Dat is niet anders dan in Nederland. Als abonnee of gebruiker van een actiekaartje betaal je maar een habbekrats van het volle tarief. Zelfs met een relatief duur abonnement als Altijd Vrij (zoals ik).Z2N schreef:Als je vroeg boekt kan je voor 10 pond naar Schotland. De gemiddelde reiziger trekt echter pas na aankomst een treinkaartje de automaat uit, en dan ben je heel wat meer kwijt.
Eurostar Amsterdam - London
Re: Eurostar Amsterdam - London
Re: Eurostar Amsterdam - London
Het verschil zit hem er natuurlijk wel in dat de enkeltjes Schiphol - Amsterdam C die je uit de automaat trekt niet in prijs verschillen met E-tickets (op de wegwerptoeslag na dan). Als je echter landt op een Londens vliegveld (behalve City waar geen treinen stoppen) moet je voor een goede prijs vroeg boeken, omdat je anders méér kwijt bent dan je vliegticket. Veel mensen doen dat niet, waardoor dan in een eerlijke vergelijking Eurostar nú al goedkoper is. Neem de overstap in Brussel weg en je prijzen gaan nog meer omlaag, wat de concurrentiepositie van Eurostar nog beter maakt.
Re: Eurostar Amsterdam - London
De dienstregeling 2020 brengt eindelijk rechtstreekse treinen van Amsterdam naar Londen:
Eurostar rijdt vanaf 2020 direct van Amsterdam naar Londen
Vanaf volgend jaar rijdt de Eurostar rechtstreeks van Amsterdam naar Londen. Op dit moment moeten reizigers nog overstappen in Brussel-Zuid, vanwege grenscontroles. Dat behoort vanaf de dienstregeling 2020 tot het verleden, zei staatssecretaris Ankie Broekers-Knol (Justitie en Veiligheid) in de Tweede Kamer.
[...]
Ook een brexit zonder een akkoord kan nog voor problemen gaan zorgen.
Bron en meer: Het Parool
Eurostar rijdt vanaf 2020 direct van Amsterdam naar Londen
Vanaf volgend jaar rijdt de Eurostar rechtstreeks van Amsterdam naar Londen. Op dit moment moeten reizigers nog overstappen in Brussel-Zuid, vanwege grenscontroles. Dat behoort vanaf de dienstregeling 2020 tot het verleden, zei staatssecretaris Ankie Broekers-Knol (Justitie en Veiligheid) in de Tweede Kamer.
[...]
Ook een brexit zonder een akkoord kan nog voor problemen gaan zorgen.
Bron en meer: Het Parool
Re: Eurostar Amsterdam - London
Vanaf 2020, of vanaf dienstregeling 2020? scheelt toch nog een week of 2 namelijk (A)
Re: Eurostar Amsterdam - London
Dat wordt nog geen kerstshoppen in Londen, maar januari zou moeten lukken.Treinreiziger.nl schreef: De directe trein Amsterdam – Londen zal nog niet worden gerealiseerd per aanvang nieuwe dienstregeling (15 december 2019), maar de verwachting is dat kort daarna de Eurostar wel rechtstreeks naar Londen kan gaan rijden.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Brief van de minister hier: https://www.tweedekamer.nl/downloads/do ... rostar.doc
Brief van de staatssecretaris van Justitie en Veiligheid
Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal
Den Haag, 20 september 2019
In reactie op uw verzoeken van 3 juli en 11 september jl. informeer ik, mede namens de minister van Justitie en Veiligheid, de staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat en de staatssecretaris van Financiën, uw Kamer met deze brief over de voortgang van de onderhandelingen tussen Frankrijk, België, het Verenigd Koninkrijk en Nederland ten aanzien van de realisatie van de directe Eurostar treinverbinding tussen Amsterdam en Londen. Daarnaast is er in de Kamerbrief Internationaal personenvervoer per spoor een laatste stand van zaken toegezegd voor het AO Spoor van 25 september a.s. door het ministerie van Justitie en Veiligheid en ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Met deze brief wordt deze toezegging ook nagekomen.
(…)
Brief van de staatssecretaris van Justitie en Veiligheid
Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal
Den Haag, 20 september 2019
In reactie op uw verzoeken van 3 juli en 11 september jl. informeer ik, mede namens de minister van Justitie en Veiligheid, de staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat en de staatssecretaris van Financiën, uw Kamer met deze brief over de voortgang van de onderhandelingen tussen Frankrijk, België, het Verenigd Koninkrijk en Nederland ten aanzien van de realisatie van de directe Eurostar treinverbinding tussen Amsterdam en Londen. Daarnaast is er in de Kamerbrief Internationaal personenvervoer per spoor een laatste stand van zaken toegezegd voor het AO Spoor van 25 september a.s. door het ministerie van Justitie en Veiligheid en ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Met deze brief wordt deze toezegging ook nagekomen.
(…)
Laatst gewijzigd door Ardan op do 26 sep 2019, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht ingekort in verband met copyright.
Reden: Bericht ingekort in verband met copyright.
Re: Eurostar Amsterdam - London
"Bericht ingekort in verband met copyright."
Zucht... Ik had daar al rekening mee gehouden, maar hoopte eigenlijk dat de kennis van de auteurswet hier beter zou zijn.
Artikel 15b van de Auteurswet stelt klip en klaar dat op "door of vanwege de openbare macht openbaar gemaakt werk van letterkunde, wetenschap of kunst" geen auteursrecht berust (behalve als je een bundel van bijvoorbeeld wetsteksten wilt maken). Dat is ook niet meer dan logisch: de burger moet de overheid kunnen controleren. Als de overheid zich bij het openbaarmaken en verveelvoudiging van kamerbrieven zou beroepen op auteursrecht zou dat controlemechanisme ernstig belemmerd worden.
Informatie van de overheid is in vrijwel alle democratische landen vrij te verspreiden.
Mag de brief weer terug?
Zucht... Ik had daar al rekening mee gehouden, maar hoopte eigenlijk dat de kennis van de auteurswet hier beter zou zijn.
Artikel 15b van de Auteurswet stelt klip en klaar dat op "door of vanwege de openbare macht openbaar gemaakt werk van letterkunde, wetenschap of kunst" geen auteursrecht berust (behalve als je een bundel van bijvoorbeeld wetsteksten wilt maken). Dat is ook niet meer dan logisch: de burger moet de overheid kunnen controleren. Als de overheid zich bij het openbaarmaken en verveelvoudiging van kamerbrieven zou beroepen op auteursrecht zou dat controlemechanisme ernstig belemmerd worden.
Informatie van de overheid is in vrijwel alle democratische landen vrij te verspreiden.
Mag de brief weer terug?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Eurostar Amsterdam - London
Los van wel of geen copyright, waarom zou je de volledige brief hier willen plaatsen?
Doe dan liever een paar quotes van relevante passages.
Voor wie per se de hele brief wil lezen is een link genoeg.
Terug naar het onderwerp: dit klinkt natuurlijk als mooi nieuws, maar met de snel naderende en vooralsnog deal-loze Brexit zou ik niet te vroeg juichen.
Doe dan liever een paar quotes van relevante passages.
Voor wie per se de hele brief wil lezen is een link genoeg.
Terug naar het onderwerp: dit klinkt natuurlijk als mooi nieuws, maar met de snel naderende en vooralsnog deal-loze Brexit zou ik niet te vroeg juichen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Eurostar Amsterdam - London
Blijkbaar de brief niet gelezen? Dat is ook waarom ik de brief plaatste. Er zijn oneindig veel indianenverhalen over de Eurostar die met een klein beetje onderzoek zo te weerleggen zijn. Mensen zijn meestal te lui om op de link te klikken.reisthijs schreef:Terug naar het onderwerp: dit klinkt natuurlijk als mooi nieuws, maar met de snel naderende en vooralsnog deal-loze Brexit zou ik niet te vroeg juichen.
Bovendien was de brief zo lang niet. Menig openingspost is langer.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Ik heb ff op de link gedrukt en de 4 pagina's gelezen.
Wat 'n geld zal dat wel niet kosten, denk..
Hoe komen die grenswachters naar ons toe? Per trein of vliegmachine? (lekker voor de uitstoot enzo.. )
Maar goed, in dit stukje wordt 'in 2020' genoemd als directe verbinding. Dat kan dus ook laatste week november 2020 zijn, bijvoorbeeld..
In de conclusie wordt nog wel ff over 'dienstregeling 2020' gesproken.. maar ja, da's ambitie hè.
Kortom.. voor die paar Eurostar treinen die vanuit A'dam vertrekken per dag.. moeten dus UK grenswachters op CS /Schiphol aan het werk gaan?brief 866 van de staatssecretaris J&V schreef:(..) In de brieven aan uw Kamer over de stand van zaken2 en over de Letter of Intent van 24 augustus 20183 is aangegeven dat de vier landen zich ervoor inzetten om zo snel mogelijk de benodigde verdragen tot stand te brengen, teneinde in 2020 een directe verbinding te kunnen realiseren. In de afgelopen periode is grote voortgang geboekt in de totstandkoming van zowel het bilaterale verdrag met het Verenigd Koninkrijk als het vierlandenverdrag inzake grenscontroles. Over één belangrijk onderwerp zijn de onderhandelingen nog niet afgerond. Dit betreft de bevoegdheden van buitenlandse grenswachters op het grondgebied van een andere staat, c.q. op de stations. Het gaat dan specifiek om de bevoegdheden om te kunnen arresteren, detineren en zelfs meevoeren van personen door buitenlandse grenswachters naar hun eigen grondgebied.
(..)
Wat 'n geld zal dat wel niet kosten, denk..
Hoe komen die grenswachters naar ons toe? Per trein of vliegmachine? (lekker voor de uitstoot enzo.. )
Maar goed, in dit stukje wordt 'in 2020' genoemd als directe verbinding. Dat kan dus ook laatste week november 2020 zijn, bijvoorbeeld..
In de conclusie wordt nog wel ff over 'dienstregeling 2020' gesproken.. maar ja, da's ambitie hè.
Als ik de brief verder zo lees.. is het eigenlijk NL die afwijkingen op de bestaande praktijk binnen Frankrijk, België en de UK wil.brief 866 ... schreef:(..) Conclusie
Alle betrokken partners in Nederland hebben veel inspanningen verricht voor de realisatie van de directe verbinding per dienstregeling 2020, ook in nauwe en constructieve samenwerking met de andere landen. In de komende periode zullen wij ons blijven inzetten om deze ambitie te realiseren.
Re: Eurostar Amsterdam - London
'Die paar grenswachten' zullen het drukker gaan krijgen dan hun collega's in stations als Calais Fréthun of Lille Europe. Eurostar wil gaan uitbreiden naar vijf treinen per dag, dan praat je al snel over een paar duizend reizigers.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Ik zou de Ladies in red even quoten of een PB'tje sturenSixhaven schreef:"Bericht ingekort in verband met copyright."
Zucht...
Mag de brief weer terug?
Re: Eurostar Amsterdam - London
Wel zo praktisch, met 2 treinen per dag zouden ze een groot deel van de dag met hun vingers zitten draaien. Met 5 treinen per dag kun je het al efficiënter aanpakken.Z2N schreef:'Die paar grenswachten' zullen het drukker gaan krijgen dan hun collega's in stations als Calais Fréthun of Lille Europe. Eurostar wil gaan uitbreiden naar vijf treinen per dag, dan praat je al snel over een paar duizend reizigers.
Re: Eurostar Amsterdam - London
// nou, 2 in de ochtend, 2 in de middag en 1 in de avond.. heb je nog best veel uren over om duimen te draaien, lijkt mij. :)
Re: Eurostar Amsterdam - London
Aangezien een eerste trein naar Londen niet voor 06:00 uur zal vertrekken (ik verwacht tegen 06:30 op zn vroegst), en de laatste niet na acht uur zal vertrekken (laatste trein uit Parijs is om 22:39 in Londen, dan zou je in Amsterdam (met 4 uur reistijd) op z'n laatst 19:30 vertrekken) kan je je vertrekken uit Amsterdam sowieso met twee diensten in achtuursshift doen. Dat is minder duimdraaien (2,5 trein per shift), maar dat hoort nou eenmaal bij de kosten van de Eurostar.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Hoeveel tijd kost het boarden dan?
Uurtje per trein?
Blijven best wat uurtjes over om de duimen in shape te houden. (A)
Uurtje per trein?
Blijven best wat uurtjes over om de duimen in shape te houden. (A)
Re: Eurostar Amsterdam - London
Klopt. Maar gelukkig zal het maar om een paar man gaan (2-3 Britten per terminal moet voldoen), en verdeeld over een paar duizend reizigers per dag loont dat nog steeds. Douane-medewerkers op een vliegveld als Eelde hebben het rustiger.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Met douane heeft dit niks te maken (want dat wordt via de bestaande structuren afgehandeld, lees ik in de brief) maar ik begrijp je punt.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Goed bezig! :DDurashift schreef:Ik heb ff op de link gedrukt en de 4 pagina's gelezen.
Niet op Schiphol (en ook niet op Antwerpen-Centraal), want daar stopt de Eurostar niet, juist omdat het te moeilijk is daar grenscontrolefaciliteiten op het perron te bouwen. Op Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal zijn de Eurostarterminals al een tijdje gereed (spoor 15 op Amsterdam Centraal, spoor 2 op Rotterdam Centraal).Durashift schreef:Kortom.. voor die paar Eurostar treinen die vanuit A'dam vertrekken per dag.. moeten dus UK grenswachters op CS /Schiphol aan het werk gaan?brief 866 van de staatssecretaris J&V schreef:(..) In de brieven aan uw Kamer over de stand van zaken2 en over de Letter of Intent van 24 augustus 20183 is aangegeven dat de vier landen zich ervoor inzetten om zo snel mogelijk de benodigde verdragen tot stand te brengen, teneinde in 2020 een directe verbinding te kunnen realiseren. In de afgelopen periode is grote voortgang geboekt in de totstandkoming van zowel het bilaterale verdrag met het Verenigd Koninkrijk als het vierlandenverdrag inzake grenscontroles. Over één belangrijk onderwerp zijn de onderhandelingen nog niet afgerond. Dit betreft de bevoegdheden van buitenlandse grenswachters op het grondgebied van een andere staat, c.q. op de stations. Het gaat dan specifiek om de bevoegdheden om te kunnen arresteren, detineren en zelfs meevoeren van personen door buitenlandse grenswachters naar hun eigen grondgebied.
(..)
Die komen waarschijnlijk met dezelfde Eurostar mee. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat de Britse grenswachters uit dezelfde poule komen als de Britse grenswachters op Brussel-Zuid.Durashift schreef:Wat 'n geld zal dat wel niet kosten, denk..
Hoe komen die grenswachters naar ons toe? Per trein of vliegmachine? (lekker voor de uitstoot enzo.. )
Als ik het goed begrijp heeft de Staatssecretaris tijdens het Algemeen Overleg "1, 2 of 10 januari 2020" als data voor de eerste directe Eurostar opgegeven.Durashift schreef:Maar goed, in dit stukje wordt 'in 2020' genoemd als directe verbinding. Dat kan dus ook laatste week november 2020 zijn, bijvoorbeeld..
In de conclusie wordt nog wel ff over 'dienstregeling 2020' gesproken.. maar ja, da's ambitie hè.
brief 866 ... schreef:(..) Conclusie
Alle betrokken partners in Nederland hebben veel inspanningen verricht voor de realisatie van de directe verbinding per dienstregeling 2020, ook in nauwe en constructieve samenwerking met de andere landen. In de komende periode zullen wij ons blijven inzetten om deze ambitie te realiseren.
Het probleem voor Nederland ligt in het feit dat als je in de Eurostarterminal in Amsterdam of Rotterdam een misdrijf pleegt, de Britse grensbewakers je mogen aanhouden, detineren en meevoeren naar het Verenigd Koninkrijk. Ons Wetboek van Strafvordering staat dit momenteel niet toe, dus moet dat aangepast worden.Durashift schreef:Als ik de brief verder zo lees.. is het eigenlijk NL die afwijkingen op de bestaande praktijk binnen Frankrijk, België en de UK wil.
In het Protocol inzake het doorgaand treinverkeer tussen België en het Verenigd Koninkrijk via de vaste kanaalverbinding is het momenteel zo geregeld:
Artikel 3
1. De ambtenaren van de andere Staten mogen in de uitoefening van hun nationale bevoegdheden binnen de in de Staat van verblijf gelegen controlezone overgaan tot het staande houden of aanhouden van personen, ter uitvoering van de wetten en voorschriften van hun Staat met betrekking tot grenscontroles, dan wel tot het staande houden of aanhouden van personen die door de autoriteiten van hun Staat worden gezocht. Deze ambtenaren zijn tevens gemachtigd deze personen naar het grondgebied van hun Staat te geleiden.
2. Iemand mag evenwel niet langer dan 24 uren in de voor grenscontroles bestemde lokalen in de Staat van verblijf worden vastgehouden. De vasthouding dient te gebeuren onder de voorwaarden en op de wijze als bepaald in de wetgeving van de Staat van de ambtenaren die personen hebben staande gehouden of aangehouden.
Artikel 4
Inbreuken op de wetten en voorschriften van de andere Staten met betrekking tot grenscontroles welke in de in de Staat van verblijf gelegen controlezone worden vastgelegd, worden beheerst door de wetten en voorschriften van die andere Staten, als ware het dat deze inbreuken op het grondgebied van laatstbedoelde Staten werden gemaakt.
Momenteel zijn er nog geen douanecontroles, maar die zouden er bij een no-deal Brexit wel moeten komen voor goederen die passagiers met zich meevoeren op de Eurostar. Nederland hoeft op dit vlak niets te regelen, want de Europese douanewetgeving schrijft voor dat die controle plaatsvindt op het eerste station waar de Eurostar stopt op het grondgebied van de EU (Lille of Brussel dus). In de praktijk denk ik dat douanecontroles geen grote moeilijkheden zullen opleveren, want dat zijn ze per slot van rekening op treinverbindingen tussen de EU en Zwitserland of Noorwegen (die beide ook geen deel uitmaken van de EU-douane-unie) ook niet. De beperkte hoeveelheid goederen die passagiers in een trein kunnen meenemen zorgt er bijna automatisch voor dat de maximaal toegestane hoeveelheid in te voeren goederen voor eigen gebruik niet overschreden wordt, maar uiteraard dienen er faciliteiten te zijn om aangifte bij de douane te doen, voor het geval iemand 500 sigaretten o.i.d. wil meenemen.Durashift schreef:Met douane heeft dit niks te maken (want dat wordt via de bestaande structuren afgehandeld, lees ik in de brief) maar ik begrijp je punt.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Noorwegen is een van de leden van de Europese Vrijhandelsassociatie die een douane-unie met de EU hebben (maar geen deel uitmaken van het gemeenschappelijke douanegebied), daarom zijn grensovergangen tussen Noorwegen en de EU onzichtbaarder dan de grenzen tussen de EU en Zwitserland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Nee hoor, Noorwegen maakt inderdaad deel uit van de Europese Economische Ruimte (een akkoord tussen de EVA en de EU), maar een douane-unie maakt geen deel uit van de EER-overeenkomst. Tussen Zweden en Noorwegen bestaat een douanegrens. Noorwegen kan zijn eigen handelsakkoorden sluiten en zijn eigen in- en uitvoerrechten bepalen. Er wordt bijvoorbeeld veel knoflook gesmokkeld tussen Noorwegen en Zweden sinds de EU daar een invoertarief van 9,6% op heft. Noorwegen (dat geen eigen knoflook verbouwt) heft geen invoerrechten op knoflook. Smokkelaars importeren Chinese knoflook naar Noorwegen en proberen dat vervolgens de EU-grens met Zweden over te smokkelen.Suus schreef:Noorwegen is een van de leden van de Europese Vrijhandelsassociatie die een douane-unie met de EU hebben (maar geen deel uitmaken van het gemeenschappelijke douanegebied), daarom zijn grensovergangen tussen Noorwegen en de EU onzichtbaarder dan de grenzen tussen de EU en Zwitserland.
Zie https://www.bbc.com/news/magazine-20976887
Zwitserland maakt overigens ook deel uit van de Europese Vrijhandelsassociatie, maar heeft het EER-akkoord tussen de EVA en de EU in December 1992 in een referendum verworpen. Zwitserland heeft daarnaa twee sets van bilaterale verdragen onderhandeld die Zwitserland ook toegang geven tot de interne markt en Schengen.
Re: Eurostar Amsterdam - London
In de NRC las ik een stukje over de voorgenomen fusie tussen Thalys en Eurostar, door moederbedrijf SNCF.
Hierin schreef de auteur dat straks de Eurostar ook zonder stoppen te Brussel van A'dam naar Londen gaat rijden (n.a.v. de kamerbrief door de minister).
Maar.. volgens mij moet er straks in Brussel gestopt gaan worden (beide kanten op) voor de douane formaliteiten bij een no-deal Brexit.
Hoef je de trein niet uit voor de veiligheidscheck... maar wel voor de douane.. :o
Hierin schreef de auteur dat straks de Eurostar ook zonder stoppen te Brussel van A'dam naar Londen gaat rijden (n.a.v. de kamerbrief door de minister).
Maar.. volgens mij moet er straks in Brussel gestopt gaan worden (beide kanten op) voor de douane formaliteiten bij een no-deal Brexit.
Hoef je de trein niet uit voor de veiligheidscheck... maar wel voor de douane.. :o
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Eurostar Amsterdam - London
In de brief staat toch echt dat er in het geval van een no-deal nog niets geregeld is voor de extra douanecontroles die dan mogelijk nodig zijn.Sixhaven schreef:Blijkbaar de brief niet gelezen? Dat is ook waarom ik de brief plaatste. Er zijn oneindig veel indianenverhalen over de Eurostar die met een klein beetje onderzoek zo te weerleggen zijn.reisthijs schreef:Terug naar het onderwerp: dit klinkt natuurlijk als mooi nieuws, maar met de snel naderende en vooralsnog deal-loze Brexit zou ik niet te vroeg juichen.
Luie mensen lezen wel een lap droge tekst als je die hier dumpt?Mensen zijn meestal te lui om op de link te klikken.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Eurostar Amsterdam - London
In de brief staat duidelijk dat het Vierlandenverdrag, dat bijna uitonderhandeld is en dat Nederland begin 2020 voorlopig gaat toepassen, niets van doen heeft met eventuele douanecontroles die na een (no-deal) Brexit opgezet moeten worden. Die douanecontroles dienen plaats te hebben op het eerste station in de Europese Unie dat de Eurostar aandoet.reisthijs schreef:In de brief staat toch echt dat er in het geval van een no-deal nog niets geregeld is voor de extra douanecontroles die dan mogelijk nodig zijn.Sixhaven schreef:Blijkbaar de brief niet gelezen? Dat is ook waarom ik de brief plaatste. Er zijn oneindig veel indianenverhalen over de Eurostar die met een klein beetje onderzoek zo te weerleggen zijn.reisthijs schreef:Terug naar het onderwerp: dit klinkt natuurlijk als mooi nieuws, maar met de snel naderende en vooralsnog deal-loze Brexit zou ik niet te vroeg juichen.
Eurostar heeft eerder al aangegeven in het geval van een no-deal Brexit rekening te houden met een tijdelijke opschorting van de treindienst van en naar het Verenigd Koninkrijk, maar dat geldt voor alle Eurostartreinen en niet alleen voor de trein Londen-Amsterdam v.v.
Het feit dat het Vierlandenverdrag praktisch uitonderhandeld is klinkt dus niet alleen als goed nieuws, dat is het daadwerkelijk ook. Brexit heeft geen invloed op de verdere uitonderhandeling van het verdrag.
Zo'n lap en zo droog vond ik het eerlijk gezegd niet.reisthijs schreef:Luie mensen lezen wel een lap droge tekst als je die hier dumpt?Mensen zijn meestal te lui om op de link te klikken.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Ik heb voor begin januari een reisje naar Londen geboekt maar rechtstreekse treinen Amsterdam-Londen staan er (nog) niet in.Aking schreef:Vanaf 2020, of vanaf dienstregeling 2020? scheelt toch nog een week of 2 namelijk (A)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten