Pagina 156 van 197

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 12 aug 2022, 20:30
door Etienne
Het viel me daarentegen op dat bij Rotterdam Alexander na de herinrichting van de Prins Alexanderlaan ook van die borden geplaatst waren, maar deze ondertussen weer weggehaald zijn.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 12 aug 2022, 20:37
door reisthijs
ArrivaBas schreef: vr 12 aug 2022, 20:17(waarbij ik nog altijd betwijfel of een halte zonder verkeersbord rechtsgeldig is)?
Is dat kleine verkeersbordje aan de paal onder het scherm niet voldoende om aan te geven dat het een bushalte is?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 12 aug 2022, 20:47
door Z2N
Zo'n zelfde symbool zit nog op de halteborden hier, dus feitelijk hebben de haltes nu twee markeringen als bushalte.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 12 aug 2022, 20:58
door ArrivaBas
Blijkens het RVV1990 is het inderdaad voldoende.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 13 aug 2022, 13:11
door waldo79
Blijkbaar rijden er maar eenmaal per uur sprinters van Gdm naar Tl en Ht vandaag. Daarbij is de trein naar Tl ook nog eens verschoven ten opzichte van normaal.

Dat mag wel duidelijker gecommuniceerd worden :N

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 13 aug 2022, 13:16
door Bemined
En men is de doorkoppeling van de 8800 en 6000 vergeten in te voeren, reisplanner toont een zelfde perron overstap van 32 minuten in Utrecht terwijl je gewoon kunt blijven zitten en de trein 2 minuten later weer verder rijdt.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 13 aug 2022, 14:53
door MetroRET
Die 2 zijn nooit gekoppeld in de systemen, mede omdat de ene als IC betiteld is, de andere als Sprinter, kan men daar blijkbaar in de systemen niet mee omgaan, ook al was dat in het begin van deze koppeling wél zo.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 13 aug 2022, 14:56
door Bemined
Maar normaal is dat ook geen probleem want dan staat de trein 6 minuten stil in Utrecht en krijg je de verbinding dus wel gewoon te zien in de reisplanner (zij het als een zelfde perron overstap i.p.v. doorgaande trein). Maar door de extra stops staat de trein nog maar 2 minuten stil wat zonder speciale ingreep in de reisinformatie dus niet getoond wordt.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 13 aug 2022, 15:20
door Daniel
Ik zag op Twitter ook foto's van het RIS in SLT langskomen die in de Sprinter naar Tiel doodleuk aangeeft dat het de Sprinter naar 's-Hertogenbosch is.

Niet in het lijstje staat daarnaast dat de 1600 niet rijdt van Amersfoort naar Enschede en de 600 niet rijdt van Zwolle naar Leeuwarden. Maar dan wel doodleuk omroepen dat je niet binnenlands met de IC Berlijn "mag" reizen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 13 aug 2022, 16:14
door waldo79
Wat dat eerste betreft. Vanuit Gdm is er een serie 6000 naar Tl en naar Ht. Dat lijkt me om complicaties vragen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 13 aug 2022, 20:11
door sneltram
Daniel schreef: za 13 aug 2022, 15:20 Niet in het lijstje staat daarnaast dat de 1600 niet rijdt van Amersfoort naar Enschede en de 600 niet rijdt van Zwolle naar Leeuwarden.
In de lijst op de NS website staan nu alleen de series die op voorhand waren opgeheven. Wat in de bijsturing eruit is gehaald (3300 Ass-Hfd, 1600 Amf-Es, 600O/1800E Zl-Lw 1x/uur, 8100 1x/uur, 2200 1x/uur Ddr-Vs, 703500 1x/uur, 703000 1x/uur, 3600 1x/uur Ht-Rsd, 706400/6600 Tbu-Btl, 4800 Asd-Hlm tot 22:30), staat niet in de lijst. In voorgaande weken was dat wel zo. Waarom die keuze is gemaakt, weet ik niet.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 13 aug 2022, 20:12
door sneltram
waldo79 schreef: za 13 aug 2022, 16:14 Wat dat eerste betreft. Vanuit Gdm is er een serie 6000 naar Tl en naar Ht. Dat lijkt me om complicaties vragen.
Door problemen in de reisinfo in de SLT kan het nu niet goed getoond worden. En nieuwe series inladen in de SLT (als je al nieuwe series mag gebruiken op zo'n korte termijn), is een verschrikkelijke klus met een los USB-stickje per trein of iets in die richting.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 13 aug 2022, 23:18
door Michael
Ik wou vanavond in de NS app een reis plannen van Purmerend Weidevenne naar Gilze-Rijen. Volgens de app was de blauw omcirkelde reis de enige die mogelijk was. Maar zodra ik die reis selecteerde kreeg ik de reis te zien die daarboven stond en dus niet mogelijk was. Nu heb ik ditzelfde probleem wel vaker meegemaakt in de NS app. Via de website kreeg ik wel de goede reis te zien. Zijn er meer mensen toevallig die dit wel eens meegemaakt hebben en is dti dus een fout in app?

Afbeelding

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 16 aug 2022, 21:54
door Daniel
Ik stond toch even raar te kijken op Utrecht CS Jaarbeurszijde vanmiddag... wilde richting Vianen Lekbrug, maar geen van de snelle verbindingen die kant op stonden op de overzichts-DRIP en ook de DRIP van perron C2 was volledig leeg.
Later bleek dat om een of andere bijzondere reden alleen de U-OV ritten van het komende halfuur op het bord stonden. De ritten van Arriva, Syntus Utrecht en Qbuzz DMG verschenen opmerkelijk genoeg pas iets van 5 (heel soms 10) minuten voor de geplande vertrektijd op de DRIPs. Wat daar nu voor iets raars mis ging?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 16 aug 2022, 21:58
door Z2N
Het is in ieder geval niet nieuw, de borden op halte C4 op Utrecht Centraal doen dat al eventjes. Daar geldt trouwens ook hetzelfde voor de ritten van Qbuzz op lijn 50.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 16 aug 2022, 21:59
door DPDelft
Je kunt de storing melden bij https://drismelding.nl/ waar er naar gekeken kan worden (of het naar de juiste partij doorgestuurd kan worden).

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 17 aug 2022, 08:09
door Meltrain
Volgens het scherm in de tram kun je bij station Delft onder andere overstappen op de lijnen 121 en 130. :shock: Die lijnen bestaan al 7 jaar niet meer. _O-

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 17 aug 2022, 09:44
door Daniel
DPDelft schreef: di 16 aug 2022, 21:59 Je kunt de storing melden bij https://drismelding.nl/ waar er naar gekeken kan worden (of het naar de juiste partij doorgestuurd kan worden).
Uiteindelijk dat ook maar even gedaan en nu is het opgelost zegt men...
DOVA schreef:Het systeem draaide op KV8 berichten. En deze komen op het station vlak voor vertrek. Voor het station was geen planning meer aanwezig. De planning was wel op de distributie server aanwezig. Na herstart van de software processen is de planning opnieuw geladen en werkt het systeem weer volgens de dienstregeling. De displays van de Uithoflijn die op dezelfde server draaien hadden wel de planning gekregen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 17 aug 2022, 10:15
door DPDelft
Goed dat er een terugkoppeling is gegeven.
Benieuwd of de storing inderdaad nu is opgelost. Iemand toevallig nog in de buurt binnenkort?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 19 aug 2022, 15:51
door Meltrain
De Reisplanner weet blijkbaar niet dat de 4600 en 14600 aan elkaar gekoppeld zijn. :s

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 19 aug 2022, 15:53
door MetroRET

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 19 aug 2022, 15:56
door Meltrain
Bijzonder, hier krijg ik toch echt een overstap te zien. :o
https://www.ns.nl/reisplanner/#/?vertre ... 31%7C14631

Bij de "koppeling" tussen de 5800 en 15800 wordt er ruim 10 minuten stilgestaan, zie ik nu. :shock:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 19 aug 2022, 15:58
door waldo79
Jouw reisadvies gaat uit van de intercity direct tussen Rtd en Asd @Meltrain.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 19 aug 2022, 16:00
door Milco
Meltrain schreef: vr 19 aug 2022, 15:56 Bijzonder, hier krijg ik toch echt een overstap te zien. :o
https://www.ns.nl/reisplanner/#/?vertre ... 31%7C14631

Bij de "koppeling" tussen de 5800 en 15800 wordt er ruim 10 minuten stilgestaan, zie ik nu. :shock:
Dat is toch niet bijzonder? De koppeling gaat pas in op 5 september.

En de dienstregeling wordt niet aangepast dus de stop van 10 minuten blijft intact.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 19 aug 2022, 16:03
door Meltrain
Ja, vanaf die datum wordt de hele verbinding (eindelijk) weer onder één treinserie gereden, maar in de praktijk zijn de series al aan elkaar gekoppeld.