OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Chrysa
Berichten: 8006
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chrysa »

Die heeft Tilburg Universiteit niet als eindpunt, dus die staat gewoon als trein naar Den Bosch op de schermen. :wink:
Daelea
Berichten: 1113
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daelea »

Dat gaat wel vaker mis bij Arriva, ik heb ook eens op Leiden Centraal kunnen overstappen op een bus naar Schoonhoven, een naar IJsselstein en een trein naar Gouda Goverwelle - al werd dit halverwege de rit gecorrigeerd naar de echte mogelijkheden ^^
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15363
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ODRAIL »

Vanuit Den Haag kun je tegenwoordig ook rechtstreeks met de sprinter via Utrecht naar Den Bosch reizen. Het staat voor reizigers echter nergens vermeld dat dit via twee gekoppelde treinseries gaan.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Gekko123 »

Is ook totaal niet nodig. Te Den Haag Centraal staat al aangegeven dat je met een IC die later vertrekt eerder in Utrecht bent. En er zijn ook verrekt weinig mensen die deze rit uitzitten. Zelfs vanaf Den Haag Ypenburg kan er al snel een half uur gewonnen worden door over te stappen in Gouda en Utrecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Connexxion gebruikt in de bus voor de halte Port Zélande een wat afwijkende schrijfwijze, op het scherm stond "Port Zilande" :?

Kan iemand mij trouwens vertellen waarom lijn 104 Renesse - Hellevoetsluit volgens de vertrekstaat van Renesse Transferium van 2 juli t/m 19 augustus 2017 niet rijdt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PatrickM
Berichten: 1979
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door PatrickM »

Als het goed is hangt er ook een grijze vertrekstaat onder met "aangepaste dienstregeling", de 104 rijdt in de zomer namelijk 2x/uur ipv 1x/uur.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Nope, niet gezien. Er staat uitleg over de QR-code, de app etc onder, en erboven reclame voor de Connexxion Webshop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hendrik »

Suus schreef:Connexxion gebruikt in de bus voor de halte Port Zélande een wat afwijkende schrijfwijze, op het scherm stond "Port Zilande" :?
Wellicht kan het systeem niet zo goed overweg met speciale tekens? (Gebeurt nog steeds anno 2017...)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39210
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Dat kan het systeem van Connexxion inderdaad niet zo best. Ik herinner me dat ze in de begintijd van de concessie in Noordwest-Friesland op elke bus wel iets met "lbn" i.p.v. "lân" hadden staan :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1113
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daelea »

Hendrik schreef:Meer info op http://nieuws.ns.nl/perronborden/. Jammer genoeg geen overzicht van alle wijzigingen.
Hier in elk geval voor enig overzicht een serie foto's van de wijzigingen:

Een trein rijdt niet verder dan X, Nederlandse tekst
Afbeelding

Een trein rijdt niet verder dan X, Engelse tekst
Afbeelding

Niet instappen, Do not board
Afbeelding

Veel wijzigingen, o.a. vertraging, een opgeheven trein en een spoorwijziging voor een vertraagde trein
Afbeelding

Een filmpje van de scrollende tussenstations
https://goo.gl/photos/xq5nJbfqebpVpBst8
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3408
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Zugführer »

Thom69 schreef: Niet instappen, Do not board
Afbeelding
Dit viel me gisteren ook op. Waarom zo'n kleine lettertjes? Zoals het eerst was in grote koeienletters NIET INSTAPPEN op het bord is toch veel duidelijker?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39210
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Is het ook ja. Zou me niks verbazen als dit een beperking in InfoPlus is doordat het nu op de plek van de tussenstations staat (die sowieso al een kleiner font hebben) i.p.v. zoals voorheen op de plek van de eindbestemming.

Het lettertype is echter nog wel zodanig dat het vanaf een perron verder nog te lezen is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door webguy »

Dat is natuurlijk luiheid wat in plaats van een compleet nieuw ontwerp hergebruiken ze het standaard ontwerp/scherm
PatrickM
Berichten: 1979
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door PatrickM »

Spoiler: show
Afbeelding
Ja, kopieer het lekker van vorig jaar, is niks veranderd...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

webguy schreef:Dat is natuurlijk luiheid wat in plaats van een compleet nieuw ontwerp hergebruiken ze het standaard ontwerp/scherm
Precies wat ik ook dacht. Voorheen werd ook een ander ontwerp gebruikt... Het is op zich wel duidelijk dat er *iets* aan de hand is (want normaal staat er iets in grote letters bovenaan), maar het geheel ziet er wel gek uit. Wat ik niet snap is dat de tekst Niet instappen niet in rood staat.

Het scherm voor vooraan instappen is wel een stuk beter geworden dan vroeger (er staat nu tenminste de trein op waarvoor je in kunt stappen), maar ook hier hadden rode letters goed gewerkt om de melding te onderscheiden van de via-stations:
Afbeelding

Wat ik ook niet begrijp is waarom de Engelse tekst vriendelijker is dan de Nederlandse (Please...). Maar goed, details houd je toch :P

Tot slot vind ik het jammer dat op de T7's etc. een vervallen trein niet meer in grijs staat. Dat icm de rode letters "Rijdt niet" had een stuk beter gewerkt (en is ook consequenter met de NS app, waar NS nogal een punt van maakte in de communicatie).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

henk1234 schreef:
Spoiler: show
Afbeelding
Ja, kopieer het lekker van vorig jaar, is niks veranderd...
Intercity Direct toeslagvrij? Is dat voor iedereen volgend weekend?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12835
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

Geert schreef:Wat ik ook niet begrijp is waarom de Engelse tekst vriendelijker is dan de Nederlandse (Please...). Maar goed, details houd je toch :P
Heeft - volgens een vroeger docent Engels - te maken met fatsoensnormen. Als je in het VK vraagt: "Sir, can I have a water?" Dan zal deze meestal niets doen, pas als je "please" zegt dan krijg je wat je bestelde.
Laatst gewijzigd door Hainje op za 25 mar 2017, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
PatrickM
Berichten: 1979
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door PatrickM »

Suus schreef:
henk1234 schreef:
Spoiler: show
Afbeelding
Ja, kopieer het lekker van vorig jaar, is niks veranderd...
Intercity Direct toeslagvrij? Is dat voor iedereen volgend weekend?
Nee, zo te zien niet, staat iig niet bij de werkzaamheden. Volgens mij is de ICd als je reist met het boekenweekgeschenk altijd al gratis.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Hele rare overweging waarmee ze naar mijn mening een hele schare betalende klanten schofferen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PatrickM
Berichten: 1979
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door PatrickM »

Afbeelding

Wat ik al dacht.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door groningen »

Wat heeft de NS nu liever; betalende klanten of mensen die gratis reizen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Achja, er zijn op zondag 2 april toch werkzaamheden met de Intercity Direct die elke incidentele treinreiziger wel weg zal jagen:

Van 07:00 tot 08:10 rijden er geen Intercity Direct treinen van Amsterdam Centraal naar Schiphol Airport.
Van 10:00 tot 19:15 rijden er minder Intercity Direct treinen van Schiphol Airport naar Amsterdam Centraal.
Van 11:15 tot 13:00 rijden er minder Intercity Direct treinen van Amsterdam Centraal naar Schiphol Airport.
Van 21:15 tot 00:15 rijden er geen Intercity Direct treinen van Schiphol Airport naar Amsterdam Centraal.

Dit staat overigens verspreid over 3 berichten op NS.nl :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Hainje schreef:
Geert schreef:Wat ik ook niet begrijp is waarom de Engelse tekst vriendelijker is dan de Nederlandse (Please...). Maar goed, details houd je toch :P
Heeft - volgens een vroeger docent Engels - te maken met fatsoensnormen. Als je in het VK vraagt: "Sir, can I have a water?" Dan zal deze meestal niets doen, pas als je "please" zegt dan krijg je wat je bestelde.
Volgens dezelfde redenatie hadden ze bij de Nederlandse tekst ook wel a.u.b. toe kunnen voegen. Of bij Do not board. Ik vind het niet consequent iig :P
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12835
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

Suus schreef: Van 07:00 tot 08:10 rijden er geen Intercity Direct treinen van Amsterdam Centraal naar Schiphol Airport.
Van 10:00 tot 19:15 rijden er minder Intercity Direct treinen van Schiphol Airport naar Amsterdam Centraal.
Van 11:15 tot 13:00 rijden er minder Intercity Direct treinen van Amsterdam Centraal naar Schiphol Airport.
Van 21:15 tot 00:15 rijden er geen Intercity Direct treinen van Schiphol Airport naar Amsterdam Centraal.
Dus elke keer maar in één richting? Tenminste, die indruk krijg ik wel door de manier waarop het geschreven is.
Geert schreef:Volgens dezelfde redenatie hadden ze bij de Nederlandse tekst ook wel a.u.b. toe kunnen voegen. Of bij Do not board. Ik vind het niet consequent iig :P
Nederlands is veel directer denk ik.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Ja, beide richtingen zijn expliciet uitgesplitst op NS.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 gasten