Eurostar Amsterdam - London

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door tjoektjoek »

Hier schuilt gewoon een gebrek aan ambitie, regie en visie bij het ministerie en het kabinet.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door trolly »

Mijn stellige indruk is dat er wat middelen vrijgemaakt moeten worden voor tijdelijke voorzieningen (o.a. noodzakelijk door uitloop van het project Zuidas) en dat deze brief bedoeld is om daar de Haagse geesten rijp voor te maken. En iedereen begint meteen te roepen, dus missie geslaagd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Lange_Dre »

Hendrik schreef: do 09 jun 2022, 17:20
"Dit zou betekenen dat er tijdens de jarenlange verbouwing geen Eurostartreinen rechtstreeks (secure) kunnen vertrekken naar London. Dit vind ik onacceptabel, uiteraard dient de Eurostar ook tijdens de verbouwing zoveel als mogelijk vanaf Amsterdam te kunnen vertrekken. De Eurostar is belangrijk voor de internationale treinreiziger en specifiek bij de transitie van vliegtuig naar trein op de kortere afstand. Daarom heb ik ProRail gevraagd om samen met NS alles op alles te zetten om de problematiek rond de Eurostar tijdens de verbouwing van Amsterdam Centraal op te lossen."
Dit probleem was er natuurlijk niet geweest als men in de nieuwe plannen spoor 15 zou handhaven... IC direct kun je inderdaad naar Zuid laten rijden. Maar de internationale treinen waarvan er over het algemeen maar 1 of 2 treinen, met op sommige momenten 3 per uur uit Amsterdam vertrekken, is dat aanzienlijk minder dan nu met de IC direct erbij.. Maar dat was natuurlijk niet vernieuwend genoeg voor de NS, Prorail en het ministerie. :N
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door sirvinniei »

Overstapje in Rotterdam
Ik heb geen onderschrift
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Wubbo »

Lange_Dre schreef: do 09 jun 2022, 19:47Dit probleem was er natuurlijk niet geweest als men in de nieuwe plannen spoor 15 zou handhaven...
Zolang Amsterdam Zuid niet klaar is blijft spoor 15 gewoon liggen. Maar er moet daar ook verbouwd worden, en dan kan Eurostar dus niet van 15 vertrekken.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door playertwo »

Gewoon die hele onzin niet doen en project DSSA afblazen.
Situatie zoals die nu is, is wel een keer klaar.

Men kan beter pas gaan beginnen als Asdz klaar is en de noordzuidlijn doortrekken naar Shl. Heb je de airportsprinter niet nodig en kunnen Thalys, Eurostar,
Benelux, ICB en ICE gewoon vanaf Asd blijven rijden.

Vervolgens kan de ICD altijd doorgekoppelt worden te Asdz zodat je meteen een boel kerende treinen loost bij Hfd
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door sirvinniei »

Niet direct relevantie hebbend op Eurostar, maar het is opvallend dat de IC Berlijn en de ICE niet op Schiphol gaan stoppen.
Voor Parijs en Brussel worden er vluchten vervangen door treinritten, maar langeafstand transfervluchten naar Duitsland kunnen niet vervangen worden met treinen.
Ik heb geen onderschrift
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door CamilleKreemers »

Is daar wel ruimte voor?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Suus »

Hoezo moeten de IC Berlijn en ICE op Schiphol Airport gaan stoppen? In het nieuwe sporenplan van Amsterdam Centraal is rekening gehouden met keersporen aan de westzijde waar beide treinen opgesteld kunnen worden. De ICE gaat naar spoor 2, de ICB naar spoor 4b/5b. De nachttreinen verhuizen waarschijnlijk mee naar 13/14 voor aankomst en 10/11 voor vertrek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door sirvinniei »

Niks moet, maar als je iets wilt doen aan korteafstandvluchten is het belangrijk dat er treinen naar Duitsland stoppen op Schiphol.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Suus »

Die snap ik niet. De mensen die met het vliegtuig gaan wonen toch niet op Schiphol? Waarom moeten alle internationale treinen dan van/naar/via Schiphol Airport rijden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door sirvinniei »

Om een goede aansluiting tussen vlucht en trein aan te bieden. Een groot deel van de korte vluchten vliegen nu puur omdat Schiphol een zogenaamde hub is, vanwaar er op verre internationale vluchten wordt overgestapt.
Voor reizigers vanuit Parijs en Brussel kan KLM makkelijk treintickets aanbieden, voor reizigers vanuit Duitsland niet.
Laatst gewijzigd door sirvinniei op vr 10 jun 2022, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Z2N »

*Brussel schat ik, niet Berlijn.

En Suus: KLM vliegt van Schiphol naar oorden als Düsseldorf en Hannover, vrijwel uitsluitend voor transitpassagiers. Dat zijn de meest schadelijke vluchten in het netwerk van de KLM.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door sirvinniei »

Yes, aangepast.
Ik heb geen onderschrift
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door VIRM »

playertwo schreef: do 09 jun 2022, 20:34 Gewoon die hele onzin niet doen en project DSSA afblazen.
Situatie zoals die nu is, is wel een keer klaar.

Men kan beter pas gaan beginnen als Asdz klaar is en de noordzuidlijn doortrekken naar Shl. Heb je de airportsprinter niet nodig en kunnen Thalys, Eurostar,
Benelux, ICB en ICE gewoon vanaf Asd blijven rijden.
Vergeet niet dat stations als Sloterdijk en Lelylaan ook nog bediend moeten worden. ;) En sowieso een pluspunt dat de wisselstraten op Amsterdam Centraal worden aangepakt.
Z2N schreef: vr 10 jun 2022, 11:34 *Brussel schat ik, niet Berlijn.

En Suus: KLM vliegt van Schiphol naar oorden als Düsseldorf en Hannover, vrijwel uitsluitend voor transitpassagiers. Dat zijn de meest schadelijke vluchten in het netwerk van de KLM.
Wat betreft die korte vluchten hoor je nooit iemand over dat KLM binnen twee uur tijd drie vluchten heeft naar Londen Heathrow...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Suus »

Z2N schreef:*Brussel schat ik, niet Berlijn.

En Suus: KLM vliegt van Schiphol naar oorden als Düsseldorf en Hannover, vrijwel uitsluitend voor transitpassagiers. Dat zijn de meest schadelijke vluchten in het netwerk van de KLM.
KLM zal binnenkort toch zijn hub-netwerk in Schiphol moeten opgeven, want de aanvraag voor de milieuvergunning is anders niet rond te krijgen. Die reizigers vanuit Hannover of Düsseldorf wil je niet eens op Schiphol Airport hebben, ook niet per trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Z2N »

Zie je KLM zomaar de enige serieuze hub in het netwerk opgeven Suus? Ik heb de reizigers vanuit Düsseldorf liever ook niet op Schiphol, maar ik laat ze liever per ICE naar Schiphol komen dan met een Embraer.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Suus »

Er is geen keuze. Schiphol heeft geen milieuvergunning. Stevig afslanken of sluiten zijn de enige opties.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door VIRM »

Het is Nederland, dus er komt vast een compromis uit. Alle vakantievluchten naar Lelystad?
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door en-es »

Onze regering en KLM zijn twee handen op één buik. Dat gaat dus allemaal goedkomen.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door verfmeer »

VIRM schreef: vr 10 jun 2022, 13:11 Wat betreft die korte vluchten hoor je nooit iemand over dat KLM binnen twee uur tijd drie vluchten heeft naar Londen Heathrow...
Het probleem met vluchten naar Londen vervangen met de trein is dat de Eurostar een gigantische omweg via Brussel en Calais maakt, waardoor de trein 2x zo veel kilometers maakt. Een vlucht van 1:15 uur verandert dus in een treinreis van bijna 5 uur.
Ter vergelijking: Een vlucht van Amsterdam naar Parijs duurt ook 1:15 uur, maar een treinreis naar Parijs duurt maar 3 uur.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door CamilleKreemers »

Ik denk dat je specifiek naar situaties moet kijken.

Euro Amsterdam - Londen is een gigantische omweg

Thalys Amsterdam - Brussel - Parijs is redelijk gestrekt en snel.

ICE Amsterdam - Keulen kan denk ik wel sneller, maar de vraag is hoe.

ICE Amsterdam - Brussel MOET sneller.

Hoe kan je naar Düsseldorf en Hannover?
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door MetroRET »

ICE Amsterdam-Brussel ? :s
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Jef400 »

Zal ICD worden bedoeld. De E zit boven de D op een computertoetsenbord.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Jef400 »

Suus schreef: vr 10 jun 2022, 14:39 Er is geen keuze. Schiphol heeft geen milieuvergunning. Stevig afslanken of sluiten zijn de enige opties.
En jij denkt dat het gebrek aan milieuvergunning dat voor elkaar gaat krijgen met de huidige verhoudingen. Dream on.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten