Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Hoi Mikos, ben ik weer met wat meldingen over Maastricht-Luik. (A)

Eerst een goed bericht: op zondag 28 maart zijn er net als vorige keer werkzaamheden met bussen tussen Mt en Luik tot 15:00 uur, en hiervan is al een melding verschenen. :D Er gaat wel nog iets fout in de reisplanner. De vervangende bushalte voor Maastricht Randwyck is namelijk de bushalte Gouvernement op 1200 meter van het station (zie deze Belgische pdf), maar dit is in de systemen niet verwerkt. Als ik nu een reis Bunde-Eijsden plan, krijg ik een overstap van 6 minuten op Maastricht Randwyck voorgeschoteld. Dat is met een looptijd van 15 minuten niet echt haalbaar, vrees ik. :mrgreen: Misschien is het sowieso handig om dit ook in de storingsmelding aan te geven, want wie in Randwyck op wil stappen heeft bij NS nu geen enkele manier om erachter te komen dat hij eerst 15 minuten moet lopen. (Ook zijn de opgeheven treinen nog niet uit de reisplanner verdwenen, maar dat gebeurt misschien nog? Bij de Belgen zijn ze wel al uit de planner verdwenen.)
Spoiler: show
Overigens ben ik wel benieuwd of de vervangende halte richting Luik dan de halte Gouvernement in de Randwycksingel is. Dat is niet per se een handige route voor de bus namelijk, maar aan de Limburglaan is er alleen richting station Maastricht een halte. Oh, en perron K bij station Maastricht heet toch alweer een tijdje perron D. Het blijft toch een beetje behelpen. :mrgreen:
-----
En dan nog werkzaamheden waar een melding voor mag worden aangemaakt: die zijn van 6 t/m 23 april (doordeweeks). Door werkzaamheden in Hasselt, wordt de dienst Maastricht-Luik-Hasselt geknipt in Liège-Guillemins. Zie bijvoorbeeld hier. De Belgische planner en de planner van NS International geven overstappen van 62 en 63 minuten aan, dus 1 uur extra reistijd. :roll: Of dat ook de bedoeling is, weet ik niet.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

OV-halte Heiloo is opgevraagd, ik vermoed dat er werkzaamheden aankomen waarbij er bussen naar die halte gaan rijden, zoals inderdaad bij De Scheg.

De Belgen hebben weer een por gekregen. :pos:
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Deze klok in Nijmegen (midden spoor 1, nog voor de poortjes) loopt 32 minuten achter. (Foto is genomen om 17:25.) De andere kant loopt wel goed.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

umbusko schreef: di 16 mar 2021, 13:31 Hoi Mikos, ben ik weer met wat meldingen over Maastricht-Luik. (A)
"En een (verse) update vanuit International over de bushalte in Randwijck, in België kan men het niet meer aanpassen maar bij de volgende buitendienststelling (mei) is de bushalte: de Universiteitssingel (naast het station ;-) )."
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Dat is... onverwacht. :D
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Met ingang van heden is het Doorgeefluik gesloten. Zodra het weer geopend is, laat ik dat hier weten. Zoals gebruikelijk is het tussentijds doorgeven niet mogelijk en ook achteraf heeft dat geen zin. U kunt In de tussentijd terecht bij de Klantenservice van NS, te bereiken via telefoon, app en Twitter. :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

-hier stond een geheime boodschap-

1220-378-1529-3915-2743-1008
Laatst gewijzigd door Aking op vr 26 mar 2021, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Doorgeefluik

Bericht door Post »

Post schreef: wo 10 feb 2021, 19:04 Ik heb zo het vermoeden dat het doorgeefluik gesloten is :shock:
Ik weet het ik val in herhaling.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Je valt in herhaling :twisted:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Vanaf heden is het Doorgeefluik weer geopend. Melding maken van iets in de periode dat het Doorgeefluik gesloten was is zinloos, omdat het reeds opgelost kan zijn. De voorwaarden voor het maken van een melding staan in de openingspost van dit topic op een rijtje. :pos:
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

umbusko schreef: di 16 mar 2021, 13:31 En dan nog werkzaamheden waar een melding voor mag worden aangemaakt: die zijn van 6 t/m 23 april (doordeweeks). Door werkzaamheden in Hasselt, wordt de dienst Maastricht-Luik-Hasselt geknipt in Liège-Guillemins. Zie bijvoorbeeld hier. De Belgische planner en de planner van NS International geven overstappen van 62 en 63 minuten aan, dus 1 uur extra reistijd. :roll: Of dat ook de bedoeling is, weet ik niet.
Helaas lijkt met deze melding niets te zijn gedaan. :( Alle treinen staan aangegeven als rijdend tot Hasselt, zonder enige indicatie dat ze in Luik eindigen. (Althans niet online, in de reisplanner, bij actuele vertrektijden, onder werkzaamheden. Ik ben niet op het station geweest, dus weet niet of er eventueel iets wordt omgeroepen.) Als je denkt dat het zin heeft, zou je hem dan nog eens willen doorzetten? :)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik heb het nog eens doorgezet. :pos:
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1482
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Doorgeefluik

Bericht door JordiBrabant »

Op station Gilze-Rijen, wachtruimte nummer 3, geteld uit de richting van Tilburg, zit een ruit niet meer in de rubbers in het frame:
Afbeelding
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Twee zwarte schermen in treinstel 2225. De eerste zit bij deur CR2, de andere bij deur AL1.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Trein 1863, met een losse ICM-III, heb ik in Leiden maar aan mij voorbij laten gaan, de balkons stonden vol en ook in de gangpaden stonden her en der reizigers. Volgens de reisplanner overigens slechts gemiddeld bezet.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Het viertje dat er aan vast had moeten zitten was manco.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Ah, dat verklaart. Dankjewel!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

De lift van spoor 2/3 op Tillyborrow heeft discover lichting in het portaal bovenaan.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1482
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Doorgeefluik

Bericht door JordiBrabant »

Ome Mikos heeft ook nummertjes nodig maat, maar ik geloof dat dat TB-LIF-002 is.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Ik kan een nummer gaan gokken, maar die kon ik vanuit de trein niet zien, dus ik doet 't lekker zonder nummer :Y
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Doorgeefluik

Bericht door Tom024 »

De KL6DZP-15-0169 te Rvs spoor 2 loopt aan de kant van het stationsgebouw drie uur achter, daar is het nu 5.50 uur. Aan de andere kant is de tijd wel correct.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Fakenews. Klokken hebben geen nummer.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Doorgeefluik

Bericht door Tom024 »

In Rvs wel. :Y

Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten