Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Dat laagste klopt. Het pijltje geeft aan welke kant de trein op rijdt als je er vanaf de zijkant naar kijkt. Als dat op een eilandperron allebei dezelfde kant op is, kunnen de pijltjes niet dezelfde kant op wijzen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven wat ik kon doorgeven. :pos:
Over de pijltjes: Dat wat Suus hierboven zegt.
Pim-AllianceB95 schreef: za 08 jan 2022, 17:56 De deur van het toilet van rijtuig 82 030 (bij deur 2) klemt. Daarnaast weigert de handendroger dienst.
Hiervoor heb ik naast het rijtuignummer ook een stamnummer nodig.
henrivanderweijden schreef: za 08 jan 2022, 21:48 Alleen ...... spoor 10 heeft geen a en b,-zijde.
Dat klopt, maar daarvoor is er het gedetailleerde rijtuigsamenstellingsbord op het perron. Het is niet optimaal, maar op dit moment niet anders uit te voeren.
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Doorgeefluik

Bericht door JothamvW »

Bovendien hoort een reiziger die vaker op Arnhem Centraal komt te weten waar de a-zijde en b-zijde zijn, ook bij een spoor dat geen a en b kent.

Te Nijmegen zijn er volgens mij ook gewoon nog verdwaalde bordjes die verwijzen naar spoor 3b, voorheen zelfs eentje die verwees naar 3c.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Mikos schreef: zo 09 jan 2022, 16:41 Doorgegeven wat ik kon doorgeven. :pos:
Over de pijltjes: Dat wat Suus hierboven zegt.
Pim-AllianceB95 schreef: za 08 jan 2022, 17:56 De deur van het toilet van rijtuig 82 030 (bij deur 2) klemt. Daarnaast weigert de handendroger dienst.
Hiervoor heb ik naast het rijtuignummer ook een stamnummer nodig.
Rijtuig 82 030 zit in stam 16130.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

JothamvW schreef: zo 09 jan 2022, 19:26 Bovendien hoort een reiziger die vaker op Arnhem Centraal komt te weten waar de a-zijde en b-zijde zijn, ook bij een spoor dat geen a en b kent.
Meen je dat nou serieus? :')

De snelste (tijdelijke) oplossing die ik kan verzinnen is iemand met een stickervel langssturen en op de TBP's "spoor 10" overplakken met "spoor 10a" of "spoor 10b". Kun je ook snel weer ongedaan maken zodra er een andere oplossing is. Of natuurlijk gewoon a-zijde/b-zijde vervangen door voor/achter, maar NS + ICT kennende is het eerste sneller. ;)
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door dennistd »

Stickervel? Daar hebben we toch A4'tjes voor.....

Afbeelding

Afbeelding


Bijna net zo mooi als het bord in de tunnel aldaar:

Afbeelding
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

In treinstel 2510 is de ritinformatie op alle schermen vastgelopen op de drie laatste stations van de 6622 (Elst 9:24, Arnhem Zuid 9:29 en Arnhem Centraal 9:34). Met het vastlopen is ook de automatische omroep uitgevallen. De klok telt wel gewoon door en de schermen die reclame tonen werken ook naar behoren.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

dennistd schreef: ma 10 jan 2022, 04:21 Stickervel? Daar hebben we toch A4'tjes voor.....
Oh, ze hebben er al ervaring. _O-
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Poortje 3.3 op station Breda geeft geen piepsignaal bij het uitchecken. Dit poortje is de op twee na achterste van de rij poortjes naast Bjornburgers aan de Centrumzijde.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Doorgeefluik

Bericht door ICE105 »

In ICM 4040 AB bak sluit het klapraam in de 1e klas niet goed, gaat om het klapraam bij de deur naar de 2e klas stiltecoupe. Het is een beetje fris en met lekker veel rijwindgeruis zo.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Alles doorgegeven. :pos:
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Doorgeefluik

Bericht door DingeZ »

Poortjes 6.1 en 6.2 te Asd lijken niet te werken, althans als ik probeer uit te checken krijg ik alleen 'probeer opnieuw'. Deze staan aan de Oosttunnel, centrumzijde, naast de Dunkin' Donuts.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Net als bij mijn melding van maandag liep vandaag de ritinformatie vast. Dit keer bleef de informatie in treinstel 2512 hangen op de kaart met de eerstvolgende vijf stations. Het euvel deed zich voor toen het stel als trein 6655 onderweg was naar Lage Zwaluwe.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

DingeZ schreef: wo 12 jan 2022, 09:01 Poortjes 6.1 en 6.2 te Asd lijken niet te werken, althans als ik probeer uit te checken krijg ik alleen 'probeer opnieuw'. Deze staan aan de Oosttunnel, centrumzijde, naast de Dunkin' Donuts.
Poortje 1.1 te Gv (centrumzijde) doet station-uit hetzelfde, al kreeg ik ook één keer de melding 'Bied een OV-chipkaart aan'.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Doorgeefluik

Bericht door Tom024 »

Tom024 schreef: zo 19 dec 2021, 07:54 De C1 en C4 te O, kant busstation, hebben last van het vlekkenvirus.
In een vlek wrijven is niet verstandig, maar beide paaltjes zijn nog steeds bevlekt.

Ik heb ook nog stel 3025 in de aanbieding, heeft geen reisinfo. Ik zie een VIRM in het riet als plaatje.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Drie zwarte schermen in treinstel 2520, bij deuren AL1, AL2 en DR1.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Doorgeefluik

Bericht door TLP »

Ligt het aan OVinfo dat onderstaande melding van een maand geleden aldaar nog steeds in de stationsinformatie van Den Haag Centraal en Schiphol Airport komt, omdat de parameter Eindtijd op Onbekend staat? Of is dit te wijten aan de systemen van NS?
Afbeelding
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Doorgeefluik

Bericht door MdJ »

Mocht dat bij NS liggen, dan staat er ook al sinds 4/1 een defecte trein tussen Utrecht-Rotterdam (bij Bodegraven).
Bij Utrecht Centraal zijn er werkzaamheden Schiphol-Utrecht (begindatum onbekend maar zeker al een aantal weken), een defecte trein Hoofddorp-Almere Oostvaarders (sinds 17/12) en logistieke beperkingen Hengelo-Bielefeld (ook sinds 17/12)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Oude meldingen blijven wel vaker hangen in OVinfo. Dit gebeurt niet in de officiële NS-app en bij Rijden de Treinen. Vandaag zag ik dat er in Maastricht bleef een aanrijding op de Maaslijn op 8 januari is blijven haken in de data van OVinfo.

Maar terug naar echte NS-storingen: Scherm 15542 op station Tilburg staat aan de Bossche zijde op zwart. Dit scherm hangt op spoor 3 ter hoogte van de roltrap.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Spoiler: show
Afbeelding

Afbeelding
Op station Tilburg Reeshof zijn de lampen voor de aanwijsborden naar spoor 1 al enkele weken defect. Ook de verlichting in de tunnel zelf doet het niet (aan beide zijden van het viaduct). De aanwijsborden naar spoor 1 heb ik op 3 januari jl. al bij NS gemeld (via FB Messenger), de webcare medewerkster dacht dat het misschien verantwoordelijkheid was van de gemeente. Lijkt mij stug, voor wat betreft de aanwijsborden betreft. Maar heb het toen maar gelaten, had geen zin om daarover in discussie te gaan. Dat de grote tl-buizen voor tunnelverlichting een taak is voor de gemeente wil ik dan nog wel geloven.

Ze heeft er wel melding van gemaakt (zegt ze i.i.g.), maar er is tot op heden dus nog niets mee gedaan. Ik weet van de leveringsproblemen bij ProRail, maar een paar tl-balkjes zou toch niet zo'n heel groot probleem moeten zijn? Kun jij kijken of er iets van een melding over deze dingen uitstaat? Of dit anders even opnieuw kunnen melden?
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Met apps van derde partijen kan ik niets, wellicht wat voor het OV-app-topic?
Het navragen van ooit al eens gemelde zaken zit er ook niet in. Maar ik zal Reeshof wel aanmelden.

Verder: doorgegeven. :pos:
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Michael »

In treinstel 2515 is het scherm bij deur AL1 dat richting de 1e klas staat zwart. Het scherm ernaast bij deur AR1 toont een VIRM tussen de bomen. De. schermen aan de andere kant doen het wel. En ook bij deur AR2 een zwart scherm.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten