Pagina 110 van 197

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 10 jan 2020, 08:14
door JordiBrabant
Groetjes vanuit de 1123 die volgens informatie van RijdendeTreinen en OV-info met de 7 bakken tellende stam 16235 rijdt, terwijl we in werkelijkheid 9 bakken mee hebben, het stamnummer lijkt wel te kloppen. De NS- app kent het materieelnummer van de trein bij de aankomsten van Ehv niet en geeft aan dat we 9 bakken zijn. De op deze kerende trein, 1126, geeft de NS-app wel weer als stam 16235 met 7 bakken.
Vreemd.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 10 jan 2020, 10:25
door Suus
Er is inderdaad één 162xx-stam met negen rijtuigen, maar deze staat in het systeem waarschijnlijk nog als SW7-25KV-2+7.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 10 jan 2020, 16:45
door Jultar
Er zijn er zelfs twee. De 16239 is er net zo één. Dat de reisinformatie nog 7 rijtuigen weergeeft is een foutje. In de info intern gaat het wel al goed, maar wanneer de reisinfo de juiste lengte gaat tonen zou ik niet weten.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 10 jan 2020, 17:52
door Meltrain
Heel handig om op de TBP van Ledn spoor 4 al de Alpen Express aan te kondigen terwijl de [serie=Intercity|2020|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] nog langs het perron staat. :N

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 10 jan 2020, 17:57
door Aking
Dus het is après ski fissa in de 700? *O*

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 10 jan 2020, 18:21
door Meltrain
Dat zou dan een avant ski fissa geweest zijn, maar ik hoop van niet. Ik heb geen idee of er reizigers verkeerd zijn ingestapt.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 10 jan 2020, 21:24
door diederickx
Andersom zou erger geweest zijn.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 10 jan 2020, 22:43
door Meltrain
Volgens mij was er ingangscontrole, dus dat zou niet kunnen. Daarnaast stopt hij nog meerdere keren in Nederland, dus heb je nog genoeg mogelijkheden om uit te stappen.
Maar als je de Alpen Express mist, omdat je in de trein naar Lelystad en Groningen zit, kun je wel je vakantie vergeten. :X

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 10 jan 2020, 22:46
door MetroRET
Gelukkig kan je op Shl/Asdz nog overstappen voor Ut 8-)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 11 jan 2020, 08:02
door jelmerrr
Maar ik denk dat mensen die met de Alpen Expres gaan wel iets meer verstand hebben van welke trein ze moeten hebben dan een gemiddelde reiziger...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 11 jan 2020, 08:58
door Post
Ik ben er bang dat, dat vies kan tegen vallen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 11 jan 2020, 22:45
door VIRM
Vanwege werkzaamheden is de dienstregeling rondom Amsterdam Sloterdijk aangepast. De [serie=Intercity|2020|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] rijdt van Alkmaar naar Schiphol Airport, en de [serie=Sprinter|2020|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] rijdt van Hoorn Fruitmand naar Amsterdam Centraal. In beide richtingen geven de treinen een crossplatform overstap in Zaandam. Ook tijdens deze werkzaamheden laat de NS reisplanner de Hemboogfetish zien. Bij het plannen van een reis tussen Zaandam en Leiden, werd ik met de [serie=Intercity|2020|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] naar de Hemboog gestuurd, om vervolgens de [serie=Intercity|2020|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] van spoor 7 te nemen. Terwijl op Zaandam op precies dezelfde tijd de [serie=Sprinter|2020|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] vertrekt, die op Sloterdijk op spoor 5 aankomt.

Eerder vanavond op Schiphol overgestapt van de 1879 naar de 874. De 874 stond aangekondigd op spoor 2. Twee minuten voor vertrektijd zag ik op spoor 1 echter een VIRM binnenrijden. Na een halve minuut schrok Tuffy wakker, en kondigde aan dat de IC naar Alkmaar was gespoorwijzigd naar 1. Schiphol weer op z’n best…

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 15 jan 2020, 17:03
door Mikos
Stel 7407 van Keolis: "Hierdoor zijn onze treinen aan de buitenzijde helaas minder schoon dan gewenst. Onze excuses voor het ongemak."

Daarboven staat dat het de Sprinter naar Enschede is. Dat is wel een bijzondere reden.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 15 jan 2020, 18:07
door marvinkok
Er zit een regel voor dat door ongeplande werkzaamheden aan de wasstraat deze niet gebruikt kan worden...
Dat geldt voor de wasstraat van Zwolle

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 15 jan 2020, 18:25
door Mikos
Waarschijnlijk weggepoetst door de wasmachine voor die tijd, want die regel werd niet getoond in de 5x dat ik het voorbij heb zien komen. Wel vermakelijk :wink:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 15 jan 2020, 19:26
door cassie127
Ach die schermen lopen de laatste tijd op specifieke ritten ook steeds vast op steeds dezelfde plekken

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 16 jan 2020, 07:18
door jelmerrr
Achja Keolis... laatst kwamen ze op ander spoor aan zonder aankondiging (zowel niet op ns.nl als op het station) en dan ligt het aan de reiziger niet op ns.nl keek???

NS ging het wel doorgeven *O*

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 16 jan 2020, 10:28
door Mikos
Mikos schreef:Stel 7407 van Keolis: "Hierdoor zijn onze treinen aan de buitenzijde helaas minder schoon dan gewenst. Onze excuses voor het ongemak."
Stel 7404 toont hetzelfde, ook zonder een regel ervoor. In dit geval wordt erboven getoond dat er helaas geen reisinformatie kan worden getoond. Met daaronder nog steeds de ietwat Twentse uitspraak "Wij informeren u weer zo snel mogelijk." Is al een betere reden waarom de treinen aan de buitenzijde minder schoon zijn!

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 16 jan 2020, 10:52
door dennistd
In de 7402 staat: "Door ongeplande werkzaamheden kunnen wij onze treinen op dit mom0" :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 16 jan 2020, 11:44
door marvinkok
Laten we het er maar op houden dat de reisinfo momenteel niet vlekkeloos werkt :X
Meeste is bekend en er wordt aan gewerkt...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 16 jan 2020, 13:17
door Selivio
Momenteel? Heeft het wel al eens vlekkeloos gewerkt dan? :? :roll:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 16 jan 2020, 23:45
door VIRM
De vertraagde Thalys van 22:28 stond op Schiphol op spoor 2 aangegeven in de app, en de 3378 op spoor 1. Toen de Thalys ineens op 1 binnenkwam, was ik al aan het opletten... en ja hoor, ik hoorde achter mij een SNG op 2 binnenkomen. Tuffy was kennelijk nog aan het tanken op de domibo, want ze gaf geen kik.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 17 jan 2020, 14:21
door TLP
Helaas is het iemand die gaat over de reisinformatie op Amsterdam Zuid ontgaan dat de NS tegenwoordig uitsluitend gebruik maakt van regenboogtaal: :mrgreen:
"Dames en heren, door een storing kunt u nu helaas niet inchecken met uw OV-chipkaart."
De tweede zin van het bericht is echter minstens zo interessant, want de inhoud is nogal ambigu:
"Koop een eenmalige chipkaart bij de NS-kaartautomaat of de verkoopbalie, hiermee hoeft u niet in te checken."
Hoe veel betaal ik dan voor de reis als reiziger op saldo en abonnementhouder? En hoe kom ik het aankomststation uit als dat poortjes heeft?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 17 jan 2020, 18:45
door Aking
Met de noodknop :Y

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 19 jan 2020, 12:39
door Suus
“Wij komen iets te laat aan in Breda omdat we u nog wat langer wilden laten genieten van de prachtige omgeving. Na Breda rijden wij door naar onze volgende stop in het schitterende Tilburg” :cry: