Eurostar Amsterdam - London

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Cas »


CamilleKreemers schreef: Hoe kan je naar Düsseldorf en Hannover?
Nou, naar Düsseldorf heb je de ICE naar Keulen van twee zinnen geleden (of nu naar Basel/Frankfurt), en de IC Berlijn gaat naar Hannover. Allebei verbindingen die betrouwbaarder en/of sneller kunnen, maar de manier waarop je er komt is welbekend.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Vinny »

Het helpt niet als iedereen langs elkaar heen praat ;)

De Eurostar verbinding moet je denk ik los zien van de (milieu)perikelen rondom Schiphol en een algemeen punt: Nederland begint vol te raken waardoor de ruimte beperkt is om wat aan de infrastructuur te doen. Het is wel goed dat de staatssecretaris oog lijkt te hebben voor de ontwikkeling. Dat is ook wel eens anders geweest. Ik vermoed dat ze er wel uit zullen komen. En inderdaad; een overstap op Rotterdam Centraal is het slechtst mogelijke scenario, maar op zich nog wel te doen lijkt me. Ik persoonlijk stap liever op Rotterdam over dan op Brussel. En er zijn ook veel reizigers die toch al met een andere treinverbinding naar Schiphol of Amsterdam reizen. Die moeten soweiso al overstappen en kunnen dat dan op een ander station doen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Lange_Dre »

Wubbo schreef: do 09 jun 2022, 20:08
Lange_Dre schreef: do 09 jun 2022, 19:47Dit probleem was er natuurlijk niet geweest als men in de nieuwe plannen spoor 15 zou handhaven...
Zolang Amsterdam Zuid niet klaar is blijft spoor 15 gewoon liggen. Maar er moet daar ook verbouwd worden, en dan kan Eurostar dus niet van 15 vertrekken.
Dus komen we terug bij mijn stelling. Men had spoor 15 gewoon moeten behouden op CS voor de Thalys, Eurostar en eventueel de IC Brussel. De binnenlandse IC direct kan je natuurlijk via Zuid laten rijden. Wat gaat NS trouwens doen met de ICE, IC Berlijn en de nachttreinen op CS?
tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door tjoektjoek »

Is er al een bevestiging van de 4e Eurostar-verbinding?

https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... dingen.pdf

Hier staat de ambitie, maar ik hoop echt dat er een verbinding komt in de ochtend.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door playertwo »

Laten we het hopen, maar als men dan ineens moet uitwijken naar Rtd (zie eerder dit topic) zal Eurostar dat natuurlijk niet gaan dien
VIRM schreef: vr 10 jun 2022, 13:11
playertwo schreef: do 09 jun 2022, 20:34 Gewoon die hele onzin niet doen en project DSSA afblazen.
Situatie zoals die nu is, is wel een keer klaar.

Men kan beter pas gaan beginnen als Asdz klaar is en de noordzuidlijn doortrekken naar Shl. Heb je de airportsprinter niet nodig en kunnen Thalys, Eurostar,
Benelux, ICB en ICE gewoon vanaf Asd blijven rijden.
Vergeet niet dat stations als Sloterdijk en Lelylaan ook nog bediend moeten worden. ;) En sowieso een pluspunt dat de wisselstraten op Amsterdam Centraal worden aangepakt.
Klopt, is bekend em kunnen prima worden bediend door een stoptrein Asd - Hfd ( - Gvc). Dit natuurlijk naast de bestaande verbinding via de Hemboog en parallel rijdende metro tussen Ass en Asdl.
Jef400 schreef: vr 10 jun 2022, 17:28
Suus schreef: vr 10 jun 2022, 14:39 Er is geen keuze. Schiphol heeft geen milieuvergunning. Stevig afslanken of sluiten zijn de enige opties.
En jij denkt dat het gebrek aan milieuvergunning dat voor elkaar gaat krijgen met de huidige verhoudingen. Dream on.
Wie had 3-4 jaar terug verwacht dat Urgenda dit bij de rechter voor elkaar kreeg met het algehele beleid? Wat te denken van het juridisch omvallen van P. A. S.?
Dus dan zie ik nog wel op juridische gronden een milieuvergunning voor Schiphol (en wellicht ook Tata in Ijmuiden) sneuvelen
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Commendatore »

Is dat Eurostar-gebouw op Amsterdam Centraal niet pas gebouwd?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door reisthijs »

Het tijdelijke Eurostar-gebouw op Amsterdam Centraal straat er sinds 2018. Het was nooit de bedoeling dat het heel lang in gebruik zou zijn.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Meltrain »

playertwo schreef: di 21 jun 2022, 18:45 Laten we het hopen, maar als men dan ineens moet uitwijken naar Rtd (zie eerder dit topic) zal Eurostar dat natuurlijk niet gaan dien
Van uitwijken is geen sprake, aangezien men normaliter ook al via Rtd rijdt. Je bedoelt zeker inkorten?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door playertwo »

Klopt
tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door tjoektjoek »

De vroege rit uit Nederland is vanaf 5 september terug en is nu boekbaar.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door en-es »

Dat is geweldig nieuws.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door en-es »

Morgenavond met de Eurostar naar Londen. De terminal op Amsterdam Centraal uittesten! Ik kreeg net een mail van Eurostar dat het morgen heel warm wordt en dat ik maar beter extra drinken bij me moet hebben.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door VIRM »

Willen ze een Thalysje doen dan?
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door en-es »

Ja, ik vrees het ergste. Dan kan het alleen maar meevallen. :shock:
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door en-es »

Groeten uit de Eurostar-terminal op Amsterdam Centraal waar anderhalf uur voor vertrek een behoorlijke rij voor de ingang stond. Verder is de terminal nogal klein waardoor het behoorlijk vol wordt. Het advies om al anderhalf uur voor vertrek te komen is zeker geen slecht advies.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door en-es »

Kreeg net een mail van Eurostar of ik wil meedoen aan een enquete. Dit n.a.v. een treinreis Amsterdam-Brussel die ik op 2 februari 2019 heb gemaakt. Of ik de enquete voor 16 februari 2019 wil invullen. :shock:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Hainje »

Dat gaat krap worden.
🍉
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door gpvos »

Afzwaaiend Eurostardirecteur Damas vertelt aan het VK-parlement waarom het nog wel een tijdje zal duren voordat hun treinen weer op Ebbsfleet en Ashford zullen stoppen (*kuch* Brexit *kuch*): https://committees.parliament.uk/public ... 1/default/
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door trolly »

en-es schreef: di 27 sep 2022, 16:26 Kreeg net een mail van Eurostar of ik wil meedoen aan een enquete. Dit n.a.v. een treinreis Amsterdam-Brussel die ik op 2 februari 2019 heb gemaakt. Of ik de enquete voor 16 februari 2019 wil invullen. :shock:
Dat verklaart zo veel...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Hainje »

Kijk maar uit, krijg je volgend jaar oktober nog mailtjes over gestaakte ritten door de eerste lockdown.
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Z2N »

gpvos schreef: di 27 sep 2022, 17:52 Afzwaaiend Eurostardirecteur Damas vertelt aan het VK-parlement waarom het nog wel een tijdje zal duren voordat hun treinen weer op Ebbsfleet en Ashford zullen stoppen (*kuch* Brexit *kuch*): https://committees.parliament.uk/public ... 1/default/
Het is eigenlijk nog veel schrijnender dan dat, door de extra controles in Londen is er op St Pancras nog maar capaciteit voor 1500 reizigers per uur, dat zijn nog geen twee Eurostar-treinen. Dat is dus maar maximaal 1x/uur naar Parijs en 1x/uur naar Brussel, wat een flinke rem is op de financiën van Eurostar en erg problematisch voor de groeiplannen van Eurostar naar bijvoorbeeld Amsterdam.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door tjoektjoek »

https://www.parool.nl/amsterdam/trein-n ... ~b8160072/

De Eurostar-terminal gaat verplaatst worden van het perron naar de Amstelpassage. Ben benieuwd hoe het precies uitgewerkt gaat worden, maar er kunnen meer passagiers mee vanuit Amsterdam. Namelijk 600 ipv huidige 250. Dat is alleen maar goed nieuws, nu de treinen geen passagiers meenemen naar Brussel en enkel naar Engeland.

Mijn vermoeden is dat het perron van spoor 15 dan blijft bestaan voor de reizigers naar Londen. Het spoor 15 aan beide zijden een perron krijgt, aangezien spoor 14 wordt overkluisd vanwege PHS Amsterdam Centraal.
PHS

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door PHS »

Er is natuurlijk ruimte zat in de Amstelpassage, maar erg prettig lijkt het mij niet om daar lang te moeten wachten op de veiligheidscontrole en dubbele paspoortcontrole; het is een nogal smalle, donkere tunnel.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door DDietzen »

Reken er maar niet op dat zo'n Amstelpassageterminal blijft staan na voltooiing van PHS Amsterdam, dit heeft naar mijn idee veel weg van een tijdelijke oplossing gedurende de bouwwerkzaamheden, waarbij spoor 14/15 bij mijn weten pas als laatste wordt aangepakt. Als het een permanent iets zou zijn, zou dat betekenen dat de plannen voor de Eurostarterminal in Asdz overbodig zouden worden, en dat zou dan aannemelijk toch wel in dezelfde adem benoemd worden.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door en-es »

Ik vond het uitzicht vanuit de lounge zeker niet verkeerd. In een tunnel zal daar geen sprake van zijn. Maar die lounge is nogal klein.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten