OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Meltrain »

De 3031 rijdt met een DDZ-VI.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Meltrain »

De 2027 rijdt met 10 bakken SLT. :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Klaasje »

Dat zijn meer zitplaatsen dan een icm3 *O*
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Tom024 »

Er rijdt een setje van twee Limburgse GTW's (meen 2x 2/6) tussen Ah en Tl.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door playertwo »

Vandaag en morgen Appelpop in Tiel, waarbij men nogal wat extra reizigers verwacht
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Meltrain »

De 8134 rijdt met een SLT-VI.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door MetroRET »

SLT is gepland sinds 5 sept in de 5600, 8100 en 9000, tbv Sandite vanaf oktober.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Meltrain »

Aha, duidelijk.
Het stond nog niet op de Wiki, dus die zal ik gelijk even bijwerken. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Michael »

Trein 1129 rijdt met VIRM stel 9597
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door April064 »

Een virm op de 1100? Wordt leuk op de HSL :P.
zij/haar/hen/hun
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door T-hijs »

Hij is dan ook met +19 aangekomen in Ehv. Vermoedelijk omgereden via Ddr?
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Meltrain »

Misschien was er ergens een wisseling van materieel?
De 1171 vertrok gisteren met ICR uit Den Haag, maar desondanks moesten reizigers te Rotterdam Centraal overstappen op een andere trein.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Michael »

Ik zag hem met een kwartier vertraging aan komen in Breda. Volgens de reisinfo is ie op tijd uit Rotterdam vertrokken. Maar via Dordrecht is sowieso de enige mogelijkheid.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

De 1116 reed ook met VIRM en zag ik vanochtend met +12 op Rotterdam Centraal “vanwege logistieke beperkingen”.

Het lijkt erop dat stam 16233 met bijbehorende locomotieven vanochtend niet tijdig inzetgereed was, zowel voor 1114 als 1116 heeft die een tijdje in de planning gestaan maar niet gereden. Daarna is de stam actief geworden in de 1132, maar niet verder gekomen dan Rotterdam Centraal door de bovenleidingsproblemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door April064 »

11769 reed vandaag met een SNG, en een trein in de 5000 of 5100 serie keerde op de 11769. Verder rijdt de 1879 en 6983 respectievelijk met SLT en ICM. Die storing tussen Den Haag en Rotterdam zorgen voor rare dingen.
zij/haar/hen/hun
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Etienne »

Is dit weekend gepland vanwege werkzaamheden, maar de 1100 rijdt met dubbele setjes SNG.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door MetroRET »

Ach, hebben de HSL-diensten wat afwisseling in de dienst, ipv alleen maar TRAXX.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Meltrain »

Keert de 1100 (die alleen Gvc - Rtd rijdt) toevallig op de 5100?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door MetroRET »

Nope, 1100 keert "gewoon" in 34 min te Gvc.

Zoiets zou, zoals gezegd, niet eens kunnen met de HSL-diensten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Waarom zou dat niet kunnen? Die HSL-diensten zijn liggen dit weekend toch al overhoop omdat de 1100 niet tussen Rotterdam en Eindhoven rijdt.
Dus op de HSL is dat daarvoor geschoolde personeel in mindere mate nodig dit weekend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door MetroRET »

Het feit dat de 1100 tussen Rtd en Gvc rijdt, ipv een vervangende trein, zorgt ervoor dat er dus juist HSL-personeel op de SNG-1100 rijdt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Mja, maar waarom zou dat HSL-personeel dan niet met het materieel mee op de 5100 kunnen keren? Het is nou niet zo dat er enorme hoeveelheden HSL-personeel nodig zijn voor dat pendeltreintje. Wellicht dat er nog wat gebruikt worden om de 28500 (Tilburg - Eindhoven) te rijden, maar de rest van het traject wordt niet of door bussen vervangen dus daar heb je geen machinisten en conducteurs voor nodig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door MetroRET »

De 1100 is net zoals de 900 en 1000 onderdeel van NSi, dus kan er geen personeel uitgewisseld worden met NSR-diensten.
De reden is daarom ook dat als er wel eens een vervangende Intercity via Dordrecht met VIRM oid rijdt, deze met een NSR-treinnummer (zoals de bekende 28500) wordt uitgevoerd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Wubbo »

Is die scheiding nog steeds zo strikt? Ik dacht dat er ondertussen meer personeel was dat afwisselend diensten voor NSR en diensten voor NSI (op de HSL) rijdt.
En als NSI-personeel alleen op de 900/1000/1100 rijdt: hebben ze dan wel bevoegdheid om met SNG te rijden?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door cassie127 »

900, 1000 en 1100 vallen gewoon onder NS Reizigers en worden gereden door machinisten van NS Reizigers en de conducteurs worden ook geleverd door NS Reizigers.

International personeel is daadwerkelijk gescheiden van de binnenlandse dienst. Wel kan het zijn dat een enkel personeelslid zowel diensten voor NS Reizigers en NS International werkt, maar dat is eerder de uitzondering dan de regel.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten