Pagina 102 van 127

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: zo 13 jun 2021, 06:38
door Suus
De 5100 heeft vandaag een overvloed aan SNG.

De 5113 rijdt met m2327
De 5123 rijdt met m2707

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: zo 13 jun 2021, 06:40
door MetroRET
Vanaf vandaag gepland.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: zo 13 jun 2021, 09:21
door Tom024
3631 met ViRM-8 :shock:

Privébak *O*

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: zo 13 jun 2021, 14:22
door Michael
Trein 11749 rijdt met 6 bakken SGM

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 15 jun 2021, 12:08
door Michael
Gisteren was er een SLT6 in de 6600 terechtgekomen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 15 jun 2021, 19:54
door TLP
Vandaag een omloop SGM6 in de 5600, alsook FLIRT7 in de pas in Ehv gestarte 3569 en terug met de 13580.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 25 jun 2021, 12:17
door jesse-cruzu
VIRM 9556 (Groene trein) is in de 5900 beland.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 01 jul 2021, 13:36
door ArrivaBas
Een op de drie ritten in de 5900 wordt vandaag verzekerd door SNG 2705.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 01 jul 2021, 14:18
door MetroRET
Ook morgen een op de drie ritten gepland met ander materieel, dan een VIRM: https://treinposities.nl/omloop/AD4/20210702

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 01 jul 2021, 14:39
door Milco
Wat is eigenlijk de reden dat er dan een VIRM wordt ingezet? Is er langs de lijn een evenement ofzo of heeft het een andere reden dat er op een omloop met veel te groot materieel wordt gereden?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 01 jul 2021, 14:40
door MetroRET
Of gewoon materieel te kort qua FLIRT.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 01 jul 2021, 14:46
door umbusko
Ik dacht dat VIRM niet langer dan een paar slagen achter elkaar als stoptrein ingezet mocht worden vanwege het vele remmen?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 01 jul 2021, 14:58
door ArrivaBas
Er zijn twaalf treinstellen die al een week of langer niet ingezet zijn volgens Treinposities. Treinstel 2519 is nog in herstelling van zijn aanrijding in Helmond afgelopen najaar en treinstel 2520 staat in Utrecht voor een of ander project naar het schijnt. Ook bij SNG komt dit voor, maar in verhouding is dit veel minder als je de nog niet afgenomen stellen uit de nabestelling ervan aftrekt.
De volgende FLIRT-treinstellen hebben op het moment van schrijven een week of langer niet gereden:
2202, 2205, 2207, 2214, 2501, 2505, 2507, 2508, 2509, 2516, 2519 en 2520

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 01 jul 2021, 15:50
door Suus
Dan zou ik als ik jou was maar niet naar de statistieken gaan kijken van SGM, want dat is in het weekend nu soms beperkt tot twee hele stellen :')

Gisteren reed er overigens een deel van de dag een omloop SGM in de 5900. Sowieso kan je aan het materieelinzet wel herkennen waar het alternatieve materieel is gestart. Als het probleem aan de Dordtse kant zit, wil er nog wel eens SGM opduiken in de 5900. Zit het probleem aan de kant van Roosendaal, dan krijg je bijna gegarandeerd VIRM in de omloop omdat dat samen met FLIRT praktisch het enige is wat daar overnacht.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 01 jul 2021, 15:52
door MetroRET
Maar de VIRM van morgen start in de 5917, dus aan Dordtse kant (die dan weer voor de volledigheid als 76687 en 6687 naar Ddr wordt gebracht vanavond).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 01 jul 2021, 16:11
door ArrivaBas
Hetzelfde beeld is op zich wel zichtbaar bij de 6600. Als daar een tekort aan FLIRT is springt er vanuit Arnhem of Nijmegen SNG bij (waarbij bijsturing vanuit Arnhem gezien de gemiddelde aard van de storingen op deze lijn zeer zeldzaam is), In 's-Hertogenbosch is er kans op SLT en vanuit Dordrecht zal gezien het laatste wijzigingsblad tegenwoordig ook veel meer kans zijn op SNG dan een SGMm. Ik heb ondanks de lockdown nog weinig in materieel gezeten dat normaal niet in de 6600 rijdt, maar vlak na de vorige zomervakantie heb ik nog één keer mogen genieten van de open raampjes van SGMm. *O*

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 01 jul 2021, 16:17
door Suus
Als er in Dordrecht FLIRT manco is, zal eerst de 6600 FLIRT krijgen voordat het naar de 5900 gaat. Immers, de 5900 heeft een gesloten en zeer overzichtelijke omloop terwijl bij de 6600 her en der op de route er nog wel eens een stel bijkomt of juist af gaat.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 01 jul 2021, 23:41
door cassie127
ArrivaBas schreef: do 01 jul 2021, 14:58 Er zijn twaalf treinstellen die al een week of langer niet ingezet zijn volgens Treinposities. Treinstel 2519 is nog in herstelling van zijn aanrijding in Helmond afgelopen najaar en treinstel 2520 staat in Utrecht voor een of ander project naar het schijnt. Ook bij SNG komt dit voor, maar in verhouding is dit veel minder als je de nog niet afgenomen stellen uit de nabestelling ervan aftrekt.
De volgende FLIRT-treinstellen hebben op het moment van schrijven een week of langer niet gereden:
2202, 2205, 2207, 2214, 2501, 2505, 2507, 2508, 2509, 2516, 2519 en 2520
Ik ben de laatste tijd best vaak in Maastricht geweest en eigenlijk staan daar continue al zo'n 6 stellen flirt op een opstelspoortje. Dus er lijkt ook veel onderhoud gedaan te worden de laatste tijd.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 02 jul 2021, 15:36
door ArrivaBas
Treinstel 2505 geeft overigens wel een aparte plek op als laatste ontvangen signaal. Die zou volgens Treinposities bij de werkplaats in Leidschendam staan, waar dat materieel niet planmatig in onderhoud is.
Inclusief de TAG-stellen zijn er vandaag hoogstens 37 van de 64 FLIRT's ingezet. Dat vind ik ook gezien de toenemende drukte op het spoor vrij bijzonder. SNG zit vandaag vijf procentpunt lager (75 uit 142 inclusief schadestel 2304), maar daarvan zijn de reserves ondanks de drukker wordende treinen riant.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 02 jul 2021, 23:38
door Durashift
umbusko schreef: do 01 jul 2021, 14:46 Ik dacht dat VIRM niet langer dan een paar slagen achter elkaar als stoptrein ingezet mocht worden vanwege het vele remmen?
Lijkt mij niet, anders wordt het wel problematisch in de 3000 tussen Alkmaar en Den Helder vv..

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 02 jul 2021, 23:39
door cassie127
Volgens mij was het DDZ-6 die niet in Sprinter treinseries mag rijden. DDZ-4 mag dat wel weer.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 02 jul 2021, 23:41
door MetroRET
Zp-Zl en Ht-Rsd (3687) :mrgreen:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 03 jul 2021, 00:07
door cassie127
Ja maar de 3600 is op papier ook geen sprinter treinserie (al heeft die serie er soms wel heel veel van weg)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 03 jul 2021, 01:14
door umbusko
Durashift schreef: vr 02 jul 2021, 23:38
umbusko schreef: do 01 jul 2021, 14:46 Ik dacht dat VIRM niet langer dan een paar slagen achter elkaar als stoptrein ingezet mocht worden vanwege het vele remmen?
Lijkt mij niet, anders wordt het wel problematisch in de 3000 tussen Alkmaar en Den Helder vv..
Vroeger reed er wel eens heel sporadisch VIRM in de 6800 (Rm-Mtr, toen NS daar nog reed) en dat werd er dan altijd heel snel uitgehaald. Volgens mij was dit de achterliggende reden, dat zou dan ergens op Somda terug te vinden moeten zijn maar de zoekfunctie lijkt niet helemaal te werken dus ik kan het even niet terugvinden. Het gaat dan om puur stoptreinseries; in Zeeland rijdt VIRM uiteraard ook als stoptrein. Maar als er nog een slag als Intercity tussen zit is het allicht minder erg. Den Helder-Alkmaar gaat natuurlijk tussendoor als IC naar Nm en terug.
MetroRET schreef: vr 02 jul 2021, 23:41 Zp-Zl en Ht-Rsd (3687) :mrgreen:
Ah-Zl (3612) ;)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 03 jul 2021, 05:50
door MetroRET
Oow ja... die vergeten inderdaad, zelfde geldt voor de 3619 Zp-Ah.