Pagina 106 van 127

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 06 okt 2021, 14:04
door Aking
Bus 4038 is actief op de Utrechtse lijn 7, volgens mij hoort dat niet.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 06 okt 2021, 14:37
door Z2N
Er zijn wel meer afwijkingen in Utrecht momenteel, zo reed vanmorgen een 4000-serie citaro op lijn 73 tijdens mijn ontbijt, en heb ik ook al wat gele Ambassadors gezien op de Dreef.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 06 okt 2021, 14:41
door Meltrain
Op lijn 1 reed ook al een 12m Citaro.
Zijn die Ebusco's ook terug naar de fabriek?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 06 okt 2021, 14:45
door Milco
12m Citaro's rijden vrijwel dagelijks op lijn 1 in Utrecht. ;)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 08 okt 2021, 11:23
door jesse-cruzu
In de 5900 rijden op dit moment in alle omlopen een ander type Sprinter: FLIRT 2211, SNG 2748 en SGM 2968.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 08 okt 2021, 14:26
door teun
Volgens treinposities rijdt vanaf maandag de 3600 voor ongeveer de helft met SNG-7. -0-

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 08 okt 2021, 14:55
door Mikos
Er is een groot tekort aan Intercity-materieel momenteel, daardoor wordt er geschoven met materieelinzet, waarbij je inderdaad Sprinters tegen kunt komen in Intercity-treinen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 08 okt 2021, 21:07
door ArrivaBas
Ik ben niet helemaal bekend met de regels omtrent martelen, maar dit heeft er wel veel van weg.
Maar even zonder dollen: Kan dat SNG niet beter in kortere intercity's zoals de 1500 (grotendeels), 2600 en 4500 rijden? De 3600 voor de helft met SNG rijden lijkt mij gezien de lange ritduur nou niet echt wenselijk.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 08 okt 2021, 21:15
door cassie127
Dat is dus precies wat ik eerder vanmiddag ook al tegen meerdere mensen gezegd heb... :lol:
2600 en 1500 zitten aan elkaar gekoppeld al zijn de omlopen wel wat ingewikkeld door de IC Berlijn en de enkele uitloper naar Deventer.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 08 okt 2021, 22:24
door TLP
Mikos schreef: vr 08 okt 2021, 14:55 Er is een groot tekort aan Intercity-materieel momenteel, daardoor wordt er geschoven met materieelinzet, waarbij je inderdaad Sprinters tegen kunt komen in Intercity-treinen.
Ik kan me alleen niet aan de indruk onttrekken dat de 3600 de laatste tijd een beetje de boeman van alle treinseries is die de NS rijdt. Het is bij mijn weten de enige treinserie die bij de wijzigingen in september er voornamelijk in capaciteit op is achteruit gegaan (en daarom boven de rest uittorende qua druktemeldingen, maar de pagina Statistieken van volletreinen.nl geeft niet thuis om dat te laten zien). SNG-7 is zelfs een achteruitgang ten opzichte van VIRM-4, en dat terwijl diverse treinen tussen Schiphol, Utrecht en verder (en ook een aantal tussen Amsterdam, Utrecht en verder) met VIRM-12 (2x6 of zelfs 3x4) op maximale capaciteit rijden, terwijl dat gezien het aantal druktemeldingen daar niet strikt nodig lijkt (en zeker niet op basis van mijn eigen waarnemingen aan de randen van de spits). Kan de pijn van het materieeltekort niet wat evenrediger verdeeld worden?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 08 okt 2021, 22:50
door Lijn 45
De 3600 is toch altijd al de serie geweest die het meest de gevolgen van materieeltekorten te verduren kreeg? Ik kan me de beelden van 1100'en met Belgische rijtuigen zo voor de geest halen. :p

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 08 okt 2021, 22:50
door Milco
Als ik denk aan het tijdelijk vervangen van IC-materieel door sprintermaterieel, denk ik eerder aan de 1900 en 4500 en wellicht wat late 3900 's tussen Sittard en Heerlen ofzo.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 09 okt 2021, 00:01
door reisthijs
Daar schiet je alleen niet zo veel mee op, 1900 scheelt bijvoorbeeld maar één treinstel. Op de late avond heeft het ook geen zin, dan is er voldoende IC-materieel voorhanden (schrijf ik nu in een ICM in de 8800).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 09 okt 2021, 00:34
door cassie127
En daarna zijn de 2000, 2600 en 1500 ook interessant aangezien reizigers daar ook niet heel lang mee onderweg zijn (behalve de met de 1500 en 2000 uitlopers naar Deventer dan)

De 3900 heeft maar weinig zin... Die treinen zijn daar overdag juist wel nodig, waardoor je daar niet makkelijk kan schuiven. Maar ook

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 09 okt 2021, 10:49
door Meltrain
Mikos schreef: vr 08 okt 2021, 14:55 Er is een groot tekort aan Intercity-materieel momenteel, daardoor wordt er geschoven met materieelinzet,
Waardoor is dat tekort veroorzaakt?
Ik weet dat DDZ al langere tijd buiten dienst staat, maar dat was eerder geen probleem.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 09 okt 2021, 10:51
door Z2N
Wel in combinatie met de terugkerende reizigers, tegenover juni is het aantal reizigers ten minste met 40% gegroeid.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 09 okt 2021, 14:26
door Tom024
Maandag toch maar eens proberen dan, per SNG van Rsd naar Zl. *O* Prima materieel wat mij betreft, maar niet voor zulke lange series.

Is een niet-grijze Setea op lijn 50 in Wageningen opvallend? Ik zat gistermiddag achter achter de 1079 richting Utrecht.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 09 okt 2021, 14:43
door Lijn 45
:N

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 09 okt 2021, 15:07
door Z2N
Zeker in het weekend komen vaker rode Setra's langs op lijn 50.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: zo 10 okt 2021, 21:26
door ArrivaBas
Tom024 schreef: za 09 okt 2021, 14:26 Maandag toch maar eens proberen dan, per SNG van Rsd naar Zl. *O* Prima materieel wat mij betreft, maar niet voor zulke lange series.

Is een niet-grijze Setea op lijn 50 in Wageningen opvallend? Ik zat gistermiddag achter achter de 1079 richting Utrecht.
Ik heb zelf afgelopen week twee keer een SNG gehad op tripjes van ongeveer 30 minuten. In tegenstelling tot mijn eerste ervaring had ik beide keren geen rugpijn, maar desondanks zou ik toch mijn eigen stoel meenemen als ik dat hele eind van Rossendaal naar Zwolle met een SNG moet doen. :mrgreen:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 11 okt 2021, 18:19
door ArrivaBas
Rond 17:25 spotte ik op het Centraal Station in Dordrecht een R-NET Citaro van TCR op lijn 166.

OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 12 okt 2021, 16:01
door Suus
Sprinter 5050 rijdt met een losse SGM3, en door alle reizigers met vertraging. De een kwartier daarna rijdende 5152 rijdt daarentegen dan weer met een combinatie van SGM2+SGM3+SGM3. Die verdeling had beter gekund.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 12 okt 2021, 17:37
door cassie127
Ik zie de laatste tijd wel vaker daar de hele dag een SGM2+SGM3+SGM3 rijden en dan inderdaad een andere omloop die solo rijdt. Inderdaad een rare verdeling

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 13 okt 2021, 16:07
door jesse-cruzu
De 3646 werd vandaag uitgevoerd door een SGM. Deze zag ik vertrekken uit Roosendaal.
_O- Zag alleen niet welk stelnummer het was

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 13 okt 2021, 22:11
door AppleMoose
Om de naam 'Schrootlijn' enigszins in ere te houden :Y