Pagina 116 van 127

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 01 okt 2022, 14:59
door Jultar
Inderdaad is bijsturing en personeel nu allemaal NSR, maar heel formeel vallen de treinen nog altijd onder NSI voor zover ik weet. Ik moet tenminste nog altijd mijn NSI bevoegdheidsbewijs hebben voor de HSL diensten.
En jep, vanmorgen mocht ik ook pendelen met SNG tussen Rotterdam en Den Haag

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 01 okt 2022, 18:05
door MetroRET
Het personeel zelf is niet gescheiden, alleen de diensten waarop men rijdt zijn gescheiden van de rest van de pool aan diensten.
Ook aan bijsturing mag men niet zomaar van de ene naar de andere bijgestuurd worden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 01 okt 2022, 18:51
door Jultar
Dat laatste wordt gelukkig steeds meer losgelaten en zeker met de huidige personeelstekorten is dat geen overbodige luxe.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 31 okt 2022, 21:18
door April064
De 1863 reed vandaag met twee stellen SLT. Ik stond op Gvc voordat die vertrok en dacht dat het normaal was omdat die van spoor 7 (waar normaal de 6300 vertrekt) vertrok.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 31 okt 2022, 22:42
door waldo79
Er is gedurende een groot deel van de week een verstoring geweest rond Shl. Verklaart het afwijkend mat.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 12 nov 2022, 13:44
door VIRM
De 1547 reed gisteren met VIRM4 in plaats van het gebruikelijke ICM.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 18 nov 2022, 14:55
door Lijn 45
Er rijdt een Integro op lijn 10 in Amersfoort.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 10 dec 2022, 19:13
door Etienne
De 1700 en 11700 had meerdere composities van ICM10 en ICM11; aannemelijk vanwege het Dickensfestival in Deventer. Ook de 7000 reed met dubbele stellen en in allebei de gevallen was dat best nodig.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 10 dec 2022, 20:15
door DDietzen
Ik denk dat dat niet alleen door Dickens kwam, maar ook voor extra capaciteit op Gvc-Gd voor omreizigers tussen Den Haag en Rotterdam, en tevens voor extra capaciteit op Ut-Amf omdat ook alle reizigers tussen Rtd en Amf nu de 1700 en 11700 nemen (omdat op Rtd-Ut de 2800 rijdt ipv de 500 en 600). In die zin zijn deze werkzaamheden wel goed getimed; zo kan je drie vliegen in één klap slaan met lange composities van de 1700 en 11700.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 16:14
door Meltrain
In de 5000 / 5100 rijdt een setje SLT (10 bakken) rond.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: zo 11 dec 2022, 16:21
door MetroRET
Dat gebeurt wel vaker bij inkortingen tot Sdm.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 20 dec 2022, 08:11
door Meltrain
De 2829 rijdt met 2x SLT-IV.
Het lijkt er tevens op dat er geen VIRM meer in de 2800 rijdt.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 20 dec 2022, 09:00
door waldo79
De 2824 staat gepland met een ICM4.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 20 dec 2022, 10:11
door April064
Als ik op de pagina van de 2800 kijk op treinposities zie ik nog wel een paar VIRMs gepland, maar niet heel veel meer.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 21 dec 2022, 16:09
door PHS
Een aantal treinen van de 2000 en 2800 wordt vandaag gereden met SLT.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 23 dec 2022, 20:15
door Etienne
Vanmiddag had ik er weer eentje; de 661 mocht het vanmiddag doen met een losse DDZ4. 5 minuten voor vertrek stonden de balkons als vol en toen mosten Alexander en Gouda daar nog bij komen....

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 23 dec 2022, 20:22
door Bemined
Dat is al twee weken op rij, gepland is een zesje maar ook vorige week was het al een viertje. Trein 559 was vandaag dan weer een bakje te lang, ICM8 i.p.v. ICM7, en dat mocht zowaar eens van de NS (blijkbaar een tweede HC gevonden of HC was bereid de extra bak mee te nemen). Stond in de reisplanner als 'druk' aangekondigd maar dat leek mee te vallen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 23 dec 2022, 22:30
door waldo79
Gisteren was de 3922 van Ht naar Ut aangekondigd als redelijk druk. Mijn ervaring was een rustige trein. Reed met 8 bakken VIRM.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 17 jan 2023, 08:43
door Etienne
Voor de 2821 had men vandaag een duo SLT gevonden; de kerende trein in Utrecht reed dan wel gewoon met een ICM10 (en +6).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 17 jan 2023, 08:45
door MetroRET
De 2016 is gewoon met SLT10 en op tijd vertrokken.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 18 jan 2023, 12:40
door Bemined
Trein 532 mocht het met een los ICM viertje doen vandaag. In combinatie metde halfuurdienst leverde dat een goed gevulde trein op, in mijn coupé kon iedereen nog zitten vanaf Ut, vanaf Gd wel staanplaatsen. Rest van de trein geen idee maar het S&V team kon er nog door voor de uitgebreide kaartcontrole tussen Ut en Gd.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 24 jan 2023, 07:49
door Michael
Trein 3624 word met 8 bakken SLT gereden. Zojuist gezien in Breda.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 24 jan 2023, 07:54
door PHS
De 5622 (Sprinter Zwolle - Utrecht Centraal) rijdt met ICM-4 :shock:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 24 jan 2023, 08:00
door MetroRET
Wat een toeval, die 2 treinen zijn tegelijk in Zwolle en zullen elkaar gaan uitwisselen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 24 jan 2023, 09:40
door Milco
Volgens de digitale bronnen gaan de SLT’s die om 10;10 uur in Zwolle arriveren vanuit Roosendaal om 10:20 uur weer terug naar Roosendaal.