OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Had dat laatst met de IC Berlijn. Die was tot Almelo op tijd en in Deventer ineens met +10 met als reden "vertraging in het buitenland"
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Er gaat een dag komen dat NS het leert, maar vandaag gaat het weer eens mis: trein 105 is door werkzaamheden ingekort tot Karlsruhe, wat DB wel netjes verwerkt heeft maar NS niet. Dus staat op de perrons zoals gewoonlijk 'ICE Basel SBB'.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Was het niet beleid dat altijd het oorspronkelijke eindstation wordt getoond met als mededeling "Rijdt niet verder dan ...."?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
DingeZ
Berichten: 454
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DingeZ »

Dat is bij ongeplande inkortingen. Als het door werkzaamheden is staat er normaal het daadwerkelijke eindstation.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ArrivaBas »

NS en buitenlandse werkzaamheden is vaak voer voor verwarring. Met de stoptrein naar Luik gaat reisinformatie bij werkzaamheden ook regelmatig mis.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Dat krijg je wanneer de buitenlandse partner werkzaamheden en andere afwijkingen in eigen land niet communiceert. Dat heeft niks met NS te maken.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

ArrivaBas schreef: zo 06 jun 2021, 15:13 NS en buitenlandse werkzaamheden is vaak voer voor verwarring.
FTFY (A)

Maar het is niet alleen NS. Bij internationale treinen is er altijd wel wat, in vrijwel alle landen. Om maar bij dezelfde ICE te blijven: die heb ik in Köln vorig jaar aangekondigd zien staan als Amsterdam via Mönchengladbach, Venlo en S-Hertogenbosch met in de lopende tekst "Ersatzhalt in Mönchengladbach und Venlo", terwijl hij toch echt niet in Vl of Ht stopte.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Kaartjes kopen naar Venlo was toen zelfs mogelijk (met op het ticket de directe ICE verbinding zonder overstap)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

Mikos schreef: zo 06 jun 2021, 15:59 Dat krijg je wanneer de buitenlandse partner werkzaamheden en andere afwijkingen in eigen land niet communiceert. Dat heeft niks met NS te maken.
Volgens mij deed ArrivaBas een constatering. De reactie komt wat pinnig op me over (A)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

De NMBS geeft Nederlandstalige informatie over werken aan het spoor in heel België en dus ook in Franstalige gedeelte:
https://www.belgiantrain.be/nl/travel-i ... -and-works

Dus dat het 'mis' gaat in de communicatie lijkt me niet persé de schuld van de 'buitenlandse partner' (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chrysa »

De S8-treinen Brussel-Zuid - Ottignies rijden niet.
Jullie kunnen de IC-treinen Brussel-Zuid - Dinant nemen
Verfrissend, dat taalgebruik vergeleken met de NS. _O_
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

Inderdaad, vergeleken met "plan uw reis in de app", "doe kort voor vertrek de reisplanner-check", "zoek het zelf maar uit joh" :trein:
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Vinny schreef: ma 07 jun 2021, 23:40 De NMBS geeft Nederlandstalige informatie over werken aan het spoor in heel België en dus ook in Franstalige gedeelte:
https://www.belgiantrain.be/nl/travel-i ... -and-works

Dus dat het 'mis' gaat in de communicatie lijkt me niet persé de schuld van de 'buitenlandse partner' (A)
Het gaat dan ook mis in de communicatie tussen de afdelingen van de twee maatschappijen die elkaar intern op de hoogte zouden moeten houden. De binnenlandse externe informatievoorziening gaat dan in het land waar gewerkt wordt wel goed. Dan is de buitenlandse partner die zijn buitenlandse werkzaamheden niet via de interne kanalen communiceert dus wel "schuldig".

Anderzijds heeft de reiziger niks aan vingertje wijzen. Persoonlijk vind ik dan ook dat een groot bedrijf rekening zou moeten houden met fouten in de interne communicatie, zeker omdat dat dus best vaak gebeurt, en een extra check zou moeten inbouwen. Per slot van rekening draag je zorg voor de informatievoorziening en wil je voor je reizigers dat die goed is, onafhankelijk van hoe goed de buitenlandse partner zijn werk doet. Als ik verantwoordelijk was voor "reisinfo werkzaamheden buitenland" zou ik me bijvoorbeeld inschrijven voor mailings van de buitenlandse partner over werkzaamheden op de betreffende trajecten en/of op vaste tijden de werkzaamhedenpagina's van de buitenlandse partner controleren, alsof ik een reiziger was. In theorie is dat niet nodig en niet de geëigende weg, maar in de praktijk zou je de fouten dan op tijd moeten vinden. Het verbaast me dat men blijkbaar volledig vertrouwt op de niet altijd soepele interne processen en een dergelijke quick fix niet inbouwt. Die is nu in feite uitbesteed aan personeel en reizigers met o.a. het Doorgeefluik, maar eigenlijk wil je de fouten vinden voordat een reiziger ze vindt.
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door DDietzen »

Volgens de NS-app rijdt de 7650 zometeen met een 6-baks IC Direct-stam. Ach natuurlijk, ik was de opening van de HSL Arnhem-Zutphen vergeten _O_
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Het zouden 'gewoon' SNG-stellen 2720 en 2337 moeten zijn, dus waar de NS-app dat dan vandaan haalt... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Er zijn ook geen zesdelige stammen ICR meer in dienst :p
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Het is ook niet de enige plek waar het mis gaat zo te zien: 8860 staat er ook in met zes bakken ICD, terwijl in die omloop SNG 2328 zit.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Waarschijnlijk vanwege de werkzaamheden tussen Eindhoven en Weert rijdt de 3900 vandaag niet tussen Weert en Amsterdam Centraal. Dat staat alleen niet in het werkzaamhedenbericht vermeld.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

De 3900 rijdt al een aantal maanden, met uitzonderlijk van enkele werkzaamheden, niet tussen Asd en Std ivm de coronadienstregeling.

Dat hij nu dus 'extra' rijdt tussen Wt en Std is dus vanwege die genoemde werkzaamheden.

Vanaf morgen rijdt de 3900 weer vast tussen Ekz en Hrl.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Ik dacht dat dat ondertussen wel eens klaar was, maar nog niet dus. Nog een dagje wachten dan maar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Vandaag is de laatste werkdag van Tuffy Vos op alle Nederlandse treinstations.

Vanaf morgen doet Karin van As op 37 stations de omroepen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door SuperGhost »

En de rest?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Die volgt later. Karin is nog niet bevoegd voor spoorwijzigingen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door bartjemestrom »

Zouden we dan bijv op Chevremont ook "Stoptrein RS15" krijgen ipv "Stoptrein"? Of op Eygelshoven Markt "Sneltrein RE18"
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Lijn 45 »

Ben benieuwd hoe groot Karins smoezenregister zal zijn. :p
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten