Okay, dan niet.reisthijs schreef:Nou, nee, want dat heeft daar niets mee te maken. (..).Durashift schreef:Nu begrijp ik dus ook waarom de Eurostar vanaf London wél rechtstreeks naar Amsterdam kon vanaf het begin.
Eurostar Amsterdam - London
Re: Eurostar Amsterdam - London
Re: Eurostar Amsterdam - London
Morgen vindt er een persrit plaats voor de Eurostar Amsterdam - Londen. Goed mogelijk dat dan ook de startdatum eindelijk definitief aangekondigt wordt. (Bron)
Re: Eurostar Amsterdam - London
Diezelfde Mark Smith spreekt in een volgende tweet over "the new 'non-stop' direct train". Zowel "non-stop" als "direct"... Betekent dat dat ze zonder stop door Brussel heen gaan karren en een halfuur tijdswinst boeken? Rotterdam - Londen in 3u en Amsterdam - Londen in 3u40 zijn tijden om je vingers bij af te likken. A man can dream... :)
Re: Eurostar Amsterdam - London
Sinds iemand beweerde dat je van de inhoud van een regeerakkoord je vingers kan aflikken doe ik dat nooit meer.
Maar er werd inderdaad over nagedacht één trein zonder stop in Brussel in te leggen, waarschijnlijk de trein 's ochtends voor zakenreizigers.
Maar er werd inderdaad over nagedacht één trein zonder stop in Brussel in te leggen, waarschijnlijk de trein 's ochtends voor zakenreizigers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Ondertussen heeft Mr Seat 61 via Twitter bevestigd dat hij de startdatum weet, en dat hij morgen geopenbaard wordt. De rit is 's ochtends, dus in 16 uur zullen we weten welke datum we vrij mogen houden in de agenda. *O*
Re: Eurostar Amsterdam - London
Waarom duurt die stop in Brussel eigenlijk een half uur?DDietzen schreef:Diezelfde Mark Smith spreekt in een volgende tweet over "the new 'non-stop' direct train". Zowel "non-stop" als "direct"... Betekent dat dat ze zonder stop door Brussel heen gaan karren en een halfuur tijdswinst boeken? Rotterdam - Londen in 3u en Amsterdam - Londen in 3u40 zijn tijden om je vingers bij af te likken. A man can dream... :)
Eurostar Amsterdam - London
30 april voor Amsterdam, 18 mei voor Rotterdam.Z2N schreef:Ondertussen heeft Mr Seat 61 via Twitter bevestigd dat hij de startdatum weet, en dat hij morgen geopenbaard wordt. De rit is 's ochtends, dus in 16 uur zullen we weten welke datum we vrij mogen houden in de agenda. *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Wat zijn dat voor data? Dat de treindienst toegankelijk wordt voor reizigers?
Re: Eurostar Amsterdam - London
Vanaf die dagen kan je vanaf bovengenoemde steden rechtstreeks met de trein naar Londen.
Vreemd genoeg in Rotterdam pas nadat Eurovisie Songfestival is geweest.
Vreemd genoeg in Rotterdam pas nadat Eurovisie Songfestival is geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Vreemd, gaat de eurostar tussen 30 april en 18 mei dus niet stoppen in Rotterdam? Of wel stoppen maar kan je niet boeken naar/van Rotterdam?
Re: Eurostar Amsterdam - London
Wel stoppen, maar niet te boeken naar Londen. Ticketverkoop start trouwens volgende week dinsdag (11 februari).
Re: Eurostar Amsterdam - London
Vreemde logica dan van Eurostar.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Maar is Rotterdam-Brussel dan wel te boeken? Lijkt me complex, dan zou je daar een afgesloten rijtuig voor moeten hebben omdat je dan geen douanecontrole nodig hebt.
En een trein die niet in Bxl-Zuid stopt zou wel cool zijn; zou die dan ook om Brussel heen rijden? Elke trein minder door de Noord-Zuidtunnel is immers mooi meegenomen, zeker als dat in de ochtendspits zou zijn.
De 9145 stopt trouwens maar 18 minuten in Bxl.
En een trein die niet in Bxl-Zuid stopt zou wel cool zijn; zou die dan ook om Brussel heen rijden? Elke trein minder door de Noord-Zuidtunnel is immers mooi meegenomen, zeker als dat in de ochtendspits zou zijn.
De 9145 stopt trouwens maar 18 minuten in Bxl.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Eurostar Amsterdam - London
In Amsterdam is het niet zo goed zichtbaar als in Rotterdam, maar in Rotterdam kan je heel duidelijk zien dat het achterste deel van het perron is afgeschermd met (glazen) wanden en het voorste deel van het perron niet. Daardoor kan een deel van de trein voor Intra-Schengen reizen van Nederland naar België verkocht worden. Nadeel is wel dat er in Brussel te weinig tijd is voor de controle om in hetzelfde treindeel wel naar Londen te reizen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Eurostar Amsterdam - London
Eurostar kan er niets aan doen, men is afhankelijk van de marechaussee, die moeten eerst genoeg mensen hebben om alle controles in Amsterdam én Rotterdam uit te voeren.en-es schreef:Vreemde logica dan van Eurostar.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Eurostar Amsterdam - London
De treinen bestaan uit twee delen, in het midden afgescheiden door een tussendeur die vergrendeld kan worden. Het voorste deel is vanuit Nederland voor de reizigers naar Brussel, het achterste deel voor de reizigers naar Londen. Het voorste deel wordt in Brussel leeg geveegd en gecontroleerd op eventuele achtergebleven en/of verstopte zaken. Pas daarna kunnen de reizigers Brussel->Londen instappen. Dat kost tijd natuurlijk dus daarom heb je een lange stop nodig daar.en-es schreef:Vreemd, gaat de eurostar tussen 30 april en 18 mei dus niet stoppen in Rotterdam? Of wel stoppen maar kan je niet boeken naar/van Rotterdam?
5e Eurostar vanaf mei 2021
Melding internationale passagiersdienst per spoor - 5e Eurostar
17-01-2020
De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft van NS Internationaal B.V. een melding ontvangen van het voornemen om vanaf 31 mei 2021 een additionele vijfde treindienst tussen Amsterdam Centraal /Rotterdam Centraal en London St Pancras (Verenigd Koninkrijk) te onderhouden. De dienst zal worden uitgevoerd in samenwerking met Eurostar International Ltd.
Welke frequentie en capaciteit heeft de nieuwe treindienst?
De frequentie van deze extra treindienst is één keer per weekdag, per richting, in aanvulling op de reeds geplande vier treinen per richting per werkdag en twee treinen per richting op zaterdagen en zondagen. De additionele treindienst betreft dus een uitbreiding van de Eurostar-dienst van vier treinen per werkdag in beide richtingen naar vijf treinen per werkdag in beide richtingen, alsmede een uitbreiding van twee naar drie treinen in beide richtingen tijdens de dagen van het weekeinde.
Op welke stations stopt de trein?
De treindienst verbindt station Amsterdam Centraal, Nederland met station London St Pancras, Verenigd Koninkrijk. Halteringen vinden plaats op de stations Rotterdam Centraal, Nederland, Brussel Zuid, België en Lille Europe, Frankrijk. De volledige melding, zoals door NS Internationaal gedaan, vindt u HIER en HIER.
Aanvragen van een onderzoek door ACM
De betrokken concessieverlener, de betrokken concessiehouder, de infrastructuurbeheerder en andere belanghebbende bevoegde autoriteiten (artikel 11, lid 2, onder b, Richtlijn 2012/34/EU) hebben de mogelijkheid bij de ACM een onderzoek aan te vragen naar de impact van de voorgenomen additionele treindienst op het economisch evenwicht van één of meer betrokken concessies. De aanvraag moet voldoen aan artikel 7 van Uitvoeringsverordening (EU) 2018/1795 en kan tot één maand na publicatie van deze melding op haar website bij de ACM worden ingediend. De ACM verwacht naar aanleiding van deze gewijzigde melding geen aanvraag tot nader onderzoek.
Bijlagen
Meldingsformulier nieuwe passagiersdienst NS Internationaal (PDF - 111.38 KB)
Voorlopige dienstregeling 2021 Eurostar Amsterdam-Londen (PDF - 82.4 KB)
Bron
17-01-2020
De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft van NS Internationaal B.V. een melding ontvangen van het voornemen om vanaf 31 mei 2021 een additionele vijfde treindienst tussen Amsterdam Centraal /Rotterdam Centraal en London St Pancras (Verenigd Koninkrijk) te onderhouden. De dienst zal worden uitgevoerd in samenwerking met Eurostar International Ltd.
Welke frequentie en capaciteit heeft de nieuwe treindienst?
De frequentie van deze extra treindienst is één keer per weekdag, per richting, in aanvulling op de reeds geplande vier treinen per richting per werkdag en twee treinen per richting op zaterdagen en zondagen. De additionele treindienst betreft dus een uitbreiding van de Eurostar-dienst van vier treinen per werkdag in beide richtingen naar vijf treinen per werkdag in beide richtingen, alsmede een uitbreiding van twee naar drie treinen in beide richtingen tijdens de dagen van het weekeinde.
Op welke stations stopt de trein?
De treindienst verbindt station Amsterdam Centraal, Nederland met station London St Pancras, Verenigd Koninkrijk. Halteringen vinden plaats op de stations Rotterdam Centraal, Nederland, Brussel Zuid, België en Lille Europe, Frankrijk. De volledige melding, zoals door NS Internationaal gedaan, vindt u HIER en HIER.
Aanvragen van een onderzoek door ACM
De betrokken concessieverlener, de betrokken concessiehouder, de infrastructuurbeheerder en andere belanghebbende bevoegde autoriteiten (artikel 11, lid 2, onder b, Richtlijn 2012/34/EU) hebben de mogelijkheid bij de ACM een onderzoek aan te vragen naar de impact van de voorgenomen additionele treindienst op het economisch evenwicht van één of meer betrokken concessies. De aanvraag moet voldoen aan artikel 7 van Uitvoeringsverordening (EU) 2018/1795 en kan tot één maand na publicatie van deze melding op haar website bij de ACM worden ingediend. De ACM verwacht naar aanleiding van deze gewijzigde melding geen aanvraag tot nader onderzoek.
Bijlagen
Meldingsformulier nieuwe passagiersdienst NS Internationaal (PDF - 111.38 KB)
Voorlopige dienstregeling 2021 Eurostar Amsterdam-Londen (PDF - 82.4 KB)
Bron
Re: Eurostar Amsterdam - London
Dan zou je verwachten dat ze juist eerst in Rotterdam zouden beginnen met het plaatsen van marechaussee, omdat vanuit een groter deel van Nederland een kortere reistijd bereikt wordt door in Rotterdam in te stappen. Bovendien kunnen reizigers uit Amsterdam makkelijk met binnenlandse treinen naar Rotterdam reizen, terwijl andersom "tegen de richting in" is en tot een buitenproportioneel langere reistijd leidt.reisthijs schreef:Eurostar kan er niets aan doen, men is afhankelijk van de marechaussee, die moeten eerst genoeg mensen hebben om alle controles in Amsterdam én Rotterdam uit te voeren.en-es schreef:Vreemde logica dan van Eurostar.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Eurostar Amsterdam - London
Hoe heet dit topic ook alweer?
Als ze beginnen met Rotterdam duurt het weer langer voordat eindelijk die beloofde rechtstreeks verbinding tussen Amsterdam en Londen tot stand komt.
Het lijkt me ook wel een prestigekwestie.
Vanuit Rotterdam kan je ook, zoals nu, met de Thalys naar Brussel reizen als je niet "tegen de richting in" wil rijden.
Als ze beginnen met Rotterdam duurt het weer langer voordat eindelijk die beloofde rechtstreeks verbinding tussen Amsterdam en Londen tot stand komt.
Het lijkt me ook wel een prestigekwestie.
Vanuit Rotterdam kan je ook, zoals nu, met de Thalys naar Brussel reizen als je niet "tegen de richting in" wil rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Eurostar Amsterdam - London
Amsterdam heeft natuurlijk al een hoop marechaussee in de buurt vanwege Schiphol lijkt me, dus ook wat eenvoudiger te schuiven met mensen?
Re: Eurostar Amsterdam - London
Rotterdam heeft ook voldoende Marechaussees, door Zestienhoven en bovenal de Rotterdamse haven.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Owja, tuurlijk :')
Maar zijn die niet veel te druk met bananen controleren?
Maar zijn die niet veel te druk met bananen controleren?
Re: Eurostar Amsterdam - London
Nee hoor. Dat is geen taak voor de koninklijke marechaussee. Dat doet de douane.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Voor de Haven zijn trouwens wel extra Marechaussees aangenomen met het oog op de Brexit, nu de Britten aan de voorwaarden voldoen voor de transitieperiode zijn die extra medewerkers tot ten minste december nog niet nodig. Van een personeelstekort kan dus geen sprake zijn in Rotterdam.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Wel bijzonder dat de ACM hier wat van moet vinden. Internationaal spoorvervoer mag toch door iedereen georganiseerd worden. Mits natuurlijk je de juiste vergunningen als vervoerder hebt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten