Eurostar Amsterdam - London

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Bemined

Re: Eurostar Amsterdam - London

Bericht door Bemined »

De sfeer in zo'n opgevoerde lightrailtram is toch anders dan in zo'n mini-metro die zich met oorverdovend kabaal door een veel te kleine naar remweerstanden stinkende tunnel propt.
Suus

Bericht door Suus »

Volgens mij gaat dat deep level stock ook echt geen 100 km/uur in de tunnels, daarvoor zijn de afstanden tussen de stations te kort en de tunnels te bochtig. Er staat inderdaad op Wikipedia dat het 1995 Tube Stock 100 km/uur kan, maar tegelijkertijd dat de maximale snelheid op de Northern Line, waar dit materieel wordt ingezet, 72 km/uur is.
Rame à l'approche
en-es

Bericht door en-es »

hauptbahnhof schreef: vr 09 okt 2020, 21:40 Hoe kom ik in Ierland dan (mijn enige manier van reizen is met de trein eigenlijk)?
Veerboot vanuit Cherbourg. Irish Ferries vaart naar Dublin en Rosslare.
Sinds begin maart niet meer met OV gereist
Suus

Bericht door Suus »

Vanaf Roscoff gaat ook nog een dienst van Brittany Ferries naar Cork, als je wat minder lang op een boot wil zitten. Helaas is de spoorlijn naar Roscoff een paar jaar geleden weggespoeld tijdens een regenbui en rijdt er daardoor "tijdelijk" een bus vanaf Morlaix. De SNCF heeft het treinstel dat in Roscoff gestrand stond nog met een vrachtwagen opgehaald.
Rame à l'approche
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

Suus schreef: vr 09 okt 2020, 22:43 Volgens mij gaat dat deep level stock ook echt geen 100 km/uur in de tunnels, daarvoor zijn de afstanden tussen de stations te kort en de tunnels te bochtig. Er staat inderdaad op Wikipedia dat het 1995 Tube Stock 100 km/uur kan, maar tegelijkertijd dat de maximale snelheid op de Northern Line, waar dit materieel wordt ingezet, 72 km/uur is.
Heb ooit wel gelezen dat Jubilee Line dat wel haalt. Zowel 1995 als 1996-stock kunnen 62mph (100km/u), alleen wordt op de Northern Line die snelheid niet bereikt, maar op de Jubilee Line dus wel, en dan volgens mij op de Jubilee Line Extension (JLE).
en-es schreef: vr 09 okt 2020, 22:46
hauptbahnhof schreef: vr 09 okt 2020, 21:40 Hoe kom ik in Ierland dan (mijn enige manier van reizen is met de trein eigenlijk)?
Veerboot vanuit Cherbourg. Irish Ferries vaart naar Dublin en Rosslare.
Mwah, beetje angsthaas hier dus de trein kan ik redelijk goed hebben. Over water en in de lucht is voor mij alleen een optie als het echt niet anders kan (en dan zou ik de reis ook nog cancelen als het kon).
Bemined schreef: vr 09 okt 2020, 22:23 De sfeer in zo'n opgevoerde lightrailtram is toch anders dan in zo'n mini-metro die zich met oorverdovend kabaal door een veel te kleine naar remweerstanden stinkende tunnel propt.
Dit dus. Buiten dat, die Rotterdamse metro's zien er heel hip uit maar zijn best saai (geluid ontbreekt al) en de stoelen best oncomfortabel (heel krap en rechte leuning). De metro in London is in een aantal gevallen semi-automatisch dus trekt snel op en remt ook sneller af. Let vooral op het optrekken en hoe hard hij het volgende station binnenrijdt in dit filmpje. In het begin van het filmpje (vanaf het bovengrondse Stratford) kun je dan juist het langzamere optrekken en afremmen bovengronds zien.
Reden voor mij om altijd een hotel te nemen langs deze lijn.
Plaats reactie