Eurostar Amsterdam - London
Re: Eurostar Amsterdam - London
En laat 8 treinen nou net het aantal zijn dat Brussel reeds met Londen verbindt.
Ik denk dat men straks gewoon per Eurostar "red" naar Brussel gaat en dat dat nou mooi precies aansluit voor de paspoortcontrole op de "blue" naar Londen. En zo gaat je Eurostar toch gewoon naar Londen, en nog dubbel zoveel ook!
Ik denk dat men straks gewoon per Eurostar "red" naar Brussel gaat en dat dat nou mooi precies aansluit voor de paspoortcontrole op de "blue" naar Londen. En zo gaat je Eurostar toch gewoon naar Londen, en nog dubbel zoveel ook!
Re: Eurostar Amsterdam - London
Als dat zo is... hoe communiceren ze dan de 'frequentieverlaging' na de werkzaamheden op Amsterdam Centraal?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Eurostar Amsterdam - London
Er staat dat Londen -> Amsterdam wel blijft rijden. Dus die paar Eurostars zullen wel als Eurostar Blue teruggaan naar Brussel; voor de overige treinen wordt het dan inderdaad een overstap Eurostar Red -> Eurostar Blue.
En de 'frequentieverlaging' wordt positief geframed natuurlijk: 3x/dag wordt de verbinding beter (namelijk rechtstreeks), en de overige 5 verbindingen blijft Eurostar ook aanbieden.
En de 'frequentieverlaging' wordt positief geframed natuurlijk: 3x/dag wordt de verbinding beter (namelijk rechtstreeks), en de overige 5 verbindingen blijft Eurostar ook aanbieden.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Het is eigenlijk heel eenvoudig. In de vorige aangekondigde situatie konden reizigers vanuit Londen rechtstreeks naar Rotterdam en Amsterdam. De trein zou dan leeg terug rijden naar Brussel waar de trein weer gevild zou worden en naar Londen zou rijden.
De nu aangekondigde situatie kunnen reizigers ook vanuit Londen rechtstreeks naar Rotterdam en Amsterdam. Maar nu kunnen reizigers vanuit Amsterdam en Rotterdam wel mee reizen tot Brussel, daar door de controle straat en in waarschijnlijk een andere eurostar trein, zoals de situatie waarmee de Eurostar in Nederland begon.
Het grote voordeel? In de eerdere aangekondigde situatie moesten reizigers met een IC Belgie of Eurostar Red naar Brussel, daar door de controle straat en vervolgens met Eurostar Blue naar Londen. Door de nu aangekondigde situatie rijden de lege Eurostar Blue vanuit Nederland naar België. Wat betekend dat er meer stoelen verkocht kunnen worden van Nederland naar Brussel, dit zorgt er voor dat niet alle reizigers naar Londen een stoel bezet te hoeven houden in een Eurostar Red. Dus beter voor de reizigers die met de voormalige Thalys reizen en wellicht een kortere overstap te regelen afhankelijk van de dienstregeling) voor de reizigers naar Londen.
De nu aangekondigde situatie kunnen reizigers ook vanuit Londen rechtstreeks naar Rotterdam en Amsterdam. Maar nu kunnen reizigers vanuit Amsterdam en Rotterdam wel mee reizen tot Brussel, daar door de controle straat en in waarschijnlijk een andere eurostar trein, zoals de situatie waarmee de Eurostar in Nederland begon.
Het grote voordeel? In de eerdere aangekondigde situatie moesten reizigers met een IC Belgie of Eurostar Red naar Brussel, daar door de controle straat en vervolgens met Eurostar Blue naar Londen. Door de nu aangekondigde situatie rijden de lege Eurostar Blue vanuit Nederland naar België. Wat betekend dat er meer stoelen verkocht kunnen worden van Nederland naar Brussel, dit zorgt er voor dat niet alle reizigers naar Londen een stoel bezet te hoeven houden in een Eurostar Red. Dus beter voor de reizigers die met de voormalige Thalys reizen en wellicht een kortere overstap te regelen afhankelijk van de dienstregeling) voor de reizigers naar Londen.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Het was al het idee dat de Eurostar e320 met reizigers van Amsterdam naar Brussel zou rijden. Feitelijk gaan we namelijk een halfjaar lang terug in de tijd, met een e320 die London-Amsterdam, dan Amsterdam-Brussel, en daarna Brussel-Londen rijdt.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Voor die trein Amsterdam-Brussel kon je vaak zeer voordelige tickets kopen. Benieuwd of dat straks ook kan.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Dat klopt, zoals je kan lezen ontkende ik dat ook niet. En ja voor reizen vanuit Nederland gaan we terug naar de begin situatie. Maar vergeleken met de vorige aankondiging dat men wel naar Nederland kond, maar niet vanuit Nederland met een Eurostar Blue is dit een stap vooruit, namelijk meer reismogelijkheden richting Brussel om daar over te stappen. Dus reizigers naar Londen hoeven niet eerst met een Eurostar Red, zoals eerst het plan was voor tijdens de werkzaamheden.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Het is alleen nooit aangekondigd dat de e320 leeg maar Brussel zou rijden, daar is nooit sprake van geweest.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Eurostar Amsterdam - London
Er is ook nooit aangekondigd met welke trein reizigers met bestemming Londen van Amsterdam naar Brussel gaan reizen. Dat kan nog steeds 'Red' of 'Blue' zijn. Dat onderscheid wordt sowieso minder duidelijk, er is aangekondigd dat de e320 ook tussen Amsterdam en Parijs ingezet gaat worden, vanaf juni.
Treinreiziger: Eurostar wil met dezelfde treinenvloot 50% meer reizigers vervoeren in 2030
Treinreiziger: Eurostar wil met dezelfde treinenvloot 50% meer reizigers vervoeren in 2030
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Eurostar Amsterdam - London
Voorkeursbeslissing MIRT-verkenning derde perron Amsterdam Zuid
Schetsen van de derde perron Amsterdam Zuid en nieuwe UK terminal met capaciteit van 900 reizigers, bouw start niet eerder dan na 2030.
Schetsen van de derde perron Amsterdam Zuid en nieuwe UK terminal met capaciteit van 900 reizigers, bouw start niet eerder dan na 2030.
Re: Eurostar Amsterdam - London
En meteen zie ik al dat men geen rekening heeft gehouden met de veiligheidsmaatregelen voor het leegstromen van een Eurostar uit Londen...
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 21:37
Re: Eurostar Amsterdam - London
ik citeer
In de opzet van de terminal is geen rekening gehouden met
voorzieningen voor aankomende reizigers; het uitgangspunt is dat, in het kader van aanvullende
afspraken in het kader van Brexit, benodigde voorzieningen gerealiseerd worden op de locatie van
vertrek, in dit geval in Londen.
Re: Eurostar Amsterdam - London
voorzieningen voor reizigers is iets heel anders dan veiligheidsmaatregelen. Ook voor aankomst van een trein is namelijk een volledig afgesloten perron nodig.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Welnee. Dat gebeurt op Rotterdam C en Amsterdam C nu ook niet. Binnenkomend is het gewoon een trein als alle andere.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Precies, om wat voor voorzieningen heeft men het dan.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Eurostar Amsterdam - London
Ik vroeg mij 2 dingen af.
●Is het al bekend vanaf wanneer tot wanneer de directe treinreis Amsterdam - Londen gesplitst wordt in Brussel (ivm de werkzaamheden aan Asd)?
●NS adverteert met een minimale retourprijs van €100 (enkel €55). Eurostar zelf met €44 enkele reis dus retour voor maar €88. Waar zit het verschil in?
●Is het al bekend vanaf wanneer tot wanneer de directe treinreis Amsterdam - Londen gesplitst wordt in Brussel (ivm de werkzaamheden aan Asd)?
●NS adverteert met een minimale retourprijs van €100 (enkel €55). Eurostar zelf met €44 enkele reis dus retour voor maar €88. Waar zit het verschil in?
Re: Eurostar Amsterdam - London
NS wil graag ook geld verdienen
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Eurostar Amsterdam - London
Ja, dat is vanaf 15 juni tot 15 decemberhauptbahnhof schreef: ↑wo 20 mar 2024, 15:31●Is het al bekend vanaf wanneer tot wanneer de directe treinreis Amsterdam - Londen gesplitst wordt in Brussel (ivm de werkzaamheden aan Asd)?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Eurostar Amsterdam - London
Aha! Beetje jammer. Maar ben dan benieuwd hoe de hele reis weer gaat straks.
Zal het gewoon zoals voorheen: Thalys naar Brussel Zuid en dan door de controle gaan, zijn? Of gaan ze op enkele punten afwijken?
Zal het gewoon zoals voorheen: Thalys naar Brussel Zuid en dan door de controle gaan, zijn? Of gaan ze op enkele punten afwijken?
Nou, ik boek sowieso zelden via NS International met hun basic boekingssysteem. Ik vind het toch erg fijn om zelf mijn stoelen te kiezen en dat is iets wat ze nog steeds niet voor mekaar krijgen. Vroeger kon je dat omzeilen door te bellen of naar de balie te gaan maar dat kost ook extra.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Net als vroeger ja. Heen met overstap in Brussel Zuid en terug rechtstreeks. Ik boek altijd rechtstreeks bij Eurostar.
Re: Eurostar Amsterdam - London
De Van den Biggelaars mogen even zonder enige vorm van tegenwind scheten laten over hun Heurotrain in spoorpro:
https://archive.ph/Z1cIF
https://archive.ph/Z1cIF
Re: Eurostar Amsterdam - London
Ordinaire reclame en ik zie niet hoe men €600 mln via crowdfunding op kan halen. Nogal gebakken lucht m.i.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Het artikel gaat alleen niet over crowdfunding, maar over investeren. Wat dat betreft is de vergelijking met Italo best logisch, wat ontstond door de investering van bijna een milajrd euro door een paar schatrijke Italianen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten