Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Meltrain schreef: ↑ma 15 jan 2024, 19:58
"Prettiger" en "beter" zijn persoonlijk.
Ik ben er zelf nog niet uit of ik SLT of SNG beter vind, maar ik zit wel liever in VIRM dan ICM, wat ook niet door iedereen begrepen wordt.
Ach, ik vind alle intercities comfortabel als ik eerlijk ben. Ik vind alleen de ongemoderniseerde virm-4 niet zo heel fijn, maar voor de rest maakt het me niet uit of ik in een DDZ zit of een ICM. Ik snap ook niet waarom sommige mensen DDZ niet fijn vinden, maar ja.
Uiteindelijk blijft het een kwestie van smaak. Ik heb zelf (als één van de weinigen I guess) geen hekel aan SLT en vind het juist een fijne trein, maar dat is dus iets persoonlijks. Ik ben ook SLT gewend en geen SNG dus dat scheelt ook wel denk ik.
De lampen van de SLT geven warmere tint wit licht dan die van de SNG. In de SNG branden sommige lampen blauw en in een SNG staan niet altijd alle lampen aan volgens mij.
De ideale zithouding in een SNG moet ik altijd even zoeken als ik net ga zitten (1.90 lang voor de geïnteresseerden), maar als ik hem heb gevonden vind ik het zitcomfort prima.
Hier rondom Utrecht rijden SLT en SNG verdeeld over de sprinter series en ik vind toch dan de SNG een fijnere trein ondanks dat het interieur een stuk krapper (veel zitplaatsen, weinig staruimte) ingericht is.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
rooddolfijn schreef: ↑ma 15 jan 2024, 21:54De ideale zithouding in een SNG moet ik altijd even zoeken als ik net ga zitten (1.90 lang voor de geïnteresseerden), maar als ik hem heb gevonden vind ik het zitcomfort prima.
Ik heb het allang opgegeven, die mythische ideale zithouding heb ik nooit kunnen vinden. Dus ik probeer er maar zo min mogelijk in terecht te komen.
Sinds de komst van SNG ben ik SLT veel meer gaan waarderen, best fijne treinen eigenlijk
Ik vind de SLT totaal niet fijn en de SNG best fijn zitten. Ik snap de haat op de SNG nooit zo. Maar mijn bouw is wel een stuk anders dan de gemiddelde Nederlander (ik ben 165cm lang).
rooddolfijn schreef: ↑ma 15 jan 2024, 21:54De ideale zithouding in een SNG moet ik altijd even zoeken als ik net ga zitten (1.90 lang voor de geïnteresseerden), maar als ik hem heb gevonden vind ik het zitcomfort prima.
Ik heb het allang opgegeven, die mythische ideale zithouding heb ik nooit kunnen vinden. Dus ik probeer er maar zo min mogelijk in terecht te komen.
Sinds de komst van SNG ben ik SLT veel meer gaan waarderen, best fijne treinen eigenlijk
Tip: pak een klapstoeltje. Eigenlijk net zo comfortabel als de normale stoelen in de moderne treinen, maar heeft niet dat vervelende oneven zitvlak in SNG.
Wat wel jammer is, is dat alleen bij de rolstoeldeur het uitschuifplankje helemaal uitschuift, de andere deuren maar kort. Zo is het met fietsen onhandiger instappen, en worden rolstoelers & dergelijke onnodig aan die ene deur gebonden. SLT heeft effectief hetzelfde natuurlijk. Bij flirt schuiven ze wel helemaal uit, behalve dat ik er recent een zag waarbij het ook alleen maar de rolstoeldeur was. Software-update?
Dionysusnu schreef: ↑di 16 jan 2024, 05:12
Tip: pak een klapstoeltje. Eigenlijk net zo comfortabel als de normale stoelen in de moderne treinen, maar heeft niet dat vervelende oneven zitvlak in SNG.
Ik vind die klapstoeltjes van de SNG idd best wel fijn zitten, heb liever klapstoeltjes van de SNG dan van een SLT of Utrechtse CAF tram (hoewel ik zelfs daar de stoelen nog beter vind zitten dan de SNG).
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 17 jan 2024, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:quote gefixt
Als iemand die vorig jaar meer dan 120 keer in een SLT heeft gezeten, ben ik echt blij als ik een keer iets anders dan SLT zie. Het comfort van SNG vind ik persoonlijk ook beter in orde dan SLT. Dan heb ik het niet alleen over de stoelen die ik beter vind zitten, maar ook het feit dat ze zijn uitgerust met USB-poorten, stopcontacten en wifi. De SLT is wat mij betreft net even te barbaars qua comfort en voorzieningen...
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Daar ben ik het niet mee eens: SLT is ontworpen in 2005, en het gebruik van mobiele apparaten was toen echt beduidend anders. De tijd van flip phones die een week aan batterijduur hadden vroeg niet om stopcontacten, en WiFi hadden die apparaten ook al niet.
waldo79 schreef: ↑wo 17 jan 2024, 11:43
SLT is ook besteld in een tijd dat er nog geen behoefte was aan WiFi en stopcontacten in de trein.
VIRM kreeg voordat zij naar revisie ging ook al wifi ingebouwd, dus waarom zou dat bij SLT niet kunnen? Van stopcontacten kan ik het nog begrijpen dat die niet zijn meegenomen. Gelukkig gaan die dingen een volledige revisie tegemoet in de komende jaren!
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Laptops werken niet met 4G-databundels, alleen op WiFi. En niet iedereen heeft zo veel data dat die zijn telefoon eventueel als mobiele hotspot kan gebruiken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ZO6176 schreef: ↑wo 17 jan 2024, 18:45
Waarom is die WiFi zo belangrij?. Tegenwoordig zijn de bundels met zoveel data dat WiFi eigenlijk niet meer nodig is.
Ik reis zelf op een SLT trject en eerlijk is eerlijk: wat maakt het idd in vredesnaam uit?
Heb zelf vaak gehad dat ik op een ander traject reisde maar de wifi ook niet goed deed.
De ene keer doet ie het 8/10 keer wel en de andere keer 9/10 keer niet en daarnaast is het niet de beste wifi die je maar kan hebben. Bij ICM merk ik dat de wifi vaak zo traag is dat ie amper werkt.
Daarnaast is SLT gewoon een simpele sprinter en geen intercity. Iedereen heeft zijn eigen mening, maar wat mij betreft is er niks mis met de SLT en is het een fijne trein hoewel ik ook snap dat andere mensen liever SNG hebben maar die zullen nu wel meer aan SNG zijn gewend vermoed ik.
waldo79 schreef: ↑wo 17 jan 2024, 11:43
SLT is ook besteld in een tijd dat er nog geen behoefte was aan WiFi en stopcontacten in de trein.
VIRM kreeg voordat zij naar revisie ging ook al wifi ingebouwd, dus waarom zou dat bij SLT niet kunnen? Van stopcontacten kan ik het nog begrijpen dat die niet zijn meegenomen. Gelukkig gaan die dingen een volledige revisie tegemoet in de komende jaren!
Omdat SLT al net een nieuwe toilet + nieuwe stoelbekleding heeft gekregen en het nog 'maar' 5 jaar duurt voor de revisie. Daarnaast is wifi in een sprinter gewoon een luxe. SNG en FLIRT hebben dat en die hebben zelfs stopcontacten in 2e klas terwijl de meeste intercities dat nota bene niet hebben.
Ik gebruik zelf overigens ook weinig 4G en ik reis dagelijks 30 minuten in een SLT. Overigens denk ik niet dat mensen een uur in een SLT gaan zitten voor de lol. :pos
ArrivaBas schreef: ↑wo 17 jan 2024, 18:49
Laptops werken niet met 4G-databundels, alleen op WiFi. En niet iedereen heeft zo veel data dat die zijn telefoon eventueel als mobiele hotspot kan gebruiken.
Mijn werklaptop heeft toch echt een eigen simkaart voor 4G.
Trein 5549 reed blijkbaar met een SNG-4 (2776) ipv SLT-6, aldus treinposities.nl
Overigens reed er op de 5100 een SLT-6 (2618) ipv SNG-4, maar die is verruild met de 4000 die zelf een SNG ipv SLT had, aldus treinposites.nl
Meltrain schreef: ↑wo 24 jan 2024, 08:52
De 8831 rijdt met 7 bakken SNG in plaats van 10 bakken SLT.
Kleine verbetering: 7 bakken SNG in plaats van 8 bakken SLT, aldus treinposities.nl
Overigens rijdt trein 5532 met 4 bakken SNG ipv 6 bakken SLT, volgens dezelfde bron.