Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Paaltje C17 in Roermond (spoor 2/3b, eerste overstapmeubel achterkant) heeft last van het vlekkenvirus: bij in- of uitchecken verschijnt een ronde zwarte vlek op het scherm.
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Doorgeefluik

Bericht door Rob357 »

Scherm 11909 in Hengelo is zwart aan de Enschedese kant en geeft 'geen reisinformatie' aan de Almelo kant. Het scherm hangt bij spoor 2A, bovenaan de trap aan de Enschedese kant.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Uitgebreide en duidelijke meldingen die allemaal in één ruk door doorgegeven konden worden. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Afbeelding

Hoort die blauwe streep op het scherm? Betreft 12249 in de stationstunnel van Gouda.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8851
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Suus schreef:Zijn de lantaarnpalen van Tilburg Universiteit niet voorzien van licht- & bewegingssensoren? Als deze net geïnstalleerd zijn staat de verlichting een tijdje permanent aan totdat zeker is dat de sensoren op alle lantaarnpalen functioneren. Je kan deze sensoren herkennen aan een klein apparaatje dat bijna bovenaan de paal is gemonteerd, er zit ook een blauw LED-lampje in.
Toevallig heb ik er vandaag op gelet. Er zitten geen sensoren op.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Doorgeefluik

Bericht door JordiBrabant »

JordiBrabant schreef:CTA 15542 op Tilburg spoor 3 bij de roltrappen staat op zwart aan beide zijden, de klok staat ook stil op 12 uur.
Ondertussen geeft het scherm wel beeld, en staat de klok het wel goed, maar er staat nu dat er geen informatie beschikbaar is.
Op Tilburg in de hal is de klok van de naar spoor 1 verwijzende CTA 15547 met het licht aan op 12 uur stilgevallen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:Een hele zonnige goedemorgen! Ik wil graag de 30053 en 30055 aanmelden voor het strafbankje. Gisterenavond waren ze al stout, het is vanochtend niet beter.

Afbeelding
Ik wil exact dezelfde schermen ook nog eens doorgeven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

UTVR-LIF-R01 (Utvr, spoor 1-2) heeft problemen met de deuren, die blijven opengaan (een keer of 3-4) voordat ze wel helemaal dichtgaan en de lift in beweging komt (en toen was ik dus net uitgestapt en naar de trap gelopen -o- )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Meltrain »

Scherm 13009 toont geen reisinformatie. Dat is de rechterhelft van een TB14 op spoor 13b te Rotterdam Centraal.

Daarnaast rijdt de 2825 met 7 bakken ICM en heeft deze al vanaf Rotterdam Alexander staanplaatsen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
jjasloot
Donateur
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door jjasloot »

Scherm 11931 in de stationshal in Almelo vond de storm zo indrukwekkend dat hij er in is blijven hangen

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:

De 2825 is in uitvoering vandaag een bakje korter geweest dan de planning.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Afbeelding

Van dit bord op Schiedam Centrum spoor 3 net buiten de overkapping is de verlichting kapot.

De klokken op spoor 1, 2 en 3 ver buiten de overkapping op dit station werken wel, maar hebben geen werkende verlichting. Dat hoef je echter niet door te geven, het lijken mij sowieso wat overbodige klokken :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Is het mogelijk om asociaal gedrag aan te melden? De liften op Apn worden namelijk 's avonds regelmatig als hangplek gebruikt door de lokale hangjeugd. En een walm van tabak is nou niet bepaald prettig, als je geen keuze hebt om het te vermijden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Z2N schreef:Is het mogelijk om asociaal gedrag aan te melden?
Jazeker! Dat kan via 0900-TUIG *O*
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Klokken niet doorgegeven. :pos:

Eigenlijk ben ik niet helemaal de juiste meldplek voor overlast, maar ik heb wel een ingang waar ik het heb weggezet.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8851
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Van scherm 10133 werkt de backlight niet. Dit scherm is de enige TBP op perron 1 van Dordrecht Zuid.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Doorgeefluik

Bericht door Rob357 »

Rob357 schreef:Scherm 11909 in Hengelo is zwart aan de Enschedese kant en geeft 'geen reisinformatie' aan de Almelo kant. Het scherm hangt bij spoor 2A, bovenaan de trap aan de Enschedese kant.
De Almelo kant werkt weer, de Enschede kant is nog steeds zwart, ik zie geen defect sticker. Helpt het om hem nog een keer door te geven?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8851
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

In treinstel 2232 werken de wifi en elke vorm van reisinformatie niet. er was alleen handmatige omroep.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Afbeelding

De 15572 op Utrecht Centraal spoor 19b voorbij de Kiosk werkt alleen aan de Nijmeegse zijde en niet aan de Amsterdamse zijde, als je begrijpt wat ik bedoel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Z2N schreef:Is het mogelijk om asociaal gedrag aan te melden? De liften op Apn worden namelijk 's avonds regelmatig als hangplek gebruikt door de lokale hangjeugd. En een walm van tabak is nou niet bepaald prettig, als je geen keuze hebt om het te vermijden.
06 - 13 18 13 18 kun je proberen? Dat wordt in de sprinters hier in Brabant gebruikt als nummer waar je per Whatsapp en SMS contact op kunt nemen met NS. Lijkt me dat Alphen dan ook niet zo'n probleem is.

Edit: en kennelijk ook op Alphen - Gouda. Zie: https://www.ns.nl/reisinformatie/voorzi ... ation.html

Edit2: Er staat dat het een proef is van een half jaar, ingaande juni 2019. Maar ik zie het nog bij ons op de schermen staan en op de site staat immers ook geen teken van stopzetting. Dus ik zou serieus gewoon contact opnemen met dat nummer.
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Nou ja, op het moment van constateren waren de feiten al verleden tijd, ik vond alleen nog de walm van tabak in de lift. Dan is direct handhaven wat lastig, en ik kan niet inschatten waar ik naartoe zou moeten om preventieve controles in te schakelen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 177 gasten