Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
umbusko
Donateur
Berichten: 5337
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Sorry, ik heb er nog eentje. :mrgreen:

Scherm 12195 in Nm, spoor 3/4, bij de lift. Was vanmiddag al, maar nu heb ik ook het nummer. :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21393
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Meltrain »

In stel 4033 werkt de tussendeur tussen balkon en coupe bij deur 10 niet. Waarschijnlijk is de luchtdruk weg.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Een hele zonnige goedemorgen! Ik wil graag de 30053 en 30055 aanmelden voor het strafbankje. Gisterenavond waren ze al stout, het is vanochtend niet beter.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Wederom doorgegeven. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8868
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

De verlichting op alle perrons van station Tilburg Universiteit brandt ook overdag. Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Doorgeefluik

Bericht door JordiBrabant »

CTA 15542 op Tilburg spoor 3 bij de roltrappen staat op zwart aan beide zijden, de klok staat ook stil op 12 uur.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
umbusko
Donateur
Berichten: 5337
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Een suggestie, geen idee of je het kwijt kunt en of het ergens toe kan leiden. :)

Op die matrixborden als je het station binnenkomt staat altijd een standaardtekstje dat er werkzaamheden in het weekend kunnen zijn. Heel leuk en nuttig, maar hinderlijk als er wél iets gaande is. Ik kijk graag even op het bord als ik het station in loop of er geen verstoring is, ook met haast (maar niet met extreme haast). Niets zo vervelend als zo'n pagina 4/4 met dat standaardtekstje waarmee de cyclus (in dit geval) 33% langer duurt dan nodig. Zou het standaardtekstje misschien weggehaald kunnen worden als er wél iets te melden valt? Dus dat het er alleen staat (als pagina 1/1) als alles in orde is?
TLP
Berichten: 1574
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Doorgeefluik

Bericht door TLP »

In de reisinfo-apps (OVinfo bijvoorbeeld) vind ik dergelijke tekstjes ook verwarrend en overbodig eerlijk gezegd. Dus ik ga met umbusko mee.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Suggestie en TBP doorgegeven. :pos:

De verlichting in Universiteit niet; ook bij jou in de gemeente brandt eens in de zoveel tijd de verlichting overdag wanneer deze gecontroleerd moet worden of deze nog functioneert. Mocht de verlichting de rest van de week ook nog branden, dan kan ik doorgeven dat men de schakelaar nog even in de normale stand moet zetten.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8868
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Mikos schreef:Suggestie en TBP doorgegeven. :pos:

De verlichting in Universiteit niet; ook bij jou in de gemeente brandt eens in de zoveel tijd de verlichting overdag wanneer deze gecontroleerd moet worden of deze nog functioneert. Mocht de verlichting de rest van de week ook nog branden, dan kan ik doorgeven dat men de schakelaar nog even in de normale stand moet zetten.
De verlichting brandt al de hele week. Daarom heb ik bewust nog even gewacht tot vandaag met melden. Excuses dat dat er niet expliciet bij stond. :wink:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13553
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Ik zat in stel m2705 in 5665, waarin het me opviel dat de tekst "dit is station Utrecht C" veel langer in beeld was dan de tekst waar deze trein heen rijdt. Die laatste informatie lijkt me veel belangrijker dan die eerste, zeker bij een trein op het beginstation.
Zo te zien was het op alle schermen hetzelfde, maar mocht het nodig zijn: ik zat bij deur 1-A1.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
ArrivaBas schreef:Daarom heb ik bewust nog even gewacht tot vandaag met melden.
Goed meegedacht :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Zijn de lantaarnpalen van Tilburg Universiteit niet voorzien van licht- & bewegingssensoren? Als deze net geïnstalleerd zijn staat de verlichting een tijdje permanent aan totdat zeker is dat de sensoren op alle lantaarnpalen functioneren. Je kan deze sensoren herkennen aan een klein apparaatje dat bijna bovenaan de paal is gemonteerd, er zit ook een blauw LED-lampje in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Marc »

In Maastricht staat de losse klok op het plein bij spoor 1/2 stil. In de klok brandt ook geen verlichting
Selivio
Berichten: 409
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door Selivio »

Treinstel 2312 is een paar uur van slag af. Zegt dat het momenteel 05:43 is. Verder doen de schermen en de omroep het wel.
Grt. Stefan
dennistd
Berichten: 5551
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door dennistd »

In DDZ 7631 kan ik niet verbinden met de WiFi (wel zichtbaar) en staan de OBIS-schermen op een VIRM met donkere lucht en riet ervoor.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Klok in Maastricht en de 7631 doorgegeven. :pos:

Klokken in SNG hoef je niet door te geven; dat is een bekend probleem en daar wordt door de softwareleverancier aan gewerkt.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Doorgeefluik

Bericht door Reiziger Delft »

Is het mogelijk de irritante piep bij de bakovergang van VIRM door te geven? Eerder zei je van niet, omdat dit met regulier onderhoud meegenomen zou worden. Toen kwam het ook alleen voor bij de stellen die elk moment in revisie zouden gaan. Nu zit ik echter in een gerenoveerd stel waar de piep niet te harden is. Stel 9434 bij deuren 3 en 4.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Marc »

In Maastricht staat de losse klok op spoor 4b (thv de rookpaal) ook stil.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Reiziger Delft schreef:Is het mogelijk de irritante piep bij de bakovergang van VIRM door te geven?
In principe niet, maar ik heb het nog eens via een andere weg geprobeerd.

Klok in Maastricht ook doorgegeven. :pos:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Doorgeefluik

Bericht door JordiBrabant »

CTA 15540 aan de oostkant van Tilburg spoor 1 staat aan beide zijden op "geen reisinformatie beschikbaar", de klok staat vast op 12 uur, maar het scherm geeft dus wel beeld en de lamp achter de klok brandt ook.
Laatst gewijzigd door JordiBrabant op ma 10 feb 2020, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
DDietzen
Berichten: 1329
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Doorgeefluik

Bericht door DDietzen »

Paaltjesperikelen op Tilburg Universiteit perron 1: C22 geeft netjes aan op het scherm dattie buiten dienst is, C3 toont het normale scherm maar reageert helemaal niet bij aanbieden chipkaart.

Zorgde voor nogal wat congestie aangezien de studentengolven deze ochtend dus maar 1 vd 3 paaltjes tot hun beschikking hadden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten