OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Detectieproblemen.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Dat had een losse SGMm-2 vroeger ook. Raar dat SNG dat ook heeft. Zo ver ik weet heeft SLT er geen last van en FLIRT heb ik geen idee.
Laatst gewijzigd door Tom024 op ma 06 nov 2023, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Laatste post niet quoten aub
Reden: Laatste post niet quoten aub
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
SGM had last van slippen/glijden bij het remmen. Dit is een detectieprobleem. Op een traject met veel bomen verbinden de assen niet beide spoorstaven elektrisch voldoende. Hierdoor kan een trein gemist worden door de treinbeveiliging.
-
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 21:37
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Bij de buren van Somda vertelde iemand dat er vorige week Donderdag een 7000 niet gedetecteerd werd door een overweg waardoor deze nog open stond en de trein dus op snelheid over een open overweg kwam.
Vermoed dat er daardoor iets meer nood was bij de 7000 om even te gaan zoeken waarom dit gebeurde.
Vermoed dat er daardoor iets meer nood was bij de 7000 om even te gaan zoeken waarom dit gebeurde.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
SNG en Flirt mogen tussen wijzigingsblad oktober en december niet solo rijden tussen:
Den Dolder - Baarn
De Haar - Rhenen
Utrecht Overvecht - Hilversum
Harmelen - Breukelen
Uitgeest - Haarlem
Haarlem - Zandvoort
Heerhugowaard - Hoorn
Geldermalsen - Tiel
Woerden - Leiden
SNG mag tot het wijzigingsblad van december sinds afgelopen weekend niet meer solo rijden tussen Deventer en Almelo
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ah duidelijk, dat verklaart het dus.
Scheelt dat vrijwel alle trajecten op dit lijstje SLT trajecten zijn dan hebben ze er ook geen last van.cassie127 schreef: ↑ma 06 nov 2023, 23:53SNG en Flirt mogen tussen wijzigingsblad oktober en december niet solo rijden tussen:
Den Dolder - Baarn
De Haar - Rhenen
Utrecht Overvecht - Hilversum
Harmelen - Breukelen
Uitgeest - Haarlem
Haarlem - Zandvoort
Heerhugowaard - Hoorn
Geldermalsen - Tiel
Woerden - Leiden
SNG mag tot het wijzigingsblad van december sinds afgelopen weekend niet meer solo rijden tussen Deventer en Almelo
Op Utrecht Overvecht - Hilversum na dan natuurlijk.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Waarom mag SLT dat dan wel?cassie127 schreef: ↑ma 06 nov 2023, 23:53 SNG en Flirt mogen tussen wijzigingsblad oktober en december niet solo rijden tussen:
Den Dolder - Baarn
De Haar - Rhenen
Utrecht Overvecht - Hilversum
Harmelen - Breukelen
Uitgeest - Haarlem
Haarlem - Zandvoort
Heerhugowaard - Hoorn
Geldermalsen - Tiel
Woerden - Leiden
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik gok omdat daar geen detectie- of doorglijproblemen mee zijn.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Die zaken worden inderdaad per materieeltype en per traject apart onderzocht, het is geen algemene norm dat materieel tot een bepaald gewicht en/of aantal assen wel of niet solo mag rijden. Het is ook niet zo dat de NS opeens de inzetgebieden van SNG en SLT kan omwisselen zonder dat men ProRail onderzoek laat doen naar wat voor invloed dit heeft op zaken als detectie en energievoorziening.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Het valt mij op dat op het lijstje allemaal trajecten staan waar geen intercity's rijden. Vermoedelijk omdat op andere trajecten de zware intercity's de rails schoonrijden waardoor lichtere treinen beter gedetecteerd worden.
Doet me denken aan de Heuvellandlijn daar was een tijd geleden hetzelfde probleem met de GTW's van Veolia.
Doet me denken aan de Heuvellandlijn daar was een tijd geleden hetzelfde probleem met de GTW's van Veolia.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Dat noemt men monocultuur bij ProRail, volgens de netverklaring:
Van monocultuur is sprake als er minder dan twee keer per uur op spoorniveau spoorvoertuigen met onbesproken detectiekwaliteit rijden: VIRM/VIRMm, ICMm, DDZ, E-loc met rijtuigen. Combinaties met andere typen treinstellen en goederentreinen geven in het algemeen onvoldoende garantie dat de detectiekwaliteit behouden blijft in verslechterende omstandigheden, zoals in de bladvalperiode.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
VIRM heeft dan wel onbesproken detectiekwaliteit, maar het blaadjesseizoen hakt er voor de punctualiteit toch elk jaar wel aardig in Zeeland.
(Ga maar eens de historische vertrektijden van Goes de afgelopen dagen terugzoeken, bijna alles heeft een plusje)
(Ga maar eens de historische vertrektijden van Goes de afgelopen dagen terugzoeken, bijna alles heeft een plusje)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Tja, als men er nooit over praat, blijft het natuurlijk ook onbesproken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Detectiekwaliteit ≠ doorglijgedrag.
Behalve dat materieel met onbesproken detectiegedrag (bij sommige teksten moet ik mezelf echt even knijpen om me te realiseren dat ik het echt zelf opschrijf...) dus zwaarder is, kan ik me ook voorstellen dat treinlengte en zelfs passeersnelheid factoren zijn.
Behalve dat materieel met onbesproken detectiegedrag (bij sommige teksten moet ik mezelf echt even knijpen om me te realiseren dat ik het echt zelf opschrijf...) dus zwaarder is, kan ik me ook voorstellen dat treinlengte en zelfs passeersnelheid factoren zijn.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Net zoals afgelopen dinsdag rijdt de 2418 met een losse VIRM-VI. Is dat nog wel een afwijking of is het gepland?
Als het gepland is, moet NS heel snel zijn planning aanpassen!
Als het gepland is, moet NS heel snel zijn planning aanpassen!
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
In de afgelopen 6 weken heeft de 2418 2x niet gereden, 3x met 10 bakken VIRM en 1x 6 bakken VIRM. Oftewel normaliter zou de 2418 met meer capaciteit moeten rijden. (Bron: treinposities)
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik zie via Treinposities dat het een VIRM-6 was en geen VIRM-4, echter zie ik daar ook dat die rit met 10 bakken had moeten rijden.
Helaas zijn er de laatste tijd grotere tekorten in het materieel door krappe personeelsbezetting op de onderhoudsbedrijven en herstellocaties (die laatste op de opstelterreinen). Tevens is er een onderdelen tekort en hebben momenteel veel treinen last van vierkante wielen (vooral flirts) waardoor er daardoor ook nog stellen worden afgekeurd voor de dienst.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Dat schrijf ik toch ook? Ik heb altijd geleerd dat je het aantal bakken met Romeinse cijfers moet schrijven.
Voor de rest: bedankt voor de uitleg.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ook via treinposities: het treinstel (VIRM4) dat eerst ook aan deze trein was gekoppeld heeft de 2420 (ipv VIRM6) gereden.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Trein 702250 heeft vanmiddag met zes bakken SNG gereden. Ik zag het spulletje vanuit de 6657 door Lage Zwaluwe racen met ongeveer 5 minuten vertraging.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De 1828 reed vanochtend rond met een solo VIRM4. Vanaf Schiphol stond op de AV dat het extra druk zou zijn wegens een kortere trein (en er waren staanplaatsen...). Het viel mij sowieso op dat dit stond weergegeven voor enkele andere treinen rondom Schiphol.
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten