Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Dat is wel raar: in die middellange naam ontbreekt dus het belangrijkste stuk. Daar zou ik inderdaad Liège-St.-Lambert voor nemen, of als dat te lang is kan desnoods Liège-St.-Lamb. ook nog. En je ziet hoeveel plek er is op het bord, met Liège-Saint-Lambert (en evt. ook Maastricht Randwyck) voluit past het allemaal ook nog wel.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Doorgeefluik

Bericht door verfmeer »

Waarom niet gewoon Saint-Lambert? Als Oostvaarders en Randwyck begrijpbaar genoeg wordt geacht, dan is Saint-Lambert dat ook.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Doorgeefluik

Bericht door waldo79 »

Saint-Lambert zou duidelijk genoeg moeten zijn. Het ernaast gelegen plein heet ook zo.

En is binnen Luik voldoende duidend.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Alleen hangen ze in Maastricht geloof ik, en niet binnen Luik.

En ik weet niet of ik heel vrolijk wordt van het weglaten van de plaatsnaam bij internationale bestemmingen, straks hebben we treinen naar Flughafen en St. Charles :|
PHS

Re: Doorgeefluik

Bericht door PHS »

Ut, Spoor 11, nr. 11105.

De kleurcalibratie van het scherm werkt niet goed, het blauw is veel te licht.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Meltrain »

In stel 2936 werkt de kraan niet. Het toilet spoelde wel door, dus het komt niet door een gebrek aan water.
Het voetpedaal lijkt wel verbogen te zijn.

Edit: in stel 7536 werkt van het 'kleine' toilet het slot niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Alles doorgegeven, maar ik wil nog even hameren op deurnummers, geef die er alsjeblieft bij door, dat maakt het doorgeven voor mij een stuk makkelijker.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Weer wat meldingen van mijn kant:
Er zit een vlek in het scherm van paaltje C1 op station Dordrecht Zuid. Dit paaltje staat bij de trap naar spoor 1. De incheckhandelingen zijn gewoon leesbaar. De vlek bedekt vrijwel alleen de datum en tijd.
Ook zijn de backlights van TBP's 10133 en 10134 op station Dordrecht Zuid weer stuk. De schermen lijken daardoor op zwart te staan. De 10133 staat op spoor 1, de 10134 op spoor 2. Beide schermen zijn de enige van hun soort op de genoemde perrons.
Tot slot zag ik bij en op deur AR2 van treinstel 2513 kleine, maar opvallende lakschades zitten aan de buitenzijde. Er lijkt bijtende stof over het treinstel gemorst te zijn. Ik zag de schades te laat om er een foto van te maken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Alles doorgegeven, zaken als lakschade worden door de storingsmonteur 's nachts bekeken en hoeven niet gemeld te worden.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Doorgeefluik

Bericht door Tom024 »

Ik quote mezelf even, geen idee of je een lijntje hebt met de watertappuntencoördinator, maar ik zou de afvoertegel in Ck 180 geaden draaien.
Tom024 schreef: za 12 sep 2020, 09:49 Ja, die ja. :lol:

Vandaag kwam ik een mooi gevalletje 'You had one job' tegen:

Afbeelding
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Heb je getest of het water er niet extra hard/schuin uitspuit zodat het toch klopt? :P
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Doorgeefluik

Bericht door Tom024 »

De zichtbate watervlek is door uw verslaggever kort voor de opname gecreëerd. :lol:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik heb een poging gewaagd deze tegel door te geven, ik durf niet met zekerheid te zeggen of dat deze organisatie er over gaat.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

In stel 9592 zit de zitting van de stoel in de eerste klas beneden, vanaf deur 17/18 rechtsachter in de (enige) vierzitter (dus aan het raam) niet goed vast.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Op 10/11 en op 17/18 oktober wordt de 5350 (Maastricht - Liège-Guillemins) tussen Visé en Liège-Guillemins door een bus vervangen. Om de dienst met één stel af te kunnen, rijden de treinen richting Mt met +19 t.o.v. de normale dienstregeling: wel zo handig om te weten. Dit kan ik bij NS of NSI helaas niet vinden. :cry:
(De Belgen hebben er 1 bericht van gemaakt, maar ik zou het als ik NS was in 2 doen; doordeweeks is niets aan de hand.)

Afbeelding

Hier lijkt iets structureel fout te gaan, want het is niet de eerste keer dat (Belgische) werkzaamheden op dit traject niet op de pagina's met werkzaamheden doorkomen als ik ze niet toevallig tegenkom en hier meld. In de NS-reisplanner staan echter wel al de juiste tijden!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Afbeelding

In stel 2964 is in de coupé bij deur 13 een lamp uitgevallen. Zie foto voor een exacte locatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Milco »

Paaltje C2 op station Waddinxveen, als je het perron oploopt het rechter exemplaar, geeft een foutmelding bij het aanbieden van een ov-chipkaart. Het paaltje ernaast (C1) doet wel wat het moet doen.

Geen idee of je hier iets mee kan, maar niet geschoten is altijd mis. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven.
CX1000
Berichten: 175
Lid geworden op: di 19 nov 2013, 15:24
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door CX1000 »

Paaltje C7 op station Bunnik heeft een grote zwarte vlek op het scherm.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven.

Daarmee sluit het Doorgeefluik voor de komende week. In de tussentijd melding maken heeft zoals altijd geen zin, ik verwijs u naar de alternatieven op Twitter, Facebook en het NS Forum. Zodra ik weer meldingen door kan geven, laat ik dat hier weten.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Ik hoop dat je iets plezants op het programma hebt staan, maar iets geeft me de indruk dat ik je sterkte moet wensen. Bij dezen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Vanaf heden is het Doorgeefluik weer geopend. Meldingen van de afgelopen week geef ik zoals gebruikelijk niet door. De voorwaarden voor het melden van zaken staan in de openingspost van dit topic, leest u ze alstublieft voordat u ergens melding van maakt.
umbusko schreef: ma 07 sep 2020, 18:02 Liège-Saint-Lambert wordt op de TBP's (in Mt) aangegeven als Liège-Saint. Dat lijkt me niet de bedoeling?
Terugkoppeling: men kon niet terugvinden waarom, maar dat was inderdaad de middellange naam. Vanaf vandaag zou de volledige naam op de TBP's te zien moeten zijn.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Dank voor de terugkoppeling! Ik zal een kijkje nemen zodra ik weer in Mt ben.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Reiziger Delft en 49 gasten