Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Doorgeefluik

Bericht door microshit »

Station Culemborg, poortje 5.5 heeft al weken - of alweer - één niet-werkend deurtje. Vanaf de kiss+ride en bushalte lus uit gezien, is het het rechter poortje van het stelletje bij de trap naar spoor 1.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

3x in 24 uur, is een melding-hattrick eigenlijk iets waard?

Deze is wel het belangrijkste, want vanavond was het nog irritant, over 2,5 week is het van cruciaal belang voor mijn eigen mobiliteit: Apn-Lif-002 doet weer eens moeilijk. Vanavond sloten de deuren niet, de sluiting werd twee centimeter voor afronding onderbroken. De lift is daarmee onbruikbaar, wat betekent dat tot herstel (of maandag) geen enkele trein op station Apn drempelvrij bereikt kan worden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Z2N schreef:3x in 24 uur, is een melding-hattrick eigenlijk iets waard?
Dat ik overweeg het Doorgeefluik niet te hernoemen naar "Suus' Klaagzaal", maar naar "Z2N's Problemenhoek" :mrgreen:

Doorgegeven :pos: Dank voor het filmpje, dat helpt veel bij het maken, aannemen en verhelpen van de storing. Ik krijg terug dat de melding vanavond al was gemaakt, Strukton gaat er morgenochtend vroeg mee aan de slag.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Afbeelding

Scherm 30053* in de stationshal van Rotterdam Centraal, tegenover het grote blauwe bord.

*Dat denk ik, het staat er niet op maar de schermen ernaast zijn de 30052 en 30054 dus als ik zo vrij mag zijn logisch na denken...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Doorgeefluik

Bericht door microshit »

SLT 2446 heeft tussen deur 1 en 3 een RIS scherm hangen, die concequent een (halve) seconde achterloopt op de rest. Op zich is dat niet erg misschien, maar af en toe wordt de onderste helft egaal grijs of lichtblauw tijdens het verversen.
Tevens is t beeld minder fel en geliger van kleur dan z'n broertjes.
Geen idee hoe snel men dit wilt weten, maar is in principe alleen cosmetisch, grootste deel vd tijd staat er wel reisinfo op.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Dat is een typisch en bekend probleem aan het RIS-systeem van de SLT. Daar gaat men niet mee aan de slag, omdat dit een systeem vanuit de fabrikant van de SLT is. Op termijn gaat ook SLT over op OBIS, net als alle andere materieelsoorten. Tot die tijd zullen we het er even mee moeten doen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Meltrain »

De 523 rijdt vandaag met 7 bakken ICM en heeft daardoor vanaf Gouda volle gangpaden.
Ik weet niet of het gepland is, maar als dat wel zo is, verzoek ik NS om de trein in het vervolg langer te maken. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

7502: van het toilet bij deur 5/6 is de deur kapot. De schuifdeur is zonder veel moeite te ontsporen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1502
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Doorgeefluik

Bericht door JordiBrabant »

Scherm 15180 in Tilburg bij de looproute vanaf het busstation heeft verkleurde verticale strepen in het beeld.
Afbeelding
Het nummer heb ik er natuurlijk zelf bijgezet.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Mikos schreef: Doorgegeven :pos: Dank voor het filmpje, dat helpt veel bij het maken, aannemen en verhelpen van de storing. Ik krijg terug dat de melding vanavond al was gemaakt, Strukton gaat er morgenochtend vroeg mee aan de slag.
Feedbacktijd: de lift was vanmorgen inderdaad weer te gebruiken! :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

De 523 is gepland met 8 bakken, de toiletdeur in de 7502 was reeds bekend. Scherm in Tilburg doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Leuk dingetje in Tilburg. In de stationstunnel wordt zowel naar voren als naar achteren verwezen voor de taxi’s. De taxistandplaats aan de achterzijde heb ik gevonden en staat vol met taxi’s. Aan de voorzijde van het station heb ik geen taxi’s gevonden, er wordt waarschijnlijk verwezen naar de K+R, want die zit op de plek waar je volgens de pijl een taxistandplaats mag verwachten

Bord in de stationshal kijkend naar het zuiden:
Afbeelding

Plek waar je dan taxi’s zou verwachten:

Afbeelding

En zou je ook eens kunnen navragen waarom op Schiedam Centrum de bewegwijzering nog steeds niet naar de metro verwijst?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Afbeelding

Mijn favoriete scherm-sextet van Rotterdam Centraal doet weer moeilijk. Scherm 30055 heeft geen info, scherm 30056 is in de tijd blijven steken. Het “grote blauwe scherm” is direct achter mij op deze foto.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Dat zal 'm in de nummering zitten, want Wubbo's favoriete scherm om door te geven is de 30068... (A) Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Lijn 45 »

Op scherm 10096 op spoor 1a in Amersfoort is het vlak linksonder op het bovenste gedeelte aan de oostzijde (dus de zijde richting de voetgangersbrug) van het scherm donkerblauw. Mocht je een foto erbij willen kan ik er een uploaden.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Als je wilt, graag. Maakt het een stuk makkelijker om dat wat soms heel duidelijk te zien is ook duidelijk over te brengen op iemand die het niet kan zien. :pos:
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Lijn 45 »

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Michael »

Suus schreef:Leuk dingetje in Tilburg. In de stationstunnel wordt zowel naar voren als naar achteren verwezen voor de taxi’s. De taxistandplaats aan de achterzijde heb ik gevonden en staat vol met taxi’s. Aan de voorzijde van het station heb ik geen taxi’s gevonden, er wordt waarschijnlijk verwezen naar de K+R, want die zit op de plek waar je volgens de pijl een taxistandplaats mag verwachten

Bord in de stationshal kijkend naar het zuiden:
//uploads.tapatalk-cdn.com/202001 ... c0d6b4.jpg

Plek waar je dan taxi’s zou verwachten:

//uploads.tapatalk-cdn.com/202001 ... 51ca11.jpg
Rechts van het ING gebouw ter hoogte van de uitrit van het busstation is een taxistandplaats. De verwijzing naar de Taxi had dus eigenlijk op het bord moeten staan die ook naar de bussen en WC verwijst.
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 07 jan 2020, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto's uit quote gehaald
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Doorgeefluik

Bericht door PatrickM »

3 van de 4 paaltjes op Arn zijn getroffen door het vlekkenvirus. Het betreft C1 (ten zuiden van het stationsgebouw op spoor 1) en C2 en C3 (beiden op spoor 2). Foto’s heb ik, kan ik indien gewenst wel sturen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

4075: thv deur 5/6 is het OBIS-scherm defect. Het is zwart met bewegende gekleurde strepen in beeld.
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven :pos: Van de paaltjes heb ik in dit geval geen foto's nodig, dat is een algeheel en bekend probleem.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 141 gasten