OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik spotte gisteren in Vaals een baby-Citea op lijn 350. Nu met de coronacrisis kan dat op zich wel, maar op een normale zaterdag lijkt mij dat krap.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Volgens alle online informatiebronnen rijdt IC 1856 vandaag met 13 bakken ICM... Dacht dat 12 bakken het maximale was? Denk ook niet dat aan elk perron op de route 350 meter aan trein past.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
ICM mag zelfs met tot 15 bakken rijden, echter zeer de vraag of dat tegenwoordig nog ergens past.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Vroeger reed de NoordOost toch regelmatig met 15 bakken ICM? Of heb ik dat verkeerd in mijn geheugen?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Zwolle-Utrecht en Deventer-Utrecht inderdaad.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
En dat was dan ook omdat op die trajecten gekoppeld wordt gereden, namelijk Groningen-Den Haag/Rotterdam met Leeuwarden-Rotterdam/Den Haag (alternerend) en Enschede-Den Haag met Deventer-Rotterdam.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ja, daarom wist ik ook dat het kan. Maar diverse perrons zijn tegenwoordig korter geworden dan ze voorheen waren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik twijfel of de 15 bakken op de IC naar Enschede zat. De intercity naar Groningen en Leeuwarden vanuit Den Haag en Rotterdam zeker. Het perron in Zwolle is zeker lang zat. Dan werd er gesplitst. Meestal 3 icm naar Groningen en 1 of 2 naar Leeuwarden en dan bleef het achterste stel in Zwolle achter.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Op de IC naar Enschede zat het tot Deventer, daar werden stellen afgesplitst. Vergeet ook niet dat de IC's naar Groningen en Enschede vroeger de halfuursdienst vormden (waarbij er in de spits ook nog een voortrein naar Leeuwarden was)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Volgens mij waren de voortreinen alleen naar Leeuwarden. Deze gaven in Zwolle dan overstap naar Groningen en omgekeerd. Maar dan was Groningen volgens mij met 4x ICM.
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Of een loc-1600 met een flinke trits ICR-rijtuigen...
F.k.a. Bollenstad
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Dat was de ambtenaren express Groningen-Den Haag, die wel in Haren maar (allen op de heenweg?) niet in Amersfoort stopte.
In deze trein zaten extra veel 1e klas rijtuigen. Op de terugweg werd er voor aankomst in Haren gewaarschuwd dat her achterste deel niet langs het perron kwam!!
Op deze trein zat op de heen en terug weg vaak dezelfde vaste wagon-lits steward die in sneltreinvaart de hele trein van koffie voorzag. Die man maakte lange dagen.
In deze trein zaten extra veel 1e klas rijtuigen. Op de terugweg werd er voor aankomst in Haren gewaarschuwd dat her achterste deel niet langs het perron kwam!!
Op deze trein zat op de heen en terug weg vaak dezelfde vaste wagon-lits steward die in sneltreinvaart de hele trein van koffie voorzag. Die man maakte lange dagen.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Er is inderdaad op de vrijdagmiddag een rechtstreekse trein Groningen - Rotterdam geweest meerdere jaren (de serie 1500 die meen ik uit slechts één trein bestond). Op de voortreinen Rotterdam - Leeuwarden zijn in de laatste jaren ook nog varianten geweest door de verbouwing van Utrecht Centraal, zo hebben ze ook een tijdje Utrecht - Leeuwarden (en op de spitsranden zelfs slechts Utrecht - Amersfoort) gereden, waarbij ze in Utrecht best een buitenbeentje waren. Een lange set ICM die heel spoor 1 vulde was immers redelijk exotisch daar op de buurtsporen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Zo heel lang is 'heel spoor 1' toch ook weer niet?
Ik doe ook maar wat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Mwoh, passen toch wel een bak of 9 op bleek toen hoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Tot niet zo heel lang geleden stond er regelmatig acht bakken DDAR/DDZ op de buurtsporen voor de 5600, dan is negen bakken niet zoveel extra.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De dag die je wist dat zou komen: Nu er bijna geen SGMm meer in de buurt van de 6600 komt, verschijnen er dan maar zes bakken SNG in de 6625.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
SLT 2408 reed gisteren in de 6600. Zag hem gistermiddag al rijden en gisteravond zat ik er zelf in.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Nu de 3600 in principe met alleen VIRM rijdt,zag ik de afgelopen dagen toch weer enkele ICM stellen rijden,vandaag oa 2 stellen in 3644
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
ICM in de 3600 is geen afwijkende maar gewoon een normale inzet (anders was dat wel in dit lijstje verschenen https://treinposities.nl/bijzonderheden/perserie)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Nou ja, normaal... Ongeveer net zo normaal als toen DDZ reed, grotendeels dubbeldekkers met een paar omlopen ICM.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Nou,volgens mij was het juist de bedoeling om de 3600 geheel met VIRM te rijden,maar door de hoge defectenstand rijdt er dus ook weer ICM mee
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Omlopen zijn niet heilig en in beton gegoten. Als er geen dubbeldekker beschikbaar is, komt er ICM voorrijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 gasten