Pagina 109 van 127

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: zo 31 okt 2021, 20:19
door Meltrain
Ik heb die ervaring in elk geval óók bij de vierzitters waarvan één kant op de verhoging zit en veel andere vierzitters zijn er niet.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: zo 31 okt 2021, 21:07
door Z2N
Daniel schreef: zo 31 okt 2021, 17:52
Z2N schreef: zo 31 okt 2021, 17:45 Tussen Woerden en Utrecht is het wel een IC, en draagt de naam ook bij aan de duidelijkheid tegenover de sprinters die tussendoor wél stoppen.
Als dat een argument was hadden we ook een intercity naar Houten Castellum gehad in plaats van een Sprinter die niet stopt in Vaartsche Rijn, Lunetten en Houten ;)
Nu heb je immers ook keuze tussen ICs die wel en niet in Woerden stoppen.
Volgens mij is het welbekend dat ik liever een drietreinen-benamingssysteem zou zien, omdat dat beter past bij de daadwerkelijk gereden dienstregeling. Overigens wordt die spitssprinter naar Castellum vanaf december deel van de 8900, en dus logischer als sprinter.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: zo 31 okt 2021, 21:55
door MetroRET
Maar om het allemaal nog onlogischer te maken, heb je straks in de tegenspitsrichting:
  • De 6900 tussen Woerden en Houten Castellum, deze stop overal.
  • De 6000/8800 tussen Woerden en Houten Castellum, deze stopt niet tussen Woerden en Utrecht Centraal.
  • De 8900 tussen Woerden en Houten Castellum, deze stopt niet tussen Utrecht Centraal en Houten Castellum.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 01 nov 2021, 10:31
door waldo79
Maar het lijkt me dat de middelste in de reisinformatie wordt gedegradeerd tot sprinter. Ik wil eigenlijk niet in Ht een sprinter hebben naar Ledn. Eigenlijk niet anders dan tussen Ut en Wp waar een deel van de sprinters wat stations overslaat.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 01 nov 2021, 11:39
door reisthijs
Ik kijk net in de NS-reisplanner: in de nieuwe dienstregeling is de 8800 altijd een Intercity. Dat hetzelfde materieel na Utrecht verder gaat als Sprinter richting Hertogenbosch ('s) weet de reisplanner (nog) niet. Gelukkig is 6 minuten overstaptijd van spoor 21 naar spoor 21 aan de ruime kant.

Overigens is de 4900 hernoemd naar Sprinter toen er planmatig materieel zonder WC ging rijden. NS vond de nieuwe regel "elke IC heeft een WC" toen belangrijker dan "een trein die niet overal stopt is een IC".

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 04 nov 2021, 17:25
door Tom024
Vanwege een verstoring tussen Ut rn Gdm pendelt momenteel o.a. de 9478 tussen Tl en Gdm.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 04 nov 2021, 18:42
door T-hijs
Vanmiddag rond 12 uur in Gdm:
2 gekoppelde SLT's op spoor 1 met bestemming Ht
VIRM op spoor 3
Op spoor 4 komt een VIRM binnen vanuit Cl die kort daarna vertrekt richting Ht

En grote verkeerschaos rondom het station...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 09 nov 2021, 10:54
door Suus
Vectrons 193 263 en 193 733 van European Locomotive Leasing zijn in de NS-kleurstelling verschenen, en worden dus de derde en vierde Vectrons in dienst bij NS voor de Nightjet.

https://railcolornews.com/2021/11/09/nl ... or-ns-are/

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 12 nov 2021, 10:16
door VIRM
Gisteravond reed de 2671 met een SLT6. Gaat dit ook in deze serie vaker gebeuren, naast de IC Rotterdam-Utrecht?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: zo 21 nov 2021, 11:28
door hauptbahnhof
Volgens de NS-app rijden enkele ritten van de 4300 met ICD-materieel vanmiddag. Dit kan toch niet kloppen?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: zo 21 nov 2021, 11:44
door Daan!
Nee. Is een bug en komt vaker voor op plekken waar normaal SNG rijdt.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: zo 21 nov 2021, 12:37
door hauptbahnhof
Ah, ik zie het voor het eerst.
Thanks voor de info.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: zo 21 nov 2021, 12:47
door Daniel
Er vertrok net een losse SGMm-III als IC naar Den Haag Centraal uit Utrecht Centraal.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: zo 21 nov 2021, 13:05
door cassie127
Klopt
Afbeelding

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 23 nov 2021, 07:50
door Etienne
De 512 reed vanochtend met een solo SLT6 (2661). De kerende 523 mag het daardoor maar doen met een ICM4 in plaats van een ICM7.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: zo 05 dec 2021, 11:59
door Milco
Terwijl ik op Almere Centrum sta te wachten om met SGM naar Utrecht te gaan, komen acht bakken SLT binnen als intercity vanuit Amsterdam Centraal.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 06 dec 2021, 10:42
door Anne
Afbeelding

De IC uit Eindhoven rijdt gewoon de 6 min ervoor. Met de gebruikelijke 9 bakken.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 06 dec 2021, 11:24
door Z2N
Dit is een vaker voorkomende fout, waarin SNG als ICD-stam wordt gezien door de NS-app.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 06 dec 2021, 11:36
door T-hijs
Maareh... 12 delen SNG? Komt dat echt voor?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 06 dec 2021, 11:41
door Z2N
Drie stellen kan technisch gezien prima (en komt ook dagelijks voor), maar volgens treinposities waren het maar 7 bakken (2303+2769).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 06 dec 2021, 11:52
door MetroRET

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 06 dec 2021, 11:55
door T-hijs
Oké, oké; ik dacht dat 11 bakken het maximum was. Fair enough, point taken, shutting up! :X

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 06 dec 2021, 13:49
door waldo79
DDZ 7632 gezien onderweg naar Roosendaal tijdens diens stop in mijn woonplaats.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 06 dec 2021, 14:31
door Tom024
De 7646 rijdt inmiddels ook, is als 3649 onderweg tussen O en Ht.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 06 dec 2021, 14:31
door cassie127
Klopt er rijden 2 omlopen DDZ op de 3600