Eurostar Amsterdam - London

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Bemined »

De sfeer in zo'n opgevoerde lightrailtram is toch anders dan in zo'n mini-metro die zich met oorverdovend kabaal door een veel te kleine naar remweerstanden stinkende tunnel propt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Suus »

Volgens mij gaat dat deep level stock ook echt geen 100 km/uur in de tunnels, daarvoor zijn de afstanden tussen de stations te kort en de tunnels te bochtig. Er staat inderdaad op Wikipedia dat het 1995 Tube Stock 100 km/uur kan, maar tegelijkertijd dat de maximale snelheid op de Northern Line, waar dit materieel wordt ingezet, 72 km/uur is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door en-es »

hauptbahnhof schreef: vr 09 okt 2020, 21:40 Hoe kom ik in Ierland dan (mijn enige manier van reizen is met de trein eigenlijk)?
Veerboot vanuit Cherbourg. Irish Ferries vaart naar Dublin en Rosslare.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Suus »

Vanaf Roscoff gaat ook nog een dienst van Brittany Ferries naar Cork, als je wat minder lang op een boot wil zitten. Helaas is de spoorlijn naar Roscoff een paar jaar geleden weggespoeld tijdens een regenbui en rijdt er daardoor "tijdelijk" een bus vanaf Morlaix. De SNCF heeft het treinstel dat in Roscoff gestrand stond nog met een vrachtwagen opgehaald.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door hauptbahnhof »

Suus schreef: vr 09 okt 2020, 22:43 Volgens mij gaat dat deep level stock ook echt geen 100 km/uur in de tunnels, daarvoor zijn de afstanden tussen de stations te kort en de tunnels te bochtig. Er staat inderdaad op Wikipedia dat het 1995 Tube Stock 100 km/uur kan, maar tegelijkertijd dat de maximale snelheid op de Northern Line, waar dit materieel wordt ingezet, 72 km/uur is.
Heb ooit wel gelezen dat Jubilee Line dat wel haalt. Zowel 1995 als 1996-stock kunnen 62mph (100km/u), alleen wordt op de Northern Line die snelheid niet bereikt, maar op de Jubilee Line dus wel, en dan volgens mij op de Jubilee Line Extension (JLE).
en-es schreef: vr 09 okt 2020, 22:46
hauptbahnhof schreef: vr 09 okt 2020, 21:40 Hoe kom ik in Ierland dan (mijn enige manier van reizen is met de trein eigenlijk)?
Veerboot vanuit Cherbourg. Irish Ferries vaart naar Dublin en Rosslare.
Mwah, beetje angsthaas hier dus de trein kan ik redelijk goed hebben. Over water en in de lucht is voor mij alleen een optie als het echt niet anders kan (en dan zou ik de reis ook nog cancelen als het kon).
Bemined schreef: vr 09 okt 2020, 22:23 De sfeer in zo'n opgevoerde lightrailtram is toch anders dan in zo'n mini-metro die zich met oorverdovend kabaal door een veel te kleine naar remweerstanden stinkende tunnel propt.
Dit dus. Buiten dat, die Rotterdamse metro's zien er heel hip uit maar zijn best saai (geluid ontbreekt al) en de stoelen best oncomfortabel (heel krap en rechte leuning). De metro in London is in een aantal gevallen semi-automatisch dus trekt snel op en remt ook sneller af. Let vooral op het optrekken en hoe hard hij het volgende station binnenrijdt in dit filmpje. In het begin van het filmpje (vanaf het bovengrondse Stratford) kun je dan juist het langzamere optrekken en afremmen bovengronds zien.
Reden voor mij om altijd een hotel te nemen langs deze lijn.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door VIRM »

Vandaag gaat de eerste Eurostar rechtstreeks tussen Amsterdam en Londen rijden. *O*

https://nos.nl/artikel/2353861-directe- ... orona.html
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door trolly »

Ben benieuwd of ze een passagier hebben :|
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door en-es »

Vast wel.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Z2N »

25 in Amsterdam, 17 in Rotterdam. Gezien de reisbeperkingen valt me dat nog wel mee.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door en-es »

Kijk eens aan, het begin is er. :trein:
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door en-es »

Eurostar staat op omvallen: (en mijn vouchers dan ook)
http://rtlnieuws.nl/economie/bedrijven/ ... orona-stil
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 612
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Visgraatmodel »

Heftig! Ik hoop echt dat ze er bovenop komen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Hainje »

Lijkt me wel. Er moet toch iemand zijn die deze diensten verzorgd. Je kunt moeilijk zeggen: "Eurostar is failliet, gooi die Kanaaltunnel maar dicht en we kijken wel wat we doen."
🍉
PHS

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door PHS »

Door de Kanaaltunnel rijden vooral auto/vrachtwagenshuttles Calais - Folkestone van de eigenaar van de tunnel; de Eurostar, die niet in eigendom is van de Kanaaltunnel, is eigenlijk bijzaak.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Vinny »

Hainje schreef: ma 18 jan 2021, 21:39 Lijkt me wel. Er moet toch iemand zijn die deze diensten verzorgd. Je kunt moeilijk zeggen: "Eurostar is failliet, gooi die Kanaaltunnel maar dicht en we kijken wel wat we doen."
Nee, dat zal dan wel worden overgenomen door een ander bedrijf. Ik denk zelf eerder dat er wat schulden gesaneerd moeten worden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door en-es »

Bericht van Eurostar gekregen dat mijn vouchers nu tot december geldig zijn.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door umbusko »

In de NRC van gisteren las ik dat de aandeelhouders akkoord zijn gegaan met een steunpakket van 290 miljoen, waardoor een faillissement voor Eurostar voorlopig is afgewend.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door VIRM »

Goed nieuws inderdaad. :pos: Al blijven er zo na de Coronacrisis aardig wat vervoersbedrijven over met grote schulden...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Vinny »

Dan komen de jaren '80 terug, waarbij de diverse overheidsvervoerders (British Rail als navenant voorbeeld) ook volgestopt werden met schulden totdat de situatie onhoudbaar werd. Er is een reden waarom ze in het VK al in een vroeg stadium zijn gaan privatiseren (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door tjoektjoek »

Vanaf 25 oktober biedt Eurostar weer twee directe verbindingen aan doordeweeks. Vanaf 31 oktober ook op de zondag twee directe verbindingen.
tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door tjoektjoek »

Vandaag reed voor het eerst een tweede Eurostar (9167) op een dag naar London.
tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door tjoektjoek »

Stopt de Eurostar uit Londen op Schiphol voor uitstappers?
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door en-es »

Niet volgens de dienstregeling.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Z2N »

In de dienstregeling staat wel een stop, maar die is niet voor in-/uitstappers. In de praktijk wordt vaak gewoon doorgereden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Aking »

Waar is die stop dan wel voor? Personeelswissel lijkt me ook sterk?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten