Pagina 118 van 127

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 10:48
door Milco
Trein 4935 rijdt met SLT; beter dan die gebochelde stoelen in de SNG..

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 10:50
door MetroRET
De 4800 rijdt toch altijd met SLT.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 11:00
door Milco
Typefoutje, is nu verbeterd.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 11:54
door MetroRET
De 4900 en 5700 rijden sinds 17/4 weer volledig met SLT inderdaad, het SNG is naar de 3200 en 7300 gegaan.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 12:01
door Milco
3200? :s

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 12:07
door reisthijs
Ja, het staat er echt "Deze Intercity wordt gereden met Sprinter-materieel": https://treinposities.nl/ritinfo/20230420/3220

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 12:26
door April064
De 2800 en 2000 rijden nu ook steeds meer met SLT. Heeft de NS weer een tekort aan IC-materieel? Er rijden minder treinen dan in 2022, en toen reden wel in principe alle ICs met IC-materieel (behalve de 8800 en de 3400).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 13:08
door Lijn 45
Nee, er is als ik het goed begrijp een overschot een Sprinters en een tekort aan personeel in de werkplaats Onnen voor het onderhoud van de Intercity's daar. Door nu Sprinters als IC in te zetten hebben ze in de werkplaats minder intercity's die onderhoud nodig hebben.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 14:51
door reisthijs
Ja, daardoor heeft NS nu dus een tekort aan inzetbaar IC-materieel.
Het overschot aan sprinters komt dan weer handig uit.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 28 apr 2023, 12:08
door Michael
Gisteren werd de 6600 zowel met FLIRT als SNG gereden waarbij de meeste treinen die met SNG gereden bestonden uit combinaties met 3 stellen SNG dus of 9 bakken of 10 bakken.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 12 mei 2023, 16:37
door Lijn 45
"Dus deze bus is van EBS? Maar er staat Syntus op..." :p
Afbeelding

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 12 mei 2023, 17:30
door Daniel
Schijnt vorige week ook al een keer gebeurd te zijn hoorde ik.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: zo 14 mei 2023, 13:23
door dylanwild94
Lijkt erop dat deze setra voor besseling rijdt. Is besseling een onderaannemer voor EBS in IJssel-vecht?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: zo 14 mei 2023, 14:02
door Z2N
Van Kooten wel. ;)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 01 jun 2023, 10:15
door Negen
Vandaag is er SNG te vinden in de 8800/6000. Trein 8829 rijdt met de 2323, 2350 en 2336 waarna deze z'n rit verder vervolgt in de 6000.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 03 jun 2023, 20:17
door Etienne
Vanmiddag in Tilburg stond op de planning om de 3658 te nemen; maar deze bestond slechts uit een losse ICM3. Die kwam al gezellig knus binnen en die hebben we daarom maar laten lopen en namen de sprinter van 9 minuten later, die met een Flirt4+4 veel meer capaciteit had.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: wo 07 jun 2023, 21:24
door Etienne
In de 11716 reed vanochtend een SNG4+4+4. De kerende trein vanuit Den Haag reed dan weer gewoon met een ICM3+4.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 jun 2023, 17:53
door waldo79
Misschien een uitwisseling van materieel.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 jun 2023, 18:36
door AnderzamNL
Vandaag de 1156 gespot op Den Haag Moerwijk:

Afbeelding

Iemand een idee waarom de 186 er zo uitziet?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 jun 2023, 18:43
door Lijn 45
Hij rijdt sinds kort rond in de (nieuwe) kleuren van de leasemaatschappij, die hem binnenkort terugkrijgt van NS. Hiervoor was hij geel/blauw.

Dit is een van de eerste Traxxen waarvan het leasecontract van NS definitief afloopt. Dit zou in eerste instantie gelijk lopen met de instroom van ICNG, maar door vertragingen daarin gaan de Traxxen eerder uit dienst dan dat er vervanging instroomt.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 jun 2023, 18:43
door Jultar
De loc is van Alpha Trains. Dit is hun huisstijl. De locs gaan binnenkort terug naar de leasemaatschappij, dus gaat de NS huisstijl eraf en komt dit ervoor in de plaats.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 jun 2023, 19:04
door AnderzamNL
Dank voor de antwoorden!

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 jun 2023, 20:56
door Meltrain
Jultar schreef: do 08 jun 2023, 18:43 De loc is van Alpha Trains.
Ik zie op heel veel locs de naam Akiem staan. Huurt NS dan locs bij twee verschillende bedrijven of is dat hetzelfde?
Lijn 45 schreef: do 08 jun 2023, 18:43 Dit zou in eerste instantie gelijk lopen met de instroom van ICNG, maar door vertragingen daarin gaan de Traxxen eerder uit dienst dan dat er vervanging instroomt.
En hoe gaat NS dat opvangen? De 1100 weer knippen in Breda?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 jun 2023, 21:08
door Jultar
Er worden inderdaad locs geleased van twee verschillende bedrijven, Akiem/SNCF Logistics en Alpha Trains (het voormalige Angel Trains). Eerder zaten daar ook nog locs van Macquarie European Rail bij, maar die is nu opgegaan in Akiem (en de betreffende locs worden alweer een tijdje niet meer gehuurd).
Voor de nummertjesfreaks:
Locs 001 - 045 zijn van Akiem (waren gekocht door NS zelf, daarna met een Sale and lease back-constructie verkocht), locs 111 - 122 + 217 zijn van Alpha Trains.

Als Alstom verder snel genoeg levert is er geen probleem en hoeft er niks geknipt of anders gedaan te worden. Nog sterker: als het goed is moet vanaf september de ICD treindienst heel iets uitgebreid worden met extra ritten weer naar Breda in de spits, maar of dat werkelijk gaat lukken is nog even afwachten.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 08 jun 2023, 21:24
door Bemined
Meltrain schreef: do 08 jun 2023, 20:56En hoe gaat NS dat opvangen? De 1100 weer knippen in Breda?
Het wordt pas een probleem als de volledige ICNG serie uitvalt. Volgens het rapport wat destijds aan de tweede kamer gestuurd is:
Vanaf september 2023 tot eind 2024 is de back-up 80-90% bij volledige uitval in een normale dienstregeling.
Dus zolang er een handjevol diensten met ICNG kan blijven rijden is er geen probleem.