan die mensen dus niet allemaal naar toe, die zoeken een trein naar Overvecht... Het systeem zoekt naar de eerstvolgende mogelijkheid om in Overvecht te komen, die trein wordt getoond. Als je je daar al kunt ergeren... :X
Met een "Sprinter naar Baarn" kom je altijd langs Overvecht. Met een "Sprinter naar Overvecht" weet je niet of je daarna in Baarn of in Zwolle belandt. Voor de Overvechters maakt het dus praktisch niks uit wat je omroept/toont - die weten in beide gevallen dat ze die Sprinter kunnen pakken - maar Soest en Baarn weten nog steeds niet of ze die "Sprinter naar Overvecht" moeten hebben. Je helpt dus minder mensen verder met dezelfde hoeveelheid info. Daar kan ik me aan ergeren, ja :Y
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Er zal altijd ergens een fout in de database kunnen staan, bijvoorbeeld in Amersfoort op een bestemming richting Enschede. Als je je daar aan ergert, hebben we een mooi Doorgeefluik waar je dat kunt laten filteren. :pos:
Je helpt dus minder mensen verder met dezelfde hoeveelheid info.
Als er genoeg reizigers op zoek zijn naar een overstap op de Sprinter naar Baarn, of naar Harderwijk (om maar iets te noemen), dan wordt dat getoond. Kennelijk zijn er minder reizigers naar die bestemmingen dan naar Overvecht. Sterker nog, ik denk dat wanneer Overvecht niet zo hoog in die lijst zou staan, die treinen überhaupt niet getoond zouden worden omdat er andere bestemmingen zouden zijn die hoger staan, maar nu niet getoond worden omdat Overvecht er zo hoog op staat.

Is het systeem feilloos? Neuh. Maar er zit wel een gedachte achter.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

In Den Bosch hetzelfde, als je vanuit Nijmegen komt. Dan wordt vrijwel altijd de IC naar Eindhoven als aansluiting omgeroepen. Maar zeker bij vertraging wil je graag weten waar het om gaat: die naar Maastricht, Heerlen of Venlo?
Ik zou dan ook liever horen "IC naar Eindhoven en Maastricht", want dan heb ik tenminste echt iets aan die omroep. En degenen die naar Eindhoven moeten, weten dan ook welke bestemming op hun trein staat.

In het geval Overvecht: er kan best "Overvecht, Baarn" staan. Toevoegen op basis van populariteit Overvecht, en dan zowel het populaire station als de eindbestemming tonen.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Durashift »

Mikos schreef: ma 01 nov 2021, 20:06 (..)

Overvecht is een van de eindbestemmingen die het meest gezocht worden bij aankomst in Utrecht. (..)
Hoe komt de NS dit te weten?
Checkt men de reisplanner data icm de GPS gegevens van de opvrager?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Als je een reis "over" Utrecht plant ga je na aankomst in Utrecht dus schijnbaar nogal vaak door naar Overvecht, volgens mij kun je dat ook zonder GPS uit de planner halen :Y
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Durashift »

^^ daar gaat het niet om. Mikos schrijft
die het meest gezocht worden bij aankomst in Utrecht
.
Kennelijk weet de NS van de reizigers die in Utrecht aankomen de aantallen die zoeken naar de trein die stopt op Utrecht Overvecht.
Ik vraag mij af hoe de NS dat dan weet..
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

OV-Chipkaartgegevens. Daar komen ook in- en uitstapcijfers vandaan, bezettingscijfers, inzet van materieel wordt er door bepaalt, complete analyses worden daar op los gelaten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

MetroRET schreef: ma 01 nov 2021, 20:12Dat hoorde ik nou ook zaterdag in de 11745. :lol:
Standaard verwarring dan blijkbaar, want ik hoorde het in de 11761 ;)
Mikos schreef: ma 01 nov 2021, 21:45 OV-Chipkaartgegevens. Daar komen ook in- en uitstapcijfers vandaan, bezettingscijfers, inzet van materieel wordt er door bepaalt, complete analyses worden daar op los gelaten.
Tja, en die bestemmingsgegevens lijken ongeveer net zo goed te kloppen als de reizigersaantallen waar ze de materieelinzet op bepalen :p
Er gaan immers vast wel genoeg reizigers van Utrecht naar Deventer, maar die stappen over het algemeen niet over van de IC naar Enschede op de IC tot Deventer zoals de schermen nogal eens vermelden ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Misschien dat er ergens een bitje is omgevallen,
Mikos schreef: ma 01 nov 2021, 20:41 Er zal altijd ergens een fout in de database kunnen staan, bijvoorbeeld in Amersfoort op een bestemming richting Enschede. Als je je daar aan ergert, hebben we een mooi Doorgeefluik waar je dat kunt laten filteren. :pos:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Quizvraag van de week: stopt de 1600 op Amsterdam RAI of niet?
Rijden de Treinen schreef:Intercity 1600 (Schiphol Airport - Amersfoort C. - Hengelo - Enschede):
stopt extra in Amsterdam RAI
stopt niet in Amsterdam RAI en Amsterdam Zuid (alleen richting Schiphol Airport)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

Richting Es wel, richting Shl niet? Denk ik dan? :?:
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten