Nadat deze door honderden mensen is doorgegeven... Hijdoettutweer! (Wel met aan de westkant een beklaait die niet helemaal jofel is, maar dat ziet toch niemand).
Doorgeefluik
Re: Doorgeefluik
Re: Doorgeefluik
Alphen aan den Rijn
TBP 15173, busstation
Scherm is aan, maar met meerdere soorten vlekken in beeld en daardoor volledig onbruikbaar.
Re: Doorgeefluik
Edit: laat maar, ik zie net een bericht dat door een storing alle NS-automaten buiten gebruik zijn.
Re: Doorgeefluik
Asb sp 7: TBP 10761 zuidzijde is met stift op het scherm geschreven, waardoor bestemming minder goed leesbaar. En hoezo heeft Asb een spoor 7a/b?
Overigens staan alle TBP's op spoor 1 en 8 uit. Leuke besparingsmaatregel als er toch zelden treinen stoppen.
Edit: In VIRM 8733, bak NL NS 94 84 4920072-4, aan de kant van deur 10 naar beneden, is een stoel met afgebroken hoofdleuning. Dat is bekend (defect-sticker erop), maar de uitstekende delen zijn dermate scherp dat dat bij een val wel eens letsel zou kunnen opleveren, zeker gezien het de eerste 2 brede stoel is na de deur die dus nogal uitsteekt.
Overigens staan alle TBP's op spoor 1 en 8 uit. Leuke besparingsmaatregel als er toch zelden treinen stoppen.
Edit: In VIRM 8733, bak NL NS 94 84 4920072-4, aan de kant van deur 10 naar beneden, is een stoel met afgebroken hoofdleuning. Dat is bekend (defect-sticker erop), maar de uitstekende delen zijn dermate scherp dat dat bij een val wel eens letsel zou kunnen opleveren, zeker gezien het de eerste 2 brede stoel is na de deur die dus nogal uitsteekt.
Re: Doorgeefluik
Als er geen treinen stoppen binnen X tijd (meen 90 minuten) schakelen de schermen automatisch uit. Zodra er dan binnen 90 minuten weer een trein op dat spoor komt gaat het scherm weer aan. Zo werkt het ook bij de andere stations als er in de nacht geen treinen rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Doorgeefluik
Trein 670, tussen Zl en Ut (mogelijk ook daarbuiten, ik spotte vanaf het perron te Amf), was vanavond tonnetje vol met de geplande ICM-3.
DDZ 7533, in ieder geval bovenin thv deur 4 (in de stiltezone 2e klas in de ongemotoriseerde kopbak), heeft een veel te zachte omroep: zelfs in doodse stilte vrijwel niet te horen.
DDZ 7533, in ieder geval bovenin thv deur 4 (in de stiltezone 2e klas in de ongemotoriseerde kopbak), heeft een veel te zachte omroep: zelfs in doodse stilte vrijwel niet te horen.
Re: Doorgeefluik
Het lijkt er niet op. Ik kwam Amf binnenrijden met de warempel punctuele 142, weliswaar met een kapotte Bordbistro waardoor alleen in een afgezet Abteil wat snacks en drankjes werden verkocht tot aankomst in Amf (ik gok dus op een kapotte koelkast na de locwissel in Bh) en een omroepende HC met stevig steenkolenduits en -engels dat soms oprecht niet van Nederlands te onderscheiden was. Toen we binnenreden zag ik de net aangekomen t28570 staan, en het zag er bepaald niet uit alsof daar net een flinke meute uit was gekomen, eerder twee man en een paardenkop.
Re: Doorgeefluik
Den Haag HS
Spoor 6b
TBP 11356 toont alleen een wit scherm en geen reisinformatie.
Spoor 6b
TBP 11356 toont alleen een wit scherm en geen reisinformatie.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Doorgeefluik
Ik kan je vertellen dat er van die pendeltrein heel goed gebruik gemaakt wordt, in beide richtingen.
De rest doorgegeven.
De rest doorgegeven.
Re: Doorgeefluik
Locatie: ICM 4020
Plaatsbepaling: in de coupé thv deur 1-2
Storingsmelding 1: het OBIS-scherm is niet goed uitgelijnd, de linkse ~15% van de info valt weg, de rechtse ~15% van het scherm is zwart.
Storingsmelding 2: de sticker met het treinstelnummer boven de coupédeur ontbreekt
Edit: compleet toevallig zit ik de volgende dag (woensdag) op dezelfde reis opnieuw in dezelfde coupé, ik kan bevestigen dat beide storingen nog actueel zijn
Plaatsbepaling: in de coupé thv deur 1-2
Storingsmelding 1: het OBIS-scherm is niet goed uitgelijnd, de linkse ~15% van de info valt weg, de rechtse ~15% van het scherm is zwart.
Storingsmelding 2: de sticker met het treinstelnummer boven de coupédeur ontbreekt
Edit: compleet toevallig zit ik de volgende dag (woensdag) op dezelfde reis opnieuw in dezelfde coupé, ik kan bevestigen dat beide storingen nog actueel zijn
Re: Doorgeefluik
SNG 2345
Nabij deur 4-A2.
Dit scherm toont alleen een afbeelding van een VIRM tussen de velden. De andere schermen werken goed.
Nabij deur 4-A2.
Dit scherm toont alleen een afbeelding van een VIRM tussen de velden. De andere schermen werken goed.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Doorgeefluik
Doorgegeven.
Daarmee sluit het Doorgeefluik tijdelijk. Zodra er weer meldingen doorgegeven kunnen worden, dan meld ik dat hier.
Daarmee sluit het Doorgeefluik tijdelijk. Zodra er weer meldingen doorgegeven kunnen worden, dan meld ik dat hier.
Re: Doorgeefluik
Fijne vakantie Mikos! En als je niet op vakantie gaat, dan geen fijne vakantie
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
En als het dat niet geweest was was het wel her verlof geweest. Maar ja voordat je dat kan inschrijven moet je wel een rooster hebben
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Doorgeefluik
Vanaf heden is het Doorgeefluik weer geopend. Meldingen van de afgelopen periode neem ik niet aan, omdat ze in de tussentijd reeds gemeld of opgelost kunnen zijn.
Welke zaken ik wel of niet aanneem en aan welke voorwaarden een melding moet voldoen om het door te kunnen geven, staat in de openingspost van dit topic.
Welke zaken ik wel of niet aanneem en aan welke voorwaarden een melding moet voldoen om het door te kunnen geven, staat in de openingspost van dit topic.
Re: Doorgeefluik
Yay!
Dan van mij een bericht dat niet aan de voorwaarden voldoet, maar waar ik me toch aan erger:
Op Station Hvs, in de voetgangerstunnel is aan centrumzijde een rij van +- 10 poortjes, waarbij de linker helft groen is. Vanwege de natuurlijke neiging van mensen om rechts te lopen, levert dit bij leeglopende treinen best wat turbulentie en vertraging op.
De enige rationale die ik kan bedenken om de poortjes links groen te hebben is dat station uit, door links te lopen, je voorsorteert op de roltrap die stations uit, links ligt en meestal omhoog staat. Uit eigen ervaring merk ik dat een substantieel deel (ik denk ⅔) van de reizigers de trap ipv de roltrap omhoog neemt.
Ik weet niet of je hier iets mee kan en schroom niet het te negeren.
Dan van mij een bericht dat niet aan de voorwaarden voldoet, maar waar ik me toch aan erger:
Op Station Hvs, in de voetgangerstunnel is aan centrumzijde een rij van +- 10 poortjes, waarbij de linker helft groen is. Vanwege de natuurlijke neiging van mensen om rechts te lopen, levert dit bij leeglopende treinen best wat turbulentie en vertraging op.
De enige rationale die ik kan bedenken om de poortjes links groen te hebben is dat station uit, door links te lopen, je voorsorteert op de roltrap die stations uit, links ligt en meestal omhoog staat. Uit eigen ervaring merk ik dat een substantieel deel (ik denk ⅔) van de reizigers de trap ipv de roltrap omhoog neemt.
Ik weet niet of je hier iets mee kan en schroom niet het te negeren.
Re: Doorgeefluik
Ik heb het doorgezet, de vraag is of het wordt opgepakt en zo ja, wat de afhandeling gaat zijn. Zo was er ook heel lang een situatie in Amersfoort die raar leek, maar simpel te verklaren was doordat er bouwkundige beperkingen waren die je op het oog niet zag. Verwacht geen reactie, dan kan het enkel meevallen.
Re: Doorgeefluik
Ik heb een hele vreemde bug in OBIS ontdekt. Namelijk, bij aankomst op Zd (in ieder geval vanuit het zuiden) wordt de eerstvolgende overstap altijd als vertraagd aangeduid, ook al is deze op tijd. Voorbeeld, in de 3052 staat de 4052 aangegeven op 16:55, met een rode lijn eronder terwijl dat de geplande vertrektijd is.
Heel vreemd, maar het lijkt eigenlijk altijd te gebeuren en ik heb nog geen ander station ontdekt waar het ook voorkomt.
Heel vreemd, maar het lijkt eigenlijk altijd te gebeuren en ik heb nog geen ander station ontdekt waar het ook voorkomt.
Re: Doorgeefluik
Dezelfde bug komt ook voor bij de Intercity naar Eindhoven Centraal als de 6600 Breda binnenrijdt vanuit Dordrecht. De andere kant op gebeurt het dan weer niet als er overstapmogelijkheden zijn naar Roosendaal en Rotterdam.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Doorgeefluik
Ik ging ook niet van een directe oplossing uit. Toch bedankt dat je het hebt doorgezet!Mikos schreef: ↑do 08 dec 2022, 20:16 Ik heb het doorgezet, de vraag is of het wordt opgepakt en zo ja, wat de afhandeling gaat zijn. Zo was er ook heel lang een situatie in Amersfoort die raar leek, maar simpel te verklaren was doordat er bouwkundige beperkingen waren die je op het oog niet zag. Verwacht geen reactie, dan kan het enkel meevallen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten