Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13112
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

653 is met DDZ4 planmatig te druk: zitplaatsen op alle trappen en achterblijvende fietsers vanuit zowel Ut als Amf.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

De 11773 is met een los drietje wel heel klein voor de reguliere + omreizende reizigers tussen Utrecht en Amersfoort. Gangpaden staan tot in de 1e klasse aan toe vol.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Doorgeefluik

Bericht door Reiziger Delft »

Waarom blijft NS losse ICM's inzetten in de Noordoost op zondagavond? Het is toch al jaren bekend dat dat niet past?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

De Noordoost is, ook in de spits trouwens, al zolang ik in Amersfoort woon en 'm dus geregeld gebruik een lijn met een soort van cyclus in het materieel: na een periode met veel te kleine treinen volgt eigenlijk altijd weer een periode met langere die dan volgens NS weer niet vol genoeg zitten en dus weer ingekort worden.
Maar zeker met dat inkorten wordt nogal eens doorgeschoten (en daarnaast is een los stelletje in de Schothorst-express normaal nog wel redelijk te doen, alleen nu met een omreisroute en de trein daardoor doorgetrokken naar Enschede werkt het niet echt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Doorgeefluik

Bericht door Reiziger Delft »

En op dezelfde dag komt er een weer een bericht van NS dat de treinen veel te vol zijn. Allemaal argumenten dat de treinen niet langer kunnen worden en mensen maar de spits moeten mijden. Maar als een student besluit om op zondagavond naar z'n studentenstad te gaan ipv op maandagochtend lukt dat niet omdat hij niet in de trein past. Die pakt de volgende keer weer gewoon de spitstrein op maandagochtend die uit ICM 12 bestaat. Het weekend blijft een drama. Mikos, heb jij enig idee hoe het komt dat de materieelinzet in het weekend al jaren zo krap is?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Tja, het wordt inderdaad tijd dat NS het zelf door krijgt waar ze mee bezig zijn... in de tijd dat ik zelf nog spitsreiziger was reisde ik bewust voor de grootste spitspiek uit, maar het voornaamste gevolg daarvan was juist dat je eens in de zoveel tijd weer met een periode met overvolle treinen geconfronteerd werd. Want bij wijzigingsbladen waren die minder bezette spitstreinen natuurlijk een makkelijke prooi om korter te maken. En de reizigers die dachten een keer die met rustig aangegeven trein in de planner te proberen werden daar dientengevolge snel van genezen en renden net zo hard weer terug naar de overvolle spitstrein die ze eerder hadden.

(Want ja: losse Koplopers in de ochtendspits hebben ze ook een keer geprobeerd...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik kan er wel een reactie op geven maar dat is alleen als Doorgeefluik. Men hanteert cijfers uit het verleden waarop de materieelinzet wordt gebaseerd. Daarbij worden met name de actiekaartjes te laag ingeschat en wordt er niet gekeken naar het verschil tussen 1e en 2e klas. Het aantal reizigers in een trein is het aantal reizigers dat men inschat. Het is de dubieuze weegschaal tussen comfort en kosten; je kunt nu eenmaal niet iedereen een zitplaats garanderen, dan ben je constant te groot aan het rijden. Maar je kunt ook weer niet met te weinig materieel aan komen zetten, want dan moeten er te veel mensen staan.

Er is ons toegezegd dat er aan het einde van het jaar een nieuw programma wordt geïntroduceerd dat beter naar de verhoudingen kan kijken in combinatie met de cijfers uit het verleden, de actiekaartjes en de werkzaamheden. Er is ons beterschap beloofd. En daar zullen we het even mee moeten doen.

Hier een discussie over beginnen in dit topic heeft overigens geen zin; ik ben slechts Doorgeefluik. Ik heb de melding wel doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Volgens mij is er echt niemand boos op het Doorgeefluik, maar goed om te weten dat er in ieder geval aandacht aan besteed wordt. Als het een struktureel probleem is op één bepaald traject op zondag kan ik me enige verbazing/ergernis overigens wel voorstellen, dus een melding kan zeker geen kwaad.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Was het maar één bepaald traject op zondag... Maar ik kan er toch weinig mee, anders dan doorgeven. Dus meldingen zijn zeer zeker welkom, verwacht alleen geen wonderen. En geen discussie, want die is zinloos :wink:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Schermen 10133 en 10134 (de twee TBP's van heel Dordrecht Zuid) staat op zwart of te donker.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Daniel schreef:De 11773 is met een los drietje wel heel klein voor de reguliere + omreizende reizigers tussen Utrecht en Amersfoort.
Was dan ook gepland met ICM6.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Zelfs dan vraag ik me af of het wel gepast had...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

ArrivaBas schreef:Schermen 10133 en 10134 (de twee TBP's van heel Dordrecht Zuid) staat op zwart of te donker.
ProRail schreef:Een goede omschrijving van een defect bord is wel degelijk van belang om later te kunnen constateren of de oplossing geholpen heeft en om de juiste partij hiervoor aan te sturen,

Een bord waarvan de display is ingegooid is defect maar er kan nog steeds actuele reisinfo op staan.

Als de backlight uit staat kan het duiden dat er het eerste 1/2 uur geen treinen komen of de backlight is werkelijk defect

Er kan ook oude reisinfo in het bord staan.

In alle 3 de gevallen is het bord defect maar ik heb voor alle storingen een andere oplospartij nodig. Dus een juiste klacht omschrijven help ons om tot functie herstel te komen.
Of je nog wat wilt aanvullen en bij voorkeur een foto mee wilt sturen, zodat men de melding aan kan nemen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Gelukkig kom ik er vanaf heden dagelijks. Ik zal morgenochtend even een foto van beide kanten schieten. :pos:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Doorgeefluik

Bericht door Stefan »

Ik kwam er ook langs zojuist, beiden geven gewoon informatie maar de backlight werkt niet.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Mooi, dat heb ik teruggekoppeld. :pos:
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Doorgeefluik

Bericht door JothamvW »

Van trein 3162 is de 9401 die te Ah wordt afgetrapt afgesloten; waardoor in feite de 9555 solo rijdt. Is er een reden (bijvoorbeeld een defect) waarom de 9401 dus is afgesloten? De 9555 is nu voor [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie]-begrippen relatief druk namelijk; en normaal kan men gewoon plaatsnemen in een af te trappen stel vanuit Nm op de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie]/3100.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Vermoedelijk een conducteur te weinig. In verband met diverse verstoringen in de buurt van Utrecht zal de personeelsomloop momenteel een rommeltje zijn. Dan is dit een van de manieren om toch te rijden.

Maar het kan ook heel goed een bewuste keuze zijn om te voorkomen dat er nog reizigers in het af te koppelen stel terecht komen.

Of een combinatie van beide.
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Doorgeefluik

Bericht door JothamvW »

In de 6627 werden net bij binnenkomst te Nijmegen de 3627 genoemd als overstapmogelijkheid; ondanks het feit dat de 6627 op alle stations t/m Breda eerder is. Wel werd gewoon de 32325 ook genoemd, dus het is niet de omroep voor de 7624.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Doorgeefluik

Bericht door JordiBrabant »

Op Arnhem Presikhaaf spoor 1 mist het stationsnaambord dat het dichtst bij Arnhem Centraal staat. Er is nog wel een blauw vlak, maar het lijkt dat letters er af gehaald zijn. Verdere nummers heb ik noet gezien, ik zat in de rijdende 3624.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

JothamvW schreef:In de 6627
Het was even puzzelen wat je precies bedoelde, maar ik ben er maar van uitgegaan dat het hier om een Flirt ging waarvan de automatische omroep deze ogenschijnlijk vreemde overstap liet horen? Als dat zo is, heb ik dat doorgegeven.

Bord op Presikhaaf ook; waarschijnlijk een blanco bord dat als tijdelijke vervanging diende, maar nog niet is vervangen of aangepast. :pos:
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Doorgeefluik

Bericht door JothamvW »

Over die omroep: ja; de m2511 om precies te zijn.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

In treinstel 2505 kraakt deur DL2 bij het sluiten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Dat is een heel erg algemene melding waar ik weinig mee kan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten