OVer Missers in de Reisinformatie
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Die heeft Tilburg Universiteit niet als eindpunt, dus die staat gewoon als trein naar Den Bosch op de schermen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat gaat wel vaker mis bij Arriva, ik heb ook eens op Leiden Centraal kunnen overstappen op een bus naar Schoonhoven, een naar IJsselstein en een trein naar Gouda Goverwelle - al werd dit halverwege de rit gecorrigeerd naar de echte mogelijkheden ^^
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Vanuit Den Haag kun je tegenwoordig ook rechtstreeks met de sprinter via Utrecht naar Den Bosch reizen. Het staat voor reizigers echter nergens vermeld dat dit via twee gekoppelde treinseries gaan.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Is ook totaal niet nodig. Te Den Haag Centraal staat al aangegeven dat je met een IC die later vertrekt eerder in Utrecht bent. En er zijn ook verrekt weinig mensen die deze rit uitzitten. Zelfs vanaf Den Haag Ypenburg kan er al snel een half uur gewonnen worden door over te stappen in Gouda en Utrecht.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Connexxion gebruikt in de bus voor de halte Port Zélande een wat afwijkende schrijfwijze, op het scherm stond "Port Zilande" :?
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom lijn 104 Renesse - Hellevoetsluit volgens de vertrekstaat van Renesse Transferium van 2 juli t/m 19 augustus 2017 niet rijdt?
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom lijn 104 Renesse - Hellevoetsluit volgens de vertrekstaat van Renesse Transferium van 2 juli t/m 19 augustus 2017 niet rijdt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Als het goed is hangt er ook een grijze vertrekstaat onder met "aangepaste dienstregeling", de 104 rijdt in de zomer namelijk 2x/uur ipv 1x/uur.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Nope, niet gezien. Er staat uitleg over de QR-code, de app etc onder, en erboven reclame voor de Connexxion Webshop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Wellicht kan het systeem niet zo goed overweg met speciale tekens? (Gebeurt nog steeds anno 2017...)Suus schreef:Connexxion gebruikt in de bus voor de halte Port Zélande een wat afwijkende schrijfwijze, op het scherm stond "Port Zilande" :?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat kan het systeem van Connexxion inderdaad niet zo best. Ik herinner me dat ze in de begintijd van de concessie in Noordwest-Friesland op elke bus wel iets met "lbn" i.p.v. "lân" hadden staan
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Hier in elk geval voor enig overzicht een serie foto's van de wijzigingen:Hendrik schreef:Meer info op http://nieuws.ns.nl/perronborden/. Jammer genoeg geen overzicht van alle wijzigingen.
Een trein rijdt niet verder dan X, Nederlandse tekst
Een trein rijdt niet verder dan X, Engelse tekst
Niet instappen, Do not board
Veel wijzigingen, o.a. vertraging, een opgeheven trein en een spoorwijziging voor een vertraagde trein
Een filmpje van de scrollende tussenstations
https://goo.gl/photos/xq5nJbfqebpVpBst8
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Is het ook ja. Zou me niks verbazen als dit een beperking in InfoPlus is doordat het nu op de plek van de tussenstations staat (die sowieso al een kleiner font hebben) i.p.v. zoals voorheen op de plek van de eindbestemming.
Het lettertype is echter nog wel zodanig dat het vanaf een perron verder nog te lezen is.
Het lettertype is echter nog wel zodanig dat het vanaf een perron verder nog te lezen is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat is natuurlijk luiheid wat in plaats van een compleet nieuw ontwerp hergebruiken ze het standaard ontwerp/scherm
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
- Spoiler: show
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Precies wat ik ook dacht. Voorheen werd ook een ander ontwerp gebruikt... Het is op zich wel duidelijk dat er *iets* aan de hand is (want normaal staat er iets in grote letters bovenaan), maar het geheel ziet er wel gek uit. Wat ik niet snap is dat de tekst Niet instappen niet in rood staat.webguy schreef:Dat is natuurlijk luiheid wat in plaats van een compleet nieuw ontwerp hergebruiken ze het standaard ontwerp/scherm
Het scherm voor vooraan instappen is wel een stuk beter geworden dan vroeger (er staat nu tenminste de trein op waarvoor je in kunt stappen), maar ook hier hadden rode letters goed gewerkt om de melding te onderscheiden van de via-stations:
Wat ik ook niet begrijp is waarom de Engelse tekst vriendelijker is dan de Nederlandse (Please...). Maar goed, details houd je toch
Tot slot vind ik het jammer dat op de T7's etc. een vervallen trein niet meer in grijs staat. Dat icm de rode letters "Rijdt niet" had een stuk beter gewerkt (en is ook consequenter met de NS app, waar NS nogal een punt van maakte in de communicatie).
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Intercity Direct toeslagvrij? Is dat voor iedereen volgend weekend?henk1234 schreef:Ja, kopieer het lekker van vorig jaar, is niks veranderd...
- Spoiler: show
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Heeft - volgens een vroeger docent Engels - te maken met fatsoensnormen. Als je in het VK vraagt: "Sir, can I have a water?" Dan zal deze meestal niets doen, pas als je "please" zegt dan krijg je wat je bestelde.Geert schreef:Wat ik ook niet begrijp is waarom de Engelse tekst vriendelijker is dan de Nederlandse (Please...). Maar goed, details houd je toch
Laatst gewijzigd door Hainje op za 25 mar 2017, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Nee, zo te zien niet, staat iig niet bij de werkzaamheden. Volgens mij is de ICd als je reist met het boekenweekgeschenk altijd al gratis.Suus schreef:Intercity Direct toeslagvrij? Is dat voor iedereen volgend weekend?henk1234 schreef:Ja, kopieer het lekker van vorig jaar, is niks veranderd...
- Spoiler: show
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Hele rare overweging waarmee ze naar mijn mening een hele schare betalende klanten schofferen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Wat ik al dacht.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Wat heeft de NS nu liever; betalende klanten of mensen die gratis reizen?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Achja, er zijn op zondag 2 april toch werkzaamheden met de Intercity Direct die elke incidentele treinreiziger wel weg zal jagen:
Van 07:00 tot 08:10 rijden er geen Intercity Direct treinen van Amsterdam Centraal naar Schiphol Airport.
Van 10:00 tot 19:15 rijden er minder Intercity Direct treinen van Schiphol Airport naar Amsterdam Centraal.
Van 11:15 tot 13:00 rijden er minder Intercity Direct treinen van Amsterdam Centraal naar Schiphol Airport.
Van 21:15 tot 00:15 rijden er geen Intercity Direct treinen van Schiphol Airport naar Amsterdam Centraal.
Dit staat overigens verspreid over 3 berichten op NS.nl :?
Van 07:00 tot 08:10 rijden er geen Intercity Direct treinen van Amsterdam Centraal naar Schiphol Airport.
Van 10:00 tot 19:15 rijden er minder Intercity Direct treinen van Schiphol Airport naar Amsterdam Centraal.
Van 11:15 tot 13:00 rijden er minder Intercity Direct treinen van Amsterdam Centraal naar Schiphol Airport.
Van 21:15 tot 00:15 rijden er geen Intercity Direct treinen van Schiphol Airport naar Amsterdam Centraal.
Dit staat overigens verspreid over 3 berichten op NS.nl :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Volgens dezelfde redenatie hadden ze bij de Nederlandse tekst ook wel a.u.b. toe kunnen voegen. Of bij Do not board. Ik vind het niet consequent iigHainje schreef:Heeft - volgens een vroeger docent Engels - te maken met fatsoensnormen. Als je in het VK vraagt: "Sir, can I have a water?" Dan zal deze meestal niets doen, pas als je "please" zegt dan krijg je wat je bestelde.Geert schreef:Wat ik ook niet begrijp is waarom de Engelse tekst vriendelijker is dan de Nederlandse (Please...). Maar goed, details houd je toch
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dus elke keer maar in één richting? Tenminste, die indruk krijg ik wel door de manier waarop het geschreven is.Suus schreef: Van 07:00 tot 08:10 rijden er geen Intercity Direct treinen van Amsterdam Centraal naar Schiphol Airport.
Van 10:00 tot 19:15 rijden er minder Intercity Direct treinen van Schiphol Airport naar Amsterdam Centraal.
Van 11:15 tot 13:00 rijden er minder Intercity Direct treinen van Amsterdam Centraal naar Schiphol Airport.
Van 21:15 tot 00:15 rijden er geen Intercity Direct treinen van Schiphol Airport naar Amsterdam Centraal.
Nederlands is veel directer denk ik.Geert schreef:Volgens dezelfde redenatie hadden ze bij de Nederlandse tekst ook wel a.u.b. toe kunnen voegen. Of bij Do not board. Ik vind het niet consequent iig
🍉
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ja, beide richtingen zijn expliciet uitgesplitst op NS.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 gasten