Pagina 126 van 197

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 04 jun 2021, 21:38
door cassie127
Had dat laatst met de IC Berlijn. Die was tot Almelo op tijd en in Deventer ineens met +10 met als reden "vertraging in het buitenland"

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 06 jun 2021, 08:16
door Z2N
Er gaat een dag komen dat NS het leert, maar vandaag gaat het weer eens mis: trein 105 is door werkzaamheden ingekort tot Karlsruhe, wat DB wel netjes verwerkt heeft maar NS niet. Dus staat op de perrons zoals gewoonlijk 'ICE Basel SBB'.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 06 jun 2021, 10:40
door Meltrain
Was het niet beleid dat altijd het oorspronkelijke eindstation wordt getoond met als mededeling "Rijdt niet verder dan ...."?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 06 jun 2021, 12:27
door DingeZ
Dat is bij ongeplande inkortingen. Als het door werkzaamheden is staat er normaal het daadwerkelijke eindstation.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 06 jun 2021, 15:13
door ArrivaBas
NS en buitenlandse werkzaamheden is vaak voer voor verwarring. Met de stoptrein naar Luik gaat reisinformatie bij werkzaamheden ook regelmatig mis.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 06 jun 2021, 15:59
door Mikos
Dat krijg je wanneer de buitenlandse partner werkzaamheden en andere afwijkingen in eigen land niet communiceert. Dat heeft niks met NS te maken.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 06 jun 2021, 15:59
door umbusko
ArrivaBas schreef: zo 06 jun 2021, 15:13 NS en buitenlandse werkzaamheden is vaak voer voor verwarring.
FTFY (A)

Maar het is niet alleen NS. Bij internationale treinen is er altijd wel wat, in vrijwel alle landen. Om maar bij dezelfde ICE te blijven: die heb ik in Köln vorig jaar aangekondigd zien staan als Amsterdam via Mönchengladbach, Venlo en S-Hertogenbosch met in de lopende tekst "Ersatzhalt in Mönchengladbach und Venlo", terwijl hij toch echt niet in Vl of Ht stopte.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 06 jun 2021, 16:48
door cassie127
Kaartjes kopen naar Venlo was toen zelfs mogelijk (met op het ticket de directe ICE verbinding zonder overstap)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 07 jun 2021, 10:34
door waldo79
Mikos schreef: zo 06 jun 2021, 15:59 Dat krijg je wanneer de buitenlandse partner werkzaamheden en andere afwijkingen in eigen land niet communiceert. Dat heeft niks met NS te maken.
Volgens mij deed ArrivaBas een constatering. De reactie komt wat pinnig op me over (A)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 07 jun 2021, 23:40
door Vinny
De NMBS geeft Nederlandstalige informatie over werken aan het spoor in heel België en dus ook in Franstalige gedeelte:
https://www.belgiantrain.be/nl/travel-i ... -and-works

Dus dat het 'mis' gaat in de communicatie lijkt me niet persé de schuld van de 'buitenlandse partner' (A)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 07 jun 2021, 23:42
door Chrysa
De S8-treinen Brussel-Zuid - Ottignies rijden niet.
Jullie kunnen de IC-treinen Brussel-Zuid - Dinant nemen
Verfrissend, dat taalgebruik vergeleken met de NS. _O_

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 07 jun 2021, 23:46
door Ardan
Inderdaad, vergeleken met "plan uw reis in de app", "doe kort voor vertrek de reisplanner-check", "zoek het zelf maar uit joh" :trein:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 08 jun 2021, 01:58
door umbusko
Vinny schreef: ma 07 jun 2021, 23:40 De NMBS geeft Nederlandstalige informatie over werken aan het spoor in heel België en dus ook in Franstalige gedeelte:
https://www.belgiantrain.be/nl/travel-i ... -and-works

Dus dat het 'mis' gaat in de communicatie lijkt me niet persé de schuld van de 'buitenlandse partner' (A)
Het gaat dan ook mis in de communicatie tussen de afdelingen van de twee maatschappijen die elkaar intern op de hoogte zouden moeten houden. De binnenlandse externe informatievoorziening gaat dan in het land waar gewerkt wordt wel goed. Dan is de buitenlandse partner die zijn buitenlandse werkzaamheden niet via de interne kanalen communiceert dus wel "schuldig".

Anderzijds heeft de reiziger niks aan vingertje wijzen. Persoonlijk vind ik dan ook dat een groot bedrijf rekening zou moeten houden met fouten in de interne communicatie, zeker omdat dat dus best vaak gebeurt, en een extra check zou moeten inbouwen. Per slot van rekening draag je zorg voor de informatievoorziening en wil je voor je reizigers dat die goed is, onafhankelijk van hoe goed de buitenlandse partner zijn werk doet. Als ik verantwoordelijk was voor "reisinfo werkzaamheden buitenland" zou ik me bijvoorbeeld inschrijven voor mailings van de buitenlandse partner over werkzaamheden op de betreffende trajecten en/of op vaste tijden de werkzaamhedenpagina's van de buitenlandse partner controleren, alsof ik een reiziger was. In theorie is dat niet nodig en niet de geëigende weg, maar in de praktijk zou je de fouten dan op tijd moeten vinden. Het verbaast me dat men blijkbaar volledig vertrouwt op de niet altijd soepele interne processen en een dergelijke quick fix niet inbouwt. Die is nu in feite uitbesteed aan personeel en reizigers met o.a. het Doorgeefluik, maar eigenlijk wil je de fouten vinden voordat een reiziger ze vindt.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 13 jun 2021, 13:12
door DDietzen
Volgens de NS-app rijdt de 7650 zometeen met een 6-baks IC Direct-stam. Ach natuurlijk, ik was de opening van de HSL Arnhem-Zutphen vergeten _O_

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 13 jun 2021, 13:38
door Z2N
Het zouden 'gewoon' SNG-stellen 2720 en 2337 moeten zijn, dus waar de NS-app dat dan vandaan haalt... :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 13 jun 2021, 14:17
door Suus
Er zijn ook geen zesdelige stammen ICR meer in dienst :p

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 13 jun 2021, 15:41
door Z2N
Het is ook niet de enige plek waar het mis gaat zo te zien: 8860 staat er ook in met zes bakken ICD, terwijl in die omloop SNG 2328 zit.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 13 jun 2021, 18:32
door Wubbo
Waarschijnlijk vanwege de werkzaamheden tussen Eindhoven en Weert rijdt de 3900 vandaag niet tussen Weert en Amsterdam Centraal. Dat staat alleen niet in het werkzaamhedenbericht vermeld.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 13 jun 2021, 18:35
door MetroRET
De 3900 rijdt al een aantal maanden, met uitzonderlijk van enkele werkzaamheden, niet tussen Asd en Std ivm de coronadienstregeling.

Dat hij nu dus 'extra' rijdt tussen Wt en Std is dus vanwege die genoemde werkzaamheden.

Vanaf morgen rijdt de 3900 weer vast tussen Ekz en Hrl.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 13 jun 2021, 18:41
door Wubbo
Ik dacht dat dat ondertussen wel eens klaar was, maar nog niet dus. Nog een dagje wachten dan maar.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 15 jun 2021, 09:15
door Suus
Vandaag is de laatste werkdag van Tuffy Vos op alle Nederlandse treinstations.

Vanaf morgen doet Karin van As op 37 stations de omroepen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 15 jun 2021, 09:56
door SuperGhost
En de rest?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 15 jun 2021, 09:58
door Suus
Die volgt later. Karin is nog niet bevoegd voor spoorwijzigingen :mrgreen:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 15 jun 2021, 14:10
door bartjemestrom
Zouden we dan bijv op Chevremont ook "Stoptrein RS15" krijgen ipv "Stoptrein"? Of op Eygelshoven Markt "Sneltrein RE18"

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 15 jun 2021, 14:36
door Lijn 45
Ben benieuwd hoe groot Karins smoezenregister zal zijn. :p