Pagina 115 van 127

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 25 aug 2022, 09:30
door Meltrain
De 3031 rijdt met een DDZ-VI.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 01 sep 2022, 07:38
door Meltrain
De 2027 rijdt met 10 bakken SLT. :s

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 01 sep 2022, 07:42
door Klaasje
Dat zijn meer zitplaatsen dan een icm3 *O*

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 09 sep 2022, 17:40
door Tom024
Er rijdt een setje van twee Limburgse GTW's (meen 2x 2/6) tussen Ah en Tl.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 09 sep 2022, 18:48
door playertwo
Vandaag en morgen Appelpop in Tiel, waarbij men nogal wat extra reizigers verwacht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 17 sep 2022, 09:57
door Meltrain
De 8134 rijdt met een SLT-VI.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 17 sep 2022, 10:17
door MetroRET
SLT is gepland sinds 5 sept in de 5600, 8100 en 9000, tbv Sandite vanaf oktober.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 17 sep 2022, 13:43
door Meltrain
Aha, duidelijk.
Het stond nog niet op de Wiki, dus die zal ik gelijk even bijwerken. :)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 20 sep 2022, 09:25
door Michael
Trein 1129 rijdt met VIRM stel 9597

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 20 sep 2022, 10:25
door April064
Een virm op de 1100? Wordt leuk op de HSL :P.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 20 sep 2022, 10:46
door T-hijs
Hij is dan ook met +19 aangekomen in Ehv. Vermoedelijk omgereden via Ddr?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 20 sep 2022, 10:47
door Meltrain
Misschien was er ergens een wisseling van materieel?
De 1171 vertrok gisteren met ICR uit Den Haag, maar desondanks moesten reizigers te Rotterdam Centraal overstappen op een andere trein.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 20 sep 2022, 10:49
door Michael
Ik zag hem met een kwartier vertraging aan komen in Breda. Volgens de reisinfo is ie op tijd uit Rotterdam vertrokken. Maar via Dordrecht is sowieso de enige mogelijkheid.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 20 sep 2022, 12:51
door Suus
De 1116 reed ook met VIRM en zag ik vanochtend met +12 op Rotterdam Centraal “vanwege logistieke beperkingen”.

Het lijkt erop dat stam 16233 met bijbehorende locomotieven vanochtend niet tijdig inzetgereed was, zowel voor 1114 als 1116 heeft die een tijdje in de planning gestaan maar niet gereden. Daarna is de stam actief geworden in de 1132, maar niet verder gekomen dan Rotterdam Centraal door de bovenleidingsproblemen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 20 sep 2022, 20:17
door April064
11769 reed vandaag met een SNG, en een trein in de 5000 of 5100 serie keerde op de 11769. Verder rijdt de 1879 en 6983 respectievelijk met SLT en ICM. Die storing tussen Den Haag en Rotterdam zorgen voor rare dingen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 01 okt 2022, 09:31
door Etienne
Is dit weekend gepland vanwege werkzaamheden, maar de 1100 rijdt met dubbele setjes SNG.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 01 okt 2022, 09:40
door MetroRET
Ach, hebben de HSL-diensten wat afwisseling in de dienst, ipv alleen maar TRAXX.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 01 okt 2022, 09:52
door Meltrain
Keert de 1100 (die alleen Gvc - Rtd rijdt) toevallig op de 5100?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 01 okt 2022, 09:53
door MetroRET
Nope, 1100 keert "gewoon" in 34 min te Gvc.

Zoiets zou, zoals gezegd, niet eens kunnen met de HSL-diensten.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 01 okt 2022, 10:25
door Daniel
Waarom zou dat niet kunnen? Die HSL-diensten zijn liggen dit weekend toch al overhoop omdat de 1100 niet tussen Rotterdam en Eindhoven rijdt.
Dus op de HSL is dat daarvoor geschoolde personeel in mindere mate nodig dit weekend.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 01 okt 2022, 10:30
door MetroRET
Het feit dat de 1100 tussen Rtd en Gvc rijdt, ipv een vervangende trein, zorgt ervoor dat er dus juist HSL-personeel op de SNG-1100 rijdt.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 01 okt 2022, 10:41
door Daniel
Mja, maar waarom zou dat HSL-personeel dan niet met het materieel mee op de 5100 kunnen keren? Het is nou niet zo dat er enorme hoeveelheden HSL-personeel nodig zijn voor dat pendeltreintje. Wellicht dat er nog wat gebruikt worden om de 28500 (Tilburg - Eindhoven) te rijden, maar de rest van het traject wordt niet of door bussen vervangen dus daar heb je geen machinisten en conducteurs voor nodig.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 01 okt 2022, 10:45
door MetroRET
De 1100 is net zoals de 900 en 1000 onderdeel van NSi, dus kan er geen personeel uitgewisseld worden met NSR-diensten.
De reden is daarom ook dat als er wel eens een vervangende Intercity via Dordrecht met VIRM oid rijdt, deze met een NSR-treinnummer (zoals de bekende 28500) wordt uitgevoerd.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 01 okt 2022, 13:28
door Wubbo
Is die scheiding nog steeds zo strikt? Ik dacht dat er ondertussen meer personeel was dat afwisselend diensten voor NSR en diensten voor NSI (op de HSL) rijdt.
En als NSI-personeel alleen op de 900/1000/1100 rijdt: hebben ze dan wel bevoegdheid om met SNG te rijden?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 01 okt 2022, 13:39
door cassie127
900, 1000 en 1100 vallen gewoon onder NS Reizigers en worden gereden door machinisten van NS Reizigers en de conducteurs worden ook geleverd door NS Reizigers.

International personeel is daadwerkelijk gescheiden van de binnenlandse dienst. Wel kan het zijn dat een enkel personeelslid zowel diensten voor NS Reizigers en NS International werkt, maar dat is eerder de uitzondering dan de regel.