OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Vanaf vandaag gepland.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
3631 met ViRM-8
Privébak
Privébak
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Trein 11749 rijdt met 6 bakken SGM
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Gisteren was er een SLT6 in de 6600 terechtgekomen.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
VIRM 9556 (Groene trein) is in de 5900 beland.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Een op de drie ritten in de 5900 wordt vandaag verzekerd door SNG 2705.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ook morgen een op de drie ritten gepland met ander materieel, dan een VIRM: https://treinposities.nl/omloop/AD4/20210702
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Wat is eigenlijk de reden dat er dan een VIRM wordt ingezet? Is er langs de lijn een evenement ofzo of heeft het een andere reden dat er op een omloop met veel te groot materieel wordt gereden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Of gewoon materieel te kort qua FLIRT.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik dacht dat VIRM niet langer dan een paar slagen achter elkaar als stoptrein ingezet mocht worden vanwege het vele remmen?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Er zijn twaalf treinstellen die al een week of langer niet ingezet zijn volgens Treinposities. Treinstel 2519 is nog in herstelling van zijn aanrijding in Helmond afgelopen najaar en treinstel 2520 staat in Utrecht voor een of ander project naar het schijnt. Ook bij SNG komt dit voor, maar in verhouding is dit veel minder als je de nog niet afgenomen stellen uit de nabestelling ervan aftrekt.
De volgende FLIRT-treinstellen hebben op het moment van schrijven een week of langer niet gereden:
2202, 2205, 2207, 2214, 2501, 2505, 2507, 2508, 2509, 2516, 2519 en 2520
De volgende FLIRT-treinstellen hebben op het moment van schrijven een week of langer niet gereden:
2202, 2205, 2207, 2214, 2501, 2505, 2507, 2508, 2509, 2516, 2519 en 2520
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Dan zou ik als ik jou was maar niet naar de statistieken gaan kijken van SGM, want dat is in het weekend nu soms beperkt tot twee hele stellen
Gisteren reed er overigens een deel van de dag een omloop SGM in de 5900. Sowieso kan je aan het materieelinzet wel herkennen waar het alternatieve materieel is gestart. Als het probleem aan de Dordtse kant zit, wil er nog wel eens SGM opduiken in de 5900. Zit het probleem aan de kant van Roosendaal, dan krijg je bijna gegarandeerd VIRM in de omloop omdat dat samen met FLIRT praktisch het enige is wat daar overnacht.
Gisteren reed er overigens een deel van de dag een omloop SGM in de 5900. Sowieso kan je aan het materieelinzet wel herkennen waar het alternatieve materieel is gestart. Als het probleem aan de Dordtse kant zit, wil er nog wel eens SGM opduiken in de 5900. Zit het probleem aan de kant van Roosendaal, dan krijg je bijna gegarandeerd VIRM in de omloop omdat dat samen met FLIRT praktisch het enige is wat daar overnacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Hetzelfde beeld is op zich wel zichtbaar bij de 6600. Als daar een tekort aan FLIRT is springt er vanuit Arnhem of Nijmegen SNG bij (waarbij bijsturing vanuit Arnhem gezien de gemiddelde aard van de storingen op deze lijn zeer zeldzaam is), In 's-Hertogenbosch is er kans op SLT en vanuit Dordrecht zal gezien het laatste wijzigingsblad tegenwoordig ook veel meer kans zijn op SNG dan een SGMm. Ik heb ondanks de lockdown nog weinig in materieel gezeten dat normaal niet in de 6600 rijdt, maar vlak na de vorige zomervakantie heb ik nog één keer mogen genieten van de open raampjes van SGMm.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Als er in Dordrecht FLIRT manco is, zal eerst de 6600 FLIRT krijgen voordat het naar de 5900 gaat. Immers, de 5900 heeft een gesloten en zeer overzichtelijke omloop terwijl bij de 6600 her en der op de route er nog wel eens een stel bijkomt of juist af gaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik ben de laatste tijd best vaak in Maastricht geweest en eigenlijk staan daar continue al zo'n 6 stellen flirt op een opstelspoortje. Dus er lijkt ook veel onderhoud gedaan te worden de laatste tijd.ArrivaBas schreef: ↑do 01 jul 2021, 14:58 Er zijn twaalf treinstellen die al een week of langer niet ingezet zijn volgens Treinposities. Treinstel 2519 is nog in herstelling van zijn aanrijding in Helmond afgelopen najaar en treinstel 2520 staat in Utrecht voor een of ander project naar het schijnt. Ook bij SNG komt dit voor, maar in verhouding is dit veel minder als je de nog niet afgenomen stellen uit de nabestelling ervan aftrekt.
De volgende FLIRT-treinstellen hebben op het moment van schrijven een week of langer niet gereden:
2202, 2205, 2207, 2214, 2501, 2505, 2507, 2508, 2509, 2516, 2519 en 2520
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Treinstel 2505 geeft overigens wel een aparte plek op als laatste ontvangen signaal. Die zou volgens Treinposities bij de werkplaats in Leidschendam staan, waar dat materieel niet planmatig in onderhoud is.
Inclusief de TAG-stellen zijn er vandaag hoogstens 37 van de 64 FLIRT's ingezet. Dat vind ik ook gezien de toenemende drukte op het spoor vrij bijzonder. SNG zit vandaag vijf procentpunt lager (75 uit 142 inclusief schadestel 2304), maar daarvan zijn de reserves ondanks de drukker wordende treinen riant.
Inclusief de TAG-stellen zijn er vandaag hoogstens 37 van de 64 FLIRT's ingezet. Dat vind ik ook gezien de toenemende drukte op het spoor vrij bijzonder. SNG zit vandaag vijf procentpunt lager (75 uit 142 inclusief schadestel 2304), maar daarvan zijn de reserves ondanks de drukker wordende treinen riant.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Volgens mij was het DDZ-6 die niet in Sprinter treinseries mag rijden. DDZ-4 mag dat wel weer.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ja maar de 3600 is op papier ook geen sprinter treinserie (al heeft die serie er soms wel heel veel van weg)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Vroeger reed er wel eens heel sporadisch VIRM in de 6800 (Rm-Mtr, toen NS daar nog reed) en dat werd er dan altijd heel snel uitgehaald. Volgens mij was dit de achterliggende reden, dat zou dan ergens op Somda terug te vinden moeten zijn maar de zoekfunctie lijkt niet helemaal te werken dus ik kan het even niet terugvinden. Het gaat dan om puur stoptreinseries; in Zeeland rijdt VIRM uiteraard ook als stoptrein. Maar als er nog een slag als Intercity tussen zit is het allicht minder erg. Den Helder-Alkmaar gaat natuurlijk tussendoor als IC naar Nm en terug.
Ah-Zl (3612)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 143 gasten